
Ξεπερνώντας για πρώτη φορά την ανάπτυξη της Nike την τελευταία πενταετία, τα έσοδα της Adidas παρουσίασαν αύξηση, λόγω της ανάπτυξης τόσο στη χονδρική όσο και στη δική της λιανική πώληση –εξαιρουμένων των πωλήσεων της σειράς Yeezy, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη.
Λίγο νωρίτερα, οι μετοχές της Nike έπεσαν κατακόρυφα αφού ο όμιλος προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις του θα μειωθούν φέτος, ως αποτέλεσμα της χαμηλής ζήτησης για τα αθλητικά της παπούτσια, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στους ανταγωνιστές της, ανάμεσά τους νεότερες μάρκες όπως η On και η Hoka.
Adidas: Κοντράρει τη Nike στη μάχη για την Gen Z
Adidas-Nike: Είναι θέμα στρατηγικής
Ακολουθώντας τη στρατηγική «Own the game», η γερμανική εταιρεία παραγωγής αθλητικών ειδών έχει θέσει μακρόπνοους στόχους μέχρι το 2025, υπό την καθοδήγηση του πρώην ποδοσφαιριστή και επικεφαλής της Bjørn Gulden, επαναλανσάρει επιτυχημένα μοντέλα και ανανεώνει την αρχιτεκτονική του σήματος. Με όχημα τα Samba, Gazelle, Terrace, η μάρκα καλοβλέπει το επιχειρηματικό μοντέλο που επέλεξε η ανταγωνίστριά της Nike, direct-to-consumer (DTC), ενώ σκοπεύει να επενδύσει άνω του 1 δισ. ευρώ στον ψηφιακό μετασχηματισμό για να διπλασιάσει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε 8 έως 9 δισ. ευρώ.
Στόχος της Adidas είναι τα έσοδα να αυξηθούν με ρυθμό μεταξύ 8% και 10% ετησίως κατά μέσο όρο 2021-2025, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους να κυμανθεί σε επίπεδο μεταξύ 12% και 14% και τα καθαρά κέρδη να αυξηθούν με ρυθμό μεταξύ 16% και 18% ετησίως κατά μέσο όρο 2021-2025.
Η επίτευξη των στόχων και η επιτυχία των sneakers της την οδήγησε σε ισχυρές πωλήσεις και σε αναβάθμιση -για δεύτερη φορά μέσα στη χρονιά- του guidance της για το σύνολο του έτους.

Κρίση στη Nike
Στον αντίποδα, η πανίσχυρη Nike φαίνεται να καταρρέει και να βιώνει μια ισχυρή κρίση.
Την 28η Ιουνίου, την επομένη των δυσμενών προβλέψεων των στελεχών της για το επόμενο έτος, η μετοχή της έπεσε κατά 20%, στη χειρότερη ημέρα για την εταιρεία παπουτσιών από την αρχική δημόσια προσφορά της το 1980.
Οι καταναλωτές δεν προτιμούν όπως τα κλασικά παπούτσια της μάρκας, όπως τα Air Force 1, Air Jordan 1 και Dunks. Την ίδια ώρα, η Wall Street, απογοητευμένη από τη μετοχή της Nike -που έχει πέσει 30% από την αρχή του έτους- ζητά ανοιχτά «αλλαγή καθεστώτος» στην ανώτερη διοίκηση, σημειώνουν οι Financial Times.
Στην αρχή της θητείας του τον Ιανουάριο του 2020, ο νυν CEO John Donahoe θεωρήθηκε ως μια φρέσκια επιλογή για τη Nike που αγκάλιαζε την αλλαγή. Η έναρξη της πανδημίας επιτάχυνε ένα υπάρχον σχέδιο για την εστίαση σε πωλήσεις υψηλότερου περιθωρίου κέρδους απευθείας στους καταναλωτές μέσω του DTC, ιδίως στον ιστότοπο και τις εφαρμογές της Nike.
Έχοντας απομακρυνθεί όμως από τους τους μακροχρόνιους συνεργάτες χονδρικής πώλησης, ανταγωνιστικές μάρκες όπως η Hoka, η On και η New Balance πήραν το μερίδιο αγοράς της Nike σε αλυσίδες όπως η Foot Locker. Στην εξαμηνιαία έρευνά της για τους έφηβους αγοραστές, η Piper Sandler παρατήρησε τον Απρίλιο ότι η κατοχή της Nike στην πρώτη θέση των προτιμώμενων εμπορικών σημάτων υποδημάτων είχε αρχίσει να υποχωρεί, μειούμενη περισσότερο από 2% σε διάστημα έξι μηνών, ενώ η New Balance ήταν ο μεγαλύτερος κερδισμένος.
Παρά την πρόσφατη υποστήριξη από την αμερικανική αλυσίδα JD Sports και υπό το βάρος της ευθείας αμφισβήτησης από μετόχους στο πρόσωπό του, ο Donahoe δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει «μειώσεις» στις τρεις μεγαλύτερες σειρές αθλητικών παπουτσιών της, στα οποία περιλαμβάνεται και το Jordan 1, προκειμένου να διαχειριστεί τη ζήτηση.
Η διείσδυση της Adidas στην ελληνική αγορά
Ομοίως, με σταθερούς ρυθμούς προχωρά η ανάπτυξη της γερμανικής μάρκας στην εγχώρια αγορά, παρά το γεγονός πως η αγορά αθλητικών ειδών στην Ελλάδα επηρεάστηκε από τις γεωπολιτικές εντάσεις, τις μακροοικονομικές προκλήσεις και τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η Adidas Hellas, με πρόεδρο τον Claus-Peter Mayer, παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης η οποία προήλθε κυρίως από την επαναφορά της οικονομικής δραστηριότητας και των μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων μετά την πανδημία.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του Νοεμβρίου 2023, τα ιδιοχρησιμοποιούμενα πάγια περιουσιακά στοιχεία ανήλθαν σε 4.026.053 ευρώ, έναντι 2.668.744 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 51% κυρίως λόγω ανακαινίσεων σε ήδη υπάρχοντα καταστήματα καθώς και στη μεταφορά καταστήματος σε άλλη τοποθεσία.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας που διατηρεί 11 καταστήματα λιανικής, κατά τη χρήση 2022 ανήλθε σε 173.726.225 ευρώ, έναντι 156.217.578 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας αύξηση 11,21%. Η Adidas διέθετε 11 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα.
Nike: Από τη Folli Follie στο DTC και τον Percassi
Μετά την επίσημη εκκίνηση του μοντέλου DTC, η Nike μείωσε την παρουσία της και στην ελληνική αγορά, περιορίζοντας σημαντικά τον αριθμό των own branded καταστημάτων της και τη συνεργασία της με μικρά και μεγάλα καταστήματα αθλητικών ειδών.
Το τέλος του 2022 βρήκε τις δύο θυγατρικές της -Οι NIKE Ελλάς Μονοπρόσωπη ΕΠΕ Διαφήμισης και Μάρκετινγκ Ειδών Υπόδησης – Ένδυσης και Αθλητικού Εξοπλισμού και NIKE Ελλάς Μονοπρόσωπη ΕΠΕ Λιανικού Εμπορίου Ειδών Ένδυσης, Υπόδησης και Αθλητικού Εξοπλισμού- να διαγράφονται από το ΓΕΜΗ.
Μέχρι την στροφή στη στρατηγική της, την αντιπροσώπευση της Nike στην Ελλάδα και τη διατήρηση δικτύου της μάρκας, είχε η Folli Follie της οικογένειας Κουτσολιούτσου. Μετά το σκάνδαλο με τους παραποιημένους ισολογισμούς που οδήγησε μαζικά διεθνούς οίκους μόδας να «σπάσουν» τα συμβόλαιά τους μαζί της και τους ιθύνοντας στην κράτηση, η Nike πέρασε στα χέρια του ομίλου Percassi που έχει ήδη αναλάβει το franchise σε Ισπανία και Ιταλία.
Ο ιθύνων νους πίσω από την Kiko Milano και υπεύθυνος για την ανάπτυξη των σημάτων του ομίλου Benetton (Benetton, United Colors, Sisley, Playlife, Zerododici) και της Zara εντός Ιταλίας, Antonio Percassi, ανέλαβε το flagship store της Nike στην οδό Ερμού.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς