Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα αποτελέσματα του έτους προχώρησε για τρίτη φορά από τον Μάιο η AP Møller-Maersk, η οποία ανεβάζει τον πήχη της κερδοφορίας καθώς επωφελείται από τη συνεχιζόμενη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού στην Ερυθρά Θάλασσα και το ισχυρότερο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο εκτιμά τώρα ότι τα λειτουργικά κέρδη της για ολόκληρο το έτος θα κυμανθούν μεταξύ 3 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κερδών 1-3 δισ. δολ. που προέβλεπε τον Ιούνιο. Τον Φεβρουάριο είχε προβλέψει ζημιά έως και 5 δισ. $.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Η Maersk «βλέπει» βελτιωμένα αποτελέσματα, καθώς οι αυξανόμενες καθυστερήσεις και η συμφόρηση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οδήγησαν σε απότομη αύξηση των ναύλων. Τώρα αναμένει ότι η ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων – ένας δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα αυξηθεί κατά 4%-6% φέτος, έναντι παλαιότερης πρόβλεψης για 2,5%-4,5% .
Οι επιθέσεις των Χούθι ανεβάζουν τους ναύλους
Οι αντάρτες Χούθι ξεκίνησαν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του περασμένου έτους, με αποτέλεσμα οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνουν πιο μακροχρόνια και ακριβότερη παράκαμψη γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής για διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Τι εκτιμά η Maersk για τα Χριστούγεννα
Η Maersk αρχικά πίστευε ότι η διαταραχή από την Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκούσε μόνο μερικούς μήνες, αλλά τώρα πιστεύει ότι θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους και ίσως το 2025.
Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, είπε στους Financial Times τον Ιούνιο ότι υπάρχει κίνδυνος οι λιανοπωλητές που ανησυχούν για την αγορά χριστουγεννιάτικων αγαθών να επιβαρύνουν την κατάσταση πιέζοντας τις παραγγελίες τους για νωρίτερα. Το τρέχον τρίτο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο επιβαρυμένο για τα χριστουγεννιάτικα προϊόντα για τις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης ότι «οι συνθήκες συναλλαγών εξακολουθούν να υπόκεινται σε υψηλότερη από την κανονική αστάθεια δεδομένου του απρόβλεπτου της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας προσφοράς και ζήτησης το τέταρτο τρίμηνο».
Στην ενημέρωσή της την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά περίπου 2% στα 12,8 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 40 % στα 963 εκατ. δολάρια.
Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί από τα υψηλότερα επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες, υποδηλώνοντας πιθανώς ότι έχει αρχίσει να μειώνεται μέρος της πίεσης από τις πρώτες παραγγελίες των Χριστουγέννων.
Latest News
Νέα δεδομένα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου
Αναδιαμορφώνεται το τοπίο στη ναυτιλία - Πιέσεις στους ναύλους προκαλεί το αναπτυσσόμενο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Κίνας, Μογγολίας και Ρωσίας
Στυλιανίδης από Πειραιά: «Κουβέντα» για τις τιμές, έχουμε δρόμο μπροστά μας για τη μείωση του ΦΠΑ
Ο Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε ότθ έχουν πραγματοποιηθεί περισσότεροι από 1.500 έλεγχοι για αισχροκέρδεια στα ναυτιλιακά εισιτήρια
Πλησίασαν το ένα δισ. δολ. τα έσοδα της Costamare το α' εξάμηνο του 2024
Οι νέες συμφωνίες ναύλωσης της Costamare αναμένεται να δημιουργήσουν πρόσθετα συμβόλαια έσοδα άνω των 220 εκατ. δολαρίων
Πράσινο φως από το υπουργικό Συμβούλιο για την Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας
Για την αξιοποίηση της μαρίνας, διεξήχθη διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και επιλέχθηκε ως ανάδοχος η εταιρεία Lamda Marinas Investments, θυγατρική της Lamda Development
Μειώνονται 25% οι ναύλοι των ΙΧ στα Διαπόντια Νησιά στη Κέρκυρα
Αφορά τις συνδέσεις «Ερείκουσα–Κέρκυρα», «Κέρκυρα–Μαθράκι», και «Κέρκυρα–Οθωνοί», για το χρονικό διάστημα από 01-11-2024 έως 30-04-2025
Ακτοπλοΐα: Τέλος στα σενάρια μείωσης του ΦΠΑ για εισιτήρια ΙΧ
Υψηλό το δημοσιονομικό κόστος, εκτίμησε η κυβέρνηση - Tο θέμα συζητήθηκε στην χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου
Ναυμαχία… ΤΑΙΠΕΔ – Δήμου για το master plan στο Λιμάνι Ραφήνας
Τι προβλέπει το master plan για το Λιμάνι Ραφήνας και τι απαντά το ΤΑΙΠΕΔ στις αντιρρήσεις της Δημοτικής Αρχής για τις αναγκαίες επενδύσεις
Σχέδια για μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των ΙΧ
Στη Βουλή έφτασε το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Έρχεται νέος διαγωνισμός από ΤΑΙΠΕΔ στη Σπηλιά Κέρκυρας
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αφορά θέση εντός του κεντρικού λιμένα Κέρκυρας - Η συνολική επιφάνεια της χερσαίας ζώνης του καταφυγίου είναι 7.800 τ.μ. ενώ η θαλάσσια ζώνη καταλαμβάνει 35.000 τ.μ.
Ποιοι κυριαρχούν στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο
Οι δέκα πρώτες σε μεταφορική ικανότητα ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ελέγχουν το 85,4% του παγκόσμιου στόλου