Η ακρίβεια και στον καφέ εκτός σπιτιού φαίνεται ότι ενισχύει την οικιακή κατανάλωση και ανοίγει τις δουλειές για τις εταιρείες στην κατηγορία της κάψουλας espresso και μαζί και των ηλεκτρικών συσκευών καφέ.
Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, η κατηγορία των προϊόντων κάψουλας καφέ είναι η πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία στην αγορά του καφέ τα τελευταία χρόνια, με τον τζίρο των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ να υπολογίζεται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ ετησίως.
Καφές: Με νόμο της ΕΕ οι νέες αυξήσεις στην τιμή
Οι έλληνες καταναλώνουν 40.000 τόνους καφέ τον χρόνο, με το 40% της κατανάλωσης να αφορά την κατανάλωση εκτός σπιτιού και σχεδόν το 60% κατανάλωσης να πραγματοποιείται εντός του σπιτιού ή και του χώρου εργασίας.
Ο καφές και οι Έλληνες
Το γεγονός ότι σχεδόν οι έξι στους δέκα (56%) Ελληνες επιλέγουν να φτιάχνουν τον καφέ τους στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας τους δημιουργεί νέα δεδομένα και πριμοδοτεί κατηγορίες προϊόντων όπως τον καφέ espresso σε κάψουλα, κατηγορία για την οποία τα τελευταία χρόνια και οι εταιρείες ηλεκτρικών συσκευών έχουν αναπτύξει ειδική κατηγορία προϊόντων.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ, οι κάψουλες καφέ espresso είναι μια διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία με τις επιχειρήσεις να επεκτείνουν συνεχώς την γκάμα των προϊόντων τους. Μάλιστα η αυξητική τάση, σύμφωνα με στελέχη από τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων, έβαλε στο παιχνίδι και κάψουλες καφέ ιδιωτικής ετικέτας την τελευταία διετία.
Ο ρυθμός ανάπτυξης
Mε βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη και νησιά Ιονίου και Αιγαίου), που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ για το πρώτο πεντάμηνο του 2024, η κατηγορία του καφέ με τζίρο κοντά στα 156 εκατομμύρια ευρώ αναπτύσσεται στο σύνολό της τόσο σε όγκο (+3,3%) όσο και σε αξία (+3,9%), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
Την ίδια στιγμή, η υποκατηγορία των καψουλών καφέ, αν και ακόμη έχει σχετικά μικρή συμμετοχή στον συνολικό τζίρο (16,8% σε αξία) παρουσιάζει έναν αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 11,1%, ο οποίος είναι σταθερά ανοδικός τα τελευταία χρόνια.
Οπως αναφέρει η Αλίκη Παπαδάκη, Senior Sales & Engagement Executive στη NielsenIQ, οι έλληνες καταναλωτές αν και συνεχίζουν καθημερινά την οικιακή παρασκευή και κατανάλωση στιγμιαίου και ελληνικού καφέ, που είναι και οι πιο σημαντικές υποκατηγορίες από πλευράς τζίρου, ωστόσο επιθυμούν τα τελευταία χρόνια και την εμπειρία ενός επαγγελματικά φτιαγμένου καφέ, μέσα από τη χρήση των μηχανών espresso.
Σε αυτή την τάση έχει συμβάλλει και η διαρκώς αυξανόμενη τιμή του καφέ on the go, καθώς επίσης μέσα από τα δεδομένα που συλλέγει η NielsenIQ από το κανάλι του HORECA, μέσα σε ένα χρόνο έχει σημειωθεί μέση αύξηση στην τιμή των ροφημάτων τύπου espresso και cappuccino της τάξης του 4,4%.
Τα σούπερ μάρκετ
Μάλιστα η τάση αυτή που παρατηρείται στις πωλήσεις της κάψουλας καφέ από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για οικιακή κατανάλωση είναι ευθυγραμμισμένη και με τις πωλήσεις των μηχανών καφέ, όπως αυτές καταγράφονται από την εταιρεία ερευνών GfK.
Συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από την αρχή του 2024 ως και το τέλος Μαΐου, η κατηγορία των μηχανών espresso με σύστημα κάψουλας παρουσιάζει θετικό ρυθμό ανάπτυξης κατά 19% σε τεμάχια, ενώ συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο των μηχανών καφέ με σημαντικό ποσοστό της τάξης του 46,1%.
«Φαίνεται ότι οι κατασκευαστές μηχανών, ακολουθώντας την καταναλωτική τάση, επενδύουν σε αυτή την κατηγορία με διαρκή λανσαρίσματα καινούργιων μοντέλων, προωθητικές ενέργειες, αλλά και νέας τεχνολογίας συσκευές μηχανών καφέ, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς και προσφέροντας στους καταναλωτές μια διαρκώς βελτιούμενη εμπειρία», αναφέρει η Ξένια Ραπτοδήμου, Account Manager στην GfK.
Latest News
Άγγιξαν τα 2 δισ. οι επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα το 2024 - Τι αναμένεται το 2025
H φιλοξενία ενίσχυσε τη θέση της ως ο πιο ελκυστικός επενδυτικός κλάδος στα εμπορικά ακίνητα με αύξηση 100%
Τα 10 «κλειδιά» για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων
Ποιες δηλώσεις υποβάλλονται ψηφιακά στην πλατφόρμα myProperty και ποιες χειρόγραφα – Πότε πληρώνεται ο φόρος
Ποια ασφάλιστρα (δεν) μειώνουν οι ασφαλιστικές – Η τροπολογία ΠΑΣΟΚ και η πίεση Θεοδωρικάκου
Ποια ασφάλιστρα υγείας μειώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες – Το μήνυμα Θεοδωρικάκου – Το ραντεβού με ΠΑΣΟΚ
Το «δώρο» των 2,2 δισ. του πληθωρισμού στα σούπερ μάρκετ
Πάνω από 2,2 δισ. οι επιπλέον εισπράξεις των σούπερ μάρκετ την τελευταία πληθωριστική τριετία – Προσφορές και ιδιωτική ετικέτα τροφοδοτούν την κατανάλωση
Ραγδαία αύξηση του κόστους στέγασης σε τρία χρόνια - Τι δείχνει έρευνα
Το κόστος στέγασης πρόκειται για μείζον κοινωνικό πρόβλημα, σημειώνει η έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb