![Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η διαφοροποίηση των ηλεκτρονικών αγορών ανάλογα με την κάθε γενιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/online.png)
Στο τρίτο μέρος της έρευνας της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο διερευνάται κατά πόσο οι ηλεκτρονικές αγορές είναι προνόμιο των νεότερων γενεών αλλά και πως βλέπει η κάθε γενιά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Επειδή οι νέες και οι νέοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά, είναι αρκετά διαδεδομένη η άποψη ότι οι ηλεκτρονικές αγορές απευθύνονται κυρίως σε αυτή τη γενιά. Η γενιά των Millennials (ηλικίες 30-49) κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες αγορές, σύμφωνα με την έρευνα της Nexi. Με μικρή διαφορά, ακολουθεί η Generation X (ηλικίες 50-64) και η νεότερη, Generation Z (ηλικίες 18-29).
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Παγκόσμιες οι τάσεις, τοπικές οι προτιμήσεις
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των Baby Boomers (65-79) είναι πολύ εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεότερων ηλικιακών ομάδων, δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μην απέχοντας πολύ από αυτές.
Ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές είναι η χαμηλότερη τιμή
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάτι να προσφέρει στον καθένα, ξεπερνώντας σύνορα και φραγμούς. Μεταξύ άλλων, παρέχει μεγάλη γκάμα προϊόντων, ποικίλες μεθόδους αγορών και ευρύ φάσμα καταναλωτών. Προκειμένου να κατανοήσουμε τον τρόπο που διαμορφώνονται και διαφοροποιούνται οι αγοραστικές συνήθειες για κάθε γενιά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταλάβουμε ποιοι ψωνίζουν στο διαδίκτυο, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις τους και ποιες είναι οι προτιμήσεις τους για τις παγκόσμιες αγορές έναντι των τοπικών.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/graf01_20243107.jpg)
Άραγε διαφοροποιούνται τα κίνητρα ανάλογα με τη γενιά, όταν ο καταναλωτής ετοιμάζεται να προβεί σε μια σημαντική αγορά;
Όπως αποδεικνύεται, ένας είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους: η χαμηλότερη τιμή. Η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα.
Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο – αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν. Μερικά παραδείγματα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το 24ωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αν και η χαμηλότερη τιμή φαίνεται να για όλες τις γενιές, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προτεραιότητες σε κάθε γενιά.
Αυτές οι διαφορές αναδεικνύουν τις μοναδικές προτιμήσεις και προτεραιότητες κάθε γενιάς όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές. Παράλληλα, αποτυπώνουν τις διαφοροποιήσεις στις αγοραστικές συνήθειές τους και στα καλάθια των αγορών τους.
Τοπικές ή παγκόσμιες αγορές: το μόνιμο δίλημμα
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καταργεί τα σύνορα ανά τον κόσμο, οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν τόσο να στηρίξουν τις επιχειρήσεις της χώρας τους, όσο και να αναζητήσουν καλύτερες ευκαιρίες σε αγορές του εξωτερικού.
Όπως δείχνουν οι τάσεις σε όλο τον κόσμο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν αποκτήσει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική, καθώς μόνο το 40% των καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους αποκλειστικά από την Ελλάδα – με πολλούς αγοραστές να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες χώρες, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Κίνα και τη Γερμανία.
Οι έρευνες σε επίπεδο γενιάς επιβεβαιώνουν ότι η Gen Z προτιμά περισσότερο τις παγκόσμιες αγορές, ενώ τα ποσοστά μειώνονται καθώς αυξάνεται η ηλικία.
Ενώ οι παγκόσμιες τάσεις καταργούν τους φραγμούς, οι αγορές από εγχώρια καταστήματα ενισχύονται. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις που επισημάνθηκαν από τις επιμέρους ηλικιακές ομάδες, χωρίς να προκύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους: οι τιμές, οι ποικίλοι τρόποι παράδοσης και η επιθυμία στήριξης των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων.
Ψάξτε, κλικάρετε, τελειώσατε
Ο τρόπος που η κάθε γενιά πραγματοποιεί τις αγορές της για αγαθά, υπηρεσίες ή ακόμη και ταξιδιωτικές υπηρεσίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνήθειες και τις συμπεριφορές που τη διακρίνουν, ενώ συνδέεται επίσης με τους λόγους για τους οποίους προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές.
Όταν φτάνει ο αγοραστής στα τελικά βήματα ολοκλήρωσης μιας ηλεκτρονικής αγοράς –στην επιλογή του κατάλληλου τρόπου πληρωμής– υπάρχουν ορισμένες μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά σε όλους «βαραίνει» το ίδιο κριτήριο: η ασφάλεια είναι το παν. Αυτό βέβαια είναι πολύ εντονότερο στις μεγαλύτερες γενιές, στις οποίες είναι απαραίτητο το να νιώθουν ασφάλεια – σε αντίθεση με τις νεότερες γενιές, και ειδικά τη Gen Z, που αυτό στο οποίο δίνουν, κατά κύριο λόγο, έμφαση είναι στην ταχύτητα κατά την επιλογή συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμής.
Η επιλογή του τρόπου πληρωμής επίσης διαφέρει από γενιά σε γενιά, αλλά εξαρτάται και από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την προτίμηση ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής.
Ορισμένοι τρόποι πληρωμής προτιμώνται περισσότερο από κάποιες γενιές και λιγότερο από κάποιες άλλες: ενώ οι νεότερες γενιές προτιμούν τις ψηφιακές και ταχύτερες επιλογές πληρωμής, οι μεγαλύτερες γενιές ναι μεν τις αποδέχονται, αλλά δεν παύουν να νιώθουν πολύ πιο ασφαλείς με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο πιο ασφαλής θα αισθάνεται ο καταναλωτής και τόσο πιο εύκολα θα προβεί σε αγορά.
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Γεφυρώνοντας το χάσμα των γενεών
Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα πραγματοποιούνται από όλες τις γενιές, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι απευθύνονται μόνο στις νέες και τους νέους. Η κάθε γενιά επηρεάζεται από διαφορετικά κίνητρα και διαφορετικές προτιμήσεις. Ωστόσο, κοινός παρονομαστής για όλες τις γενιές είναι η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής και η επιλογή ασφαλούς τρόπου πληρωμής. Η τάση προς τις παγκόσμιες αγορές επικρατεί περισσότερο στις νεότερες γενιές, ενώ οι τοπικές αγορές εξακολουθούν να θεωρούνται σημαντικές εξαιτίας του τρόπου που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα οφέλη τους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/rosia-emporio1-600x446.jpg)
Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει ένα μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 11% σε ετήσια βάση - Οι επιχειρηματικές προοπτικές
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Μπαίνει στην Νότια Ασία με νέα κοινοπραξία – Στο επίκεντρο τα πρασινα προϊόντα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/essex-terminal-titan-america-750-600x345.jpg)
Ο όμιλος ΤΙΤΑΝ μπαίνει στην Νότια Ασία - Το σχέδιο επέκτασης με επίκεντρο τα πράσινα προϊόντα
Ο Ομιλος ΤΙΤΑΝ ενισχύει τη γεωγραφική παρουσία του και ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική προτεραιότητα της εταιρίας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο πράσινων προϊόντων της
![Πέθανε ο Σωτήρης Βαχαβιώλος: Από τον Μυστρά έριξε το κάστρο της Wall Street](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ΒΑΧΑΒΙΩΛΟΣ_Γραφείο-e1685706550927-1024x779-1-600x456.jpg)
Πέθανε ο Έλληνας από τον Μυστρά που έριξε το κάστρο της Wall Street - Πού διέπρεψε
Ο Σωτήρης Βαχαβιώλος ήταν από τους σημαντικότερους ομογενείς των ΗΠΑ - Ίδρυσε την MISTRAS Group
![Cocomat στην Ακρόπολη: Τι απαντά η Αποκεντρωμένη στο ΣτΕ για τις καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/cocomat-600x400.jpg)
Τι απαντά η Αποκεντρωμένη στο ΣτΕ για την υπόθεση του Cocomat στην Ακρόπολη
Τι αναφέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής για την καθυστέρηση στην μερική κατεδάφιση του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη – Οι μελέτες και τα κονδύλια που καθυστέρησαν
![Profile Software: Νέο κέντρο R&D με το βλέμμα στραμμένο στις εξαγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/profile-600x387.png)
Profile Software: Νέο κέντρο R&D με το βλέμμα στραμμένο στις εξαγορές
Η Profile Software δραστηριοποιείται πάνω από 30 χρόνια στην ανάπτυξη λογισμικού στους κλάδους της Τραπεζικής και της Διαχείρισης Επενδύσεων
![HIG: Δημιούργησε μεγάλο παίκτη στα logistics – Η συγχώνευση της Ορφεύς Βεινόγλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/HIG-CAPITAL1-600x337.jpg)
Ολοκληρώθηκε το σχέδιο της HIG για τα logistics – Ο ρόλος της Ορφεύς Βεινόγλου
Οι στόχοι της HIG στα logistics – Κλειδί η συγχώνευση της Ορφεύς Βεινόγλου από τη OB Streem
![Επιχειρείν: Ψηλά σε έρευνες η Ελλάδα ως προς τη σύσταση επιχείρησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/epixeiris-600x400.jpg)
Εύκολο το άνοιγμα επιχειρήσεων στην Ελλάδα, χαρτοβασίλειο οι συναλλαγές με το δημόσιο
Το επιχειρείν και η δημιουργία εταιρείας στην Ελλάδα απαιτεί μόλις 4 ημέρες σύμφωνα με την έκθεση Business Ready 2024 – Η έρευνα της ΕΤΕπ
![Elounda Hills: Ξεκίνησε η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή για το project των 800 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_elounda1-600x290.png)
Η Mirum αναζητά στρατηγικό επενδυτή για το project του Elounda Hills – Ξεκίνησαν οι επαφές
Η εταιρεία του Βιτάλι Μπορίσοφ άρχισε ήδη διερευνητικές επαφές με δυνητικούς επενδυτές για το Elounda Hills – Αισιοδοξία για την έκβαση της διαδικασίας
![Κόκκινα δάνεια: Ξαναγράφονται οι κανόνες του παιχνιδιού στις ρυθμίσεις – Τι αλλάζει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/daneia-1.jpg)
«Ξαναγράφονται» οι κανόνες στις ρυθμίσεις κόκκινων δανείων - Τα 3 κρίσιμα μέτωπα
Οι αλλαγές που έρχονται στις ρυθμίσεις στα κόκκινα δάνεια - Τι απασχολεί τους δανειολήπτες
![Τραπεζοϋπάλληλοι: Συνάντηση της ΟΤΟΕ με τους εκπροσώπους των τραπεζών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/otoe.jpg)
Πρώτη συνάντηση της ΟΤΟΕ με τους τραπεζίτες για τη συλλογική σύμβαση - Τι συζήτησαν
Αυξήσεις και βελτίωση εργασιακών δικαιωμάτων ζητούν οι τραπεζοϋπάλληλοι - Σε θετικό κλίμα οι συζητήσεις με τις τράπεζες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΤΟΕ