Οι έμποροι λιανικής πώλησης τροφοδοτούν φέτος μια καλοκαιρινή άνοδο εισαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι εταιρείες προφυλάσσονται από μια πιθανή απεργία των λιμενεργατών και τις συνεχιζόμενες ναυτιλιακές διαταραχές από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ενόψει μιας περιόδου μειωμένων εορταστικών αγορών.

Οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων και οι ναύλοι αυξήθηκαν κατακόρυφα τον Ιούλιο, σηματοδοτώντας μια πρωιμότερη από τη συνηθισμένη περίοδο αιχμής για μια θαλάσσια ναυτιλιακή βιομηχανία που διαχειρίζεται περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, αναφέρει το Reuters.

Ο «πεντάλογος» του Ντίμον για τον επόμενο πρόεδρο των ΗΠΑ – «Βρισκόμαστε σε κρίσιμη στιγμή»

Ο Ιούλιος αναμένεται να είναι το αποκορύφωμα για τους λιανοπωλητές των ΗΠΑ, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ αυτού του εμπορίου, και ο Αύγουστος αναμένεται να είναι σχεδόν εξίσου ισχυρός, αναφέρουν οι αναλυτές.

Οι εταιρείες που εισάγουν παιχνίδια, είδη σπιτιού και καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη έχουν επισπεύσει τις προσφορές των διακοπών για να κερδίσουν τους πελάτες που ψωνίζουν νωρίτερα κάθε σεζόν. «Οι λιανοπωλητές δεν θέλουν να βρεθούν με τα χέρια δεμένα», δήλωσε ο Τζόναθαν Γκολντ, αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου (NRF) αρμόδιος για την εφοδιαστική αλυσίδα και την τελωνειακή πολιτική.

Πολλοί αποστολείς επιτάχυναν τις παραγγελίες αγαθών για τις γιορτές, ενώ ορισμένοι έβαλαν τα χριστουγεννιάτικα είδη στο… νερό ήδη από τον Μάιο, δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της πλατφόρμας τιμολόγησης Xeneta.

Τον Ιούλιο οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ κατέγραψαν τον τρίτο υψηλότερο μηνιαίο όγκο που έχει καταγραφεί ποτέ

Μέτρο προφύλαξης

Η εισροή δεν είναι αποτέλεσμα των καταναλωτικών δαπανών, οι οποίες έχουν δεθεί από τον επίμονο πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια, δήλωσαν οι ειδικοί.

Αντίθετα, πρόκειται για προφύλαξη της αγοράς από μια πιθανή απεργία στα αμερικανικά λιμάνια και την καθυστερημένη ημερομηνία (28 Νοεμβρίου) για την Ημέρα των Ευχαριστιών φέτος, συμπιέζοντας την περίοδο αιχμής των αγορών και των παραδόσεων που τρέχει μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων.

Τον Ιούλιο οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ κατέγραψαν τον τρίτο υψηλότερο μηνιαίο όγκο που έχει καταγραφεί ποτέ, με 2,6 εκατομμύρια μονάδες TEU, αυξημένες κατά 16,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, εν μέρει λόγω των εισαγωγών ρεκόρ από την Κίνα, σύμφωνα με τον πάροχο λογισμικού εφοδιαστικής αλυσίδας Descartes Systems Group.

Η NRF, στην οποία προεδερεύει ο διευθύνων σύμβουλος της Walmart και περιλαμβάνει τους διευθύνοντες συμβούλους της Target, της Macy’s και της Saks στην εκτελεστική της επιτροπή, δήλωσε ότι αναμένει επίσης ισχυρές εισαγωγές τον Αύγουστο. Η Walmart, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας εμπορευματοκιβωτίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοινώνει τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου στις 15 Αυγούστου.

Οι έμποροι λιανικής ανησυχούν για μια πιθανή απεργία την 1η Οκτωβρίου σε θαλάσσια λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν έως το Τέξας, αφού οι συνομιλίες μεταξύ της Διεθνούς Ένωσης Μακρομεταφορέων και της Ναυτιλιακής Συμμαχίας των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν βαλτώσει.

Το λιμάνι του Long Beach στο σύμπλεγμα των λιμενικών εγκαταστάσεων του Λος Άντζελες το 2021. REUTERS/Lucy Nicholson

Οι συνέπειες μιας απεργίας

Η Maersk περιέγραψε την Παρασκευή τις συνέπειες μιας πιθανής διαταραχής λόγω της απεργίας στα λιμάνια των ΗΠΑ.

«Σε περίπτωση γενικής απεργίας στα αμερικανικά λιμάνια του Κόλπου και της Ανατολικής Ακτής, ακόμη και μια διακοπή λειτουργίας μιας εβδομάδας θα μπορούσε να πάρει 4-6 εβδομάδες για να ανακάμψει, με σημαντικές καθυστερήσεις που θα επιδεινώνονται κάθε μέρα που περνάει», ανέφερε η Maersk σε μια ενημέρωση της αμερικανικής αγοράς.

Οι τιμές spot χωρίς συμβόλαιο για ένα εμπορευματοκιβώτιο που πηγαίνει από την Άπω Ανατολή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 144% μεταξύ του τέλους Απριλίου και των αρχών Ιουλίου, αλλά έκτοτε έχουν μειωθεί κατά 17%, με παρόμοιες τάσεις να παρατηρούνται στις διαδρομές εμπορευματοκιβωτίων προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο, σύμφωνα με την Xeneta.

«Θα πρέπει τώρα να δούμε την αγορά spot να πέφτει περαιτέρω, αλλά η πτώση είναι απίθανο να είναι τόσο ραγδαία όσο η άνοδος, οπότε εξακολουθεί να είναι ένα επώδυνο τέλος του έτους για τους ναυλωτές», δήλωσε ο Σαντ στο Reuters.

Ο Μπάιντεν διατήρησε τους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα που έθεσε σε εφαρμογή ο προκάτοχός του, Ντόναλντ Τραμπ

Η απειλή των δασμών

Ο βιομηχανικός τομέας υπήρξε σημαντικός μοχλός αύξησης των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2024, εν μέρει λόγω των διαφαινόμενων δασμών στις εξαγωγές από την Κίνα και άλλες χώρες. Η κυβέρνηση Μπάιντεν επέβαλε νέους δασμούς σε πολλά αγαθά, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ αργότερα φέτος.

«Η μεγάλη δασμολογική πίεση αφορά τις μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι κυψέλες ηλιακά πάνελ», δήλωσε ο Τζέισον Μίλερ, καθηγητής διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στη σχολή επιχειρήσεων του Michigan State University.

Ο Μπάιντεν διατήρησε τους δασμούς που έθεσε σε εφαρμογή ο προκάτοχός του, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος ως υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών το 2024 έχει απειλήσει με περισσότερους και μεγαλύτερους δασμούς, εάν ανακτήσει τον Λευκό Οίκο. Παρά την απειλή αυτή, η αντίδραση των εταιρειών είναι μέχρι στιγμής υποτονική, δήλωσε ο Μίλερ.

Η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε ότι θα μπορούσε να υπάρξει κάποια υποχώρηση της ζήτησης ενόψει των αμερικανικών εκλογών του Νοεμβρίου λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς.

«Εκεί που φαίνεται να υπάρχει συμφωνία μέχρι στιγμής είναι ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα έχουν εισέλθει σε μια πολύ πιο ανταγωνιστική σχέση και δεν θα έχει σημασία αν το ένα ή το άλλο κόμμα κερδίσει τις εκλογές», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή