Η στροφή των Κινέζων στη Ρωσία και στη Μογγολία για αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα δημιουργεί νέα δεδομένα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου και την ναυτιλία.
Το σιδηρομετάλλευμα, βασικό προϊόν για την παραγωγή χάλυβα, και ο άνθρακας για την ενέργεια, προϊόντα που μεταφέρουν τα πλοία τύπου Capesize μεταφορικής ικανότητας άνω των170.000-180.000 dwt, είναι βασικά εμπορεύματα για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου.
Ναυτιλιακοί γίγαντες: Ποιοι κυριαρχούν στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο
Η αύξηση ή μείωση των φορτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης και συνακόλουθα η πορεία των ναύλων εξαρτώνται κυρίως από τη διάθεση της Κίνας για εισαγωγές καθώς είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας του πλανήτη.
Η ναυτιλία
Η αγορά σιδηρομεταλλεύματος κινείται σε ένα πολύπλοκο τοπίο, με σημαντικούς παράγοντες να επικρατούν, όπως η εξασθένηση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης, η εξέλιξη των περιθωρίων των χαλυβουργείων και η μεταβολή της δυναμικής της προσφοράς που επηρεάζουν τις τιμές, σημειώνουν οι αναλυτές, που έχουν στραμμένη την προσοχή τους στην Κίνα και στην οικονομική τους σχέση με τη γειτονική Μογγολία.
Η αυξανόμενη κυριαρχία της προμήθειας σιδηρομεταλλεύματος από τη Μογγολία με τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με την αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, αναδιαμορφώνει τις εμπορικές ροές και ασκεί καθοδική πίεση στους ναύλους, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Η κατηγορία των πλοίων Capesize παραδοσιακά εξαρτάται από τα φορτία της Αυστραλίας, που χαρακτηρίζονται ως φορτία μεγάλων αποστάσεων λόγω της γεωγραφικής θέσης της Αυστραλίας. Μια μείωση των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία με παράλληλη άνοδο των φορτίων από τη Ρωσία, που είναι πολύ πιο κοντά στη Κίνα, και από τη Μογγολία σιδηροδρομικώς μειώνει πολύ τη ζήτηση για πλοία Capesize.
Αλληλεπίδραση
Επιπλέον, η περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ των διάφορων ποιοτήτων σιδηρομεταλλεύματος, που επηρεάζεται από παράγοντες όπως η περιεκτικότητα σε πυρίτιο και η αποδοτικότητα του κόστους, προσθέτει πολυπλοκότητα στην αγορά.
Καθώς οι χαλυβουργίες βελτιστοποιούν το μείγμα των πρώτων υλών τους, η ζήτηση για συγκεκριμένες ποιότητες είναι πιθανό να αυξομειωθεί, επηρεάζοντας την τιμολόγηση και τα εμπορικά πρότυπα. Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θολές λόγω της αποδυνάμωσης των θεμελιωδών μεγεθών της ζήτησης και της εξελισσόμενης δυναμικής της προσφοράς, σημειώνει ο Xclusiv.
Οι ναύλοι
Πιέσεις στους ναύλους προκαλεί και το αναπτυσσόμενο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Κίνας, Μογγολίας και Ρωσίας, το οποίο σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο πιθανά θα αναδιαμορφώσει το τοπίο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου. Η ταχεία επέκταση της παραγωγής άνθρακα της Μογγολίας, σε συνδυασμό με σημαντικές επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, εκτρέπει σημαντικό όγκο άνθρακα μακριά από τη θαλάσσια μεταφορά.
Η τάση αυτή επιδεινώνεται από τις αυξανόμενες εισαγωγές ρωσικού άνθρακα από το Πεκίνο, οι οποίες, λόγω των μικρότερων αποστάσεων μεταφοράς, θα μειώσουν περαιτέρω τη ζήτηση για πλοία Capesize. Με ένα σημαντικό μέρος του εμπορίου άνθρακα της Αυστραλίας, που παραδοσιακά αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο του τομέα Capesize, να ανακατευθύνεται, ο τομέας αντιμετωπίζει δύσκολες προοπτικές.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας