Σε μια κίνηση-ματ προχώρησε ο όμιλος Intrafashion ανακοινώνοντας την εξαγορά της Axel Accessories, μετά το ναυάγιο των δραπραγματεύσεων με την Med τον περασμένο Ιούνιο. 

Μετά τη συμφωνία αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης με τον διεθνώς αναπτυσσόμενο ιταλικό όμιλο ένδυσης Teddy για τα brands Terranova και Calliope το Μάιο, ο όμιλος συμφερόντων του Δημήτρη Ματεμτζή αποφάσισε την επέκταση στο χώρο των αξεσουάρ, διατηρώντας το ενδιαφέρον για την απόκτηση και άλλων ελληνικών εταιρειών.

Λιανικό εμπόριο: Η μόδα επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας

Pink Woman: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Axel

«Οι συζητήσεις μας με την Axel ξεκίνησαν πολύ πρόσφατα και είχαν ευτυχή κατάληξη, ανοίγοντας στον όμιλο Intrafashion ένα νέο κεφάλαιο», εξηγεί στον ΟΤ ο Δημήτρης Ματεμτζής. «Ο χώρος των αξεσουάρ είναι ένα μέρος της αγοράς που δεν καλύπτει τη δική μας επιχειρηματική δραστηριότητα και ήταν η ιδανική ευκαιρία να επεκταθούμε σε έναν τομέα συμπληρωματικό της ένδυσης. Προχωρήσαμε στην εξαγορά καθώς εντοπίσαμε πως για την ελληνική αγορά υπάρχει σημαντικό κομμάτι για ανάπτυξη και υπήρχαν οι δυνατότητες», προσθέτει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrafashion.

Σύμφωνα με τον κ. Ματεμτζή υπήρχαν τα κεφαλαιικά διαθέσιμα για μια τέτοια απόφαση, ενώ χάρη στη διαφορετική φύση των δύο κατηγοριών δεν υπάρχει καμία εμπλοκή ή επικάλυψη μεταξύ των brands του ομίλου. «Διασφαλίζουμε την αυτόνομη πορεία της Axel Acessories τόσο με το κομμάτι της χονδικής όσο και της λιανικής, όπως πράττουμε και με όλες τις μάρκες μας». intrafashion

Η συμφωνία με την ιταλική Teddy

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα ο όμιλος ανακοίνωσε την στρατηγική συνεργασία με τον διεθνώς αναγνωρισμένο ιταλικό όμιλο Teddy για τα σήματα Terranova και Calliope, o οποίος διαθέτει παρουσία σε 40 χώρες με 1.000 περίπου καταστήματα.

Η πολυετής συμφωνία προβλέπει τα αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων για τις περιοχές της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Κρήτης, των Ιονίων Νήσων και της Εύβοιας καθώς και τα μη αποκλειστικά για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.

Στο πλαίσιο αυτό η Intrafashion άνοιξε στα τέλη Απριλίου το πρώτο νέο flagship store της Terranova, στο πλέον κεντρικό σημείο του εμπορικότερου δρόμου της χώρας μας, στην οδό Ερμού 26.

Η κατάλληλη στιγμή

Στο θετικό γενικό κλίμα και τις δυνατότητες για συνεργασίες που παρουσιάζονται, αποδίδει ο Δημήτρης Ματεμτζής τις κινήσεις αυτές.

«Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο όμιλος είναι πολύ καλή και τώρα το περιβάλλον είναι πιο δεκτικό σε πλάνα ανάπτυξης σε σχέση για παράδειγμα με μια διετία πριν. Ένας συνδυασμός παραγόντων οδήγησε στη σύναψη της συνεργασίας με τον όμιλο Teddy και στην εξαγορά της Axel Accessories – και έτσι σκοπεύουμε να πορευτούμε». intrafashion

Συγκέντρωση στην αγορά

«Νομίζω ότι η αγορά σε όλους τους κλάδους αλλά και στον τομέα όπου δραστηριοποιούμαστε, τείνει προς την αύξηση του ολιγοπωλίου, δηλαδή στη συγκέντρωση σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ότι στο παρελθόν», επισημαίνει στον ΟΤ ο κ. Ματεμτζής.

«Το μέγεθος της αγοράς δυστυχώς ή ευτυχώς δεν αυξάνεται με μεγάλους ρυθμούς – μετά την πανδημία – κάτι που θα δικαιολογούσε την ανάπτυξη και των μικρότερων brands. Μπροστά σε αυτό το δεδομένο και με τον αυξανόμενο εισαγόμενο ανταγωνισμό, η δυσκολία γίνεται μεγαλύτερη για όλους. Κατά συνέπεια απαιτούνται περισσότερα για να μπορέσεις να σταθείς αξιοπρεπώς στο χώρο», συμπληρώνει.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο

Την ανάγκη των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι βλέπει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Intrafashion, που διατηρεί e-shop για το κυρίαρχο brand της Pink Woman.

«Υπάρχουν διαφορετικές πτυχές στο e-commerce. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει σύνορα και η αύξηση της διείσδυσής του στην ελληνική αγορά συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει. Είναι μια φυσιολογική εξέλιξη στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης της αγοράς, όπως και ο ανταγωνισμός από φυσικά καταστήματα από brands και αλυσίδες που θεωρούν ότι τους αναλογεί. Το θέμα είναι εμείς οι Έλληνες επιχειρηματίες πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι», εξηγεί ο κ. Ματεμτζής.

Η Pink Woman αυτή την στιγμή διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο φυσικών καταστημάτων -με 120 σημεία- από όλα τα ελληνικά brands. «Υπό αυτές τις συνθήκες το μερίδιο του 4,5% του τζίρου, είναι αξιόλογο». intrafashion

Στόχοι για την Axel Accessories

Η Axel Accessories ΑΕΒΕ, που ιδρύθηκε το 1999 στη Θεσσαλονίκη, ανήκει στον επιχειρηματία Κωνσταντίνο Λαγουμάκη, με ένα δίκτυο που κατέχει σημαντική θέση στην αγορά λιανικής και χονδρικής γυναικείων ρούχων, διαθέτοντας καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Σερβία, Σαουδική Αραβία.

«Η εταιρεία διαθέτει ορισμένα πολύ σημαντικά στοιχεία, ταυτότητα και ιστορία και αποδοχή από τις καταναλώτριες. Θα επενδύσουμε στην ανάπτυξή της μέσα από τη δημιουργία πιο εμπορικών συλλογών ανάπτυξη προϊόντος, στη βελτίωση παρουσίας στην αγορά, στην αύξηση διαφημιστικής δαπάνης για να γίνει πιο στοχευμένη και φυσικά στην ανάπτυξη στο εξωτερικό», τονίζει στον ΟΤ ο Δημήτρης Ματεμτζής.

Κι άλλες εξαγορές ενόψει

Μπορεί οι συζητήσεις να προέκυψαν πρόσφατα για τον ελληνικό όμιλο ένδυσης και υπόδησης, ωστόσο δεν ήταν τυχαία η κίνηση εξαγοράς της Axel Accessories.

«Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο σημαντικό διάστημα – η Axel δεν προέκυψε κατά τύχη-  παρακολουθούμε την ελληνική αγορά για την πιθανότητα κάποιας εξαγοράς. Και συνεχίζουμε να κινούμαστε με αυτή τη λογική. Μιλάμε για κάποιο σήμα ελληνικό και πάντα για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου, με απόλυτη εξαγορά. Σε αυτό το πλαίσιο παρακολουθούμε την αγορά σε παρεμφερείς με τη δική μας κατηγορίες και ανάλογα με το τι θα προκύψει, θα κάνουμε την επόμενη κίνησή μας», καταλήγει ο Δημήτρης Ματεμτζής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις