Άλλο ένα ορόσημο για να αλλάξει σελίδα η Αττική Οδός έπιασε το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τον φάκελο του διαγωνισμού και κυρίως το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού
Αττική Οδός
Σε χρόνο ρεκόρ το ανώτατο δικαστήριο της χώρας ήλεγξε και έδωσε την έγκριση του και για το επίσημο κλείσιμο της διαγωνιστικής διαδικασίας που έτρεξε το ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων υπέβαλε τον «φάκελο» στις 5 Ιουλίου και σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός το Ελεγκτικό Συνέδριο προχώρησε στην αξιολόγηση και εξέδωσε την έγκριση του νομικού κειμένου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο επενδυτής που πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου της Αττικής.
Υπογραφή της σύμβασης
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι οι υπογραφές με τον νέο παραχωρησιούχο θα πέσουν αμέσως μετά τις θερινές διακοπές, δηλαδή τον Σεπτέμβριο.
Από τότε θα μετρά και τυπικά αντίστροφα ο χρόνος για την ανάληψη της λειτουργίας, χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από τον νέο επενδυτή.
Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο, ενώ οι εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ θέλουν το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται προς το τέλος του 2024.
Το τίμημα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα που προσέφερε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την ανάληψη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού, ανέρχεται στα 3,27 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 2% του ΑΕΠ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό με το οποίο επενδυτής χτύπησε δημόσιο διαγωνισμό συμμετέχοντας με τον τρόπο αυτό στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους.
Αξίζει δε, να τονιστεί πώς από τις αποκρατικοποιήσεις τα προσδοκώμενα έσοδα ανέρχονται στα 5,7 δισ. ευρώ. Σχεδόν το 60% προέρχεται μόνο από το τίμημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Latest News
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα