
Στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής «συνωστίζονται» οι πλοιοκτήτες τοποθετώντας συνεχώς νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία. Κατά το επτάμηνο του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 908 συμβάσεις ναυπήγησης στους κλάδους των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενοπλοίων, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου στα σημαντικότερα κράτη με ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία κ.ά.).
Ο αριθμός αυτός, όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το σύνολο των παραγγελιών που έγιναν την ίδια περίοδο του 2022 και περίπου 35% υψηλότερος από τις παραγγελίες που έγιναν την ίδια περίοδο του 2023. Τον Ιούλιο του 2022 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 2.487 πλοία που αφορούσαν τους τέσσερις κύριους τομείς (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου). Τον Ιούλιο του 2024 το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 3.523 πλοία στους τέσσερις κύριους τομείς.
Κίνα: Ετήσια αύξηση 72,1% κατέγραψαν οι εξαγωγές πλοίων από τα τοπικά ναυπηγεία
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Xclusiv, η μεγάλη πλειοψηφία των νεότευκτων πλοίων ναυπηγείται στην Κίνα – πάνω από 2.000 – και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα tankers, containerships και gas carriers αντιστοιχούν σε 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν 680 παραγγελίες πλοίων – το 19% του τρέχοντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών. Εξ αυτών τα πλοία μεταφοράς αερίου κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 366 πλοία υπό παραγγελία, ενώ ακολουθεί ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 164 παραγγελίες και τα δεξαμενόπλοια με 1.590 παραγγελίες. Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι μηδενικές στα ναυπηγεία της Κορέας για έναν ακόμη χρόνο.
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί.
Πάντως τα κορεατικά ναυπηγεία ετοιμάζονται να έρθουν αντιμέτωπα με μια κρίση, καθώς, σύμφωνα με τον Xclusiv, τα συνδικάτα σε μεγάλα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai Heavy Industries, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries, προετοιμάζονται για απεργίες τον Αύγουστο. Οι εργαζόμενοι ψήφισαν ομόφωνα να απεργήσουν τον Αύγουστο, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μισθολογική συμφωνία σχετικά με τα πακέτα αμοιβών.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες