Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα αποτελέσματα του έτους προχώρησε για τρίτη φορά από τον Μάιο η AP Møller-Maersk, η οποία ανεβάζει τον πήχη της κερδοφορίας καθώς επωφελείται από τη συνεχιζόμενη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού στην Ερυθρά Θάλασσα και το ισχυρότερο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο εκτιμά τώρα ότι τα λειτουργικά κέρδη της για ολόκληρο το έτος θα κυμανθούν μεταξύ 3 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κερδών 1-3 δισ. δολ. που προέβλεπε τον Ιούνιο. Τον Φεβρουάριο είχε προβλέψει ζημιά έως και 5 δισ. $.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Η Maersk «βλέπει» βελτιωμένα αποτελέσματα, καθώς οι αυξανόμενες καθυστερήσεις και η συμφόρηση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οδήγησαν σε απότομη αύξηση των ναύλων. Τώρα αναμένει ότι η ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων – ένας δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα αυξηθεί κατά 4%-6% φέτος, έναντι παλαιότερης πρόβλεψης για 2,5%-4,5% .
Οι επιθέσεις των Χούθι ανεβάζουν τους ναύλους
Οι αντάρτες Χούθι ξεκίνησαν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του περασμένου έτους, με αποτέλεσμα οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνουν πιο μακροχρόνια και ακριβότερη παράκαμψη γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής για διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Τι εκτιμά η Maersk για τα Χριστούγεννα
Η Maersk αρχικά πίστευε ότι η διαταραχή από την Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκούσε μόνο μερικούς μήνες, αλλά τώρα πιστεύει ότι θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους και ίσως το 2025.
Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, είπε στους Financial Times τον Ιούνιο ότι υπάρχει κίνδυνος οι λιανοπωλητές που ανησυχούν για την αγορά χριστουγεννιάτικων αγαθών να επιβαρύνουν την κατάσταση πιέζοντας τις παραγγελίες τους για νωρίτερα. Το τρέχον τρίτο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο επιβαρυμένο για τα χριστουγεννιάτικα προϊόντα για τις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης ότι «οι συνθήκες συναλλαγών εξακολουθούν να υπόκεινται σε υψηλότερη από την κανονική αστάθεια δεδομένου του απρόβλεπτου της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας προσφοράς και ζήτησης το τέταρτο τρίμηνο».
Στην ενημέρωσή της την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά περίπου 2% στα 12,8 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 40 % στα 963 εκατ. δολάρια.
Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί από τα υψηλότερα επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες, υποδηλώνοντας πιθανώς ότι έχει αρχίσει να μειώνεται μέρος της πίεσης από τις πρώτες παραγγελίες των Χριστουγέννων.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons