Για χρόνια η κρουαζιέρα θεωρούνταν από πολλούς ως οι διακοπές για μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτή η αντίληψη φαίνεται πως αλλάζει τελευταία, καθώς όλο και πιο νέοι άνθρωποι επιλέγουν αυτό το είδος διακοπών εκτοξεύοντας τη ζήτηση και δημιουργώντας νέες προοπτικές για τον κλάδο.
Στη Royal Caribbean Cruise, οι μισοί από τους επιβάτες της εταιρείας είναι Millennials ή Gen Z, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Jason Liberty, και η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ηλικιακή ομάδα της πελατειακής της βάσης.
«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έβαλαν [την κρουαζιέρα] περισσότερο στο ραντάρ των ανθρώπων ως κάτι που δεν είναι μόνο για ηλικιωμένους», είπε η καθηγήτρια πανεπιστημίου Melissa Newman
Και άλλες εταιρείες βλέπουν παρόμοια ανάπτυξη, με τη μέση ηλικία των επιβατών κρουαζιέρας να μειώνεται για δύο συνεχόμενα χρόνια αφού ήταν σε μεγάλο βαθμό στάσιμες τουλάχιστον από το 2016, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρων, γράφει το Bloomberg.
Τουρισμός: Ποια ταξίδια προτιμούν οι Έλληνες
«Ακόμα και οι νεόνυμφοι ρωτούν για κρουαζιέρες», παρατηρεί χαρακτηριστικά ο Έρικ Χρούμπαντ, επικεφαλής του ταξιδιωτικού γραφείου CIRE Travel, στη Νέα Υόρκη, για το οποίο ο κύκλος εργασιών στην κρουαζιέρα τετραπλασιάστηκε τα τελευταία δύο χρόνια, κάτι το οποίο μερικά χρόνια πριν θα ακουγόταν τρελό, όπως σχολίασε ο ίδιος.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι
Η εταιρεία που είχε το μεγαλύτερο κέρδος από αυτήν τη στροφή των νεότερων ήταν η Royal Caribbean, η οποία βγήκε από την πανδημία πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές της.
Η τιμή της μετοχής της έχει εκτοξευθεί σχεδόν 600% αφήνοντας πολύ πίσω το χαμηλό της περιόδου του κορονοϊού που σημειώθηκε τον Μάρτιο του 2020.
Η μετοχή της Carnival αυξήθηκε κατά 88% και της Norwegian Cruise Line Holdings έχει κερδίσει 142%.
Τα δύο νέα πλοία της Royal Caribbean, τα μεγαλύτερα στον κόσμο, με πολυτελείς επιλογές για φαγητό και χώρους μόνο για ενήλικες, μαζί με τα ιδιωτικά νησιά της Καραϊβικής της εταιρείας βοήθησαν την εταιρεία να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο κοινό, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Patrick Scholes, CEO της Truist Securities.
Τα κέρδη της για το 2024 προβλέπεται να είναι 50% περισσότερα από ό, τι πριν από την πανδημία, ενώ οι ανταγωνιστές της θα δουν τα κέρδη τους να μειώνονται περίπου κατά το ίδιο ποσοστό, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Bloomberg.
Σε κάθε περίπτωση, η κρουαζιέρα ανακάμπτει δυναμικά.
Πέρυσι, οι θαλάσσιες κρουαζιέρες απέπλευσαν με 31,7 εκατομμύρια επιβάτες, 7% περισσότερο από το 2019, σύμφωνα με την CLIA. Ο διεθνής τουρισμός μειώθηκε κατά 12% την ίδια περίοδο.
Φέτος, το 7,2% των ταξιδιωτικών δαπανών στις ΗΠΑ έχει διατεθεί σε κρουαζιέρες, από 5,8% το 2019, έγραψε σε έκθεσή του τον προηγούμενο Μάιο ο ανώτερος οικονομολόγος του Ινστιτούτου της Bank of America, Ντέιβιντ Τίνσλι, ο οποίο παρατήρησε ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας ως έναν βαθμό «υπονομεύει» τα ξενοδοχεία.
Το κόστος
Το μεγαλύτερο δέλεαρ της κρουαζιέρας για τις ηλικιακές ομάδες των 20 και των 30 είναι το γεγονός ότι η σχέση κόστους – υπηρεσιών που συνήθως είναι φθηνότερη από άλλες επιλογές διακοπών.
«Δεν υπάρχει πιο οικονομικός τρόπος για να γνωρίσεις πραγματικά τον κόσμο», είπε η Melissa Newman, καθηγήτρια πανεπιστημίου και blogger κρουαζιέρας, η οποία έχει καταφέρει να επισκεφτεί 30 χώρες σε περισσότερες από 20 κρουαζιέρες τα τελευταία εννέα χρόνια.
Η τιμή της κράτησης μιας κρουαζιέρας ήταν 40% χαμηλότερη από συγκρίσιμες διακοπές άλλου τύπου το 2023, σύμφωνα με τη Norwegian Cruise Line. Οι αναλυτές του κλάδου υπολογίζουν αυτό το ποσοστό γύρω στο 20%, το οποίο και πάλι είναι πολύ πάνω από τους ιστορικούς μέσους όρους.
Οι νέοι επιβάτες κρουαζιέρας, των οποίων ο αριθμός αυξήθηκε κατά 12% το 2022 και το 2023 σε σύγκριση με την προηγούμενη διετία, συχνά το ενημερώνονται μέσω των ροών κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τις προοπτικές που βλέπει η Deloitte για τα ταξίδια το 2024, το 42% των ταξιδιωτών της Gen Z και το 26% των ταξιδιωτών της γενιάς των Millennial χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύντομο περιεχόμενο βίντεο για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους, σε σύγκριση με μόλις 12% των Gen Xers.
All inclusive
Σημαντικό πλεονέκτημα της κρουαζιέρας είναι ότι στην τιμή του πακέτου περιλαμβάνονται το φαγητό, τα ποτά κ.λπ. Από τον Ιανουάριο του 2023, τα έξοδα διακοπών είναι κατά 13% υψηλότερα από τα επίπεδα πριν από την πανδημία,σύμφωνα με τον δείκτη τιμών ταξιδιού του NerdWallet.
Το κόστος του φαγητού ή της ενοικίασης αυτοκινήτου αυξήθηκε περισσότερο από 20% από το 2019. Και ενώ οι αεροπορικοί ναύλοι ήταν σχετικά σταθεροί, τα εισιτήρια είναι λιγότερο πιθανό να περιλαμβάνουν χειραποσκευές και άλλες ανέσεις όπως πριν.
Η σωστή στιγμή για την κρουαζιέρα
Το αυξανόμενο ενδιαφέρον των νέων εκδηλώνεται στην καλύτερη εποχή για τον κλάδο της κρουαζιέρας, αν αναλογιστεί κανείς με τι χρέη φορτώθηκε το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας που τον έβαλε στον πάγο.
«Δεν νομίζω ότι πρόκειται για μόδα ή τάση. Νομίζω ότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτή η ομάδα πελατών πλέον, οι Millennials που μεγαλώνουν, θέλει να βιώνει την εμπειρία [των διακοπών]», δήλωσε ο Saverimuttu της Virgin Voyages. «Οι τάσεις τις οποίες ακολουθούμε πιστεύω ότι είναι θεμελιώδεις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών».
Latest News
Τουριστικός προορισμός το Ιράκ; - Τι απαντούν tour operators
Το Κουρδικό Συμβούλιο Τουρισμού έχει θέσει ακόμη και στόχο να υποδέχεται 20 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως έως το 2030
Πυρ ομαδόν από τον τουρισμό: «Νάρκη» στην επέκταση της σεζόν το τέλος ανθεκτικότητας
Τι λέει στον ΟΤ η πρόεδρος του ΙΤΕΠ για το τέλος ανθεκτικότητας - Ανοδικά και ο Οκτώβριος συνεχίζει το rebound του Σεπτεμβρίου
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Ποιο αεροδρόμιο αναδείχθηκε «πρωταθλητής» [πίνακες]
Εντυπωσιακά κινείται η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren