Το X (πρώην Twitter) του Ίλον Μασκ καταθέτει μηνύσεις εναντίον μεγάλων εταιρειών, ισχυριζόμενη ότι συνωμότησαν για να μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Πιο συγκεκριμένα, το X του Ίλον Μασκ κατηγορεί τις εταιρείες κολοσσούς του κλάδου των τροφίμων Unilever και Mars, την ιδιωτική εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης CVS Health και την εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Orsted μαζί με την World Federation of Advertisers (WFA), μία εμπορική ένωση, ότι της στέρησαν “δισεκατομμύρια δολάρια” από διαφημιστικά έσοδα.
Επιλογή ή υπερβολή; Γιατί ο Ίλον Μασκ μεταφέρει τη SpaceX και τη X στο Τέξας
Η μήνυση σχετίζεται με την περίοδο το 2022 αμέσως μετά την αγορά του X από τον Μασκ, που τότε ήταν γνωστό ως Twitter, και την επακόλουθη «βουτιά» στα διαφημισικά έσοδα.
Ήταν η περίοδος κατά την οποία ορισμένες εταιρείες εμφανίζονταν επιφυλακτικές σχετικά με το ενδεχόμενο να διαφημιστούν στην πλατφόρμα λόγω ανησυχιών ότι ο νέος ιδιοκτήτης δεν αντιμετώπιζε με τη δέουσα σοβαρότητα την πολιτική κατάργησης επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.
Ο Μασκ έγραψε στο Twitter: «Προσπαθήσαμε να είμαστε καλοί για 2 χρόνια και δεν πήραμε τίποτα παρά μόνο κενές λέξεις. Τώρα, είναι πόλεμος».
We tried being nice for 2 years and got nothing but empty words.
Now, it is war. https://t.co/MEzH0vqz0p
— Elon Musk (@elonmusk) August 6, 2024
Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη αντίδραση από τις εταιρείες που μηνύθηκαν ή την WFA.
Το περιεχόμενο και τα διαφημιστικά έσοδα
Τα διαφημιστικά έσοδα στο X μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ το έτος αφότου ο κ. Μασκ αγόρασε την εταιρεία καθώς οι διαφημιστές απέφευγαν πλέον την πλατφόρμα.
Στην αγωγή της, η X ισχυρίζεται ότι οι κατηγορούμενες εταιρείες παρακράτησαν άδικα τις διαφημιστικές δαπάνες ακολουθώντας τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από μια πρωτοβουλία της WFA που ονομάζεται Global Alliance for Responsible Media (GARM).
Ο δηλωμένος στόχος της GARM είναι να «βοηθήσει τη βιομηχανία να αντιμετωπίσει την πρόκληση του παράνομου ή επιβλαβούς περιεχομένου σε πλατφόρμες ψηφιακών μέσων και τη δημιουργία εσόδων μέσω διαφήμισης».
Κάνοντας αυτό, το Χ ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες ενήργησαν ενάντια στα δικά του οικονομικά συμφέροντα σε μια συνωμοσία εναντίον της πλατφόρμας που παραβίασε την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία ή τον νόμο περί ανταγωνισμού των ΗΠΑ.
«Χωρίς νομική βάση»
Ο Μπιλ Μπάερ, ο οποίος ήταν βοηθός γενικός εισαγγελέας για το τμήμα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης υπό τον Μπαράκ Ομπάμα, δήλωσε στο BBC ότι η αγωγή είναι απίθανο να πετύχει. «Κατά κανόνα, ένα μποϊκοτάζ με πολιτικά κίνητρα δεν αποτελεί παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Είναι προστατευμένος λόγος βάσει της Πρώτης Τροποποίησης (του Συντάγματος) μας», είπε.
Η καθηγήτρια Ρεμπέκα Χάου Άλενσγουορθ, του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλντ, είπε ότι το μποϊκοτάζ «προσπαθούσε πραγματικά να κάνει μια δήλωση σχετικά με τις πολιτικές της X και τις επωνυμίες της». «Αυτό προστατεύεται από την Πρώτη Τροποποίηση», είπε.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν η υπόθεση πετύχει, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης δεν μπορεί να αναγκάσει τις εταιρείες να αγοράσουν διαφημιστικό χώρο στην πλατφόρμα.
Το X ζητά απροσδιόριστη αποζημίωση και δικαστική απόφαση κατά οποιασδήποτε συνεχιζόμενης προσπάθειας συνωμοσίας για την παρακράτηση διαφημιστικών δαπανών.
Στην αγωγή της αναφέρει ότι έχει εφαρμόσει πρότυπα ασφάλειας που είναι συγκρίσιμα με εκείνα των ανταγωνιστών της και «ανταποκρίνονται ή υπερβαίνουν» εκείνα που ορίζει η GARM. Ανέφερε επίσης ότι ο Χ έχει γίνει ένας «λιγότερο αποτελεσματικός ανταγωνιστής» στην πώληση ψηφιακής διαφήμισης.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία κοινής χρήσης βίντεο Rumble, η οποία προτιμάται από δεξιόστροφους παράγοντες επιρροής, έκανε παρόμοιους ισχυρισμούς σε ξεχωριστή αγωγή κατά της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών την Τρίτη.
Latest News
Προειδοποίηση ΗΠΑ προς Τουρκία για τις «στρατιωτικές» εξαγωγές προς τη Ρωσία
Η Ουάσιγκτον ζητά περισσότερη δράση από την Άγκυρα για τον περιορισμό του εμπορίου που είναι ζωτικής σημασίας για την πολεμική μηχανή της Μόσχας
Γιατί τα ΜΜΕ προσλαμβάνουν influencers για να προωθήσουν τους Ολυμπιακούς
Πως χρησιμοποιούνται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην προσέλκυση του κοινού
Ποιά χώρα απλοποιεί τις υπηρεσίες εισόδου στα σύνορα
Αναμένεται πως η χρήση βιομετρικών στοιχείων θα απλοποιήσει τη διαδικασία με τα διαβατήρια
To ψηφιακό πείραμα των 12,5 δισ. δολαρίων της Ταϊλάνδης και το δυστοπικό μέλλον
H κυβέρνηση της Ταϊλάνδης ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για τη διανομή χρημάτων σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος μέσω ψηφιακών πορτοφολιών
Ο αγώνας του επενδυτικού fund του Άμπου Ντάμπι για την διάσωση επενδύσεων άνω του 1 δισ. σε ευρωπαϊκές startups
Το γίγα - fund, Mubadala είχε επενδύσει και στην ελληνική εταιρεία ιχθυοκαλλιεργειών Avramar
Ο γαμπρός του Τράμπ κάνει μπίζνες στα Βαλκάνια: Μετατρέπει καταφύγια πολέμου σε 5άστερα ξενοδοχεία
Τα έργα στην Αλβανία προκαλούν ήδη διαμάχες σχετικά με τον τρόπο προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς
Το σχέδιο ενός από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ασίας για την... σταδιακή διαδοχή του
O όμιλος Adani στοχεύει να καταστήσει την Ινδία «σημαντικό παίκτη στη βιώσιμη ενέργεια και αυτοδύναμο στην άμυνα και την ασφάλεια»
Oι Ολυμπιακοί Αγώνες ψάχνουν μόνιμη στέγη - Η συζήτηση που φουντώνει και η Ελλάδα
Tο Παρίσι έθεσε ένα νέο πρότυπο για τους μελλοντικούς οικοδεσπότες των Ολυμπιακών Aγώνων
Ο πληθωρισμός στην Τουρκία έπεσε... στο 61,8% - Το στοίχημα Ερντογάν και οι αγορές [γράφημα]
Μεγαλύτερες μειώσεις στο δείκτη τιμών υπόσχεται η κυβέρνηση
Zara και H&M στη δίνη των αναταραχών στο Μπαγκλαντές - Τι σημαίνει για την τροφοδοσία των αγορών
Τα εργοστάσια στο Μπαγκλαντές είναι κλειστά επ΄αόριστον