Οι αρχιτέκτονες των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού έχουν δεσμευτεί να μειώσουν κατά το ήμισυ την παραγωγή άνθρακα της τεράστιας παγκόσμιας διοργάνωσης σε σύγκριση με τις πιο πρόσφατες -μη πανδημικές- διοργανώσεις του 2012 και του 2016.
Και ένα σημαντικό μέρος αυτού του σχεδίου είναι η αντικατάσταση πλαστικών συσκευασιών μιας χρήσης με επαναχρησιμοποιούμενες.
Ολυμπιακοί Αγώνες: Πάνω από 600.000 τα απούλητα εισιτήρια στο Παρίσι
Ωστόσο, ενώ οι θεατές οφείλουν να εφαρμόσουν τον κανόνα, η Coca-Cola θα σερβίρει «περισσότερα από τα μισά από τα 18 εκατομμύρια αναμενόμενα ποτά» χωρίς πλαστικό μιας χρήσης, δήλωσε η εταιρεία στο Politico.
Αυτό σημαίνει ότι περίπου 6,4 εκατομμύρια αναψυκτικά θα σερβιριστούν σε πλαστικά μπουκάλια, σύμφωνα με εκπρόσωπο της οργανωτικής επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ωστόσο, για τους υποστηρικτές της κλιματικής αλλαγής, ο στόχος επετεύχθη. Οι Αγώνες του Παρισιού θριαμβευτικά διακηρύσσουν την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης, ενώ ο μεγάλος χορηγός τους χρησιμοποιεί εκατομμύρια από αυτά.
Τα logistics
Το έπος της απαγόρευσης πλαστικών στους Ολυμπιακούς του Παρισιού ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, όταν ανακοινώθηκε ότι οι θεατές δεν θα μπορούσαν να εισέλθουν σε προσωρινούς χώρους αγώνων με μπουκάλια μιας χρήσης.
«Η συστηματική χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών μπουκαλιών αντικαθίσταται από μια πιο ήπια μέθοδο κατανάλωσης, καθώς η ανακύκλωση δεν είναι λύση για τη ρύπανση από πλαστικό», αναφέρει η ιστοσελίδα του δήμου του Παρισιού. Δεν γίνεται, όμως, αναφορά στις εξαιρέσεις.
Ο ιστότοπος ισχυρίζεται ότι η Coca-Cola «αναβάθμισε τη γκάμα των ποτών της για να πετύχει τον στόχο της πόλης του Παρισιού για μηδενικό πλαστικό μιας χρήσης».
Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση 700 συσκευών γεμίσματος σε όλους τους χώρους και στο χωριό των αθλητών, καθώς και επιστρεφόμενα γυάλινα μπουκάλια και καθορισμένα σημεία συλλογής, δήλωσε εκπρόσωπος της Coca-Cola στο POLITICO.
Η Coca-Cola επιμένει ότι δεν έχει άλλη επιλογή, δεομένου ότι είναι πολύπλοκη η διάθεση σε συσκευασίας χωρίς πλαστικό παντού, κυρίως σε σημεία των αγώνων με μεγάλη κίνηση.
Η εταιρεία χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια «όπου οι συνθήκες λειτουργίας εμποδίζουν την εγκατάσταση μηχανημάτων ή τη χρήση γυαλιού», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, σύμφωνα με το Politico.
Δηλαδή, σε χώρους που δεν συνδέονται με το δίκτυο ύδρευσης, γεγονός που εμποδίζει τα συνεργεία τροφοδοσίας να χειρίζονται γυάλινα μπουκάλια. Ένα παράδειγμα είναι μια προσωρινή υπαίθρια αρένα στο Παλάτι των Βερσαλλιών. Μια άλλη είναι μια ποδηλατική πίστα στο λόφο Elancourt στα περίχωρα του Παρισιού.
Η οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων επεσήμανε επίσης ότι τα πλαστικά μπουκάλια θα χρησιμοποιούνται σε χώρους «όπου δεν είναι δυνατή η εγκατάσταση μόνιμων μηχανημάτων της Coca-Cola επειδή δεν υπάρχει μακροπρόθεσμη συμφωνία συνεργασίας».
«Φταίνε» ακόμα και… οι αγώνες
Η Coca-Cola και η οργανωτική επιτροπή επιβεβαίωσαν ότι τα σφραγισμένα πλαστικά μπουκάλια μίας χρήσης ήταν απαραίτητα για να ανταποκριθεί στην «επιθυμία που εκφράστηκε από ορισμένες ομοσπονδίες» να παρέχουν στους αθλητές ασφαλείς επιλογές ποτού που περιορίζουν τους κινδύνους ντόπινγκ από ατύχημα ή δολιοφθορά.
Η οργανωτική επιτροπή ισχυρίζεται επίσης ότι η στρατηγική της περιλαμβάνει «την ανακύκλωση του 100% των πλαστικών μπουκαλιών που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν για το κοινό σε ορισμένα σημεία».
Γνωστός παραβάτης
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Coca-Cola δέχεται πυρά ως χορηγός επειδή διαφημίζει ότι διακινεί εμπορεύματα χωρίς πλαστικό ενώ βρίσκεται στην κορυφή των πινάκων ρύπανσης από πλαστικό.
Η Coca-Cola είναι σταθερά η εταιρεία με το μεγαλύτερο αποτύπωμα ρύπανσης στον κόσμο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ελέγχου brands από τον πράσινο μη κυβερνητικό οργανισμό #BreakFreeFromPlastic. Δημιούργησε πάνω από 3,4 εκατομμύρια μετρικούς τόνους πλαστικών συσκευασιών το 2022.
Την ίδια χρονιά, ακτιβιστές για το κλίμα ζήτησαν από τους διοργανωτές της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Αίγυπτο, στην COP27, να αφαιρέσουν το εμπορικό σήμα από τον ρόλο της χορηγίας, υποστηρίζοντας ότι ένας παραγωγός πλαστικού με δεσμούς με τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων δεν θα έπρεπε να είναι τόσο παρών στις συνομιλίες για το κλίμα.
Η ΜΚΟ Oceana, έστειλε μια επιστολή νωρίτερα αυτό το μήνα μαζί με αθλητικούς οργανισμούς και περισσότερους από εκατό αθλητές καλώντας την Coca-Cola και τον παγκόσμιο ανταγωνιστή της, την PepsiCo, να τερματίσουν την πλαστική ρύπανση «στο πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων και του αθλητισμού».
Latest News
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Extreme makeover στα αγγλικά γήπεδα - Το σχέδιο της Premier League για να αυξήσει τα έσοδα
Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 14% την επόμενη δεκαετία
Τα μυστικά του βιοχάκινγκ που κρατάνε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς βασιλιά του ΝΒΑ
Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ακολουθεί μια συγκεκριμμένη ρουτίνα για να διατηρεί το σώμα στην αρμονία που απαιτείται
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!