
Η στροφή των Κινέζων στη Ρωσία και στη Μογγολία για αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα δημιουργεί νέα δεδομένα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου και την ναυτιλία.
Το σιδηρομετάλλευμα, βασικό προϊόν για την παραγωγή χάλυβα, και ο άνθρακας για την ενέργεια, προϊόντα που μεταφέρουν τα πλοία τύπου Capesize μεταφορικής ικανότητας άνω των170.000-180.000 dwt, είναι βασικά εμπορεύματα για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου.
Ναυτιλιακοί γίγαντες: Ποιοι κυριαρχούν στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο
Η αύξηση ή μείωση των φορτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης και συνακόλουθα η πορεία των ναύλων εξαρτώνται κυρίως από τη διάθεση της Κίνας για εισαγωγές καθώς είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας του πλανήτη.
Η ναυτιλία
Η αγορά σιδηρομεταλλεύματος κινείται σε ένα πολύπλοκο τοπίο, με σημαντικούς παράγοντες να επικρατούν, όπως η εξασθένηση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης, η εξέλιξη των περιθωρίων των χαλυβουργείων και η μεταβολή της δυναμικής της προσφοράς που επηρεάζουν τις τιμές, σημειώνουν οι αναλυτές, που έχουν στραμμένη την προσοχή τους στην Κίνα και στην οικονομική τους σχέση με τη γειτονική Μογγολία.
Η αυξανόμενη κυριαρχία της προμήθειας σιδηρομεταλλεύματος από τη Μογγολία με τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με την αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, αναδιαμορφώνει τις εμπορικές ροές και ασκεί καθοδική πίεση στους ναύλους, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Η κατηγορία των πλοίων Capesize παραδοσιακά εξαρτάται από τα φορτία της Αυστραλίας, που χαρακτηρίζονται ως φορτία μεγάλων αποστάσεων λόγω της γεωγραφικής θέσης της Αυστραλίας. Μια μείωση των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία με παράλληλη άνοδο των φορτίων από τη Ρωσία, που είναι πολύ πιο κοντά στη Κίνα, και από τη Μογγολία σιδηροδρομικώς μειώνει πολύ τη ζήτηση για πλοία Capesize.
Αλληλεπίδραση
Επιπλέον, η περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ των διάφορων ποιοτήτων σιδηρομεταλλεύματος, που επηρεάζεται από παράγοντες όπως η περιεκτικότητα σε πυρίτιο και η αποδοτικότητα του κόστους, προσθέτει πολυπλοκότητα στην αγορά.
Καθώς οι χαλυβουργίες βελτιστοποιούν το μείγμα των πρώτων υλών τους, η ζήτηση για συγκεκριμένες ποιότητες είναι πιθανό να αυξομειωθεί, επηρεάζοντας την τιμολόγηση και τα εμπορικά πρότυπα. Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θολές λόγω της αποδυνάμωσης των θεμελιωδών μεγεθών της ζήτησης και της εξελισσόμενης δυναμικής της προσφοράς, σημειώνει ο Xclusiv.
Οι ναύλοι
Πιέσεις στους ναύλους προκαλεί και το αναπτυσσόμενο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Κίνας, Μογγολίας και Ρωσίας, το οποίο σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο πιθανά θα αναδιαμορφώσει το τοπίο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου. Η ταχεία επέκταση της παραγωγής άνθρακα της Μογγολίας, σε συνδυασμό με σημαντικές επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, εκτρέπει σημαντικό όγκο άνθρακα μακριά από τη θαλάσσια μεταφορά.
Η τάση αυτή επιδεινώνεται από τις αυξανόμενες εισαγωγές ρωσικού άνθρακα από το Πεκίνο, οι οποίες, λόγω των μικρότερων αποστάσεων μεταφοράς, θα μειώσουν περαιτέρω τη ζήτηση για πλοία Capesize. Με ένα σημαντικό μέρος του εμπορίου άνθρακα της Αυστραλίας, που παραδοσιακά αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο του τομέα Capesize, να ανακατευθύνεται, ο τομέας αντιμετωπίζει δύσκολες προοπτικές.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»