Σε μια ολική αναδιάρθρωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας έχει προχωρήσει η PepsiCo, εν πολλοίς τροφοδοτούμενη από τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Γκρεγκ Ρόντεν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έχει περάσει ολόκληρη την 34χρονη επαγγελματική του σταδιοδρομία εργαζόμενος στον κολοσσό των σνακ και αναψυκτικών. Μιλώντας στο Business Insider είπε ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει μάρτυρας περισσότερων αλλαγών από ό,τι στα 31 χρόνια που προηγήθηκαν.
Ο πόλεμος της κόλα – Η κατατρόπωση της Pepsi από την Coca Cola και η… σφήνα του Dr Pepper
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, καθώς οι καταναλωτές αγόραζαν όλο και περισσότερα αγαθά μέσω διαδικτύου, οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου παρέμεναν συνδεδεμένες με το φυσικό κατάστημα. Όμως η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες και τώρα οι άνθρωποι είναι όλο και πιο πιθανό να αγοράζουν τρόφιμα και ποτά και μέσω διαδικτύου.
«Όταν ξεκίνησα πριν από 34 χρόνια, τα πάντα αγοράζονταν από ένα κατάστημα και είχαμε ένα αρκετά στενό χαρτοφυλάκιο επιλογών για τον καταναλωτή», δήλωσε. «Τώρα, κυριολεκτικά ο καθένας μπορεί να αγοράσει οτιδήποτε, οπουδήποτε». Η PepsiCo έχει επίσης επεκτείνει τη σειρά προϊόντων της, προσφέροντας νέες γεύσεις και μεγέθη των σνακ και των ποτών της.
Αυτές οι αλλαγές σημαίνουν ότι η ζήτηση για περισσότερες μάρκες προέρχεται από περισσότερες κατευθύνσεις. Η PepsiCo λέει ότι επενδύει στην ψηφιοποίηση και την αυτοματοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της ρομποτικής και της προγνωστικής τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορεί να σχεδιάζει καλύτερα γύρω από τη ζήτηση των προϊόντων και να παράγει και να παραδίδει τα προϊόντα της πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ σημειώνει ότι ο μετασχηματισμός της αλυσίδας εφοδιασμού της έχει ολοκληρωθεί κατά τα δύο τρίτα.
Η PepsiCo σημείωσε κέρδη περισσότερα των 91 δισ. δολαρίων το 2023 από τις πωλήσεις περισσότερων από 500 εμπορικών σημάτων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ομώνυμων αναψυκτικών Pepsi, τα πατατάκια Lay’s, Doritos και τα ροφήματα Gatorade και Mountain Dew. Τα κέρδη της εταιρείας για τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2024 ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street, αλλά ο όγκος στη Βόρεια Αμερική για τις επιχειρήσεις της Frito-Lay και των ποτών έχει μειωθεί, καθώς οι καταναλωτές αντιδρούν στις πολυετείς αυξήσεις των τιμών.
Η «μεταμόρφωση» της PepsiCo
Η Αθηνά Κανιούρα, επικεφαλής στρατηγικής και μετασχηματισμού της PepsiCo, περιέγραψε τις επενδύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της PepsiCo από τον σπόρο στο ράφι ως τη «συγκολλητική ουσία» της μελλοντικής ικανότητας της εταιρείας να επιτύχει υψηλότερα κέρδη και αύξηση των εσόδων της. Και όλα ξεκινούν με τη δουλειά που γίνεται στο χωράφι.
Οι αγρότες με τους οποίους συνεργάζεται η PepsiCo κατέχουν περισσότερα από 4 εκατ. στρέμματα μόνο στη Βόρεια Αμερική, παρέχοντας πρώτες ύλες όπως πατάτες και καλαμπόκι για τα τσιπς και άλλα σνακ της.
Το σκεπτικό είναι ότι χρησιμοποιώντας λιγότερο νερό και λίπασμα για την παραγωγή αυτών των συστατικών, η εταιρεία μπορεί να αυξήσει τα κέρδη της σε μια βιομηχανία που λειτουργεί με μικρά περιθώρια κέρδους. Η PepsiCo συνεργάζεται με τους αγρότες για να διασφαλίσει ότι διαθέτουν την τεχνολογία για την αποτελεσματική συγκομιδή αυτών των συστατικών και ότι επιδοτεί μέρος του κόστους αυτής της τεχνολογίας για τις μικρότερες εκμεταλλεύσεις. Έχει συνεργαστεί επίσης με εταιρείες όπως η CropTrak, η AgroScout και η Microsoft για να παρακολουθεί την παραγωγή, να αναλύει την υγεία των καλλιεργειών, να παρακολουθεί πού πηγαίνουν οι καλλιέργειες και να κατανοεί καλύτερα πού πρέπει να φυτεύονται ώστε να είναι πιο αποδοτικές.
Η PepsiCo επανεξετάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο εκτελεί τις παραγγελίες και διανέμει τα προϊόντα της, γεγονός που αλλάζει την εργασία των πολλών εκ των υπαλλήλων της εταιρείας στην παραγωγή και τη διανομή. Με τη μεγαλύτερη αυτοματοποίηση, οι εργαζόμενοι κάνουν λιγότερες φυσικές εργασίες, όπως η οδήγηση ενός περονοφόρου ανυψωτικού μηχανήματος και πολύ περισσότερη επίβλεψη των μηχανών που αναλαμβάνουν αυτές τις εργασίες.
Οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις παραγωγής και στα κέντρα διανομής και τα συνδικάτα που τους εκπροσωπούν συχνά δυσανασχετούν με την αυτοματοποίηση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε απολύσεις. Στις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που ανακοίνωσαν απολύσεις φέτος περιλαμβάνονται η PepsiCo, η Tyson Foods και η Campbell Soup. Συχνά αυτοί που ανακοινώνουν απολύσεις δεν τις αποδίδουν άμεσα στον αυτοματισμό αλλά σε χαμηλές πωλήσεις, σε παλαιότερες εγκαταστάσεις που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση ή ακόμη και σε ανακλήσεις προϊόντων.
Η PepsiCo λέει ότι θεωρεί τις περισσότερες από τις αποθήκες της εταιρείας «έξυπνες» εγκαταστάσεις με τεχνολογία που επιτρέπει στους υπαλλήλους να παρακολουθούν και να ελέγχουν τη διακίνηση των εμπορευμάτων.
Latest News
Πώς τα λούτρινα παιχνίδια έγιναν μόδα μεταξύ των Gen Z και Millennials
Τα λούτρινα παιχνίδια αποτελούν μια αγορά αξίας σχεδόν 12 δισ. δολάρια, βάσει στοιχείων του 2023
«Οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερη αρσενική ενέργεια» - Τι εννοεί ο Ζάκερμπεργκ
Ο Ζάκερμπεργκ της Meta εκφράζει τη λύπη του για την άνοδο των «πολιτιστικά στειρωμένων» εταιρειών και ζητά «λίγη επιθετικότητα»
Ο παράξενος λόγος που η Birkenstock κυνηγάει «μαϊμούδες»
Ο Γερμανός κατασκευαστής μοντέρνων υποδημάτων με βάση το φελλό κατέθεσε τρεις αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη
Τι συμβαίνει με τις start up της Silicon Valey - Ποιο project μπαίνει στο συρτάρι
Τεράστιες πρόσφατες συμφωνίες συγκέντρωσης κεφαλαίων για Databricks, SpaceX και OpenAI καθυστερούν περαιτέρω την ανάγκη για ντεμπούτο στο χρηματιστήριο
ΔΝΤ για Τραμπ : Η απρόβλεπτη πολιτική του αυξάνει το κόστος δανεισμού παγκοσμίως
Η επικεφαλής του ΔΝΤ Γκεοργκίεβα προειδοποιεί ότι οι απειλές του για τους δασμούς αυξάνουν την οικονομική αβεβαιότητα
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ