
Ένας κοινός τόπος που αναδύεται σε πολλές πολυεθνικές εταιρείες και τα οικονομικά αποτελέσματά τους είναι η επιβάρυνση που δέχονται στα κέρδη από την αγορά της Κίνας.
Η κινεζική οικονομία, με πληθυσμό υπερτετραπλάσιο του πληθυσμού των ΗΠΑ, προσελκύει πολυεθνικές εταιρείες εδώ και δεκαετίες, δεδομένης της μεγάλης, ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς της. Όμως η βραδύτερη ανάπτυξη και ο έντονος τοπικός ανταγωνισμός, εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, επιβαρύνουν τώρα τα εταιρικά κέρδη, σημειώνει το CNBC.
Το νέο σχέδιο της Κίνας για να ενισχύσει την κατανάλωση
«Το καταναλωτικό κλίμα στην Κίνα είναι αρκετά αδύναμο», δήλωσε ο πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της McDonald’s, Κρίστοφερ Κεμπτσίνσκι, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. «Βλέπετε τόσο στον κλάδο μας όσο και σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών βιομηχανιών, ο καταναλωτής να αναζητά πάρα πολύ τις προσφορές», πρόσθεσε. «Στην πραγματικότητα, βλέπουμε πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι καταλήγουν να πηγαίνουν εκεί όπου υπάρχει η καλύτερη προσφορά».
Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τμήματος διεθνών αγορών με άδεια ανάπτυξης μειώθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η μονάδα περιλαμβάνει την Κίνα, για την οποία η εταιρεία ανέφερε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν, αλλά δεν διευκρίνισε κατά πόσο.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα επίσης. Οι λιανικές πωλήσεις σε εθνικό επίπεδο αυξήθηκαν κατά μόλις 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Στη χρηματιστηριακή αγορά της ηπειρωτικής Κίνας, γνωστή ως μετοχές Α, τα κέρδη πιθανότατα έπιασαν πάτο το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να «ανακάμψουν ήπια» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο Λέι Μενγκ, στρατηγικός αναλυτής μετοχών Κίνας της UBS Securities, σε σημείωμα της 23ης Ιουλίου.
Αρκετοί αμερικανικές πολυεθνικές επανέλαβαν την πτωτική τάση στις τελευταίες εκθέσεις κερδών τους. Η Apple δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου. Η Johnson and Johnson δήλωσε ότι η Κίνα είναι μια «πολύ ευμετάβλητη αγορά» και ένας σημαντικός επιχειρηματικός τομέας που έχει αποδώσει κάτω από τις προσδοκίες.
Μετά από ένα «ισχυρό ξεκίνημα» φέτος, η CFO της General Mills, Κόφι Μπρους, δήλωσε ότι το τρίμηνο που έληξε στις 26 Μαΐου «είδε μια πραγματική πτώση του καταναλωτικού κλίματος», πλήττοντας την κίνηση των καταστημάτων Haagen-Dazs και την «premium επιχείρηση ζυμαρικών» της εταιρείας. Στην General Mills ανήκει η μάρκα ζυμαρικών Wanchai Ferry. Οι οργανικές καθαρές πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η Procter and Gamble ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου μειώθηκαν κατά 9%. Η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) για το έτος σε αύξηση 3% έως 4%, κυρίως λόγω των προσδοκιών ότι η ευρύτερη περιοχή της Κίνας θα παραμείνει αδύναμη, καθώς και των ηπιότερων επιδόσεων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Starbucks ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, πολύ πιο απότομα από την πτώση του 2% στις ΗΠΑ.
Η κινεζική ανταγωνίστρια Luckin Coffee, της οποίας τα ποτά μπορεί να κοστίζουν το μισό της τιμής ενός ποτού στα Starbucks, ανέφερε πτώση 20,9% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Αλλά η εταιρεία υποστήριξε ότι οι πωλήσεις για τα καταστήματα αυτά αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40%, στα 863,7 εκατ. δολάρια. Η Luckin διαθέτει περισσότερα από 13.000 αυτοδιαχειριζόμενα καταστήματα, κυρίως στην Κίνα.
Ποιος πολυεθνικές είδαν κέρδη
Αντίθετα κινήθηκαν οι πολυεθνικές αθλητικών παπουτσιών οι οποίες ανέφεραν ανάπτυξη, αν και προειδοποίησαν για επιβράδυνση στο μέλλον.
Η Nike ανέφερε αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα έσοδα της ευρύτερης Κίνας, που αντιστοιχεί σε σχεδόν το 15% των δραστηριοτήτων της, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου. «Ενώ οι προοπτικές μας για το εγγύς μέλλον έχουν μειωθεί, παραμένουμε σίγουροι για την ανταγωνιστική θέση της Nike στην Κίνα μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μάθιου Φρεντ.
Η Adidas με τη σειρά της ανακοίνωσε αύξηση 9% στα έσοδα στην περιοχή της ευρύτερης Κίνας για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 14% των συνολικών καθαρών εσόδων της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρν Γκούλντεν δήλωσε ότι η Adidas κατακτά μερίδιο αγοράς στην Κίνα κάθε μήνα, αλλά πρόσθεσε πως οι τοπικές μάρκες δημιουργούν έντονο ανταγωνισμό.


Latest News

Τι υπόσχονται βιομηχανίες στον Τραμπ για να αποφύγουν το χάος των δασμών
Θα χρειαστούν χρόνια για να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους την ίδια ώρα που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ παραμένει ασαφής

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών