Ψήφο εμπιστοσύνης στη μεγαλύτερη αθλητική μάρκα παγκοσμίως βάσει εσόδων, έδωσε την Τρίτη η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών και μόδας JD Sports, ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Nike.

Γεγονός που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς στα τέλη του περασμένου μήνα, οι μετοχές της Nike έπεσαν κατακόρυφα αφού ο όμιλος προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις του θα μειωθούν φέτος, πληγούμενες από την χαμηλή ζήτηση για τα αθλητικά του παπούτσια, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε νεότερες μάρκες όπως η On και η Hoka.

Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Nike: Η JD Sports δεν την ξεγράφει

Ο Mike Armstrong, παγκόσμιος διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στον FTSE 100 JD Sports, δήλωσε στο Reuters πως «θα ήταν λάθος να διαγράψουμε τις προοπτικές της Nike».

«Όποιος ξεγράφει τη Nike, μάλλον πρέπει να γυρίσει πίσω και να εξετάσει την ιστορία της στην αγορά τα τελευταία 30, 40 χρόνια. Η Nike θα είναι μια χαρά», δήλωσε στους δημοσιογράφους στο πρόσφατα ανακαινισμένο κατάστημα-ναυαρχίδα της JD στο Στράτφορντ.

Η JD πωλεί επίσης Adidas, On, Hoka και άλλες αθλητικές μάρκες.

«Με την πάροδο των ετών υπήρχαν πάντα μάρκες που προκαλούσαν τα εδραιωμένα brands. Αυτή είναι απλώς η φύση του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούμαστε. Πάντα θα υπάρχουν νεοφερμένοι, πάντα θα υπάρχουν νεοεισερχόμενοι που θα ανακατεύουν την τράπουλα», πρόσθεσε ο Armstrong.

Ο κατήφορος

Οι πωλήσεις της Nike δέχονται αλλεπάλληλα «χτυπήματα» τα τελευταία τρίμηνα, στον απόηχο της προσπάθειας της εταιρείας να αποδεσμευτεί από τους χονδρεμπόρους.

Οι πωλήσεις στον ιστότοπο, στις εφαρμογές και στα καταστήματά της μειώθηκαν κατά 8% το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο της εταιρείας, διαψεύδοντας τις προσδοκίες των επενδυτών.

Η Nike έκοψε τους δεσμούς της με μακροχρόνιους συνεργάτες λιανικής, όπως η DSW και η Urban Outfitters, και προσπάθησε να πουλήσει περισσότερα εμπορεύματα απευθείας στους καταναλωτές, εφαρμόζοντας ένα πρωτοποριακό direct-to-consumer (DTC) concept. Στα τέλη Απριλίου ωστόσο άρχισε να ζητά από ορισμένα από αυτά τα καταστήματα βοήθεια για να αδειάσει τα υπερπλήρη ράφια και τις αποθήκες της. jd nike

Ο ανταγωνισμός

Έχοντας απομακρυνθεί από αυτούς τους μακροχρόνιους συνεργάτες χονδρικής πώλησης, ανταγωνιστικές μάρκες όπως η Hoka, η On και η New Balance πήραν το μερίδιο αγοράς της Nike σε αλυσίδες όπως η Foot Locker.

Στην εξαμηνιαία έρευνά της για τους έφηβους αγοραστές, η Piper Sandler παρατήρησε τον Απρίλιο ότι η κατοχή της Nike στην πρώτη θέση των προτιμώμενων εμπορικών σημάτων υποδημάτων είχε αρχίσει να υποχωρεί, μειούμενη περισσότερο από 2% σε διάστημα έξι μηνών, ενώ η New Balance ήταν ο μεγαλύτερος κερδισμένος.

Στο τρέξιμο, η Nike έχει χάσει έδαφος από τη Hoka. Τα παπούτσια τρεξίματος υψηλής απόδοσης, με την χαρακτηριστική γιγάντια σόλα τους, απέφεραν πωλήσεις άνω των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι για τη μητρική εταιρεία Deckers Brands, αύξηση 28% από το προηγούμενο έτος.

Ενώ στην On, μια πρωτοεμφανιζόμενη μάρκα από την Ελβετία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50% στα 2 δισ. δολάρια πέρυσι. Οι μετοχές των Deckers και On αυξήθηκαν κατά 103% και 44% αντίστοιχα τον περασμένο χρόνο, σε σύγκριση με την πτώση της Nike κατά 17%.

Οι κινήσεις της JD Sports

Η τιμή της μετοχής της JD έχει υποχωρήσει κατά 22% μέχρι στιγμής φέτος, ως ένα πλήγμα από την προειδοποίηση για τα κέρδη του Ιανουαρίου και τις υποτονικές συναλλαγές του πρώτου τριμήνου στην εγχώρια αγορά της.

Η JD βλέπει το κατάστημα στο Στράτφορντ, το οποίο έχει τον υψηλότερο κύκλο εργασιών στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της που περιλαμβάνει πάνω από 3.400 καταστήματα σε 38 χώρες, ως το σχέδιο για την παγκόσμια εξάπλωση των καταστημάτων μεγαλύτερου μεγέθους.

Τα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν ένα απόθεμα 30.000 ζευγαριών, ένα ημι-αυτόματο σύστημα μεταφοράς που μπορεί να παραδώσει ένα κουτί παπουτσιών από την αποθήκη στο ισόγειο του καταστήματος σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα, πάνω από 205 τ.μ. επένδυσης LED και φορητές συσκευές για όλους τους υπαλλήλους του καταστήματος.

Μέχρι στιγμής, περίπου 70 καταστήματα JD παγκοσμίως έχουν το ίδιο concept με αυτό του Στράτοφρντ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν φτάσει τα 200.

Πέρυσι, ο διευθύνων σύμβουλος Regis Schultz είχε αποκαλύψει πως η JD θα δαπανήσει έως και 3 δισεκατομμύρια λίρες (3,9 δισεκατομμύρια δολάρια) για να ανοίξει έως και 1.750 καταστήματα σε διάστημα πέντε ετών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή