Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει τους κανόνες του πως βλέπουν, κυρίως, οι νέοι τα παγκόσμια γεγονότα και αυτό δεν μπορούσε να μην ισχύει για το κορυφαίο αθλητικό γεγονός του πλανήτη, τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Δεκάδες προσωπικότητες από διαδικτυακές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το YouTube, TikTok, Snapchat και Instagram έχουν μεταφερθεί στο Παρίσι από ομάδες όπως το YouTube, το NBC στις ΗΠΑ και το Eurosport στην Ευρώπη για να προάγουν τους Ολυμπιακούς και να ενθαρρύνουν ένα νέο κοινό να παρακολουθήσει τους Αγώνες.
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Η ζέστη δοκιμάζει τις «πράσινες» αντοχές της παρισινής διοργάνωσης
Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς, οι εθνικές ομάδες, οι χορηγοί και η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή έχουν όλοι αξιοποιήσει τους διαδικτυακούς παράγοντες επιρροής, δηλαδή τους influencers, για να συμπληρώσουν τα κενά αφήγησης και να κερδίσουν μια νεότερη γενιά στο μεγαλύτερο γεγονός στον αθλητισμό.
Αν και οι influencers, ή οι δημιουργοί όπως είναι πιο γνωστοί στον κλάδο, δεν είναι κάτι καινούργιο στον αθλητισμό, ο διευθύνων σύμβουλος του YouTube, Νιλ Μόχαν, δήλωσε στους Financial Times ότι η κλίμακα όσων συμβαίνουν στο Παρίσι το καθιστά «πρώτο στο είδος του».
«Οι δημιουργοί μας είναι απίστευτα καινοτόμοι. Οι δημιουργοί μας ξέρουν πώς να συνδέονται με το κοινό και εφευρίσκουν νέες αθλητικές μορφές σε τακτική βάση», είπε. «Όλα οδηγούν σε αυτή τη στιγμή».
Διεύρυνση κοινού
Οι κινήσεις αυτές εντάσσονται σε ένα ευρύτερο μοτίβο πειραματισμού σε όλα τα αθλήματα, καθώς οι κάτοχοι δικαιωμάτων αναζητούν νέους τρόπους για να διευρύνουν το κοινό τους. Η ΔΟΕ έχει επίσης προσθέσει «αστικά» αθλήματα, όπως το skateboard και το breakdancing, στο πρόγραμμα σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει νεαρότερους θεατές.
Μια μεγάλη πρόκληση για τους θεατές των Ολυμπιακών Αγώνων είναι να κατανοήσουν ένα άθλημα που μπορεί να βλέπουν μόνο μία φορά κάθε τέσσερα χρόνια. Ένα κλιπ, το οποίο περιλαμβάνει μια επεξήγηση μιας πρότασης για το σύστημα βαθμολόγησης, έχει προβληθεί 183.000 φορές μέχρι στιγμής.
Μεγάλοι Ολυμπιακοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς όπως το NBC και το Eurosport έχουν επίσης αναπτύξει δημιουργούς για να βοηθήσουν στην προσέγγιση της επόμενης γενιάς θεατών που μπορεί να μην έχουν ιστορικό παρακολούθησης των θερινών Αγώνων.
Ο Γκάρι Ζένκελ, πρόεδρος Ολυμπιακών Αγώνων στο NBC, είπε ότι η ιδέα της προσέλκυσης περισσότερων σταρ μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήρθε στον απόηχο των θερινών Αγώνων που διεξήχθησαν στο Τόκιο το 2021 και των χειμερινών Αγώνων στο Πεκίνο έξι μήνες αργότερα.
Η συμπεριφορά του κοινού άλλαζε, είπε, και οι δημιουργοί πρόσφεραν νέες ευκαιρίες τόσο για τη διανομή περιεχομένου όσο και για το μάρκετινγκ του βασικού προϊόντος εκπομπής.
«Όταν είσαι Ολυμπιακός ραδιοτηλεοπτικός φορέας, το κοινό σου είναι όλοι. Και, είναι νέοι και μεγάλοι. Είναι πολυπολιτισμικό και από πολλές γενιές», είπε στους FT ο Ζένκελ.
«Υπάρχει σίγουρα κοινό, ειδικά μεταξύ των νεότερων γενιών, που αφιερώνει περισσότερο χρόνο σε περιεχόμενο σύντομης μορφής παρά σε μεγαλύτερο, πιο παραδοσιακό, προγραμματισμό. Και θα τους προσεγγίσουμε μέσω αυτών των πλατφορμών».
Βελτιώνουν την εμπειρία θέασης
Εκτός από τις στρατιές των οπαδών – οι έξι επιλεγμένοι YouTubers του NBC έχουν συνδυασμένη βάση θαυμαστών άνω των 66 εκατομμυρίων στην πλατφόρμα – η ελπίδα είναι ότι οι δημιουργοί βελτιώνουν επίσης τη συνολική εμπειρία θέασης. Ορισμένα στελέχη των μέσων ενημέρωσης επισημαίνουν την τεράστια επιτυχία των σειρών αθλητικών ντοκιμαντέρ, όπως το Drive to Survive της Formula One ως έμπνευση για την προσπάθεια να δείξουν όσο το δυνατόν περισσότερη δράση μακριά από τον αγωνιστικό χώρο.
Σύμφωνα με τον Σκοτ Γιανγκ, ο οποίος επιβλέπει την παραγωγή και το περιεχόμενο αθλητικών ειδών στο Warner Bros Discovery στην Ευρώπη, αυτό που δίνουν αυτοί οι νέοι παραγωγοί είναι μια διαφορετική ματιά στους Αγώνες, πίσω από τα παρασκήνια.
Εξακολουθούν να υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί για τους δημιουργούς όσον αφορά τη δημοσίευση συνεντεύξεων με αθλητές και ζωντανά πλάνα από αγώνες.
Ωστόσο, η ΔΟΕ έχει χαλαρώσει ορισμένους από τους κανόνες της για να επιτρέψει στους αθλητές να δημοσιεύουν περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα από χώρους αγώνων, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν κανόνες σχετικά με το πόσο κοντά στην έναρξη των αγώνων μπορούν να καταγράψουν.
Latest News
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Extreme makeover στα αγγλικά γήπεδα - Το σχέδιο της Premier League για να αυξήσει τα έσοδα
Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 14% την επόμενη δεκαετία
Τα μυστικά του βιοχάκινγκ που κρατάνε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς βασιλιά του ΝΒΑ
Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ακολουθεί μια συγκεκριμμένη ρουτίνα για να διατηρεί το σώμα στην αρμονία που απαιτείται
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!