Ο αλιευτικός τουρισμός φαίνεται πως γοητεύει και συναρπάζει τους επισκέπτες της Σκιάθου, όπως λένε οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σ΄αυτόν στο πανέμορφο νησί των Σποράδων.
Σάμος: Πρώτη στον κατάλογο των «μυστικών» προορισμών για τους Ιταλούς
Ο Άγγελος Κωνσταντέλιας είναι ένας από τους τέσσερις ψαράδες της Σκιάθου που ασχολούνται τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια με τον αλιευτικό τουρισμό. Οπως λέει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, λίγοι επαγγελματίες ασχολούνται και εξηγεί : «είμαστε όλοι και όλοι τέσσερις ψαράδες που λειτουργούμε επαγγελματικά και θέλουμε να δείξουμε στον κόσμο πώς γίνεται το ψάρεμα, πώς μαγειρεύεται το ολόφρεσκο ψάρι και πώς μπορούμε να αποθηκεύσουμε την ψαριά μας.
Όλα ξεκινούν από το προηγούμενο απόγευμα που έρχονται τουρίστες και μας ρωτούν αν μπορούμε να οργανώσουμε τη βόλτα και το ψάρεμα για τους ίδιους, την οικογένειά τους ή και τους φίλους τους. Το ραντεβού μας κλείνεται για την επόμενη μέρα και γύρω στις 8.30 με 9 το πρωί η όμορφη περιπέτεια-εμπειρία ξεκινά».
Όπως λέει ο Αγγελος Κωνσταντέλιας ,«συνήθως ανοιγόμαστε γύρω από το νησί και κατευθυνόμαστε σε απάνεμους όρμους όπως οι Κουκουναριές, τα Καστρονήσια, προς τα Λαλάρια όταν δεν φυσάει βοριάς, στον Άρκο, στον Τσουγκριά ή και στον Αγνώντα της Σκοπέλου και εκεί ρίχνουμε τα δίχτυα μας, ενώ οι επιβαίνοντες πελάτες κολυμπούν και απολαμβάνουν τα καταγάλανα νερά της περιοχής».
Η διαδικασία δεν είναι εύκολη όπως διαπιστώσαμε, αφού διαρκεί πάνω από 3 ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί το ψάρεμα και να σηκωθούν τα δίχτυα, την ίδια ώρα που η ανεμελιά και το κολύμπι κυριαρχούν μεταξύ της παρέας των τουριστών. Ποτέ δεν ξεπερνούν τα δέκα άτομα, και είναι καλύτερα να πρόκειται για οικογένεια ή παρέα φίλων για περισσότερη συνεννόηση.
Και μόλις ανέβουν τα δίχτυα στο κατάστρωμα, ακούγονται τα πρώτα επιφωνήματα θαυμασμού και χαράς. Τότε αρχίζει το ξεδιάλεγμα. Μπορεί να υπάρχουν από τσιπούρες και λαβράκια μέχρι αστακοί και καλαμάρια.
Ακολουθεί το στρώσιμο του τραπεζιού από τον Άγγελο και τη σύζυγό του και μπαίνουν στη φωτιά η κατσαρόλα ή το τηγάνι ανάλογα με τα ψάρια που πιάστηκαν. Τα κρίταμα μαζεμένα από τα βουνά της Σκιάθου, το εξαιρετικό ντόπιο ελαιόλαδο και όλα τα μυρωδικά βρίσκονται στο τραπέζι, ενώ η ωραία ελληνική μουσική με τον Ζορμπά ανάβει το κέφι και μικροί και μεγάλοι απολαμβάνουν τις στιγμές. Ψαρόσουπα, τηγανητά μικρά ψαράκια, μεγαλύτερα ψάρια ψημένα στη σχάρα και συνδυασμένα με ωραίες ελληνικές σαλάτες, ελιές κάθε είδους και άφθονο κρασί έκαναν μία ατμόσφαιρα μοναδική και χάριζαν στιγμές αλησμόνητες καταμεσής της καταγάλανης θάλασσας.
Οι ξένοι αγαπούν γεύσεις όπως οι αχινοί και τα οστρακοειδή που είναι ιδιαίτερες, σπεσιαλιτέ των ελληνικών θαλασσών. Βέβαια, χρειάζεται ειδική άδεια για να αλιεύσει κάποιος τους αχινούς, ενώ ταυτόχρονα γίνεται και παρακολούθηση μέσω του συστήματος VMS.
«Οι άνθρωποι στους οποίους αρέσει ο Αλιευτικός Τουρισμός είναι συνήθως άτομα ευαισθητοποιημένα με τη Φύση και τη σέβονται, λέει ο ο Άγγελος Κωνσταντέλιας. Ξέρουν ότι η επιλογή τους να αποκτήσουν τέτοια εμπειρία δεν είναι εύκολη και το κόστος συμμετοχής ανά άτομο κυμαίνεται από 80 μέχρι και 150 ευρώ, ανάλογα και με την περιοχή που θα επιλεξουν για να πάνε.
Ο Αμερικανός Τόμας Μπράουν ήταν τόσο ενθουσιασμένος ο ίδιος που έφερε και όλη την τετραμελή οικογένειά του και τρεις επιπλέον φίλους από τη Νέα Υόρκη για να ζήσουν όλοι μαζί αυτή την εμπειρία.
Η Ιταλίδα Βαλέρια Σένα από το Τορίνο έλεγε ότι ένιωσε πως βρέθηκε στον παράδεισο και ήταν η πρώτη φορά που αισθάνθηκε τόσο κοντά το μεγαλείο της Φύσης και της Ζωής. Την επόμενη μέρα από την πρωτόγνωρη εμπειρία της θα πετούσε για την πόλη της και θα έλεγε σε όλους τι έζησε στη Σκιάθο, όπως ανέφερε.
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Σκιάθου Αλέκος Ευσταθίου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε πως «ο αλιευτικός τουρισμός είναι ένα σημαντικό κομμάτι του Τουρισμού και θα τους βοηθήσουμε όσο μπορούμε και θα προωθήσουμε την προσπάθεια αυτή και με τη συμμετοχή τους και προβολή τους σε μεγάλες διεθνείς Εκθέσεις που συμμετέχει ο Δήμος μας».
Ο Αγγελος Κωνσταντέλιας το σούρουπο της ίδιας μέρας, μετά το επίμονο ταξίδι του πίσω από τον Τσουγκριά και μπροστά από τον Άγιο Φλώρο, καθάριζε και πάλι τα δίχτυα του αφού και η επόμενη μέρα θα ήταν ακόμη πιο δύσκολη. Με τον ήλιο να λάμπει έπρεπε να είναι άψογος οικοδεσπότης-ψαράς για τους οκτώ Βρετανούς που είχαν προγραμματίσει ακόμη μία βόλτα στα νερα της Σκιάθου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης