Η Ιταλία έχει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών στις οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχέση με την Γερμανία.

Η Κοπεγχάγη και το Άμστερνταμ είναι δύο πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν θέσει ως στόχο τη μετατροπή όλου του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών τους από πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτρικά έως το 2025.

Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ

Αυτά είναι μόνο δύο από τα 10 σημαντικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η γερμανική εταιρεία συμβούλων M3E με έδρα το Βερολίνο, τα οποία απεικονίζουν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ευρώπη.

Σε Κοπεγχάγη και Άμστερνταμ αναμένεται έως το 2025 να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά λεωφορεία

Λεωφορείο στους δρόμους του Άμστερνταμ

Στη Νορβηγία, που θεωρείται η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μέχρι τα πρώτα 43.000 ευρώ δεν υπάρχει ΦΠΑ 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τιμή λιανικής είναι ιδιαίτερα φθηνό.

Η ισπανική κυβέρνηση υποχρεούται βάσει νόμου να εξοπλίσει τους δημόσιους χώρους στάθμευσης με τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης για κάθε 20 θέσεις στάθμευσης.

Μέσα στα πλάνα της πολωνικής κυβέρνησης είναι η απαλλαγή των ρύπων που προέρχονται από το διοξείδιο του άνθρακα, καθώς στοχεύει στην κυκλοφορία 1,46 εκατομμύριων ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων στη χώρα μέχρι το 2030.

Στη Γαλλία η ταξινόμηση ενός αυτοκινήτου με εκπομπές διοξιδίου του άνθρακα άνω των 194 γραμμαρίων/χλμ στοιχίζει επιπλέον 60.000 ευρώ.

Υδρογονοκίνηση παράλληλα με ηλεκτροκίνηση

Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027 για την ΕΕ.

Σήμερα στην Ολλανδία υπάρχει εθνική συμφωνία η οποία προβλέπει να κατασκευαστούν 50 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2025. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Ολλανδία πιστεύει και φροντίζει να βρεθεί ένα βήμα μπροστά στην υδρογονοκίνηση, που, όπως όλα δείχνουν, θα λειτουργεί παράλληλα και ενισχυτικά με την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, η Κύπρος επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) όπου το όφελος μετά και από την απόσυρση του παλιού επαγγελματικού οχήματος αγγίζει τα 15.000 ευρώ ανά όχημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Εσθονία είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που δεν προσφέρει φορολογικά προνόμια για ηλεκτρικά οχήματα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα