![Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η διαφοροποίηση των ηλεκτρονικών αγορών ανάλογα με την κάθε γενιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/online.png)
Στο τρίτο μέρος της έρευνας της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο διερευνάται κατά πόσο οι ηλεκτρονικές αγορές είναι προνόμιο των νεότερων γενεών αλλά και πως βλέπει η κάθε γενιά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Επειδή οι νέες και οι νέοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά, είναι αρκετά διαδεδομένη η άποψη ότι οι ηλεκτρονικές αγορές απευθύνονται κυρίως σε αυτή τη γενιά. Η γενιά των Millennials (ηλικίες 30-49) κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες αγορές, σύμφωνα με την έρευνα της Nexi. Με μικρή διαφορά, ακολουθεί η Generation X (ηλικίες 50-64) και η νεότερη, Generation Z (ηλικίες 18-29).
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Παγκόσμιες οι τάσεις, τοπικές οι προτιμήσεις
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των Baby Boomers (65-79) είναι πολύ εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεότερων ηλικιακών ομάδων, δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μην απέχοντας πολύ από αυτές.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάτι να προσφέρει στον καθένα, ξεπερνώντας σύνορα και φραγμούς. Μεταξύ άλλων, παρέχει μεγάλη γκάμα προϊόντων, ποικίλες μεθόδους αγορών και ευρύ φάσμα καταναλωτών. Προκειμένου να κατανοήσουμε τον τρόπο που διαμορφώνονται και διαφοροποιούνται οι αγοραστικές συνήθειες για κάθε γενιά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταλάβουμε ποιοι ψωνίζουν στο διαδίκτυο, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις τους και ποιες είναι οι προτιμήσεις τους για τις παγκόσμιες αγορές έναντι των τοπικών.
Άραγε διαφοροποιούνται τα κίνητρα ανάλογα με τη γενιά, όταν ο καταναλωτής ετοιμάζεται να προβεί σε μια σημαντική αγορά;
Όπως αποδεικνύεται, ένας είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους: η χαμηλότερη τιμή. Η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα.
Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο – αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν. Μερικά παραδείγματα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το 24ωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αν και η χαμηλότερη τιμή φαίνεται να για όλες τις γενιές, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προτεραιότητες σε κάθε γενιά.
Αυτές οι διαφορές αναδεικνύουν τις μοναδικές προτιμήσεις και προτεραιότητες κάθε γενιάς όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές. Παράλληλα, αποτυπώνουν τις διαφοροποιήσεις στις αγοραστικές συνήθειές τους και στα καλάθια των αγορών τους.
Τοπικές ή παγκόσμιες αγορές: το μόνιμο δίλημμα
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καταργεί τα σύνορα ανά τον κόσμο, οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν τόσο να στηρίξουν τις επιχειρήσεις της χώρας τους, όσο και να αναζητήσουν καλύτερες ευκαιρίες σε αγορές του εξωτερικού.
Όπως δείχνουν οι τάσεις σε όλο τον κόσμο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν αποκτήσει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική, καθώς μόνο το 40% των καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους αποκλειστικά από την Ελλάδα – με πολλούς αγοραστές να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες χώρες, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Κίνα και τη Γερμανία.
Οι έρευνες σε επίπεδο γενιάς επιβεβαιώνουν ότι η Gen Z προτιμά περισσότερο τις παγκόσμιες αγορές, ενώ τα ποσοστά μειώνονται καθώς αυξάνεται η ηλικία.
Ενώ οι παγκόσμιες τάσεις καταργούν τους φραγμούς, οι αγορές από εγχώρια καταστήματα ενισχύονται. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις που επισημάνθηκαν από τις επιμέρους ηλικιακές ομάδες, χωρίς να προκύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους: οι τιμές, οι ποικίλοι τρόποι παράδοσης και η επιθυμία στήριξης των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων.
Ψάξτε, κλικάρετε, τελειώσατε
Ο τρόπος που η κάθε γενιά πραγματοποιεί τις αγορές της για αγαθά, υπηρεσίες ή ακόμη και ταξιδιωτικές υπηρεσίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνήθειες και τις συμπεριφορές που τη διακρίνουν, ενώ συνδέεται επίσης με τους λόγους για τους οποίους προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές.
Όταν φτάνει ο αγοραστής στα τελικά βήματα ολοκλήρωσης μιας ηλεκτρονικής αγοράς –στην επιλογή του κατάλληλου τρόπου πληρωμής– υπάρχουν ορισμένες μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά σε όλους «βαραίνει» το ίδιο κριτήριο: η ασφάλεια είναι το παν. Αυτό βέβαια είναι πολύ εντονότερο στις μεγαλύτερες γενιές, στις οποίες είναι απαραίτητο το να νιώθουν ασφάλεια – σε αντίθεση με τις νεότερες γενιές, και ειδικά τη Gen Z, που αυτό στο οποίο δίνουν, κατά κύριο λόγο, έμφαση είναι στην ταχύτητα κατά την επιλογή συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμής.
Η επιλογή του τρόπου πληρωμής επίσης διαφέρει από γενιά σε γενιά, αλλά εξαρτάται και από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την προτίμηση ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής.
Ορισμένοι τρόποι πληρωμής προτιμώνται περισσότερο από κάποιες γενιές και λιγότερο από κάποιες άλλες: ενώ οι νεότερες γενιές προτιμούν τις ψηφιακές και ταχύτερες επιλογές πληρωμής, οι μεγαλύτερες γενιές ναι μεν τις αποδέχονται, αλλά δεν παύουν να νιώθουν πολύ πιο ασφαλείς με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο πιο ασφαλής θα αισθάνεται ο καταναλωτής και τόσο πιο εύκολα θα προβεί σε αγορά.
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Γεφυρώνοντας το χάσμα των γενεών
Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα πραγματοποιούνται από όλες τις γενιές, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι απευθύνονται μόνο στις νέες και τους νέους. Η κάθε γενιά επηρεάζεται από διαφορετικά κίνητρα και διαφορετικές προτιμήσεις. Ωστόσο, κοινός παρονομαστής για όλες τις γενιές είναι η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής και η επιλογή ασφαλούς τρόπου πληρωμής. Η τάση προς τις παγκόσμιες αγορές επικρατεί περισσότερο στις νεότερες γενιές, ενώ οι τοπικές αγορές εξακολουθούν να θεωρούνται σημαντικές εξαιτίας του τρόπου που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα οφέλη τους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Optima Bank: Κέρδη 69 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/Γεώργιος-Τανισκίδης-Πρόεδρος-Optima-bank-Δημήτρης-Κυπαρίσσης-Διευθύνων-Σύμβουλος-Optima-bank-600x536.jpg)
Κέρδη 69 εκατ. ευρώ για την Optima Bank το α' εξάμηνο - Αυξημένες και οι καταθέσεις
Με τον συνολικό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας να διαμορφώνεται στο 15,8% η Optima bank αποδεικνύει ότι διαθέτει επαρκή κεφαλαιακή θωράκιση
![Τιτάν: «Τσιμεντώνει» κερδοφορία και πάει σφαίρα για Χρηματιστήριο Νέας Υόρκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Photo-4_Marcel-Cobuz_ΤΙΤΑΝ-600x400.jpg)
«Τσιμεντώνει» κερδοφορία ο Τιτάνας και πάει σφαίρα για Χρηματιστήριο Νέας Υόρκης
Mε σταθερά και σίγουρα βήματα δομεί την επενδυτική του στρατηγική ο Όμιλος Τιτάν - Πράσινος και ψηφιακός εκσυγχρονισμός στο επίκεντρο
![Adidas – Nike: Βίοι αντίθετοι για τις κορυφαίες μάρκες – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_nike_jobs-1024x600-1-600x352.png)
Βίοι αντίθετοι για Adidas και Nike - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Άνοδος πωλήσεων για τη γερμανική μάρκα από τη μια, κατάρρευση μετοχών και μείωση αγοραστικής ζήτησης για τη Nike από την άλλη - Το δίπολο και στην ελληνική αγορά
![Τράπεζες: Στα 4,5 δισ. βλέπουν τα κέρδη για το 2024 οι αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/bl29bankingvirtualpix-600x375.jpg)
Σπάει τα κοντέρ η κερδοφορία των τραπεζών
Οι προβλέψεις των CEOs Πειραιώς και Eurobank για τις τράπεζες μέχρι το τέλος της χρονιάς
![Φωκίων Καραβίας: Τι κερδίζουμε με την απόκτηση της Ελληνικής Τράπεζας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/karavias-600x375.jpg)
Φωκίων Καραβίας: Τι κερδίζουμε με την απόκτηση της Ελληνικής Τράπεζας
Ο CEO της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, ανέλυσε τα οφέλη της απόκτησης του 55,9% της Ελληνικής Τράπεζας Κύπρου
![Noval Property: Πιστοποίηση LEED Gold για το σύγχρονο κτήριο logistics στη Μάνδρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/noval-Mandra-logistics_3-600x450.jpg)
Νέα διάκριση για τη Noval Property - Πιστοποίηση LEED Gold για το κτήριο logistics στη Μάνδρα
Το 25% του χαρτοφυλακίου της Noval Property αποτελείται από πιστοποιημένα κατά LEED ή BREEAM κτήρια
![Eurobank: Ποσοστό 55,88% κατέχει η Eurobank μετά τη Δημόσια Πρόταση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/Eurobank-1024x683-1-600x400.jpg)
Ποσοστό 55,88% κατέχει η Eurobank στην Ελληνική Τράπεζα μετά τη Δημόσια Πρόταση
Η Eurobank χαρακτηρίζει επιτυχή τη Δημόσια Πρόταση στην Ελληνική Πρόταση
![Eurobank: Στα €721 εκατ. τα κέρδη στο 1ο εξάμηνο – «Πέφτουν» τα κόκκινα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Eurobank-600x400.jpg)
Άλμα κερδών στα €721 εκατ. για τη Eurobank - «Πέφτουν» τα κόκκινα δάνεια
Κερδοφορία εμφανίζουν οι επιχειρήσεις της στο εξωτερικό στο 1ο εξάμηνο - Ενισχύθηκαν τα καθαρά έσοδα από αμοιβές και προμήθειες για τη Eurobank
![Χρήστος Μεγάλου: Έτος σταθμός το 2024 για την Τράπεζα Πειραιώς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
Χρήστος Μεγάλου: Έτος σταθμός το 2024 για την Τράπεζα Πειραιώς
Μεγάλου για Τράπεζα Πειραιώς: Η πρώτη μεταξύ όλων των ελληνικών τραπεζών που πιάνει τους τελικούς στόχους MREL 1,5 χρόνο νωρίτερα
![Λιανεμπόριο: Αυξήθηκε κατά 14,3% τον Μάιο ο τζίρος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/agores-katastima2-600x400.jpg)
Αυξήθηκε κατά 14,3% τον Μάιο ο τζίρος στο λιανεμπόριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον τζίρο στο λιανεμπόριο