![Ναυπηγεία: Στην Κίνα κατασκευάζεται το 60% των νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/ploia.jpg)
Στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής «συνωστίζονται» οι πλοιοκτήτες τοποθετώντας συνεχώς νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία. Κατά το επτάμηνο του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 908 συμβάσεις ναυπήγησης στους κλάδους των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενοπλοίων, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου στα σημαντικότερα κράτη με ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία κ.ά.).
Ο αριθμός αυτός, όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το σύνολο των παραγγελιών που έγιναν την ίδια περίοδο του 2022 και περίπου 35% υψηλότερος από τις παραγγελίες που έγιναν την ίδια περίοδο του 2023. Τον Ιούλιο του 2022 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 2.487 πλοία που αφορούσαν τους τέσσερις κύριους τομείς (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου). Τον Ιούλιο του 2024 το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 3.523 πλοία στους τέσσερις κύριους τομείς.
Κίνα: Ετήσια αύξηση 72,1% κατέγραψαν οι εξαγωγές πλοίων από τα τοπικά ναυπηγεία
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Xclusiv, η μεγάλη πλειοψηφία των νεότευκτων πλοίων ναυπηγείται στην Κίνα – πάνω από 2.000 – και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα tankers, containerships και gas carriers αντιστοιχούν σε 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν 680 παραγγελίες πλοίων – το 19% του τρέχοντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών. Εξ αυτών τα πλοία μεταφοράς αερίου κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 366 πλοία υπό παραγγελία, ενώ ακολουθεί ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 164 παραγγελίες και τα δεξαμενόπλοια με 1.590 παραγγελίες. Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι μηδενικές στα ναυπηγεία της Κορέας για έναν ακόμη χρόνο.
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί.
Πάντως τα κορεατικά ναυπηγεία ετοιμάζονται να έρθουν αντιμέτωπα με μια κρίση, καθώς, σύμφωνα με τον Xclusiv, τα συνδικάτα σε μεγάλα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai Heavy Industries, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries, προετοιμάζονται για απεργίες τον Αύγουστο. Οι εργαζόμενοι ψήφισαν ομόφωνα να απεργήσουν τον Αύγουστο, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μισθολογική συμφωνία σχετικά με τα πακέτα αμοιβών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024