Να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να μειώσουν τις τιμές ιδιαίτερα το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και για πολλά νοικοκυριά απαιτούνται πρόσθετα έξοδα, κάλεσε τα σούπερ μάρκετ ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ύστερα από συνάντησή τους – τη δεύτερη μέσα σε ένα μήνα.

«Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, η μάχη για την μείωση του κόστους ζωής συνεχίζεται με σχέδιο και επιμονή. Ιδιαίτερα για τα βασικά είδη διαβίωσης και για τα τρόφιμα που είναι στον τομέα αρμοδιότητας του Υπουργείου μας, καθώς στόχος μας είναι η στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας και του νοικοκυριού με όλους τους τρόπους», σημείωσε.

Πληθωρισμός: Στο 3% εκτοξεύθηκε τον Ιούλιο στην Ελλάδα – Στο 2,6% στην ευρωζώνη [πίνακες]

Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρικάκο «οι έλεγχοι επεκτείνονται και εντείνονται σε δεκάδες επιχειρήσεις εκατοντάδες προϊόντα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου έχουν εντοπιστεί πολλές παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Ενισχύουμε την ανεξάρτητη Αρχή Ανταγωνισμού και συνεργαζόμαστε με τις Περιφέρειες για να συμμετέχουν στους ελέγχους. Οι καταναλωτές μπορούν πλέον να ενημερώνονται καλύτερα μέσα από την αναβαθμισμένη εφαρμογή e-katanalotis.

Είμαστε σταθερά σε επαφή και συνεργασία με την επιχειρηματικότητα, καθώς ταυτιζόμαστε με το αίτημα και την προσδοκία των πολιτών για κοινωνική ευθύνη από την πλευρά των επιχειρήσεων.

Αναμένω τα στοιχεία για τον Ιούλιο, όπου υπάρχουν θετικές ενδείξεις και ασφαλώς οι βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ καλούνται να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να μειώσουν τις τιμές ιδιαίτερα το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και για πολλά νοικοκυριά απαιτούνται πρόσθετα έξοδα.

Η προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια είναι συνολική για την Κυβέρνηση: το Υπουργείο Οικονομικών για τη μείωση των επιτοκίων των τραπεζών, το Υπουργείο Ενέργειας για τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, το Υπουργείο Ναυτιλίας για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Όλοι μαζί δίνουμε καθημερινά τη μάχη για να στηρίξουμε τους πολίτες».

Ακρίβεια και πληθωρισμός

Μελέτη της ΤτΕ αποκαλύπτει ότι η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες της Ευρωζώνης σε επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως οι τιμές στην Ελλάδα ακολουθούν την πτωτική πορεία που παρατηρείται διεθνώς τους τελευταίους μήνες και αναγνωρίζουν τη συμβολή κάποιων μέτρων που ελήφθησαν από την κυβέρνηση για την αποτροπή ανατιμήσεων.

«Φαίνεται πως τελικά κάποια μέτρα αποδίδουν καρπούς, όπως η απαγόρευση των προσφορών σε προϊόντα που έχουν προηγουμένως ανατιμηθεί καθώς λειτούργησαν αποτρεπτικά», επισημαίνει στον ΟΤ χαρακτηριστικά στέλεχος του λιανεμπορίου.

Στροφή στα φθηνά

Η μαζική στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερες λύσεις έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην αναδίπλωση των επιχειρήσεων όσον αφορά στη συνέχιση των ανατιμήσεων.

Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές με περίπου εννέα στους δέκα να υπολογίζεται πως επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα ενώ ένα μεγάλο μέρος αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται ραγδαία το τελευταίο διάστημα και θεωρείται ως μια διέξοδος για τα νοικοκυριά που πιέζονται περισσότερο από την ακρίβεια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία