Στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής «συνωστίζονται» οι πλοιοκτήτες τοποθετώντας συνεχώς νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία. Κατά το επτάμηνο του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 908 συμβάσεις ναυπήγησης στους κλάδους των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενοπλοίων, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου στα σημαντικότερα κράτη με ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία κ.ά.).
Ο αριθμός αυτός, όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το σύνολο των παραγγελιών που έγιναν την ίδια περίοδο του 2022 και περίπου 35% υψηλότερος από τις παραγγελίες που έγιναν την ίδια περίοδο του 2023. Τον Ιούλιο του 2022 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 2.487 πλοία που αφορούσαν τους τέσσερις κύριους τομείς (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου). Τον Ιούλιο του 2024 το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 3.523 πλοία στους τέσσερις κύριους τομείς.
Κίνα: Ετήσια αύξηση 72,1% κατέγραψαν οι εξαγωγές πλοίων από τα τοπικά ναυπηγεία
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Xclusiv, η μεγάλη πλειοψηφία των νεότευκτων πλοίων ναυπηγείται στην Κίνα – πάνω από 2.000 – και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα tankers, containerships και gas carriers αντιστοιχούν σε 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν 680 παραγγελίες πλοίων – το 19% του τρέχοντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών. Εξ αυτών τα πλοία μεταφοράς αερίου κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 366 πλοία υπό παραγγελία, ενώ ακολουθεί ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 164 παραγγελίες και τα δεξαμενόπλοια με 1.590 παραγγελίες. Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι μηδενικές στα ναυπηγεία της Κορέας για έναν ακόμη χρόνο.
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί.
Πάντως τα κορεατικά ναυπηγεία ετοιμάζονται να έρθουν αντιμέτωπα με μια κρίση, καθώς, σύμφωνα με τον Xclusiv, τα συνδικάτα σε μεγάλα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai Heavy Industries, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries, προετοιμάζονται για απεργίες τον Αύγουστο. Οι εργαζόμενοι ψήφισαν ομόφωνα να απεργήσουν τον Αύγουστο, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μισθολογική συμφωνία σχετικά με τα πακέτα αμοιβών.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%