Σε μια ολική αναδιάρθρωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας έχει προχωρήσει η PepsiCo, εν πολλοίς τροφοδοτούμενη από τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Γκρεγκ Ρόντεν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έχει περάσει ολόκληρη την 34χρονη επαγγελματική του σταδιοδρομία εργαζόμενος στον κολοσσό των σνακ και αναψυκτικών. Μιλώντας στο Business Insider είπε ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει μάρτυρας περισσότερων αλλαγών από ό,τι στα 31 χρόνια που προηγήθηκαν.

Ο πόλεμος της κόλα – Η κατατρόπωση της Pepsi από την Coca Cola και η… σφήνα του Dr Pepper

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, καθώς οι καταναλωτές αγόραζαν όλο και περισσότερα αγαθά μέσω διαδικτύου, οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου παρέμεναν συνδεδεμένες με το φυσικό κατάστημα. Όμως η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες και τώρα οι άνθρωποι είναι όλο και πιο πιθανό να αγοράζουν τρόφιμα και ποτά και μέσω διαδικτύου.

«Όταν ξεκίνησα πριν από 34 χρόνια, τα πάντα αγοράζονταν από ένα κατάστημα και είχαμε ένα αρκετά στενό χαρτοφυλάκιο επιλογών για τον καταναλωτή», δήλωσε. «Τώρα, κυριολεκτικά ο καθένας μπορεί να αγοράσει οτιδήποτε, οπουδήποτε». Η PepsiCo έχει επίσης επεκτείνει τη σειρά προϊόντων της, προσφέροντας νέες γεύσεις και μεγέθη των σνακ και των ποτών της.

Αυτές οι αλλαγές σημαίνουν ότι η ζήτηση για περισσότερες μάρκες προέρχεται από περισσότερες κατευθύνσεις. Η PepsiCo λέει ότι επενδύει στην ψηφιοποίηση και την αυτοματοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της ρομποτικής και της προγνωστικής τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορεί να σχεδιάζει καλύτερα γύρω από τη ζήτηση των προϊόντων και να παράγει και να παραδίδει τα προϊόντα της πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ σημειώνει ότι ο μετασχηματισμός της αλυσίδας εφοδιασμού της έχει ολοκληρωθεί κατά τα δύο τρίτα.

Η PepsiCo σημείωσε κέρδη περισσότερα των 91 δισ. δολαρίων το 2023 από τις πωλήσεις περισσότερων από 500 εμπορικών σημάτων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ομώνυμων αναψυκτικών Pepsi, τα πατατάκια Lay’s, Doritos και τα ροφήματα Gatorade και Mountain Dew. Τα κέρδη της εταιρείας για τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2024 ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street, αλλά ο όγκος στη Βόρεια Αμερική για τις επιχειρήσεις της Frito-Lay και των ποτών έχει μειωθεί, καθώς οι καταναλωτές αντιδρούν στις πολυετείς αυξήσεις των τιμών.

Η «μεταμόρφωση» της PepsiCo

Η Αθηνά Κανιούρα, επικεφαλής στρατηγικής και μετασχηματισμού της PepsiCo, περιέγραψε τις επενδύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της PepsiCo από τον σπόρο στο ράφι ως τη «συγκολλητική ουσία» της μελλοντικής ικανότητας της εταιρείας να επιτύχει υψηλότερα κέρδη και αύξηση των εσόδων της. Και όλα ξεκινούν με τη δουλειά που γίνεται στο χωράφι.

Οι αγρότες με τους οποίους συνεργάζεται η PepsiCo κατέχουν περισσότερα από 4 εκατ. στρέμματα μόνο στη Βόρεια Αμερική, παρέχοντας πρώτες ύλες όπως πατάτες και καλαμπόκι για τα τσιπς και άλλα σνακ της.

Το σκεπτικό είναι ότι χρησιμοποιώντας λιγότερο νερό και λίπασμα για την παραγωγή αυτών των συστατικών, η εταιρεία μπορεί να αυξήσει τα κέρδη της σε μια βιομηχανία που λειτουργεί με μικρά περιθώρια κέρδους. Η PepsiCo συνεργάζεται με τους αγρότες για να διασφαλίσει ότι διαθέτουν την τεχνολογία για την αποτελεσματική συγκομιδή αυτών των συστατικών και ότι επιδοτεί μέρος του κόστους αυτής της τεχνολογίας για τις μικρότερες εκμεταλλεύσεις. Έχει συνεργαστεί επίσης με εταιρείες όπως η CropTrak, η AgroScout και η Microsoft για να παρακολουθεί την παραγωγή, να αναλύει την υγεία των καλλιεργειών, να παρακολουθεί πού πηγαίνουν οι καλλιέργειες και να κατανοεί καλύτερα πού πρέπει να φυτεύονται ώστε να είναι πιο αποδοτικές.

Η PepsiCo επανεξετάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο εκτελεί τις παραγγελίες και διανέμει τα προϊόντα της, γεγονός που αλλάζει την εργασία των πολλών εκ των υπαλλήλων της εταιρείας στην παραγωγή και τη διανομή. Με τη μεγαλύτερη αυτοματοποίηση, οι εργαζόμενοι κάνουν λιγότερες φυσικές εργασίες, όπως η οδήγηση ενός περονοφόρου ανυψωτικού μηχανήματος και πολύ περισσότερη επίβλεψη των μηχανών που αναλαμβάνουν αυτές τις εργασίες.

Οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις παραγωγής και στα κέντρα διανομής και τα συνδικάτα που τους εκπροσωπούν συχνά δυσανασχετούν με την αυτοματοποίηση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε απολύσεις. Στις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που ανακοίνωσαν απολύσεις φέτος περιλαμβάνονται η PepsiCo, η Tyson Foods και η Campbell Soup. Συχνά αυτοί που ανακοινώνουν απολύσεις δεν τις αποδίδουν άμεσα στον αυτοματισμό αλλά σε χαμηλές πωλήσεις, σε παλαιότερες εγκαταστάσεις που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση ή ακόμη και σε ανακλήσεις προϊόντων.

Η PepsiCo λέει ότι θεωρεί τις περισσότερες από τις αποθήκες της εταιρείας «έξυπνες» εγκαταστάσεις με τεχνολογία που επιτρέπει στους υπαλλήλους να παρακολουθούν και να ελέγχουν τη διακίνηση των εμπορευμάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή