
Δυναμική εκστρατεία στο Facebook, το TikTok και το Instagram έχουν ξεκινήσει μεγάλες κινεζικές εταιρείες. Πιστολάκια μαλλιών που υπόσχονται μια αθόρυβη, πολυτελή εμπειρία. Μινιμαλιστικά σημειωματάρια ηλεκτρονικού χαρτιού. Ένα ρομπότ καθαριστικό δαπέδου που πωλείται για περισσότερα από 1.000 δολάρια, αναφέρει το Bloomberg.
Κίνα: Το νέο σχέδιο για να ενισχύσει την κατανάλωση
Με τους κομψούς ιστότοπούς τους, τις τοπικές διαφημίσεις και τις καμπάνιες κοινωνικών μέσων απευθυνόμενες σε Αμερικανούς και Ευρωπαίους χρήστες, θα ήταν εύκολο για τον περιστασιακό αγοραστεί να ξεχάσει ότι πρόκειται για προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα.
Είναι αντιπροσωπευτικά μιας νέας ομάδας Κινέζων κατασκευαστών καταναλωτικών αγαθών που αποφάσισαν να αμφισβητήσουν τις δυτικές μάρκες όχι μόνο στην τιμή, αλλά και στην ποιότητα και την καινοτομία. «Οι παγκόσμιες μάρκες μπορούν να αναμένουν αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες», λέει ο Martin Chorzempa, ανώτερος συνεργάτης στο Peterson Institute for International Economics στην Ουάσιγκτον. «Όχι μόνο σε φτηνές κατηγορίες όπως στο παρελθόν, αλλά και σε όλο και πιο πολυτελείς».
Η πρώτη γενιά Κινέζων εξαγωγέων πέτυχε κατασκευάζοντας φθηνά, μη επώνυμα προϊόντα για δυτικές εταιρείες: σερβίτσια για τη Walmart ή μπλουζάκια για την Gap. Το επόμενο κύμα παρήγαγε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας – σκεφτείτε ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τσάντες σχεδιαστών και κινητά τηλέφωνα – αλλά ακόμα για λογαριασμό μεγάλων ξένων πελατών, όπως η Apple, η Nikon και η Prada.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, μόνο μια μικρή ομάδα κινεζικών εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων έθεσε ως στόχο να κερδίσει τους Αμερικανούς ή Ευρωπαίους καταναλωτές, με τις δικές της δυνάμεις, χωρίς σύμπραξη με δυτικές εταιρείες.
Κινέζικη επέλαση σε εξέλιξη
Ο κατασκευαστής συσκευών Haier και η Lenovo βασίστηκαν σε εξαγορές γνωστών δυτικών εμπορικών σημάτων για να το κάνουν αυτό, με μικτή επιτυχία, εν μέρει λόγω προκλήσεων ενσωμάτωσης. Το μεγαθήριο της γρήγορης μόδας Shein Group Ltd. έχει κάνει δυναμική είςοδο με όπλο τις χαμηλές τιμές ώστε να παραβλέψουν οι αγοραστές τη συχνά εύθραυστη ποιότητα των ρούχων.
Η νέα ομάδα νέων κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως η Narwal (ρομπότ vacs), η Boox (δισκία e-ink) και η Laifen (ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και πιστολάκια μαλλιών) χαράσσει μια διαφορετική πορεία. Οι θέσεις τους βασίζονται στην απόδοση του προϊόντος, διαφημίζοντας τις τεχνικές εξελίξεις που προορίζονται να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη. Γενικά, τα προϊόντα τους εξακολουθούν να είναι φθηνότερα από τους ανταγωνιστές των ΗΠΑ, αλλά όχι πάντα. (Στα 499 $, ο φορητός υπολογιστής Air3 e-ink της Boox κοστίζει 100 $ περισσότερο από συγκρίσιμα μοντέλα Kindle.) Και οι τρεις πωλούν απευθείας στους καταναλωτές, καθώς και μέσω τρίτων.
Κανένας από αυτούς τους κατασκευαστές δεν είναι ακόμη αρκετά μεγάλος, αλλά οι πωλήσεις τους αυξάνονται ενώ αποσπούν θετικές κριτικές σε ιστότοπους συστάσεων καταναλωτών στις ΗΠΑ και αλλού. Συγκεντρώνουν επίσης την προσοχή των εταιρειών ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων και επιχειρηματικών κεφαλαίων.
«Η διαφορά μεταξύ αυτής της γενιάς κινεζικών εταιρειών και των εξαγωγέων της πρώτης ημέρας είναι ότι η τρέχουσα παρτίδα εταιρειών αναλαμβάνει τον έλεγχο των δικών της λειτουργιών έρευνας και ανάπτυξης, μάρκετινγκ και διανομής», λέει ο Ray Hu, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blue Lake Capital, μιας εταιρείας VC με έδρα τη Σαγκάη που αναζητά ενεργά επενδυτικές ευκαιρίες στο σύμπαν των κινεζικών εταιρειών που… εκτείνεται στο εξωτερικό.
Σε αντίθεση με τη Shein, η οποία δεν έχει παρουσία λιανικής πώλησης στην Κίνα, πολλές από αυτές τις μάρκες είναι γνωστές στο σπίτι, όπου έχουν επωφεληθεί από την άνοδο του καταναλωτικού εθνικισμού για να δημιουργήσουν σημαντικές επιχειρήσεις.
Αλλά η Νο 2 οικονομία στον κόσμο επιβραδύνεται σημαντικά. Οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα και οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν μειώνοντας επιθετικά τις τιμές. Το Bloomberg Economics αναμένει ότι τα επερχόμενα επίσημα στοιχεία θα δείξουν περαιτέρω αποπληθωρισμό στις εργοστασιακές τιμές.


Latest News

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς

Καμπανάκι Scope προς ΗΠΑ - Πότε θα υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητά της
Η Scope είναι η πρώτη εταιρεία αξιολόγησης που απευθύνει μια τόσο αυστηρή προειδοποίηση για πιθανή υποβάθμιση των ΗΠΑ

Η Honda «μετακομίζει» στις ΗΠΑ- Σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή απο Καναδά και Μεξικό
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Honda πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων

Μπαϋρού: Το χρέος και το δημόσιο έλλειμα καθιστούν τη Γαλλία ευάλωτη
Η Γαλλία χρειάζεται επειγόντως να μειώσει το δημοσιονομικό της έλλειμμα για να αντιμετωπίσει ένα «τσουνάμι αποσταθεροποίησης», λέει ο πρωθυπουργός Μπαϋρού

ΕΕ και ΗΠΑ μιλούσαν επί δυόμιση ώρες για τους δασμούς... χωρίς αποτέλεσμα
ΕΕ και Αμερικανοί διαπραγματευτές συναντήθηκαν στην Ουάσινγκτον για το θέμα των δασμών αλλά η συνάντηση ήταν άκαρπη

Bank of America: Νέο ρεκόρ από τις συναλλαγές μετοχών – Αύξηση εσόδων από δάνεια
Τα έσοδα της Bank of America από τη διαπραγμάτευση μετοχών αυξήθηκαν κατά 17% στα 2,18 δισ. δολάρια