Άλλο ένα ορόσημο για να αλλάξει σελίδα η Αττική Οδός έπιασε το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τον φάκελο του διαγωνισμού και κυρίως το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού
Αττική Οδός
Σε χρόνο ρεκόρ το ανώτατο δικαστήριο της χώρας ήλεγξε και έδωσε την έγκριση του και για το επίσημο κλείσιμο της διαγωνιστικής διαδικασίας που έτρεξε το ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων υπέβαλε τον «φάκελο» στις 5 Ιουλίου και σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός το Ελεγκτικό Συνέδριο προχώρησε στην αξιολόγηση και εξέδωσε την έγκριση του νομικού κειμένου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο επενδυτής που πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου της Αττικής.
Υπογραφή της σύμβασης
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι οι υπογραφές με τον νέο παραχωρησιούχο θα πέσουν αμέσως μετά τις θερινές διακοπές, δηλαδή τον Σεπτέμβριο.
Από τότε θα μετρά και τυπικά αντίστροφα ο χρόνος για την ανάληψη της λειτουργίας, χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από τον νέο επενδυτή.
Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο, ενώ οι εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ θέλουν το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται προς το τέλος του 2024.
Το τίμημα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα που προσέφερε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την ανάληψη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού, ανέρχεται στα 3,27 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 2% του ΑΕΠ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό με το οποίο επενδυτής χτύπησε δημόσιο διαγωνισμό συμμετέχοντας με τον τρόπο αυτό στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους.
Αξίζει δε, να τονιστεί πώς από τις αποκρατικοποιήσεις τα προσδοκώμενα έσοδα ανέρχονται στα 5,7 δισ. ευρώ. Σχεδόν το 60% προέρχεται μόνο από το τίμημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Latest News
Στο ΕΣΠΑ η δεύτερη φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος
Η δεύτερη φάση για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος θα έχει προϋπολογισμό 152.281.732,49 ευρώ
Τα επενδυτικά projects των 200 εκατ. που αλλάζουν την Θεσσαλονίκη - Ο ουρανοξύστης και το HUB26
Η Θεσσαλονίκη αλλάζει πρόσωπο από τα ανατολικά έως τα δυτικά
Πέντε οικόπεδα στο Ελληνικό πούλησε η Lamda - Στα 106 εκατ. ευρώ το τίμημα
Η συνολική επένδυση για τις εν λόγω αναπτύξεις, εκτιμάται να ανέλθει στα €300 εκ. τουλάχιστον, αναφέρει η Lamda
Επιτυχής έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. από την ΑΒΑΞ
Ο Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κος Χρήστος Ιωάννου χαρακτήρισε την έκδοση «ορόσημο για τον Όμιλο»
«Στις ράγες» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Πότε θα είναι έτοιμος
Υστερα από χρόνια αρχίζει το έργο της επέκτασης προς τη Δυτική Αττική – Η κατασκευή θα ξεκινήσει από τα Ανω Λιόσια
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
Οι «γυάλινοι πύργοι» που άλλαξαν την Λεωφόρο Κηφισίας – Τα κτήρια «σφραγίδες» του Μπάμπη Βωβού
Τα εμβληματικά project του επιχειρηματία - Ποια ευκαιρία εκμεταλλεύθηκε ο Μπάμπης Βωβός
Υδραυλικό έργο ανέλαβε η Intrakat σε Αμβρακία-Αμφιλοχία
H Ιntrakat με το νέο υδραυλικό έργο που ανέλαβε θα εκσυγχρονίσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στη Δυτική Στερεά
Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 σιδηροδρομικά έργα
Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας