Ανατροπές στις σχέσεις των φορολογουμένων με την Εφορία φέρνει ο οργανωτικός μετασχηματισμός της φορολογικής διοίκησης, που «τρέχει» η ΑΑΔΕ. Η αναδιοργάνωση του φορολογικού μηχανισμού κατεβάζει ρολά στις γνωστές μας ΔΟΥ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ιδρύονται νέα φορολογικά κέντρα και μεταφέρονται αρμοδιότητες των παλαιών εφοριών σε νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης.
Crypto: Στον «πάγο» μέχρι νεωτέρας το σχέδιο φορολόγησης
Στόχος των αλλαγών είναι όλες οι συναλλαγές με την Εφορία να γίνονται εξ αποστάσεως μέσω του Διαδικτύου και εάν χρειάζεται επίσκεψη στην Εφορία θα γίνεται μέσω ραντεβού και σε συγκεκριμένες υπηρεσίες ανάλογα με το αντικείμενο.
Ολοι οι φορολογούμενοι της πρωτεύουσας υπάγονται πλέον στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), ενώ τον Νοέμβριο θα αρχίσει να λειτουργεί και το ΚΕΦΟΔΕ της Θεσσαλονίκης. Για υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος ή ΦΠΑ οι φορολογούμενοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα απευθύνονται μόνο στο ΚΕΦΟΔΕ, ενώ για υποθέσεις ακινήτων θα απευθύνονται μόνο στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου που λειτουργούν ένα στην πρωτεύουσα και ένα στη συμπρωτεύουσα.
Πλέον στην ερώτηση «σε ποια Εφορία ανήκετε» η απάντηση για τους φορολογουμένους της Αττικής είναι «στο ΚΕΦΟΔΕ», το οποίο θα πρέπει να δηλώνεται στα παραστατικά που εκδίδουν, στα συμβόλαια ή σε άλλες συναλλαγές τους.
Σύμφωνα με τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, «το νέο οργανωτικό μοντέλο αξιοποιεί τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης των διαδικασιών, επιτρέποντας την αποδοτικότερη αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων σε πιο απαιτητικές εργασίες. Παρέχει προσβάσιμες και εξατομικευμένες υπηρεσίες στους φορολογουμένους, ενισχύει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης και αναμένεται να μειώσει το διοικητικό κόστος, ένα όφελος που θα επιστραφεί στους πολίτες».
Οι παλαιές ΔΟΥ είτε έκλεισαν είτε μετεξελίχθηκαν και λέγονται πλέον Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).
Νέες Υπερεφορίες
Με τη νέα δομή, οι φορολογούμενοι σε πρώτη φάση της Αττικής και από τον Νοέμβριο της Θεσσαλονίκης ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί θα πρέπει να απευθύνονται:
Στα ΚΕΦΟΔΕ για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ.
Στα ΚΕΦΟΚ για θέματα ακινήτων.
Στα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης – ΚΕΒΕΙΣ για θέματα οφειλών.
Στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης – ΥΦΕ για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης.
Η εξυπηρέτηση
Καθημερινά, όλοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται:
Μέσω του myAADE διαδικτυακά ή στο smartphone μέσω Διαδικτύου.
Τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ 213 1621000.
Αναλυτικά:
1. Τα ΚΕΦΟΔΕ έχουν αρμοδιότητες για τα εξής θέματα:
Φορολογία εισοδήματος.
ΦΠΑ.
Ειδικών φορολογιών.
Μητρώου.
Εφαρμογής των διατάξεων περί βιβλίων και έκδοσης στοιχείων.
Για τα θέματα αυτά οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται ψηφιακά από το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής ή Θεσσαλονίκης (σ.σ.: όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία του), στις εφαρμογές «Τα Αιτήματά μου» και «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
Η ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού μεταφέρεται στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής.
2. Τα δύο Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ Αττικής και ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης) είναι αρμόδια για:
φορολογία μεταβίβασης περιουσίας και
φορολογία κατοχής ακινήτων.
Και στις περιπτώσεις αυτές οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται πλέον ψηφιακά από το ΚΕΦΟΚ Αττικής ή Θεσσαλονίκης μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
Από την ΑΑΔΕ επισημαίνεται ότι για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα ανωτέρω οι φορολογούμενοι μπορούν να τηλεφωνούν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ, στο +30 213 1621000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 08.00 έως 15.00.
3. Στα Κέντρα Βεβαίωσης Είσπραξης -ΚΕΒΕΙΣ μεταφέρονται οι υπηρεσίες είσπραξης (Εσοδα, Δικαστικό Τμήμα) των ΔΟΥ που καταργούνται. Σε αυτά απευθύνονται όσοι χρωστούν ή ζητούν επιστροφές και συμψηφισμούς φόρων.
4. Παράλληλα ξεκίνησε σε Αττική και Θεσσαλονίκη η λειτουργία των νέων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης στις οποίες παρέχονται υπηρεσίες:
- Παραλαβής κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για περιπτώσεις που φορολογούμενοι επιλέγουν ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία).
- Εξυπηρέτησης/καθοδήγησης φορολογουμένων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
- Ακινησία οχημάτων (προσωρινά) για επιβατικά, δίκυκλα, ΙΧ κ.λπ., όπως: παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώριση αναγκαστικών ακινησιών. Αφορούν περιπτώσεις όπου δεν είναι δυνατή η χρήση ψηφιακών μέσων (myCAR), εφόσον ασκείται στο πλαίσιο της χωρικής αρμοδιότητας της αντίστοιχης πρώην ΔΟΥ.
- Υποβολής αιτήματος, εκ μέρους του φορολογουμένου, στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου», κατόπιν ταυτοποίησης και έγγραφης συναίνεσής του.
Τα υφιστάμενα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) των πρώην ΔΟΥ (νυν Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης) μετεξελίσσονται σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης. Ενώ προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης τεσσάρων επιπλέον Γραφείων-ΓΕΦ, προς στέγαση σε χώρους των δήμων Ζωγράφου, Κρωπίας, Φιλοθέης, Ψυχικού και Αιγάλεω αντίστοιχα. Η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα γίνεται με:
- Ραντεβού, το οποίο θα κλείνουν ψηφιακά στην εφαρμογή «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
- Φυσική παρουσία.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ – Premium Έκδοση
Latest News
ΓΣΕΕ: Άνιση η ευημερία στην Ελλάδα - Ο ρόλος πληθωρισμού, μισθών και στεγαστικής κρίσης
Η έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ αναφέρει πως και το κόστος στέγασης στην Ελλάδα έχει δυσανάλογη επίδραση στην ευημερία των πολιτών διαφορετικής εισοδηματικής κατάστασης
Τι αλλάζει στις συντάξεις χηρείας: Τα τρία σενάρια στο τραπέζι
Αγωνία δικαιούχους του ιδιωτικού τομέα που είτε θα πρέπει να επιστρέψουν ποσά είτε να τους κοπεί μέρος του εισοδήματος. Τα θα γίνει με τις συντάξεις χηρείας
Τεκμαρτό εισόδημα: Τι αλλάζει φέτος για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Η αύξηση του κατώτατου μισθού ανέβασε στα 11.620 ευρώ το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα - Πώς θα σβήσουν οι επιβαρύνσεις
Κατώτατος μισθός: Στα 40 ή 50 ευρώ η αύξηση το 2025 - Την 1η Απριλίου οι νέες αμοιβές
Εκκινεί εντός Ιανουαρίου η διαδικασία προσδιορισμού των αυξήσεων – Ο «οδικός χάρτης» της αναπροσαρμογής των μισθών αυξήσεων μέχρι το 2027
Μέσω IRIS οι πληρωμές των εισφορών για μη μισθωτούς
Η υπηρεσία παρέχει στους ασφαλισμένους τη δυνατότητα πληρωμής των εισφορών μέσω IRIS με e-banking ή mobile banking
Πρόσκληση για τη συγκρότηση των Επιτροπών γνωμοδότησης για τον κατώτατο μισθό
Οι δύο Επιτροπές θα υποβάλουν τα υπομνήματά τους προκειμένου αυτά να ληφθούν υπόψη για το ύψος της αύξησης που θα πάρει ο κατώτατος μισθός για το έτος 2025
Η Ελλάδα χάνει έως 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο από τις κενές θέσεις εργασίας
Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται στην εκπαίδευση (11.642 θέσεις εργασίας), το εμπόριο (8.447), τη δημόσια διοίκηση και την άμυνα (6.903) και στην εστίαση και τα καταλύματα (6.345)
Αυξάνεται στα 1.850 ευρώ το μηνιαίο ποσό για επαγγελματίες αναδόχους γονείς παιδιών με αναπηρία
Τα παιδιά θα λαμβάνουν κανονικά και όλα τα προνοιακά και αναπηρικά επιδόματα
Έρχεται νέο ασφαλιστικό μέσα στο 2025 - Πώς θα υπολογίζονται οι συντάξεις
Το νέο ασφαλιστικό αλλάζει τη βάση υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης - Θα πάψει να αυξάνεται με τον πληθωρισμό από το 2025
Ψηφιακός φάκελος για όλους τους φορολογουμένους - Το νέο Taxis
Ποια στοιχεία θα γνωρίζει η Εφορία του μέλλοντος που στήνεται από την ΑΑΔΕ - Θα παραμένει για τουλάχιστον 100 χρόνια, ολόκληρο το ιστορικό στη μνήμη