Εκρηκτική αύξηση στα καθαρά κέρδη κατά 915% κατέγραψε ο τομέας εστίασης της Vivartia το 2023, με το πετράδι του στέμματος να παραμένει η αλυσίδα Goody’s.

Everest: Οι θρυλικές «παντόφλες» και η επόμενη μέρα

Παρά τις προκλήσεις στην αγορά εστίασης πέρυσι, από το υψηλό κόστος ενέργειας μέχρι το διψήφιο ποσοστό πληθωρισμού στα τρόφιμα, ο όμιλος Goody’s, όπου περιλαμβάνονται εκτός από την ομώνυμη αλυσίδα και οι εταιρείες Everest, Flocafé και La Pasteria, παρουσίασε πωλήσεις σχεδόν 241 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 27,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (213,3 εκατ. ευρώ). Μάλιστα, σε επίπεδο συστημικών πωλήσεων (system sales) ξεπέρασε το όριο των 300 εκατ. ευρώ.

Προϊοντική καινοτομία, ψηφιακή ανάπτυξη των σημάτων, ενίσχυση της παρουσίας του στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, καθώς και ισχυροποίηση των συνεργιών με στρατηγικούς συνεργάτες, όπως η Cosmote, η 3E και η Nestle, ήταν οι παράγοντες που βελτίωσαν τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκηση υπό τον κο Αθανάσιο Παπανικολάου.

Αύξηση κερδών

Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ήταν στα 92,4 εκατ. ευρώ (+19%) με το μεικτό περιθώριο κέρδους να αυξάνεται στο 38,4% από 36,4% το 2022.

Τα EBITDA του ομίλου (συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16) ανήλθαν σε 35,4 εκατ. ευρώ, έναντι 23,5 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

Τα δε κέρδη μετά φόρων του ομίλου εκτινάχθηκαν στα 10,4 εκατ. ευρώ κάνοντας άλμα από το 1,1 εκατ. ευρώ κερδών που είχε πετύχει το 2022.

Θεαματικό ήταν και το ριμπάουντ στην καθαρή κερδοφορία της εταιρείας, καθώς από ζημιές 16,55 εκατ. ευρώ εμφάνισε κέρδη 2,33 εκατ. ευρώ.

Αρνητικό κεφάλαιο κίνησης

Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ανήλθε στο τέλος του 2023 σε 105,309 εκατ. ευρώ με ποσό 88,363 εκατ. ευρώ να αφορά σε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και ποσό 16,946 εκατ. ευρώ σε βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις, ενώ τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε 11,628 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023, το κεφάλαιο κίνησης για τον όμιλο και για την εταιρεία ήταν αρνητικό με το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων να υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων κατά ποσό 24,372 εκατ. ευρώ και 7,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση στο πλαίσιο ενδεχόμενης ανάγκης ενίσχυσης της ρευστότητας, εξετάζεται μία σειρά πρόσθετων ενεργειών που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: αποτελεσματική εκμετάλλευση και διακίνηση κεφαλαίων μεταξύ των εταιρειών του ομίλου που εντάσσεται, αναθεώρηση υφιστάμενων συμφωνιών με συνεργάτες ή άλλων κατάλληλων μέτρων για την εξομάλυνση των ανωτέρω.

Προοπτικές για τη χρήση 2024

Σε νέα αύξηση πωλήσεων προσβλέπει το 2024 ο όμιλος Goody’s για εφέτος με τη διοίκηση του ομίλου να αναγνωρίζει πάντως ότι οι προκλήσεις είναι πολλές και σημαντικές, καθώς υπάρχει ένα ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, ο όμιλος προβλέπει περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής του κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού του σχεδίου, με βασικούς άξονες:

– Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων του και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας.

– Συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.

– Εξορθολογισμό και βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδύσεις στις παραγωγικές του μονάδες και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.

– Την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των σημάτων του Ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

Έμφαση στο εξωτερικό

Η στοχευμένη ανάπτυξη των αλυσίδων του ομίλου στο εξωτερικό αποτελεί σημαντική προτεραιότητα.

Για το 2024 αναμένεται η υλοποίηση ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου πλάνου ανάπτυξης καταστημάτων στο εξωτερικό, σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις.

Σημειώνεται ότι τα σήματα του ομίλου έχουν παρουσία σε χώρες των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, μέσω της σύναψης συμφωνιών Master Franchise.

Πώς τα πήγε κάθε σήμα

Η εξέλιξη των εργασιών για το 2023 τόσο για το σήμα Goody’s όσο και για τα λοιπά σήματα του Ομίλου (Everest, Flocafe, La Pasteria) έχουν ως εξής:

Goody’s

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody’s σημείωσαν αύξηση κατά 22,2% έναντι του 2022.

Εντός του 2023 συνεχίστηκε η ανάπτυξη του Goody’s Burger House. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 9 νέα franchise σημεία σε Ξάνθη, Βριλήσσια, Σέρρες, Ηγουμενίτσα, Κορωπί, Πατήσια, Εύοσμο, Ρόδο και Δράμα.

Everest

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 13,0% έναντι του 2022.

Εντός του 2023 ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο franchise κατάστημα στα Ιωάννινα.

Flocafé

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 13,1% έναντι του 2022.

Το 2023 συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος με την λειτουργία ενός νέου καταστήματος Flocafé Espresso Room στη Ντόχα (Qatar).

La Pasteria

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria σημείωσαν αύξηση κατά 12,2% έναντι του 2022.

Η La Pasteria δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά της εστίασης και συγκεκριμένα του casual dining με 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 καταστήματα λειτουργούν εντός malls και εμπορικών κέντρων.

Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος, που κατέχει ηγεμονικά μερίδια στον τομέα της επώνυμης εστίασης, απασχολεί άμεσα και έμμεσα πάνω από 5.000 εργαζομένους, ενώ λειτουργεί δύο σύγχρονες μονάδες παραγωγής εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες πελάτες σε περισσότερα από 560 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις