Στα ταμεία των Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, και Oysho «καταθέτουν» οι καταναλωτές στην Ελλάδα το 20% του προϋπολογισμού τους για ένδυση, με τον ισπανικό κολοσσό Inditex να επιβεβαιώνει και το 2023 την απόλυτη κυριαρχία του στην εγχώρια αγορά.

Ενδεικτικό είναι ότι πέρσι ο κύκλος εργασιών της ITX Ελλάς, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται συνολικά 7 αλυσίδες, με τη Zara να ηγεμονεύει, έφθασε στο ποσό ρεκόρ των 725,48 εκατ. ευρώ όταν συνολικός κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα ήταν 3,55 δισ. ευρώ σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Μάλιστα η ελληνική θυγατρική του ομίλου ένδυσης Inditex, παγκόσμιου ηγέτη της «γρήγορης μόδας», στη φετινή οικονομική χρήση -από την 1η Φεβρουαρίου 2024 έως και τις 31 Ιανουαρίου 2025- ετοιμάζεται για νέα υψηλά, δρομολογώντας δύο νέα εμβληματικά openings στη Θεσσαλονίκη (Τσιμισκή) και στο αναγεννημένο Μινιόν στο κέντρο της Αθήνας.

Μεταχειρισμένα ρούχα: Γιατί οι Έλληνες αγοράζουν από… δεύτερο χέρι από Zara μέχρι H&M

Έκρηξη κερδών για την ισπανική Zara

Συγκεκριμένα, στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2024 τα έσοδα της ITX Ελλάς με επικεφαλής τον Ηλία Μάλαμα ενισχύθηκαν κατά περίπου 18% στα 725,48 εκατ. ευρώ έναντι 614,81 εκατ. ευρώ το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 34,5% στα 101,6 εκατ. ευρώ έναντι 75,59 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,6 εκατ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο κατά 81% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Tο νέο στρατηγικό μοντέλο ανάπτυξης του ομίλου Inditex εστιάζει στην βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή μέσω της χρήσης της τεχνολογίας

Η καθαρή κερδοφορία αντίστοιχα εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 80% στα 37,82 εκατ. ευρώ έναντι 21,04 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022.

Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανέρχονταν σε 105,6 εκατ. ευρώ στις 31 Ιανουαρίου 2024, έναντι 81,45 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να φθάνουν σε 70 εκατ. ευρώ από 37,546 εκατ. ευρώ το 2022.

Το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 190,9 εκατ. ευρώ έναντι 169,8 εκατ. ευρώ στη χρήση που ολοκληρώθηκε 31/1/2023, με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να διαμορφώνονται σε 113,1 εκατ. ευρώ.

Επενδύσεις 16,8 εκατ. ευρώ

Στη χρήση 2023 η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 16,8 εκατ. ευρώ τόσο στα μισθωμένα όσο και στα ιδιόκτητά καταστήματα του δικτύου της.

Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε επανασχεδιασμό του τρόπου διανομής των ηλεκτρονικών πωλήσεων, δημιουργώντας αποθήκες με μεγαλύτερο απόθεμα. Αυτό οδήγησε στη μείωση των ημερών παράδοσης από 4-7 σε 1-3 ημέρες.

Σημειώνεται, πως ο όμιλος αύξησε το απασχολούμενο προσωπικό του την περασμένη χρήση μισθοδοτώντας 4.107 άτομα στην Ελλάδα έναντι 3.921 το 2022.

Νέα openings

Για εφέτος το αναπτυξιακό πλάνο των Ισπανών είναι επίσης «φορτωμένο», καθώς μετά τα εγκαίνια του νέου Zara flagship store των 5.000 τ.μ. στον εμβληματικό Πύργο του Πειραιά, ο όμιλος Inditex επεκτείνει την παρουσία του και σε άλλα κορυφαία κτίρια.

Πιο αναλυτικά, τον προσεχή Οκτώβριο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ένα νέο μεγάλο κατάστημα Zara 3.200 τ.μ. στην οδό Τσιμισκή, στη Θεσσαλονίκη, ενώ το επόμενο προγραμματισμένο άνοιγμα της δημοφιλούς αλυσίδας θα γίνει στο ανανεωμένο κτίριο του Μινιόν, στην Ομόνοια. Ταυτόχρονα ο όμιλος έχει ήδη «κλείσει» σημεία στο νέο εμπορικό κέντρο The Ellinikon Mall συνολικής έκτασης 150.000 τ.μ., που αναπτύσσει η Lamda Development στο mega project του Ελληνικού.

Ας σημειωθεί ότι το νέο στρατηγικό μοντέλο ανάπτυξης του ομίλου Inditex εστιάζει στην βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή στο μέγιστο βαθμό μέσω και της χρήσης της τεχνολογίας καθώς και στην είσοδο νέων κατηγοριών, όπως εσώρουχα, αθλητικά ρούχα και τμήμα υποδημάτων και αξεσουάρ.

«Το νέο concept για τα μεγάλα καταστήματα υποστηρίζει τον αυξημένο αριθμό κωδικών ώστε να μπορέσουν να αναδειχθούν καλύτερα οι κολεξιόν» είχε αναφέρει Ηλίας Μάλαμας, διευθύνων σύμβουλος της ITX Ελλάς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Το αξέχαστο ποδοσφαιρικό καλοκαίρι της Kaizen Gaming
Επιχειρήσεις |

Το αξέχαστο ποδοσφαιρικό καλοκαίρι της Kaizen Gaming

Περιοδείες των τροπαίων του EURO και του Copa América, fan zones με εκατοντάδες χιλιάδες φιλάθλους, «ταξίδι» πίσω στο 2004, παιδικά χαμόγελα και εορταστικές εκδηλώσεις για τους ανθρώπους της εταιρείας σε όλο τον κόσμο.