Κάθε λιμάνι και… κίνδυνος για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και προτείνει μέτρα και παρεμβάσεις σε καθένα εξ αυτών προκειμένου να γίνουν πιο ασφαλή για επιβάτες, πληρώματα και πλοία.
Ορισμένες από τις επισημάνσεις τους σε ελληνικά λιμάνια είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί.
Ειδικότερα:
Βόλος
Κατασκευή σιδερένιας μεταλλικής προβλήτας μήκους 100 μέτρων, ώστε δύο πλοία να πρυμνοδετούν με ασφάλεια με όλους τους καιρούς.
ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις
Ζάκυνθος
Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
Ηγουμενίτσα
Εκβάθυνση του διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ηράκλειο
Η ράμπα φόρτωσης Νο. 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.
Κάρπαθος
Διαπλάτυνση προβλήτας στα Πηγάδια προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, όπως και στο Διαφάνι.
Κέρκυρα
Χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μία υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία.
Κυλλήνη
Ανακατασκευή της ράμπας Νο. 4 γιατί έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να μη «στρώνουν» οι καταπέλτες των πλοίων.
Μήλος
Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον τριών πλοίων.
Μύκονος (νέο λιμάνι)
Συντήρηση όλων των προβλήτων καθώς έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο.
Μυτιλήνη
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο όπου έγινε το νέο λιμάνι.
Νάξος
Η προβλήτα της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα όπου μπορεί να δεθεί ο κάβος.
Πάρος
Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς ΒΔ.
Πειραιάς
Απαιτούνται πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις πύλες, όπως τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος), αποκατάσταση φθορών, συντηρήσεις έδρασης μπιντών, τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος κρηπιδώματος) κ.λπ.
Ραφήνα
Εκβάθυνση όλου του λιμένα και ιδιαίτερα στις προβλήτες Νο. 3, 4, 8, 9. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της προβλήτας Νο. 13.
Σαντορίνη
Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.
Σούδα
Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Σχοινούσα
Ακρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς.
Τήνος
Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια. Κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού