To fast fashion αποτελεί τη μεγαλύτερη μόδα στον χώρο της ένδυσης τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας στους καταναλωτές ρούχα που ομοιάζουν σχέδια γνωστών σχεδιαστών σε χαμηλές τιμλες και έχει πυροδοτήσει την άνοδο ορισμένων νέων παικτών στην πώληση ρούχων όπως είναι η κινεζική Shein.
Όμως μία εταιρεία από την Πορτογαλία θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στη μόδα.
Σε μια κίνηση η οποία σπανίζει στην αγορά, η πορτογαλική ISTO φιλοξενεί δωρεάν εργοστασιακές ξεναγήσεις από το 2022, ανοιχτές σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να εξερευνήσει πού και πώς κατασκευάζονται τα ρούχα της, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Η επίσκεψη αυτή περιλαμβάνει τη μεταφορά εντός της Πορτογαλίας, συνήθως από τη Λισαβόνα ή το Πόρτο και ένα γεύμα, αν και το σχέδιο είναι να αναπτυχθεί αυτή η προσφορά για πελάτες διεθνώς.
Ποια είναι η νέα «πράσινη» πρωτεύουσα της μόδας
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία υπογραμμίζει τα διαπιστευτήρια διαφάνειας της μάρκας, σύμφωνα με τον 41χρονο Πέντρο Γκασπάρ και τον 33χρονο Πέντρο Πάλχα, οι οποίοι συνίδρυσαν την ISTO το 2017. «Πολλές μάρκες μιλούν για το πώς φτιάχνουν τα πράγματα με βιώσιμο τρόπο, αλλά εμείς σκεφτήκαμε, ας δείξουμε στους πελάτες μας πώς το κάνουμε πραγματικά», λέει ο Πάλχα στους FT.
Όλα τα εργοστάσια και οι προμηθευτές της ISTO παρατίθενται λεπτομερώς στον ιστότοπό της και συμμορφώνονται με τις υψηλότερες πιστοποιήσεις του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των GOTS (Παγκόσμιο πρότυπο βιολογικών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων), OEKO-TEX (επιβλαβείς δοκιμές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων) και GRS (Παγκόσμιο πρότυπο ανακύκλωσης).
Η μάρκα δείχνει online τις κοστολογήσεις ανά ένδυμα για υφάσματα, εργασία, μεταφορά, logistics, ετικέτες και κουμπιά. Δημοσιεύει επίσης πρόσθετες ετήσιες πληροφορίες για την ανάλυση των τιμών στο πλαίσιο ενός προγράμματος επικοινωνίας με τους πελάτες, το οποίο οι ιδρυτές αποκαλούν «Εβδομάδα Διαφάνειας», η οποία θα περιλαμβάνει μια εξήγηση όλων των άλλων επιχειρηματικών εξόδων όπως ενοίκιο, μάρκετινγκ και μισθοί, για έξι από τα είδη με τις καλύτερες πωλήσεις.
«Διαπιστώσαμε ότι η δημοσίευση αυτών των εξόδων μία φορά το χρόνο είναι ο πιο αποτελεσματικός και αξιόπιστος τρόπος για να ενημερώνουμε τους πελάτες μας σχετικά με τα ευρύτερα επιχειρηματικά έξοδα και την επίδρασή τους στην τιμή των προϊόντων μας», εξηγεί ο Πάλχα στους FT. Πρόσφατα η ISTO ξεκίνησε να χρησιμοποιεί επίσης κωδικούς QR στο εσωτερικό των ενδυμάτων, οι οποίοι απεικονίζουν τη διαδρομή παραγωγής από την εξαγωγή της ίνας έως το τελικό προϊόν, μαζί με το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Η μόδα είναι όλο και περισσότερο μια ιστορία των άκρων.
Από τη μία οι αυξημένες τιμές στον τομέα της πολυτέλειας μέχρι τη γρήγορη μόδα, όπου μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα ανδρικό μπλουζάκι από τη Shein για λίγα μόνο ευρώ.
Τον περασμένο μήνα, η ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού ξεκίνησε μια έρευνα σχετικά με τις ανησυχίες ότι τα εργοστάσια πίσω από τα ρούχα για τις μάρκες σχεδιαστών πολυτελείας υποαμείβουν τους υπαλλήλους τους και ότι αντιμετωπίζουν κακές συνθήκες εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η προσέγγιση της ISTO για μια διαχρονική γκαρνταρόμπα με βασικά ανδρικά σχέδια, που φοριούνται και από τις γυναίκες, τα οποία είναι φτιαγμένα με γνώμονα την τιμή και την περιβαλλοντική συνείδηση, μοιάζει ιδιαίτερα επίκαιρη, σημειώνουν οι FT.
Παρά το γεγονός ότι δεν έπιασε τους στόχους της, η ISTO συνεχίζει να αναπτύσσεται. Ο Πάλχα λέει ότι οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στόχος είναι να φτάσει τα 3,5 εκατ. ευρώ το 2024. Νωρίτερα φέτος άνοιξε ένα μόνιμο κατάστημα στο Βερολίνο, με την ISTO ήδη να διαθέτει τέσσερα καταστήματα στη Λισαβόνα.
Την ίδια ώρα το ενδιαφέρον των διασημοτήτων είναι έντονο με τους ηθαποιούς Ίθαν Χοκ, Ζακ Έφρον και Ράιαν Ρέινολτς να έχουν ήδη δοκιμάσει τα ρούχα της.
Latest News
Πώς οι εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν την ασθένεια στην εργασία
Τα υψηλά επίπεδα απουσιών που προκαλείται από ασθένεια μετά την πανδημία δημιουργούν προβλήματα στους εργοδότες
Ύφεση και ακυβερνησία απειλούν Γαλλία και Γερμανία
Παρεμφερή προβλήματα αντιμετωπίζουν ο Γερμανός καγκελάριος Σολτς και ο Γάλλος πρωθυπουργός Μπαρνιέ. Θέλουν να υλοποιήσουν συγκεκριμένους στόχους, αλλά τους λείπουν τα χρήματα.
Απρόσμενη ανάπτυξη της ισραηλινής οικονομίας εν μέσω πολέμου
Παρά τον πόλεμο το ΑΕΠ του Ισραήλ αυξήθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο
«Taramagate»: Τι συμβαίνει στη Βρετανία με την έλλειψη ταραμοσαλάτας
Η απεργία σε ένα εργοστάσιο στη Βρετανία έχει προκαλέσει πανικό στους Λονδρέζους που διαμαρτύρονται για την ταραμοσαλάτα
Σίγουρος για τον πληθωρισμό παρά τις υψηλές υπηρεσίες o Λουίς ντε Γκίντος
Η οικονομία έχει απογοητεύσει πρόσφατα, καθώς η κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο Λουίς ντε Γκίντος
Το «φρένο χρέους» στη Γερμανία και τα όριά του
Το «φρένο» εισήχθη στη Γερμανία το 2009 από την τότε καγκελάριο Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της «μεγάλης ύφεσης»
Στα 300 δισ. δολαρια η κεφαλαιοποίηση της Bytedance, μητρικής του Tiktok
Η ByteDance δεν είχε κάποιο σχέδιο IPO στον ορίζοντα, δηλώνουν πηγές που επικαλείται το Reuters - Πώς ενισχύει τη ρευστότητα
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets
Τζον Κατσιματίδης: «Η Ελλάδα δεν χαίρει μεγάλου ενδιαφέροντος στο τραπέζι του Τραμπ»
Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας από τους πλουσιότερους ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο