Η Ιταλία έχει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών στις οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχέση με την Γερμανία.
Η Κοπεγχάγη και το Άμστερνταμ είναι δύο πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν θέσει ως στόχο τη μετατροπή όλου του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών τους από πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτρικά έως το 2025.
Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ
Αυτά είναι μόνο δύο από τα 10 σημαντικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η γερμανική εταιρεία συμβούλων M3E με έδρα το Βερολίνο, τα οποία απεικονίζουν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ευρώπη.
Σε Κοπεγχάγη και Άμστερνταμ αναμένεται έως το 2025 να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά λεωφορεία
Στη Νορβηγία, που θεωρείται η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μέχρι τα πρώτα 43.000 ευρώ δεν υπάρχει ΦΠΑ 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τιμή λιανικής είναι ιδιαίτερα φθηνό.
Η ισπανική κυβέρνηση υποχρεούται βάσει νόμου να εξοπλίσει τους δημόσιους χώρους στάθμευσης με τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης για κάθε 20 θέσεις στάθμευσης.
Μέσα στα πλάνα της πολωνικής κυβέρνησης είναι η απαλλαγή των ρύπων που προέρχονται από το διοξείδιο του άνθρακα, καθώς στοχεύει στην κυκλοφορία 1,46 εκατομμύριων ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων στη χώρα μέχρι το 2030.
Στη Γαλλία η ταξινόμηση ενός αυτοκινήτου με εκπομπές διοξιδίου του άνθρακα άνω των 194 γραμμαρίων/χλμ στοιχίζει επιπλέον 60.000 ευρώ.
Υδρογονοκίνηση παράλληλα με ηλεκτροκίνηση
Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027 για την ΕΕ.
Σήμερα στην Ολλανδία υπάρχει εθνική συμφωνία η οποία προβλέπει να κατασκευαστούν 50 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2025. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Ολλανδία πιστεύει και φροντίζει να βρεθεί ένα βήμα μπροστά στην υδρογονοκίνηση, που, όπως όλα δείχνουν, θα λειτουργεί παράλληλα και ενισχυτικά με την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, η Κύπρος επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) όπου το όφελος μετά και από την απόσυρση του παλιού επαγγελματικού οχήματος αγγίζει τα 15.000 ευρώ ανά όχημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Εσθονία είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που δεν προσφέρει φορολογικά προνόμια για ηλεκτρικά οχήματα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς