![Αποθήκευση ενέργειας: Σεπτέμβριο η απόφαση για τον τρίτο διαγωνισμό των 300 MW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/μπαταριες.jpg)
Τον Σεπτέμβριο αναμένεται ότι θα δημοσιευθεί τελικά η Υπουργική Απόφαση που θα δώσει το «σήμα» στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων για να προκηρύξει τον τρίτο διαγωνισμό για έργα με αποθήκευση ενέργειας και συγκεκριμένα με μπαταρίες (standalone), συνολικής ισχύος 300 MW.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί με τα υπόλοιπα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης που είχαν δεσμευθεί για τη στήριξη έργων αποθήκευσης, συνολικής ισχύος 1.000 MW.
Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW
Οι διαγωνισμοί για αποθήκευση ενέργειας
Η πρώτη ανταγωνιστική διαδικασία είχε διεξαχθεί πριν έναν χρόνο και είχαν προκριθεί 12 έργα συνολικής ισχύος 411,79 MW με τη μέση τιμή λειτουργικής ενίσχυσης να φτάνει στα 49.748 ευρώ ανά μεγαβάτ ανά έτος (MW/έτος) και επενδυτική ενίσχυση 200.000 ευρώ/MW. Η δεύτερη ολοκληρώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο για 288,21 MW, με μεσοσταθμική τιμή 47.680,36 ευρώ/MW/έτος και επενδυτική ενίσχυση 100.000 ευρώ/MW.
Ο τρίτος που αναμένεται τον Σεπτέμβριο θα αφορά έργα που θα εγκατασταθούν στις υπό απολιγνιτοποίηση περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης καθώς και στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Και σε αυτόν τα έργα που θα προκριθούν θα εξασφαλίσουν «ταρίφα» καθώς και ενίσχυση στο CAPEX, η οποία ωστόσο ακόμη δεν έχει «κλειδώσει», καθυστερώντας έτσι την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει τις λεπτομέρειες του τελευταίου διαγωνισμού για έργα αποθήκευσης που θα χορηγεί ενισχύσεις.
Η τελευταία πρόταση που έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων στο ΥΠΕΝ ήταν να παραμείνει η επενδυτική ενίσχυση στα 100.000 ευρώ/MW. Το ποσό, όπως υποστηρίζει παράγοντας της αγοράς, είναι χαμηλό καθώς στις δύο προηγούμενες ανταγωνιστικές διαδικασίες οι μπαταρίες ήταν χωρητικότητας 2 ωρών (MWh/MW) ενώ στην τρίτη θα είναι 4ώρες, αυξάνοντας έτσι το κόστος της επένδυσης. Πάντως, με δεδομένο ότι θα είναι η τελευταία ανταγωνιστική διαδικασία για μπαταρίες στην οποία επενδυτές θα μπορούν να διεκδικήσουν διπλή ενίσχυση (λειτουργική και επενδυτική), στελέχη του ΥΠΕΝ εκτιμούν ότι η συμμετοχή θα είναι αυξημένη.
Τέλος οι ενισχύσεις στις μπαταρίες
Παράλληλα, το επιτελείο του ΥΠΕΝ σχεδιάζει το νέο «road map» που θα οδηγήσει σε περισσότερες επενδύσεις έργων αποθήκευσης ενέργειας και στην ταχύτερη σύνδεσή τους με το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας. Στόχος είναι η διεύρυνση του ηλεκτρικού χώρου, αλλά και η συγκράτηση των αυξανόμενων περικοπών «πράσινης» ενέργειας, ένα πρόβλημα που συνδέεται με τη χαμηλή κατανάλωση και την αυξημένη παραγωγή των μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).
Η νέα στρατηγική του υπουργείου περιλαμβάνει άνοιγμα της αγοράς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο την εγκατάσταση συσσωρευτών συνολικής ισχύος περίπου 1,5 GW με 2 GW (γιγαβάτ), δίχως χορήγηση επενδυτικής και λειτουργικής ενίσχυσης. Η πρόσκληση σχεδιάζεται να δημοσιευθεί εντός του φθινοπώρου και θα μπορούν να συμμετέχουν επενδυτές που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μεμονωμένες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας (standalone μπαταρίες) αλλά και όσοι διαθέτουν μονάδες ΑΠΕ για να προσθέσουν μπαταρίες (πίσω από τον μετρητή).
Τα έργα θα εξασφαλίζουν προβάδισμα στην αδειοδότηση, ενώ για τις standalone μπαταρίες θα προβλέπεται fast track σύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο. Θα προκρίνονται εκείνοι που βάσει της δέσμευσή τους, με την υποβολή της εγγυητικής επιστολής, θα έχουν πιο σφιχτό χρονοδιάγραμμα ηλέκτρισης του έργου τους.
Προσθήκη μπαταρίας σε υφιστάμενα έργα
Στην πρόσκληση θα κληθούν να ανταποκριθούν και όσοι θέλουν να προσθέσουν μπαταρίες σε εν λειτουργία φωτοβολταϊκά συστήματα, ώστε να αποθηκεύουν την ενέργεια που χάνεται λόγω των περικοπών. Θα αφορά μόνο έργα «feed-in-premium», δηλαδή μονάδες που έχουν εξασφαλίσει χαμηλή λειτουργική ενίσχυση (ταρίφα) περίπου στα 65 ευρώ ανά MWh (μεγαβατώρα).
Στόχος η ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία να αποζημιώνεται με την ίδια χαμηλή ταρίφα που έχει εξασφαλίσει το φωτοβολταϊκό ώστε η πώλησή της το βράδυ, όταν το ηλιακό σύστημα δεν παράγει, να μην επηρεάζει τις χονδρεμπορικές τιμές ρεύματος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ηλεκτροκίνηση: Ο «Δούρειος Ίππος» της Κίνας στην Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tesla-china-600x450.jpg)
Τα κινεζικά... made in Europe ηλεκτρικά αυτοκίνητα «φρενάρουν» την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
H νέα γενιά κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας συνεργάζεται με την τοπική βιομηχανία, ώστε τα αυτοκίνητά τους να θεωρούνται εγχώρια
![Σικελία: «Αδειάστε τις λίμνες από τα ψάρια να πάρουμε νερό»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/sikelia-600x400.jpg)
«Διψάει» η Σικελία: «Αδειάστε τις λίμνες από τα ψάρια να πάρουμε νερό»
Το πρόβλημα της λειψυδρίας δεν αφορά μόνο την Σικελία ολόκληρη την Ιταλία και κυρίως τις νότιες και κεντρικές περιοχές της χώρας
![Κλιματική αλλαγή: Πώς «τρώει» μία παραλία στη Σκωτία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Balangan-600x401.jpg)
Πώς η κλιματική αλλαγή «τρώει» μία παραλία στη Σκωτία
Η έκθεση Dynamic Coast μελέτησε τον ρυθμό διάβρωσης στο Montrose και προέβλεψε ότι 120 μέτρα θα χαθούν σε 40 χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Καταρρίφθηκε νέο ρεκόρ υψηλής θερμοκρασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/ClimateEconomicCrisis.jpg)
Νέο αρνητικό ρεκόρ υψηλή θερμοκρασίας
Η ημερήσια παγκόσμια μέση θερμοκρασία έφτασε σε νέο υψηλό ρεκόρ στους 17,16 °C
![Li Auto: Ρεκόρ μηνιαίων πωλήσεων για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία – Come back των υβριδικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/li-auto-600x420.jpg)
Ρεκόρ μηνιαίων πωλήσεων για την κινεζική Li Auto - Μεγάλο come back των υβριδικών
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ Li Auto ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 51.000 αυτοκίνητα τον Ιούλιο
![Φωτοβολταϊκά: «Φρενάρει» η αυτοπαραγωγή ενέργειας σε πολυκατοικίες και εμπορικά κτίρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/solar-panels-2685357_1280-600x450.jpg)
Ανατροπή για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες – Τι αλλάζει στο net billing
Σύμφωνα με υπουργική απόφαση παραμένει η απαίτηση απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών του κτιρίου για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά
![Φωτοβολταϊκά: Πώς οι Γερμανοί μειώνουν το κόστος ρεύματος – Η στροφή στις ΑΠΕ [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_solar_panels_germany-600x352.png)
Οι Γερμανοί στρέφονται στον... ήλιο - Φρενίτιδα επενδύσεων στα φωτοβολταϊκά [γράφημα]
Μικρότερα και ευκολότερα στην τοποθέτηση συστήματα φωτοβολταϊκών εγκαθιστούν οι Γερμανοί
![Μεταφορές: Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/trolei-1-1024x684-600x401-600x401.jpg)
Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ
Όλες οι προτάσεις – παρατηρήσεις θα αξιολογηθούν από τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου
![Ξενοδοχεία: Νέο σύστημα αξιολόγησης με βάση τη βιωσιμότητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/hotel-2-600x400.jpg)
Νέο σύστημα αξιολόγησης των ξενοδοχείων με βάση τη βιωσιμότητα
Σε συνάντηση εργασίας με την υπουργό και την υφυπουργό Τουρισμού παρουσιάστηκε η σχετική μελέτη από τον πρόεδρο του ΞΕΕ για την αξιολόγηση στα ξενοδοχεία
![Uber – BYD: Μεγάλο deal για 100.000 ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/BYD-EURO-600x414.jpg)
Μεγάλο deal Uber - BYD για 100.000 ηλεκτρικά οχήματα
Η συνεργασία Uber - BYD θα προσφέρει στους οδηγούς προσιτές τιμές και χρηματοδότηση για τα EV της κινεζικής εταιρείας