Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα αποτελέσματα του έτους προχώρησε για τρίτη φορά από τον Μάιο η AP Møller-Maersk, η οποία ανεβάζει τον πήχη της κερδοφορίας καθώς επωφελείται από τη συνεχιζόμενη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού στην Ερυθρά Θάλασσα και το ισχυρότερο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο εκτιμά τώρα ότι τα λειτουργικά κέρδη της για ολόκληρο το έτος θα κυμανθούν μεταξύ 3 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κερδών 1-3 δισ. δολ. που προέβλεπε τον Ιούνιο. Τον Φεβρουάριο είχε προβλέψει ζημιά έως και 5 δισ. $.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Η Maersk «βλέπει» βελτιωμένα αποτελέσματα, καθώς οι αυξανόμενες καθυστερήσεις και η συμφόρηση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οδήγησαν σε απότομη αύξηση των ναύλων. Τώρα αναμένει ότι η ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων – ένας δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα αυξηθεί κατά 4%-6% φέτος, έναντι παλαιότερης πρόβλεψης για 2,5%-4,5% .
Οι επιθέσεις των Χούθι ανεβάζουν τους ναύλους
Οι αντάρτες Χούθι ξεκίνησαν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του περασμένου έτους, με αποτέλεσμα οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνουν πιο μακροχρόνια και ακριβότερη παράκαμψη γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής για διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Τι εκτιμά η Maersk για τα Χριστούγεννα
Η Maersk αρχικά πίστευε ότι η διαταραχή από την Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκούσε μόνο μερικούς μήνες, αλλά τώρα πιστεύει ότι θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους και ίσως το 2025.
Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, είπε στους Financial Times τον Ιούνιο ότι υπάρχει κίνδυνος οι λιανοπωλητές που ανησυχούν για την αγορά χριστουγεννιάτικων αγαθών να επιβαρύνουν την κατάσταση πιέζοντας τις παραγγελίες τους για νωρίτερα. Το τρέχον τρίτο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο επιβαρυμένο για τα χριστουγεννιάτικα προϊόντα για τις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης ότι «οι συνθήκες συναλλαγών εξακολουθούν να υπόκεινται σε υψηλότερη από την κανονική αστάθεια δεδομένου του απρόβλεπτου της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας προσφοράς και ζήτησης το τέταρτο τρίμηνο».
Στην ενημέρωσή της την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά περίπου 2% στα 12,8 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 40 % στα 963 εκατ. δολάρια.
Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί από τα υψηλότερα επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες, υποδηλώνοντας πιθανώς ότι έχει αρχίσει να μειώνεται μέρος της πίεσης από τις πρώτες παραγγελίες των Χριστουγέννων.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους