Στην παγκόσμια λίστα με τα δέκα πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου, τα εννιά βρίσκονται στην Ασία, για το έτος 2024, υπογραμμίζοντας τη μετατόπιση προς τα ανατολικά στις παγκόσμιες εμπορικές ροές.
Εμπορευματοκιβώτια: Αύξηση του στόλου με ρεκόρ 15ετίας
Λόγω των αλλαγών στην αλυσίδα εφοδιασμού και της βαθύτερης ολοκλήρωσης στην περιοχή, το ενδοπεριφερειακό εμπόριο εντός της Ασίας έχει αυξηθεί σημαντικά.
Στη δεκαετία του 1990, πάνω από το 70% των ασιατικών εξαγωγών σε αξία κατευθυνόταν σε προορισμούς εκτός Ασίας , με τα εμπορευματοκιβώτια να επιστρέφουν πίσω συνήθως άδεια.
Αντίθετα σήμερα περίπου το 60% των εξαγωγών στην Ασία διακινούνται εντός της περιοχής.
Τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια στον κόσμο
Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται τα 10 πιο πολυσύχναστα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με βάση την ετήσια κίνηση TEU (μεταφορική ικανότητα για πλοία εμπορευματοκιβωτίων) το 2023.
Όπως μπορούμε να δούμε, επτά από τα δέκα πιο πολυσύχναστα λιμάνια στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα, αποδεικνύοντας τον κεντρικό της ρόλο στην παγκόσμια παραγωγή και το εμπόριο.
Από το 2009, η χώρα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αγαθών στον κόσμο. Η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου λιμένων της Κίνας είναι ζωτικής σημασίας για την Πρωτοβουλία Belt and Road (BRI). Ως παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης υποδομών που υιοθετήθηκε από την Κίνα το 2013, το BRI στοχεύει στην επέκταση της συνδεσιμότητας και του εμπορίου μεταξύ της Ασίας, της Ευρώπης και της Αφρικής μέσω της δημιουργίας εκτεταμένων δικτύων σιδηροδρόμων, αγωγών ενέργειας, αυτοκινητοδρόμων και ναυτιλιακών διαδρομών.
Ως το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι παγκοσμίως, το λιμάνι της Σιγκαπούρης κατέγραψε 39 εκατομμύρια TEU το 2023. Κάθε χρόνο, 130.000 πλοία εισέρχονται στο λιμάνι, το οποίο συνδέεται με 600 λιμάνια σε περισσότερες από 120 χώρες παγκοσμίως. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι 1.000 πλοία βρίσκονται στο λιμάνι της ανά πάσα στιγμή σε μια ημέρα.
Πέρα από την Ασία, το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία είναι ο κορυφαίος κόμβος στην Ευρώπη. Με μεγάλη ιστορία από τον 15ο αιώνα, το ολλανδικό λιμάνι εκτείνεται περίπου 40 km σε μήκος και 10 km σε πλάτος. Πιο πρόσφατα, το λιμάνι του Ρότερνταμ εργάζεται σε έργα αυτόνομης ναυτιλίας με πολλούς εταίρους, επιτρέποντας στα πλοία να λειτουργούν εξ αποστάσεως με τη χρήση καμερών και αισθητήρων, που χρησιμεύουν ως μάτια και αυτιά των πλοίων.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ