Κάποτε το boba ή το τσάι φούσκας ήταν ένα καινοτόμο, άγνωστο στο ευρύ κοινό, ρόφημα, αλλά πλέον έχει πλέον γίνει παγκόσμια γνωστό.

Πρόκειται για μία απροσδόκητη στροφή για το Chui Shui Tang, το τεϊοποτείο στην Ταϊβάν που λέει ότι ήταν πρωτοπόρος στο ρόφημα τη δεκαετία του 1980.

Το Chun Shui Tang ξεκίνησε ως ένα από τα πάρα πολλά παραδοσιακά τεϊοποτεία στην Ταϊβάν. Όμως, όπως ανακάλυψε ο Λιου Χαν Τσιέ, ο ιδρυτής του τεϊοποτείου, η πώληση τσαγιού ήταν πιο δύσκολη από την αγάπη του για το ρόφημα.

Έρευνα: Μικρότερος ο κίνδυνος θανάτου για όσους πίνουν πολύ μαύρο τσάι

Μιλώντας στο Business Insider στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας του στην πόλη Taichung της κεντρικής Ταϊβάν, ο Λιου μίλησε για το πώς η κίνηση ωφέλησε την επιχείρησή του.

Η παραδοσιακή κινεζική κατανάλωση τσαγιού περιλαμβάνει πολλά βήματα, που κάνουν την πώληση χρονοβόρα. Και όταν οι πελάτες τελικά αγοράσουν ένα πακέτο με φύλλα τσαγιού, θα μπορούσαν να το χρησιμοποιούν για εβδομάδες.

Από το παγωμένο τσάι μέχρι το τσάι boba με γάλα

Εμπνευσμένος από τον παγωμένο καφέ που ήπιε στην Ιαπωνία στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Λιου επέστρεψε με την ιδέα για ένα παγωμένο τσάι. Αυτό ήταν μία τολμηρή κίνηση για το τεϊοποτείο εκείνη την εποχή, καθώς το κρύο τσάι γενικά διατίθετο μόνο σε καντίνες στο δρόμο.

Σύντομα, η Λιν Χσιού Χούι, νεαρή υπάλληλος που διαχειριζόταν τις πωλήσεις, πουλούσε περισσότερα παγωμένα παρά παραδοσιακά ζεστά ροφήματα.

Ήταν επίσης καλό ότι η νεότερη πελατεία αγόραζε ένα φλιτζάνι έτοιμο παγωμένο τσάι την ημέρα αντί για ένα πακέτο φύλλα τσαγιού το μήνα.

Ο Λιου ήξερε ότι είχε βρει μια μαγική συνταγή. Έδωσε εντολή στην Λιν, που είναι πλέον διευθυντής Ε&Α στο Chun Shui Tang, να πειραματιστεί με την προσθήκη νέων συστατικών στο τσάι.

Η Λιν είπε ότι απλώς πρόσθεσε την αγαπημένη της παιδική ταϊβανέζικη λιχουδιά, μπάλες ταπιόκας, στο τσάι με γάλα. Ο Λιου επινόησε τον όρο “μαργαριτάρια” για την προσθήκη επειδή θύμιζαν μαύρα μαργαριτάρια.

Το παράδειγμα Starbucks

Ο Λιου παρομοίασε την εξέλιξη με τον γίγαντα καφέ Starbucks, ο οποίος ιδρύθηκε το 1971 πουλώντας κόκκους καφέ και έχει φτάσει να πουλάει τα πάντα, από ποτά μέχρι γεύματα, κούπες καφέ και εμπορεύματα.

Η κόρη του Λιου, Άντζελα, διευθύνουσα σύμβουλος πλέον του Chun Shui Tang, αναγνώρισε ότι θα ήθελε η αλυσίδα τσαγιού της Ταϊβάν να γίνει ότι τα Starbucks για τον καφέ.

Αλλά έχει πολύ δρόμο να διανύσει: Η εταιρεία τσαγιού έχει πάνω από 200 καταστήματα παγκοσμίως, σε σύγκριση με τα 38.000 της Starbucks.

Και ο ιδρυτής του τεϊοποτείου Λιου δεν φαίνεται να βιάζεται να επεκταθεί. Είπε ότι επιθυμεί να υιοθετήσει μια πιο μακροπρόθεσμη προσέγγιση για την ανάπτυξη του Chun Shui Tang. Επίσης, δεν αναζητά εξωτερική χρηματοδότηση.

Ένα αμφιλεγόμενο ξεκίνημα γίνεται παγκόσμιο φαινόμενο

Ο ισχυρισμός του Chun Shui Tang ότι είναι ο ιδρυτής του τσαγιού boba δεν είναι χωρίς διαμάχη.Το τεϊοποτείο Hanlin Tea Room στη νότια πόλη Tainan ισχυρίζεται επίσης ότι εφηύρε το ρόφημα περίπου την ίδια εποχή.

Οι δύο εταιρείες είχαν εμπλακεί σε μια σκληρή και ατελέσφορη δίκη επί 10 χρόνια. Εν τω μεταξύ, το τσάι με γάλα και «μαργαριτάρι» και οι πολλές εκδοχές του ξεφύτρωναν εντός και εκτός Ταϊβάν συνεχώς. Σήμερα, η βιομηχανία εκτιμάται ότι αξίζει δισεκατομμύρια παγκοσμίως και το τσάι boba μπορεί να βρεθεί εύκολα ακόμη και στις Ηνωμένες Πολιτείες..

Σε ένδειξη ότι σχεδόν κάθε ποτό μπορεί πλέον να γίνει με boba, τα Starbucks φτιάχνουν ροφήματα με πέρλες βατόμουρου και ένα μείγμα καλοκαιρινών μούρων. Κανένα από τα ποτά boba των Starbucks δεν περιέχει τσάι.

Τα στελέχη του Chun Shui Tang δεν ενοχλούνται από τα πολλά σχήματα και μορφές που παίρνει το τσάι boba. Ενώ κάποιες εξωφρενικές δημιουργίες κάνουν σούσουρο, οι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν ροφήματα που δεν «αψηφούν την κοινή λογική», είπε ο Λιου.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα καταστήματα τσαγιού boba σήμερα, το Chun Shui Tang εξακολουθεί να παραμένει τεϊοποτείο όπου οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν φαγητό, όπως ζυμαρικά, διάφορα συνοδευτικά και πρωινό.

“Μαργαριτάρια” ταπιόκας

Εντεινόμενος ανταγωνισμός

Όσο για τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, το Chun Shui Tang είναι έτοιμο για έναν σκληρό αγώνα στην παγκόσμια αγορά τσαγιού boba.

Σήμερα, υπάρχουν όλο και περισσότερες αλυσίδες τσαγιού boba, κυρίως στην Κίνα, που έχουν φιλοδοξίες να επεκτείνουν το παγκόσμιο αποτύπωμά τους. Ενώ το Chun Shui Tang είναι ένα γνωστό όνομα στην Ταϊβάν δεν είναι η πιο αναγνωρίσιμη μάρκα παγκοσμίως.

Ο ιδρυτής Λιου είπε ότι δεν ανησυχεί για τον ανταγωνισμό, επειδή η αγορά είναι αρκετά μεγάλη για όλους.

Σε τελική ανάλυση, η επιχείρηση τσαγιού του έχει γίνει μόνο καλύτερη, όχι χειρότερη με περισσότερους ανταγωνιστές – επειδή μέσω αυτών μαθαίνουν για το τσάι boba και την πρωτοποριακή του ταϊβανέζικη εφεύρεση, είπε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή