![Κίνα: Πώς οι κινεζικές εταιρείες «μπαίνουν» στα σπίτια Αμερικανών και Ευρωπαίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ot_china_moodys2-1024x600-1.png)
Δυναμική εκστρατεία στο Facebook, το TikTok και το Instagram έχουν ξεκινήσει μεγάλες κινεζικές εταιρείες. Πιστολάκια μαλλιών που υπόσχονται μια αθόρυβη, πολυτελή εμπειρία. Μινιμαλιστικά σημειωματάρια ηλεκτρονικού χαρτιού. Ένα ρομπότ καθαριστικό δαπέδου που πωλείται για περισσότερα από 1.000 δολάρια, αναφέρει το Bloomberg.
Κίνα: Το νέο σχέδιο για να ενισχύσει την κατανάλωση
Με τους κομψούς ιστότοπούς τους, τις τοπικές διαφημίσεις και τις καμπάνιες κοινωνικών μέσων απευθυνόμενες σε Αμερικανούς και Ευρωπαίους χρήστες, θα ήταν εύκολο για τον περιστασιακό αγοραστεί να ξεχάσει ότι πρόκειται για προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα.
Είναι αντιπροσωπευτικά μιας νέας ομάδας Κινέζων κατασκευαστών καταναλωτικών αγαθών που αποφάσισαν να αμφισβητήσουν τις δυτικές μάρκες όχι μόνο στην τιμή, αλλά και στην ποιότητα και την καινοτομία. «Οι παγκόσμιες μάρκες μπορούν να αναμένουν αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες», λέει ο Martin Chorzempa, ανώτερος συνεργάτης στο Peterson Institute for International Economics στην Ουάσιγκτον. «Όχι μόνο σε φτηνές κατηγορίες όπως στο παρελθόν, αλλά και σε όλο και πιο πολυτελείς».
Η πρώτη γενιά Κινέζων εξαγωγέων πέτυχε κατασκευάζοντας φθηνά, μη επώνυμα προϊόντα για δυτικές εταιρείες: σερβίτσια για τη Walmart ή μπλουζάκια για την Gap. Το επόμενο κύμα παρήγαγε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας – σκεφτείτε ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τσάντες σχεδιαστών και κινητά τηλέφωνα – αλλά ακόμα για λογαριασμό μεγάλων ξένων πελατών, όπως η Apple, η Nikon και η Prada.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, μόνο μια μικρή ομάδα κινεζικών εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων έθεσε ως στόχο να κερδίσει τους Αμερικανούς ή Ευρωπαίους καταναλωτές, με τις δικές της δυνάμεις, χωρίς σύμπραξη με δυτικές εταιρείες.
Κινέζικη επέλαση σε εξέλιξη
Ο κατασκευαστής συσκευών Haier και η Lenovo βασίστηκαν σε εξαγορές γνωστών δυτικών εμπορικών σημάτων για να το κάνουν αυτό, με μικτή επιτυχία, εν μέρει λόγω προκλήσεων ενσωμάτωσης. Το μεγαθήριο της γρήγορης μόδας Shein Group Ltd. έχει κάνει δυναμική είςοδο με όπλο τις χαμηλές τιμές ώστε να παραβλέψουν οι αγοραστές τη συχνά εύθραυστη ποιότητα των ρούχων.
Η νέα ομάδα νέων κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως η Narwal (ρομπότ vacs), η Boox (δισκία e-ink) και η Laifen (ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και πιστολάκια μαλλιών) χαράσσει μια διαφορετική πορεία. Οι θέσεις τους βασίζονται στην απόδοση του προϊόντος, διαφημίζοντας τις τεχνικές εξελίξεις που προορίζονται να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη. Γενικά, τα προϊόντα τους εξακολουθούν να είναι φθηνότερα από τους ανταγωνιστές των ΗΠΑ, αλλά όχι πάντα. (Στα 499 $, ο φορητός υπολογιστής Air3 e-ink της Boox κοστίζει 100 $ περισσότερο από συγκρίσιμα μοντέλα Kindle.) Και οι τρεις πωλούν απευθείας στους καταναλωτές, καθώς και μέσω τρίτων.
Κανένας από αυτούς τους κατασκευαστές δεν είναι ακόμη αρκετά μεγάλος, αλλά οι πωλήσεις τους αυξάνονται ενώ αποσπούν θετικές κριτικές σε ιστότοπους συστάσεων καταναλωτών στις ΗΠΑ και αλλού. Συγκεντρώνουν επίσης την προσοχή των εταιρειών ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων και επιχειρηματικών κεφαλαίων.
«Η διαφορά μεταξύ αυτής της γενιάς κινεζικών εταιρειών και των εξαγωγέων της πρώτης ημέρας είναι ότι η τρέχουσα παρτίδα εταιρειών αναλαμβάνει τον έλεγχο των δικών της λειτουργιών έρευνας και ανάπτυξης, μάρκετινγκ και διανομής», λέει ο Ray Hu, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blue Lake Capital, μιας εταιρείας VC με έδρα τη Σαγκάη που αναζητά ενεργά επενδυτικές ευκαιρίες στο σύμπαν των κινεζικών εταιρειών που… εκτείνεται στο εξωτερικό.
Σε αντίθεση με τη Shein, η οποία δεν έχει παρουσία λιανικής πώλησης στην Κίνα, πολλές από αυτές τις μάρκες είναι γνωστές στο σπίτι, όπου έχουν επωφεληθεί από την άνοδο του καταναλωτικού εθνικισμού για να δημιουργήσουν σημαντικές επιχειρήσεις.
Αλλά η Νο 2 οικονομία στον κόσμο επιβραδύνεται σημαντικά. Οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα και οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν μειώνοντας επιθετικά τις τιμές. Το Bloomberg Economics αναμένει ότι τα επερχόμενα επίσημα στοιχεία θα δείξουν περαιτέρω αποπληθωρισμό στις εργοστασιακές τιμές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Coca-Cola: Μπορεί να στραφεί στο πλαστικό λόγω δασμών Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/james-quincey-coca-cola-600x480.jpg)
Πώς οι δασμοί Τραμπ «ξαναγράφουν» την στρατηγική της Coca Cola
Εάν οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ καταλήξουν να κάνουν τα κουτιά αλουμινίου ακριβότερα θα στραφούμε στο πλαστικό μπουκάλι, είπε ο CEO της Coca-Cola
![Έρευνα και καινοτομία: Το κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-1-600x400.jpg)
Κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη η έρευνα και η καινοτομία
Η δυναμική των αμερικανικών επενδύσεων στην Ελλάδα και οι μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της ανάπτυξης και τις νέες προοπτικές βρέθηκαν στο επίκεντρο του 6ου Φόρουμ των Δελφών στην Ουάσιγκτον.
![CATL: Η ΙΡΟ του γίγαντα μπαταριών θα είναι η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ από το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/CATL-600x391.jpg)
Μπαίνει στο χρηματιστήριο του Xονγκ Κονγκ η CALT - Ο γίγαντας μπαταριών «πάει» για 5 δισ. δολ.
Με την εισαγωγή, η CALT αναμένεται να συγκεντρώσει τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια δολάρια
![Heineken: Ανεβάζει ταχύτητα λόγω ισχυρών πωλήσεων premium μπύρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/heineken-1-600x353.jpg)
Η Heineken ανεβάζει ταχύτητα - Οι ισχυρές πωλήσεις premium μπύρας
Η Heineken αναφέρει σταθερή ανάπτυξη το 2024 παρά τις αντιξοότητες
![SoftBank: Οικονομικά αποτελέσματα «έκπληξη» – Στο κόκκινο οι επενδύσεις του Vision Fund](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/softbank-600x417.jpg)
Οικονομικά αποτελέσματα «έκπληξη» για τη SoftBank - Στο κόκκινο το Vision Fund
Ο ευρύτερος τομέας του Vision Fund της SoftBank - ο οποίος επηρεάζει το διοικητικό κόστος, τις διακυμάνσεις του νομίσματος, μεταξύ άλλων - ανέφερε ζημία 309,93 δισεκατομμυρίων γεν
![Foxconn: Σε διαπραγματεύσεις για το μερίδιο της Renault στη Nissan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/foxconn-600x400.jpg)
Η Foxconn σε διαπραγματεύσεις για το μερίδιο της Renault στη Nissan
Η ταϊβανέζικη εταιρεία συναρμολόγησης ηλεκτρονικών Foxconn λέει ότι εξετάζει μια συμφωνία μόνο ως μέρος συνεργασίας για ηλεκτρικά οχήματα
![ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Capture-15-600x397.jpg)
ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ
Ο Μασκ και ο Τραμπ υπολόγισαν την εξοικονόμηση για το Δημόσιο σε 1 τρισ. δολάρια από τον «περιορισμό της σπατάλης», στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες
![Johnson & Johnson: Προς πώληση η επιχείρηση φροντίδας εγκεφαλικών επεισοδίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/Johnson_J_Lobby01-600x400.jpg)
Johnson & Johnson: Προς πώληση η επιχείρηση φροντίδας εγκεφαλικών επεισοδίων
Η Johnson & Johnson έχει προσεγγίσει πιθανούς ιδιωτικούς επενδυτές και στρατηγικούς αγοραστές μέσω συμβούλων για να εξετάσει το πιθανό ενδιαφέρον τους για την Cerenovus
![ΗΠΑ, η μεγαλύτερη φούσκα της ανθρωπότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/stock-market-600x400.jpg)
ΗΠΑ, η μεγαλύτερη φούσκα της ανθρωπότητας
Το μοντέλο των ΗΠΑ – χρηματιστικοποίηση, ολιγαρχία εισοδηματιών και επιβολή ηγεμονίας του δολαρίου – έχει φτάσει στα όριά του.
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων