Κάθε λιμάνι και… κίνδυνος για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και προτείνει μέτρα και παρεμβάσεις σε καθένα εξ αυτών προκειμένου να γίνουν πιο ασφαλή για επιβάτες, πληρώματα και πλοία.

Ορισμένες από τις επισημάνσεις τους σε ελληνικά λιμάνια είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί.

Ειδικότερα:

Βόλος

Κατασκευή σιδερένιας μεταλλικής προβλήτας μήκους 100 μέτρων, ώστε δύο πλοία να πρυμνοδετούν με ασφάλεια με όλους τους καιρούς.

ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις

Ζάκυνθος

Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.

Ηγουμενίτσα

Εκβάθυνση του διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ηράκλειο

Η ράμπα φόρτωσης Νο. 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.

Κάρπαθος

Διαπλάτυνση προβλήτας στα Πηγάδια προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, όπως και στο Διαφάνι.

Κέρκυρα

Χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μία υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία.

Κυλλήνη

Ανακατασκευή της ράμπας Νο. 4 γιατί έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να μη «στρώνουν» οι καταπέλτες των πλοίων.

Μήλος

Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον τριών πλοίων.

Μύκονος (νέο λιμάνι)

Συντήρηση όλων των προβλήτων καθώς έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο.

Μυτιλήνη

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο όπου έγινε το νέο λιμάνι.

Νάξος

Η προβλήτα της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα όπου μπορεί να δεθεί ο κάβος.

Πάρος

Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς ΒΔ.

Πειραιάς

Απαιτούνται πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις πύλες, όπως τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος), αποκατάσταση φθορών, συντηρήσεις έδρασης μπιντών, τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος κρηπιδώματος) κ.λπ.

Ραφήνα

Εκβάθυνση όλου του λιμένα και ιδιαίτερα στις προβλήτες Νο. 3, 4, 8, 9. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της προβλήτας Νο. 13.

Σαντορίνη

Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.

Σούδα

Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Σχοινούσα

Ακρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς.

Τήνος

Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια. Κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα.

Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Λιμάνια |

Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό

Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών

Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Λιμάνια |

Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας

Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής