Θύμα deepfake έπεσε και η Ferrari, σύμφωνα με το Bloomberg. «Έι, άκουσες για τη μεγάλη εξαγορά που σχεδιάζουμε; Θα μπορούσα να χρειαστώ τη βοήθειά σας», έγραφε ένα από τα μηνύματα που υποτίθεται ότι ήταν από τον διευθύνοντα σύμβουλο Benedetto Vigna.

Ferrari: Πόσο εύκολο είναι να πουλήσει κανείς μία απομίμηση;

Τα μηνύματα WhatsApp που είδε το Bloomberg δεν προέρχονταν από τον συνηθισμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου του Vigna. Η εικόνα προφίλ ήταν επίσης διαφορετική, αν και ήταν μια εικόνα του διευθύνοντος συμβούλου που ποζάρει με κοστούμι και γραβάτα, με τα χέρια διπλωμένα, μπροστά από το λογότυπο της Ferrari.

«Να είστε έτοιμοι να υπογράψετε τη Συμφωνία Εμπιστευτικότητας που ο δικηγόρος μας πρόκειται να σας στείλει το συντομότερο δυνατόν», έγραφε ένα άλλο μήνυμα από τον μιμητή του Vigna. «Η ρυθμιστική αρχή της αγοράς της Ιταλίας και το χρηματιστήριο του Μιλάνου έχουν ήδη ενημερωθεί. Μείνετε έτοιμοι και παρακαλώ με απόλυτη διακριτικότητα».

Kάτι δεν πήγαινε καλά

Αυτό που συνέβη στη συνέχεια, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την υπόθεση, ήταν μια από τις τελευταίες χρήσεις εργαλείων deepfake για τη διεξαγωγή ζωντανής τηλεφωνικής συνομιλίας με στόχο τη διείσδυση σε μια διεθνώς αναγνωρισμένη επιχείρηση. Ο Ιταλός κατασκευαστής supercar βγήκε αλώβητος αφού το στέλεχος που έλαβε την κλήση συνειδητοποίησε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν λόγω της ευαισθησίας του θέματος.

Καλοστημένη απάτη

Η φωνή που υποδυόταν τον Vigna ήταν πειστική.

Ο deepfaker του Vigna άρχισε να εξηγεί ότι καλούσε από διαφορετικό αριθμό κινητού τηλεφώνου επειδή έπρεπε να συζητήσει κάτι εμπιστευτικό – μια συμφωνία που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κάποια εμπόδια που σχετίζονται με την Κίνα και απαιτούσε να πραγματοποιηθεί μια απροσδιόριστη συναλλαγή αντιστάθμισης νομίσματος.

Το στέλεχος σοκαρίστηκε και άρχισε να έχει υποψίες, σύμφωνα με τις πηγές. «Συγγνώμη, Μπενεντέτο, αλλά πρέπει να σε αναγνωρίσω», είπε το στέλεχος. Έθεσε ένα ερώτημα: Ποιος ήταν ο τίτλος του βιβλίου που του είχε μόλις συστήσει ο Vigna λίγες μέρες νωρίτερα (ήταν το Decalogue of Complexity: Acting, Learning and Adaptation in the Incessant Becoming of the World του Alberto Felice De Toni);

Με αυτό, η κλήση τελείωσε απότομα. Η Ferrari ξεκίνησε εσωτερική έρευνα, είπαν οι πηγές. Εκπρόσωποι της εταιρείας με έδρα το Maranello της Ιταλίας αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα.

Άλλες εταιρείες, όπως η CyberArk, εκπαιδεύουν ήδη τα στελέχη τους πώς να εντοπίζουν πότε εξαπατώνται από bots.

«Είναι απλώς θέμα χρόνου και αυτά τα εργαλεία deepfake sophistication που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να γίνουν απίστευτα ακριβή», δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη ο Stefano Zanero, καθηγητής κυβερνοασφάλειας στο Politecnico di Milano της Ιταλίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή