Η British Airways έχει γίνει η τελευταία ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία που μειώνει τις πτήσεις προς την Κίνα, καθώς η ζήτηση εξασθενεί και το κόστος αποφυγής του ρωσικού εναέριου χώρου μειώνει την ελκυστικότητα της διαδρομής για τους αερομεταφορείς, σύμφωνα με τους FT.

Χίθροου: Γιατί υποσκελίζεται από άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Η BA δήλωσε την Πέμπτη ότι θα «σταματήσει» τη διαδρομή της μεταξύ του Χίθροου του Λονδίνου και του Πεκίνου από τις 26 Οκτωβρίου για τουλάχιστον ένα χρόνο. Η αεροπορική εταιρεία θα συνεχίσει να πετάει προς τη Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ.

Η απόφαση έρχεται ένα μήνα αφότου η ανταγωνίστρια Virgin Atlantic δήλωσε ότι θα σταματήσει τις πτήσεις μεταξύ Λονδίνου και Σαγκάης από τις 25 Οκτωβρίου. Η Virgin δήλωσε ότι η «εμπορική απόφαση» οφείλεται στις «σημαντικές προκλήσεις και πολυπλοκότητες σε αυτή τη διαδρομή».

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχει απαγορευτεί να διασχίζουν τον ρωσικό εναέριο χώρο μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή στην Ουκρανία το 2022, προσθέτοντας ώρες στις πτήσεις προς μέρη της ανατολικής Ασίας και αυξάνοντας σημαντικά το κόστος των καυσίμων τους.

Μια πτήση της BA την Τετάρτη μεταξύ Πεκίνου και Λονδίνου διήρκεσε 13 ώρες, καθώς χρειάστηκε μια πολύ μεγαλύτερη διαδρομή βορειοδυτικά πάνω από τη Μογγολία και την κεντρική Ασία πριν εισέλθει στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.

Αντίθετα, η πτήση της Air China την ίδια ημέρα μεταξύ των πόλεων διήρκεσε 10 ώρες, καθώς η διαδρομή πτήσης της κατευθύνθηκε βόρεια πάνω από τη Ρωσία και χρησιμοποίησε την καμπυλότητα της Γης για να επιτύχει μια συντομότερη διαδρομή προς την Ευρώπη.

Αναδιάρθρωση δικτύων

«Για πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, αυτή η πρόσθετη επιβάρυνση τους έχει κάνει να σκεφτούν πολύ και σκληρά για την αναδιάρθρωση των κινεζικών δικτύων τους, με ορισμένους αερομεταφορείς να επιλέγουν να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους ή ακόμη και να αποσυρθούν από την αγορά», δήλωσε ο John Grant, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας αεροπορικών δεδομένων OAG.

Αρκετά αφεντικά ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών έχουν παραπονεθεί ότι θα δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν τους κινέζους ανταγωνιστές τους λόγω του επιπλέον κόστους που συνεπάγονται οι εκτροπές γύρω από τον ρωσικό εναέριο χώρο.

Πέρυσι, ο Ben Smith, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε ότι οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες είχαν ένα «αθέμιτο πλεονέκτημα» έναντι των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων, ενώ ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Finnair, Topi Manner, δήλωσε ότι μόνο οι πιο πολυσύχναστες διαδρομές προς την Κίνα θα ήταν κερδοφόρες.

Οι αποφάσεις να αναβληθούν ορισμένες πτήσεις προς την Κίνα έρχονται επίσης εν μέσω ενδείξεων ότι η ζήτηση για πτήσεις μεταξύ Ασίας και Ευρώπης δεν έχει ανακάμψει από την πανδημία Covid-19 τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν.

Η IAG, ιδιοκτήτρια της BA, ανέφερε αδυναμία στην Ασία στα κέρδη της την περασμένη εβδομάδα, ενώ η Lufthansa επεσήμανε μείωση των εσόδων από την περιοχή τον περασμένο μήνα.

Η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas επεσήμανε την επιβράδυνση της ζήτησης όταν απέσυρε τη μοναδική πτήση της προς την ηπειρωτική Κίνα τον Μάιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή