
Αν κάτι κάνει εντύπωση στην Νέα Υόρκη, η αποκαλούμενη και «Μεγάλο Μήλο», είναι η πληθώρα σε καντίνες που προσφέρουν κάθε λογής εδέσματα από τροχήλατα ή στέκια-παράγκες σε κάθε γωνιά της μεγαλούπολης. Από πίτσες και χοτ ντογκ μέχρι κινέζικα νουντλς και πρέτζελ, το Μεγάλο Μήλο προσφέρει τα πάντα σε κάθε γωνιά, κάθε δρόμου.
Τα περισσότερα εστιατόρια της Νέας Υόρκης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα υπαίθριου φαγητού στην εποχή της πανδημίας της πόλης δεν έχουν ζητήσει άδειες για να κάνουν τα υπόστεγά τους μόνιμα, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να αποσυναρμολογηθούν.
Νέα Υόρκη: Πώς προσπαθεί να ξεπεράσει τη δική της στεγαστική κρίση
Περίπου 2.600 εστιατόρια υπέβαλαν αίτηση για άδειες πριν από την προθεσμία της 3ης Αυγούστου, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της πόλης. Αυτό είναι λιγότερο από το ήμισυ της εκτίμησης του οργανισμού για 6.000 έως 8.000 εστιατόρια που χρησιμοποιούν επί του παρόντος άδειες για φαγητό σε εξωτερικούς χώρους που έχουν εκδοθεί από το 2020, αναφέρει το Bloomberg.
Η προθεσμία για τα εστιατόρια κλείνει μήνες έντονων συζητήσεων μεταξύ διαφόρων ενδιαφερομένων σχετικά με το πώς ή αν θα πρέπει να διατηρήσουν ένα κομμάτι της ζωντανής κουλτούρας υπαίθριων καντινών που άκμασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι επικριτές αποκαλούν τις δομές ακαλαίσθητα παραπήγματα που προσελκύουν αρουραίους και καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης, ενώ οι υποστηρικτές λένε ότι δίνουν ζωή στο αστικό τοπίο και ενισχύουν τις μικρές επιχειρήσεις.

Αφαίρεση και αποθήκευση για τον χειμώνα
Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα, γνωστό ως Dining Out NYC, τα υπαίθρια αυτά παραπήγματα πρέπει να αφαιρεθούν και να αποθηκευτούν από τα τέλη Νοεμβρίου έως τον Μάρτιο, κάτι που ορισμένα εστιατόρια λένε ότι έχει απαγορευτικό κόστος. Οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει επίσης να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές για τις κατασκευές, όπως να μην είναι πλήρως κλειστές, κάτι που θα απαιτούσε από ορισμένες επιχειρήσεις να τις ανακατασκευάσουν.
Η πόλη υποστηρίζει ότι οι κανονισμοί είναι απαραίτητοι για τη διατήρηση της ασφάλειας και της τάξης για μακροπρόθεσμες εγκαταστάσεις, που δεν επιτρέπονταν στους δρόμους πριν από την πανδημία.
Λίγο περισσότερες από 1.300 από τις νέες αιτήσεις αδειών αφορούν παραπήγματα δρόμου, ενώ περίπου 2.000 αφορούν καθίσματα στο πεζοδρόμιο, τα οποία θα επιτρέπονται όλο το χρόνο με λιγότερο αυστηρούς κανόνες από ό,τι πριν από την πανδημία.
Οι καφετέριες που δεν διαθέτουν επί του παρόντος υπαίθρια καθίσματα μπορούν να υποβάλουν αίτηση αργότερα, σύμφωνα με την πόλη. Όσοι έχουν υπόστεγα και δεν έχουν ζητήσει νέες άδειες θα πρέπει να τα αποσυναρμολογήσουν.
Ο Μάνι Κόλον, ιδιοκτήτης του δημοφιλούς Manny’s Bistro στο Upper West Side, εγγράφηκε για άδειες κατάληψης οδοστρώματος και πεζοδρομίων, οι οποίες στα $1.050 το καθένα για τέσσερα χρόνια είναι η μισή τιμή για τις άδειες πριν από την Covid. Υπολογίζει ότι ένας εργολάβος εγκεκριμένος από την πόλη θα χρεώσει 40.000 δολάρια για να καταστρέψει τη δομή του, να κατασκευάσει μια νέα που να ταιριάζει στις προδιαγραφές και να την αποθηκεύσει όλο το χειμώνα.

Manny’s Bistrot
Απαιτείται μεταφορική
Αντίθετα, ζήτησε από έναν φίλο του να κόψει και να βάψει κόντρα πλακέ και σχεδιάζει να μεταφέρει το υπόστεγο στο σπίτι της κόρης του στα βόρεια για να το αποθηκεύσει το χειμώνα. Ακόμη και τότε, θα κοστίσει $25.000 και θα πρέπει να μειώσει τα καθίσματα του δρόμου στο μισό σε έξι τραπέζια, επειδή είπε ότι οι νέοι κανόνες απαγορεύουν το μήκος του υπόστεγου να είναι μεγαλύτερο από τη πρόσοψη του.
«Είναι αρκετά περίπλοκο και γι’ αυτό πολλά εστιατόρια θα επικεντρωθούν στο πεζοδρόμιο», είπε. Ωστόσο, εξακολουθεί να περιμένει κέρδος και χαίρεται που η πόλη θα χαλιναγωγήσει τα παραπήγματα στους δρόμους που ήταν «εκτός ελέγχου», όπως οι κατασκευές που χτίστηκαν έτσι ώστε οι πελάτες να αναγκάζονται να βγαίνουν επισφαλώς σε πολυσύχναστους ποδηλατόδρομους.
Ένας εκπρόσωπος της βιομηχανίας εστιατορίων της πόλης είπε ότι ο χαμηλός αριθμός αιτούντων δείχνει ότι το πρόγραμμα πρέπει να τροποποιηθεί.
«Υπάρχουν πολλά μέρη του νέου νόμου για την υπαίθρια εστίαση που είναι πολύ καλύτερα από τον νόμο για τα καφέ στα πεζοδρόμια πριν από την πανδημία, αλλά παρά την προσέγγιση του υπουργείου Μεταφορών και τη συνεργασία με εστιατόρια, πολύ μικρό ποσοστό επιλέξιμων μικρών επιχειρήσεων έχει υποβάλει αίτηση συμμετοχής στο Πρόγραμμα Dining Out NYC», δήλωσε στο Bloomberg ο Άντριου Ρίγκι, εκτελεστικός διευθυντής της New York City Hospitality Alliance.
Είπε ότι η πόλη θα πρέπει να αναλύσει γιατί τόσο λίγα εστιατόρια έκαναν αίτηση για να συνεχίσουν το πρόγραμμα και να κάνουν αλλαγές στους κανόνες «για να βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου τους να έχουν το μεγαλύτερο και πιο περιεκτικό πρόγραμμα υπαίθριων εστιατορίων στη χώρα».
Αξιωματούχοι της πόλης λένε ότι ο αριθμός των εστιατορίων που έχουν υποβάλει αίτηση εξακολουθεί να είναι διπλάσιος από τον αριθμό που συμμετείχαν σε υπαίθρια γεύματα πριν από την πανδημία.
«Το νέο πρόγραμμα διατηρεί αυτό που αγάπησαν οι Νεοϋορκέζοι για το φαγητό σε εξωτερικούς χώρους, ενώ αντιμετωπίζει σημαντικά ζητήματα ποιότητας ζωής», δήλωσε εκπρόσωπος του τμήματος μεταφορών.


Latest News

Πόσο πουλιέται η έπαυλη που έχτισε ο Ελληνοαμερικανός ηθοποιός Τζον Στάμος στο Λος Άντζελες
Καθισμένο σε ένα λόφο, το σπίτι που έχτισε ο Τζον Στάμος έχει θέα στο φαράγγι του Μαλιμπού

Από το «κάνε το όπως η Ευρώπη» στο «κάνε το όπως η Κίνα» - Πώς άλλαξε άρδην ο κόσμος των αυτοκινήτων
Η Κίνα έκανε τεράστια βήματα στα αυτοκίνητα ξεπρόβαλε από τα βαριά lockdown της πανδημίας μπροστά από τον ανταγωνισμό - Τι λένε οι FT

Ποιοι ταξιδιώτες αφήνουν τα μπάνια στη Μεσόγειο για... cool διακοπές στη Β. Ευρώπη
Κάποιοι αποφεύγουν τα καλοκαιρινά hotspots της Ευρώπης υπέρ «πιο cool», κυριολεκτικά, προορισμών

Πως η Virgin Atlantic επέστρεψε στην κερδοφορία
Ο CEO της Virgin Atlantic Σάι Βάις επέστρεψε την αεροπορική εταιρεία στη κερδοφορία, αλλά υπάρχουν προκλήσεις

Πόσο θα κοστίσουν οι δασμοί Τραμπ στους Αμερικανούς - Το σενάριο με 10%
Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει ότι η προεκλογική ιδέα του Τραμπ θα είχε κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις

Blackstone: Κινήσεις επέκτασης σε χαρτοφυλάκια μικροεπενδυτών
Η Blackstone συνεργάζεται με τις Vanguard και Wellington για να προσφέρει χαρτοφυλάκια με δημόσια και ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία

Πώς οι δασμοί Τραμπ σε κινεζικά ανταλλακτικά διαταράσσουν τα σχέδια της Tesla
Οι δασμοί πλήττουν την προσπάθεια της Tesla να εισάγει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ

Παρουσία Τραμπ οι διαβουλεύσεις ΗΠΑ-Ιαπωνίας για τους δασμούς
«Η Ιαπωνία έρχεται σήμερα για να διαπραγματευτεί τους Δασμούς, το κόστος της στρατιωτικής υποστήριξης», ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Αυτές είναι οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2025
Η έκθεση της Henley & Partners για το 2025 κατατάσσει τις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο – Η κατάταξη βασίζεται στην τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο για πολυτελή ακίνητα 100 – 200 τ.μ.

Πρόγραμμα Τραμπ για αυτο-απέλαση μεταναστών
Ο Τραμπ θέλει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα αυτο-απέλασης που περιλαμβάνει την παροχή «κάποιων χρημάτων και ένα αεροπορικό εισιτήριο» στους μετανάστες για να φύγουν από τις ΗΠΑ