Τα έσοδα από τις εξαγωγές των πλοίων που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία της επαρχίας Τσιανγκσού, που βρίσκεται στην ανατολική Κίνα, έφτασαν στα 50,02 δισεκατομμύρια γιουάν (6,41 δισεκατομμύρια ευρώ) στο πρώτο εξάμηνο του 2024, με ετήσια αύξηση 72,1%, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία των τοπικών τελωνειακών αρχών.

Ναυτιλία: 9 από τα 10 πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου βρίσκονται στην Ασία

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η οικονομική αξία των εξαγωγών πλοίων από την αναφερόμενη επαρχία αντιστοιχούσε σε ποσοστό 34,1% των συνολικών κινεζικών εξαγωγών πλοίων κατά την ίδια χρονική περίοδο, όπως δείχνουν τα στοιχεία των τελωνείων στην επαρχιακή πρωτεύουσα Ναντσίνγκ.

Η Τσιανγκσού έχει εδραιωθεί ως ένα κέντρο ναυπήγησης πλοίων στην περιοχή, κατασκευάζοντας μία ευρεία γκάμα πλοίων, από τεχνολογικά εξελιγμένα κρουαζιερόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων, πλοία μεταφοράς οχημάτων (ro-ro), πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αλλά και πλοία εγκατάστασης ανεμογεννητριών.

Παγκόσμια κυριαρχία

Να σημειωθεί πως τα κινεζικά ναυπηγεία διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ή του «βιβλίου παραγγελιών», όπως λέγεται στη ναυτική διάλεκτο.

Κίνα: Παγκόσμια πρωτιά στη ναυπήγηση νέων πλοίων

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv κατέγραψε σε ποιες ναυπηγικές χώρες κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή τα περισσότερα πλοία στις τέσσερις βασικές κατηγορίες, που είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers), τα δεξαμενόπλοια (tankers), τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου (Gas Carriers).

Οπως προέκυψε από τη μελέτη, το 67% των υπό παραγγελία bulk carriers κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενοπλοίων και εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρόμοια ποσοστά, 65% και 64% αντίστοιχα. Τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν μερίδιο αγοράς 33% στο βιβλίο παραγγελιών των Gas Carriers καταλαμβάνοντας όμως στον τομέα αυτόν τη δεύτερη θέση με τους Κορεάτες να έχουν τα πρωτεία. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα Tankers, τα Containerships και τα Gas carriers αντιστοιχούν στο 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή