Σε μια κίνηση-ματ προχώρησε ο όμιλος Intrafashion ανακοινώνοντας την εξαγορά της Axel Accessories, μετά το ναυάγιο των δραπραγματεύσεων με την Med τον περασμένο Ιούνιο.
Μετά τη συμφωνία αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης με τον διεθνώς αναπτυσσόμενο ιταλικό όμιλο ένδυσης Teddy για τα brands Terranova και Calliope το Μάιο, ο όμιλος συμφερόντων του Δημήτρη Ματεμτζή αποφάσισε την επέκταση στο χώρο των αξεσουάρ, διατηρώντας το ενδιαφέρον για την απόκτηση και άλλων ελληνικών εταιρειών.
Λιανικό εμπόριο: Η μόδα επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας
Pink Woman: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Axel
«Οι συζητήσεις μας με την Axel ξεκίνησαν πολύ πρόσφατα και είχαν ευτυχή κατάληξη, ανοίγοντας στον όμιλο Intrafashion ένα νέο κεφάλαιο», εξηγεί στον ΟΤ ο Δημήτρης Ματεμτζής. «Ο χώρος των αξεσουάρ είναι ένα μέρος της αγοράς που δεν καλύπτει τη δική μας επιχειρηματική δραστηριότητα και ήταν η ιδανική ευκαιρία να επεκταθούμε σε έναν τομέα συμπληρωματικό της ένδυσης. Προχωρήσαμε στην εξαγορά καθώς εντοπίσαμε πως για την ελληνική αγορά υπάρχει σημαντικό κομμάτι για ανάπτυξη και υπήρχαν οι δυνατότητες», προσθέτει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrafashion.
Σύμφωνα με τον κ. Ματεμτζή υπήρχαν τα κεφαλαιικά διαθέσιμα για μια τέτοια απόφαση, ενώ χάρη στη διαφορετική φύση των δύο κατηγοριών δεν υπάρχει καμία εμπλοκή ή επικάλυψη μεταξύ των brands του ομίλου. «Διασφαλίζουμε την αυτόνομη πορεία της Axel Acessories τόσο με το κομμάτι της χονδικής όσο και της λιανικής, όπως πράττουμε και με όλες τις μάρκες μας».
Η συμφωνία με την ιταλική Teddy
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα ο όμιλος ανακοίνωσε την στρατηγική συνεργασία με τον διεθνώς αναγνωρισμένο ιταλικό όμιλο Teddy για τα σήματα Terranova και Calliope, o οποίος διαθέτει παρουσία σε 40 χώρες με 1.000 περίπου καταστήματα.
Η πολυετής συμφωνία προβλέπει τα αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων για τις περιοχές της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Κρήτης, των Ιονίων Νήσων και της Εύβοιας καθώς και τα μη αποκλειστικά για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.
Στο πλαίσιο αυτό η Intrafashion άνοιξε στα τέλη Απριλίου το πρώτο νέο flagship store της Terranova, στο πλέον κεντρικό σημείο του εμπορικότερου δρόμου της χώρας μας, στην οδό Ερμού 26.
Η κατάλληλη στιγμή
Στο θετικό γενικό κλίμα και τις δυνατότητες για συνεργασίες που παρουσιάζονται, αποδίδει ο Δημήτρης Ματεμτζής τις κινήσεις αυτές.
«Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο όμιλος είναι πολύ καλή και τώρα το περιβάλλον είναι πιο δεκτικό σε πλάνα ανάπτυξης σε σχέση για παράδειγμα με μια διετία πριν. Ένας συνδυασμός παραγόντων οδήγησε στη σύναψη της συνεργασίας με τον όμιλο Teddy και στην εξαγορά της Axel Accessories – και έτσι σκοπεύουμε να πορευτούμε».
Συγκέντρωση στην αγορά
«Νομίζω ότι η αγορά σε όλους τους κλάδους αλλά και στον τομέα όπου δραστηριοποιούμαστε, τείνει προς την αύξηση του ολιγοπωλίου, δηλαδή στη συγκέντρωση σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ότι στο παρελθόν», επισημαίνει στον ΟΤ ο κ. Ματεμτζής.
«Το μέγεθος της αγοράς δυστυχώς ή ευτυχώς δεν αυξάνεται με μεγάλους ρυθμούς – μετά την πανδημία – κάτι που θα δικαιολογούσε την ανάπτυξη και των μικρότερων brands. Μπροστά σε αυτό το δεδομένο και με τον αυξανόμενο εισαγόμενο ανταγωνισμό, η δυσκολία γίνεται μεγαλύτερη για όλους. Κατά συνέπεια απαιτούνται περισσότερα για να μπορέσεις να σταθείς αξιοπρεπώς στο χώρο», συμπληρώνει.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο
Την ανάγκη των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι βλέπει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Intrafashion, που διατηρεί e-shop για το κυρίαρχο brand της Pink Woman.
«Υπάρχουν διαφορετικές πτυχές στο e-commerce. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει σύνορα και η αύξηση της διείσδυσής του στην ελληνική αγορά συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει. Είναι μια φυσιολογική εξέλιξη στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης της αγοράς, όπως και ο ανταγωνισμός από φυσικά καταστήματα από brands και αλυσίδες που θεωρούν ότι τους αναλογεί. Το θέμα είναι εμείς οι Έλληνες επιχειρηματίες πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι», εξηγεί ο κ. Ματεμτζής.
Η Pink Woman αυτή την στιγμή διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο φυσικών καταστημάτων -με 120 σημεία- από όλα τα ελληνικά brands. «Υπό αυτές τις συνθήκες το μερίδιο του 4,5% του τζίρου, είναι αξιόλογο».
Στόχοι για την Axel Accessories
Η Axel Accessories ΑΕΒΕ, που ιδρύθηκε το 1999 στη Θεσσαλονίκη, ανήκει στον επιχειρηματία Κωνσταντίνο Λαγουμάκη, με ένα δίκτυο που κατέχει σημαντική θέση στην αγορά λιανικής και χονδρικής γυναικείων ρούχων, διαθέτοντας καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Σερβία, Σαουδική Αραβία.
«Η εταιρεία διαθέτει ορισμένα πολύ σημαντικά στοιχεία, ταυτότητα και ιστορία και αποδοχή από τις καταναλώτριες. Θα επενδύσουμε στην ανάπτυξή της μέσα από τη δημιουργία πιο εμπορικών συλλογών ανάπτυξη προϊόντος, στη βελτίωση παρουσίας στην αγορά, στην αύξηση διαφημιστικής δαπάνης για να γίνει πιο στοχευμένη και φυσικά στην ανάπτυξη στο εξωτερικό», τονίζει στον ΟΤ ο Δημήτρης Ματεμτζής.
Κι άλλες εξαγορές ενόψει
Μπορεί οι συζητήσεις να προέκυψαν πρόσφατα για τον ελληνικό όμιλο ένδυσης και υπόδησης, ωστόσο δεν ήταν τυχαία η κίνηση εξαγοράς της Axel Accessories.
«Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο σημαντικό διάστημα – η Axel δεν προέκυψε κατά τύχη- παρακολουθούμε την ελληνική αγορά για την πιθανότητα κάποιας εξαγοράς. Και συνεχίζουμε να κινούμαστε με αυτή τη λογική. Μιλάμε για κάποιο σήμα ελληνικό και πάντα για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου, με απόλυτη εξαγορά. Σε αυτό το πλαίσιο παρακολουθούμε την αγορά σε παρεμφερείς με τη δική μας κατηγορίες και ανάλογα με το τι θα προκύψει, θα κάνουμε την επόμενη κίνησή μας», καταλήγει ο Δημήτρης Ματεμτζής.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα