Ο αθλητισμός ενώνει. Είναι ένα σύνθημα το οποίο ακούγεται πολλές φορές ως χαρακτηρισμό του αθλητισμού, το οποίο όμως αν και αποτελεί μια ιδέα που εμπνέει, δεν αποτελεί μια αληθή ρήση κατά τον Economist. Και αυτό διότι όπως υποστηρίζει, ο αθλητισμός δεν υπήρξε ποτέ ιδιαίτερα παγκοσμιοποιημένος.
Το αμερικανικό ποδόσφαιρο (NFL), κερδίζει το 98% των εσόδων του από τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης εντός της χώρας. Το πρωτάθλημα κρίκετ της Ινδίας, του οποίου τα δικαιώματα αξίζουν περισσότερο από εκείνα των Ολυμπιακών Αγώνων σε ετήσια βάση, κερδίζει το 96% των εσόδων του εντός της χώρας που το φιλοξενεί, ενώ στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, μόνο η Πρέμιερ Λιγκ της Αγγλίας κερδίζει περισσότερα χρήματα στο εξωτερικό απ’ ό,τι στο εσωτερικό. Ο Economist υποστηρίζει ότι τώρα αυτό αλλάζει, και μοχλός αυτής της ανάπτυξης είναι η τεχνολογία.
Στα 1,55 εκατ. οι εργαζόμενοι στον αθλητικό τομέα της ΕΕ
Η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο μεταδίδεται ο αθλητισμός και τον τρόπο με τον οποίο οι φίλαθλοι τον απολαμβάνουν, δίνοντας σε πρωταθλήματα όλων των ειδών την ευκαιρία να γίνουν παγκόσμια. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, δισεκατομμύρια δολάρια περιμένουν εκείνες που κατακτούν τις ξένες αγορές και μια ακόμη μεγαλύτερη για το κοινό, καθώς τα θεάματα που ήδη ενθουσιάζουν τους οπαδούς σε μια χώρα αρχίζουν να ενθουσιάζουν εκείνους σε άλλες.
Η αποτυχία του αθλητισμού ως εξαγώγιμο προϊόν φαίνεται καλύτερα σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες ψυχαγωγίας. Από τη νέα χιλιετία, σημειώνει ο Economist, το Χόλιγουντ έχει κερδίσει πάνω από το ήμισυ των εσόδων του από το box-office στο εξωτερικό. Οι Αμερικανοί καλλιτέχνες βασίζονται σε ξένους ακροατές για σχεδόν το ένα τρίτο των ροών τους και ένα μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων εισιτηρίων των συναυλιών τους όπως επιβεβαιώνεται και από την περιοδεία της Taylor Swift στην Ευρώπη). Την ίδια ώρα στα βιντεοπαιχνίδια οι ιαπωνικές κονσόλες και οι κινεζικές εφαρμογές έχουν καθηλώσει τους παίκτες παγκοσμίως.
Για τον Economist δύο είναι οι βασικοί λόγοι πίσω από αυτήν την αλλαγή:
- Η πρώτη είναι μια επανάσταση από την πλευρά της προσφοράς, καθώς οι αθλητικές μεταδόσεις μετακινούνται από τα εθνικά τηλεοπτικά και καλωδιακά κανάλια σε παγκόσμιες πλατφόρμες streaming. Το Netflix πρόσφατα έφερε ένα ντοκιμαντέρ με την Formula 1, αγώνες NFL και η Apple αγόρασε τα δικαιώματα της MLS, της αμερικανικής λίγκας ποδοσφαίρου, όπου ο Λιονέλ Μέσι πήρε πρόσφατα μεταγραφή.
- Η δεύτερη επανάσταση αφορά την πλευρά της ζήτησης. Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την υιοθέτηση ενός αθλήματος στο εξωτερικό είναι ότι, σε αντίθεση με άλλες μορφές ψυχαγωγίας, το κοινό θέλει να παρακολουθεί την ομάδα της χώρας του και όχι την καλύτερη. Αλλά η προσήλωση των φιλάθλων στις ομάδες δίνει σιγά-σιγά τη θέση της στην αφοσίωσή τους σε μεμονωμένους αθλητές. Αθλητές όπως ο Λιονέλ Μέσι και η Κέιτλιν Κλαρκ (μπάσκετ γυναικών) φέρνουν στα πρωταθλήματά τους και τους ακολούθους τους στα social media.
Βοηθητικό παράγοντα αποτελεί και το γεγονός ότι οι νέοι οπαδοί, των οποίων το προτιμώμενο μέσο είναι τα βίντεο μικρής διάρκειας, είναι πιο πιθανό να παρακολουθήσουν στιγμιότυπα και συνοπτικές εκπομπές για ολόκληρο το πρωτάθλημα, παρά έναν μεμονωμένο αγώνα με την αγαπημένη τους ομάδα, συγκριτικά με μεγαλύτερα κοινά. Παράλληλα, καθώς το στοίχημα για αθλητικά γεγονότα νομιμοποιήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος των ΗΠΑ και αυξάνονται ραγδαία, ενθαρρύνουν έναν πιο ολιστικό τύπο κατανάλωσης αντί της εστίασης σε μία μόνο ομάδα υποστηρίζει ο Economist.
Ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι; Μεταξύ των εταιρειών ΜΜΕ, την καλύτερη θέση θα λάβουν αυτές με την ευρύτερη εμβέλεια. Τα πρωταθλήματα επιζητούν πάνω απ’ όλα αυτήν την εμβέλεια και είναι πρόθυμα να δεχτούν λιγότερο επικερδείς συμφωνίες με υπηρεσίες streaming που μπορούν να φέρουν τα παιχνίδια σε έναν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων. Το Netflix, η Amazon και οι άλλες παγκόσμιες πλατφόρμες έχουν σίγουρα ένα πλεονέκτημα.
Καθώς παγκοσμιοποιείται, ο αθλητισμός θα αντιμετωπίσει ένα παράπονο το οποίο κάποτε δέχθηκαν και άλλες βιομηχανίες: ότι το «ανάξιο» ξένο περιεχόμενο εκτοπίζει τα αγαπημένα τοπικά προγράμματα. Πριν από έναν αιώνα οι πολιτικοί ανησυχούσαν ότι οι ραδιοφωνικές εκπομπές έβαζαν τους ακροατές στον πειρασμό να συντονίζονται με συγκροτήματα μεγάλων πόλεων αντί για τοπικούς θιάσους, ενώ πιο πρόσφατα, Ευρωπαίοι πολιτικοί παραπονέθηκαν ότι η αμερικανική τηλεόραση αποσπά την προσοχή των τηλεθεατών από τα τοπικά προγράμματα.
Latest News
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Extreme makeover στα αγγλικά γήπεδα - Το σχέδιο της Premier League για να αυξήσει τα έσοδα
Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 14% την επόμενη δεκαετία
Τα μυστικά του βιοχάκινγκ που κρατάνε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς βασιλιά του ΝΒΑ
Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ακολουθεί μια συγκεκριμμένη ρουτίνα για να διατηρεί το σώμα στην αρμονία που απαιτείται
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!