Οι αρχιτέκτονες των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού έχουν δεσμευτεί να μειώσουν κατά το ήμισυ την παραγωγή άνθρακα της τεράστιας παγκόσμιας διοργάνωσης σε σύγκριση με τις πιο πρόσφατες -μη πανδημικές- διοργανώσεις του 2012 και του 2016.

Και ένα σημαντικό μέρος αυτού του σχεδίου είναι η αντικατάσταση πλαστικών συσκευασιών μιας χρήσης με επαναχρησιμοποιούμενες.

Ολυμπιακοί Αγώνες: Πάνω από 600.000 τα απούλητα εισιτήρια στο Παρίσι

Ωστόσο, ενώ οι θεατές οφείλουν να εφαρμόσουν τον κανόνα, η Coca-Cola θα σερβίρει «περισσότερα από τα μισά από τα 18 εκατομμύρια αναμενόμενα ποτά» χωρίς πλαστικό μιας χρήσης, δήλωσε η εταιρεία στο Politico.

Αυτό σημαίνει ότι περίπου 6,4 εκατομμύρια αναψυκτικά θα σερβιριστούν σε πλαστικά μπουκάλια, σύμφωνα με εκπρόσωπο της οργανωτικής επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ωστόσο, για τους υποστηρικτές της κλιματικής αλλαγής, ο στόχος επετεύχθη. Οι Αγώνες του Παρισιού θριαμβευτικά διακηρύσσουν την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης, ενώ ο μεγάλος χορηγός τους χρησιμοποιεί εκατομμύρια από αυτά.

Τα logistics

Το έπος της απαγόρευσης πλαστικών στους Ολυμπιακούς του Παρισιού ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, όταν ανακοινώθηκε ότι οι θεατές δεν θα μπορούσαν να εισέλθουν σε προσωρινούς χώρους αγώνων με μπουκάλια μιας χρήσης.

«Η συστηματική χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών μπουκαλιών αντικαθίσταται από μια πιο ήπια μέθοδο κατανάλωσης, καθώς η ανακύκλωση δεν είναι λύση για τη ρύπανση από πλαστικό», αναφέρει η ιστοσελίδα του δήμου του Παρισιού. Δεν γίνεται, όμως, αναφορά στις εξαιρέσεις.

Ο ιστότοπος ισχυρίζεται ότι η Coca-Cola «αναβάθμισε τη γκάμα των ποτών της για να πετύχει τον στόχο της πόλης του Παρισιού για μηδενικό πλαστικό μιας χρήσης».

Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση 700 συσκευών γεμίσματος σε όλους τους χώρους και στο χωριό των αθλητών, καθώς και επιστρεφόμενα γυάλινα μπουκάλια και καθορισμένα σημεία συλλογής, δήλωσε εκπρόσωπος της Coca-Cola στο POLITICO.

Η Coca-Cola επιμένει ότι δεν έχει άλλη επιλογή, δεομένου ότι είναι πολύπλοκη η διάθεση σε συσκευασίας χωρίς πλαστικό παντού, κυρίως σε σημεία των αγώνων με μεγάλη κίνηση.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια «όπου οι συνθήκες λειτουργίας εμποδίζουν την εγκατάσταση μηχανημάτων ή τη χρήση γυαλιού», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, σύμφωνα με το Politico.

Δηλαδή, σε χώρους που δεν συνδέονται με το δίκτυο ύδρευσης,  γεγονός που εμποδίζει τα συνεργεία τροφοδοσίας να χειρίζονται γυάλινα μπουκάλια. Ένα παράδειγμα είναι μια προσωρινή υπαίθρια αρένα στο Παλάτι των Βερσαλλιών. Μια άλλη είναι μια ποδηλατική πίστα στο λόφο Elancourt στα περίχωρα του Παρισιού.

Η οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων επεσήμανε επίσης ότι τα πλαστικά μπουκάλια θα χρησιμοποιούνται σε χώρους «όπου δεν είναι δυνατή η εγκατάσταση μόνιμων μηχανημάτων της Coca-Cola επειδή δεν υπάρχει μακροπρόθεσμη συμφωνία συνεργασίας».

«Φταίνε» ακόμα και… οι αγώνες

Η Coca-Cola και η οργανωτική επιτροπή επιβεβαίωσαν ότι τα σφραγισμένα πλαστικά μπουκάλια μίας χρήσης ήταν απαραίτητα για να ανταποκριθεί στην «επιθυμία που εκφράστηκε από ορισμένες ομοσπονδίες» να παρέχουν στους αθλητές ασφαλείς επιλογές ποτού που περιορίζουν τους κινδύνους ντόπινγκ από ατύχημα ή δολιοφθορά.

Η οργανωτική επιτροπή ισχυρίζεται επίσης ότι η στρατηγική της περιλαμβάνει «την ανακύκλωση του 100% των πλαστικών μπουκαλιών που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν για το κοινό σε ορισμένα σημεία».

Γνωστός παραβάτης

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Coca-Cola δέχεται πυρά ως χορηγός επειδή διαφημίζει ότι διακινεί εμπορεύματα χωρίς πλαστικό ενώ βρίσκεται στην κορυφή των πινάκων ρύπανσης από πλαστικό.

Η Coca-Cola είναι σταθερά η εταιρεία με το μεγαλύτερο αποτύπωμα ρύπανσης στον κόσμο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ελέγχου brands από τον πράσινο μη κυβερνητικό οργανισμό #BreakFreeFromPlastic. Δημιούργησε πάνω από 3,4 εκατομμύρια μετρικούς τόνους πλαστικών συσκευασιών το 2022.

Την ίδια χρονιά, ακτιβιστές για το κλίμα ζήτησαν από τους διοργανωτές της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Αίγυπτο, στην COP27, να αφαιρέσουν το εμπορικό σήμα από τον ρόλο της χορηγίας, υποστηρίζοντας ότι ένας παραγωγός πλαστικού με δεσμούς με τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων δεν θα έπρεπε να είναι τόσο παρών στις συνομιλίες για το κλίμα.

Η ΜΚΟ Oceana, έστειλε μια επιστολή νωρίτερα αυτό το μήνα μαζί με αθλητικούς οργανισμούς και περισσότερους από εκατό αθλητές καλώντας την Coca-Cola και τον παγκόσμιο ανταγωνιστή της, την PepsiCo, να τερματίσουν την πλαστική ρύπανση «στο πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων και του αθλητισμού».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης