Στο τρίτο μέρος της έρευνας της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο διερευνάται κατά πόσο οι ηλεκτρονικές αγορές είναι προνόμιο των νεότερων γενεών αλλά και πως βλέπει η κάθε γενιά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Επειδή οι νέες και οι νέοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά, είναι αρκετά διαδεδομένη η άποψη ότι οι ηλεκτρονικές αγορές απευθύνονται κυρίως σε αυτή τη γενιά. Η γενιά των Millennials (ηλικίες 30-49) κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες αγορές, σύμφωνα με την έρευνα της Nexi. Με μικρή διαφορά, ακολουθεί η Generation X (ηλικίες 50-64) και η νεότερη, Generation Z (ηλικίες 18-29).
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Παγκόσμιες οι τάσεις, τοπικές οι προτιμήσεις
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των Baby Boomers (65-79) είναι πολύ εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεότερων ηλικιακών ομάδων, δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μην απέχοντας πολύ από αυτές.
Ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές είναι η χαμηλότερη τιμή
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάτι να προσφέρει στον καθένα, ξεπερνώντας σύνορα και φραγμούς. Μεταξύ άλλων, παρέχει μεγάλη γκάμα προϊόντων, ποικίλες μεθόδους αγορών και ευρύ φάσμα καταναλωτών. Προκειμένου να κατανοήσουμε τον τρόπο που διαμορφώνονται και διαφοροποιούνται οι αγοραστικές συνήθειες για κάθε γενιά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταλάβουμε ποιοι ψωνίζουν στο διαδίκτυο, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις τους και ποιες είναι οι προτιμήσεις τους για τις παγκόσμιες αγορές έναντι των τοπικών.
Άραγε διαφοροποιούνται τα κίνητρα ανάλογα με τη γενιά, όταν ο καταναλωτής ετοιμάζεται να προβεί σε μια σημαντική αγορά;
Όπως αποδεικνύεται, ένας είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους: η χαμηλότερη τιμή. Η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα.
Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο – αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν. Μερικά παραδείγματα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το 24ωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αν και η χαμηλότερη τιμή φαίνεται να για όλες τις γενιές, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προτεραιότητες σε κάθε γενιά.
Αυτές οι διαφορές αναδεικνύουν τις μοναδικές προτιμήσεις και προτεραιότητες κάθε γενιάς όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές. Παράλληλα, αποτυπώνουν τις διαφοροποιήσεις στις αγοραστικές συνήθειές τους και στα καλάθια των αγορών τους.
Τοπικές ή παγκόσμιες αγορές: το μόνιμο δίλημμα
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καταργεί τα σύνορα ανά τον κόσμο, οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν τόσο να στηρίξουν τις επιχειρήσεις της χώρας τους, όσο και να αναζητήσουν καλύτερες ευκαιρίες σε αγορές του εξωτερικού.
Όπως δείχνουν οι τάσεις σε όλο τον κόσμο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν αποκτήσει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική, καθώς μόνο το 40% των καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους αποκλειστικά από την Ελλάδα – με πολλούς αγοραστές να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες χώρες, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Κίνα και τη Γερμανία.
Οι έρευνες σε επίπεδο γενιάς επιβεβαιώνουν ότι η Gen Z προτιμά περισσότερο τις παγκόσμιες αγορές, ενώ τα ποσοστά μειώνονται καθώς αυξάνεται η ηλικία.
Ενώ οι παγκόσμιες τάσεις καταργούν τους φραγμούς, οι αγορές από εγχώρια καταστήματα ενισχύονται. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις που επισημάνθηκαν από τις επιμέρους ηλικιακές ομάδες, χωρίς να προκύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους: οι τιμές, οι ποικίλοι τρόποι παράδοσης και η επιθυμία στήριξης των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων.
Ψάξτε, κλικάρετε, τελειώσατε
Ο τρόπος που η κάθε γενιά πραγματοποιεί τις αγορές της για αγαθά, υπηρεσίες ή ακόμη και ταξιδιωτικές υπηρεσίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνήθειες και τις συμπεριφορές που τη διακρίνουν, ενώ συνδέεται επίσης με τους λόγους για τους οποίους προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές.
Όταν φτάνει ο αγοραστής στα τελικά βήματα ολοκλήρωσης μιας ηλεκτρονικής αγοράς –στην επιλογή του κατάλληλου τρόπου πληρωμής– υπάρχουν ορισμένες μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά σε όλους «βαραίνει» το ίδιο κριτήριο: η ασφάλεια είναι το παν. Αυτό βέβαια είναι πολύ εντονότερο στις μεγαλύτερες γενιές, στις οποίες είναι απαραίτητο το να νιώθουν ασφάλεια – σε αντίθεση με τις νεότερες γενιές, και ειδικά τη Gen Z, που αυτό στο οποίο δίνουν, κατά κύριο λόγο, έμφαση είναι στην ταχύτητα κατά την επιλογή συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμής.
Η επιλογή του τρόπου πληρωμής επίσης διαφέρει από γενιά σε γενιά, αλλά εξαρτάται και από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την προτίμηση ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής.
Ορισμένοι τρόποι πληρωμής προτιμώνται περισσότερο από κάποιες γενιές και λιγότερο από κάποιες άλλες: ενώ οι νεότερες γενιές προτιμούν τις ψηφιακές και ταχύτερες επιλογές πληρωμής, οι μεγαλύτερες γενιές ναι μεν τις αποδέχονται, αλλά δεν παύουν να νιώθουν πολύ πιο ασφαλείς με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο πιο ασφαλής θα αισθάνεται ο καταναλωτής και τόσο πιο εύκολα θα προβεί σε αγορά.
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Γεφυρώνοντας το χάσμα των γενεών
Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα πραγματοποιούνται από όλες τις γενιές, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι απευθύνονται μόνο στις νέες και τους νέους. Η κάθε γενιά επηρεάζεται από διαφορετικά κίνητρα και διαφορετικές προτιμήσεις. Ωστόσο, κοινός παρονομαστής για όλες τις γενιές είναι η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής και η επιλογή ασφαλούς τρόπου πληρωμής. Η τάση προς τις παγκόσμιες αγορές επικρατεί περισσότερο στις νεότερες γενιές, ενώ οι τοπικές αγορές εξακολουθούν να θεωρούνται σημαντικές εξαιτίας του τρόπου που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα οφέλη τους.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα