
«Λίγο» έως «καθόλου ικανοποιημένοι» από την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στη Χαλκιδική δηλώνουν πάνω από έξι στους δέκα επιχειρηματίες (ποσοστό 65%) της περιοχής, ενώ το 52% εκτιμά ότι αυτή θα είναι χειρότερη σε σχέση με την περσινή (έναντι ποσοστού 19% που προσδοκούν ότι θα είναι καλύτερη και 29% που αναμένουν τα ίδια αποτελέσματα με πέρυσι).
Επιπλέον, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) υποστηρίζουν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εύρεση προσωπικού και περίπου ίσο ποσοστό (69%) δηλώνει πως η κατασκευή του flyover στη Θεσσαλονίκη επηρεάζει τις μετακινήσεις προς Χαλκιδική.
Τουρισμός: Έρχονται περισσότεροι τουρίστες αλλά ξοδεύουν λιγότερα
Τα παραπάνω προκύπτουν από το διμηνιαίο «Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής», που καταρτίζει η εταιρεία «Interview» για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Η έρευνα διεξήχθη κατά τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο 2024, σε δείγμα 355 επιχειρήσεων-μελών του επιμελητηρίου.
Συνολικά, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής διαμορφώθηκε στις 4,1 μονάδες, σημαντικά τονωμένος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (2,1%), αλλά έχοντας υποχωρήσει αισθητά σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη έρευνα, του Απριλίου- Μαΐου (5,8%). Το ποσοστό των επιχειρηματιών που χαρακτηρίζουν την κατάσταση της επιχείρησής τους σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων ως «μέτρια» διαμορφώθηκε στο 46%, το 19% τη θεωρεί «ικανοποιητική», το 18% «καλή» και το 17% «κακή». Μειωμένο σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα (Απρίλιος – Μάιος) ήταν το ποσοστό των επιχειρηματιών που δήλωσαν αύξηση τζίρου (19% από 23%), ενώ το 45% των ερωτηθέντων (έναντι 49% στην προηγούμενη έρευνα) επισημαίνουν ότι ο κύκλος εργασιών τους παρέμεινε ο ίδιος και 36% (έναντι 28%) ότι μειώθηκε.
Πάνω από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82% έναντι 69% στην προηγούμενη έρευνα) δηλώνουν πως θα διατηρήσουν το υπάρχον προσωπικό τους τον επόμενο μήνα και το 13% (έναντι 30%) ότι θα προχωρήσει σε προσλήψεις, ενώ το ποσοστό όσων γνωστοποιούν ότι θα προχωρήσουν σε απολύσεις φτάνει το 5% (από μόλις 1% στην προηγούμενη έρευνα). Κατά τα λοιπά, υποχωρεί σημαντικά, στο 25% από 51% του προηγούμενου κύματος (έρευνα Απριλίου – Μαΐου), το ποσοστό όσων αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους στο επόμενο εξάμηνο. Στο 49% από 41% διαμορφώνεται το ποσοστό όσων αναμένουν τα ίδια αποτελέσματα, ενώ το 26% (από 8%) εκτιμά ότι οι επιδόσεις θα είναι χειρότερες._


Latest News

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας