
Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα αποτελέσματα του έτους προχώρησε για τρίτη φορά από τον Μάιο η AP Møller-Maersk, η οποία ανεβάζει τον πήχη της κερδοφορίας καθώς επωφελείται από τη συνεχιζόμενη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού στην Ερυθρά Θάλασσα και το ισχυρότερο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο εκτιμά τώρα ότι τα λειτουργικά κέρδη της για ολόκληρο το έτος θα κυμανθούν μεταξύ 3 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κερδών 1-3 δισ. δολ. που προέβλεπε τον Ιούνιο. Τον Φεβρουάριο είχε προβλέψει ζημιά έως και 5 δισ. $.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Η Maersk «βλέπει» βελτιωμένα αποτελέσματα, καθώς οι αυξανόμενες καθυστερήσεις και η συμφόρηση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οδήγησαν σε απότομη αύξηση των ναύλων. Τώρα αναμένει ότι η ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων – ένας δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα αυξηθεί κατά 4%-6% φέτος, έναντι παλαιότερης πρόβλεψης για 2,5%-4,5% .
Οι επιθέσεις των Χούθι ανεβάζουν τους ναύλους
Οι αντάρτες Χούθι ξεκίνησαν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του περασμένου έτους, με αποτέλεσμα οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνουν πιο μακροχρόνια και ακριβότερη παράκαμψη γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής για διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Τι εκτιμά η Maersk για τα Χριστούγεννα
Η Maersk αρχικά πίστευε ότι η διαταραχή από την Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκούσε μόνο μερικούς μήνες, αλλά τώρα πιστεύει ότι θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους και ίσως το 2025.
Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, είπε στους Financial Times τον Ιούνιο ότι υπάρχει κίνδυνος οι λιανοπωλητές που ανησυχούν για την αγορά χριστουγεννιάτικων αγαθών να επιβαρύνουν την κατάσταση πιέζοντας τις παραγγελίες τους για νωρίτερα. Το τρέχον τρίτο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο επιβαρυμένο για τα χριστουγεννιάτικα προϊόντα για τις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης ότι «οι συνθήκες συναλλαγών εξακολουθούν να υπόκεινται σε υψηλότερη από την κανονική αστάθεια δεδομένου του απρόβλεπτου της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας προσφοράς και ζήτησης το τέταρτο τρίμηνο».
Στην ενημέρωσή της την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά περίπου 2% στα 12,8 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 40 % στα 963 εκατ. δολάρια.
Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί από τα υψηλότερα επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες, υποδηλώνοντας πιθανώς ότι έχει αρχίσει να μειώνεται μέρος της πίεσης από τις πρώτες παραγγελίες των Χριστουγέννων.


Latest News

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.