Ένας κοινός τόπος που αναδύεται σε πολλές πολυεθνικές εταιρείες και τα οικονομικά αποτελέσματά τους είναι η επιβάρυνση που δέχονται στα κέρδη από την αγορά της Κίνας.
Η κινεζική οικονομία, με πληθυσμό υπερτετραπλάσιο του πληθυσμού των ΗΠΑ, προσελκύει πολυεθνικές εταιρείες εδώ και δεκαετίες, δεδομένης της μεγάλης, ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς της. Όμως η βραδύτερη ανάπτυξη και ο έντονος τοπικός ανταγωνισμός, εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, επιβαρύνουν τώρα τα εταιρικά κέρδη, σημειώνει το CNBC.
Το νέο σχέδιο της Κίνας για να ενισχύσει την κατανάλωση
«Το καταναλωτικό κλίμα στην Κίνα είναι αρκετά αδύναμο», δήλωσε ο πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της McDonald’s, Κρίστοφερ Κεμπτσίνσκι, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. «Βλέπετε τόσο στον κλάδο μας όσο και σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών βιομηχανιών, ο καταναλωτής να αναζητά πάρα πολύ τις προσφορές», πρόσθεσε. «Στην πραγματικότητα, βλέπουμε πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι καταλήγουν να πηγαίνουν εκεί όπου υπάρχει η καλύτερη προσφορά».
Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τμήματος διεθνών αγορών με άδεια ανάπτυξης μειώθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η μονάδα περιλαμβάνει την Κίνα, για την οποία η εταιρεία ανέφερε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν, αλλά δεν διευκρίνισε κατά πόσο.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα επίσης. Οι λιανικές πωλήσεις σε εθνικό επίπεδο αυξήθηκαν κατά μόλις 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Στη χρηματιστηριακή αγορά της ηπειρωτικής Κίνας, γνωστή ως μετοχές Α, τα κέρδη πιθανότατα έπιασαν πάτο το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να «ανακάμψουν ήπια» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο Λέι Μενγκ, στρατηγικός αναλυτής μετοχών Κίνας της UBS Securities, σε σημείωμα της 23ης Ιουλίου.
Αρκετοί αμερικανικές πολυεθνικές επανέλαβαν την πτωτική τάση στις τελευταίες εκθέσεις κερδών τους. Η Apple δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου. Η Johnson and Johnson δήλωσε ότι η Κίνα είναι μια «πολύ ευμετάβλητη αγορά» και ένας σημαντικός επιχειρηματικός τομέας που έχει αποδώσει κάτω από τις προσδοκίες.
Μετά από ένα «ισχυρό ξεκίνημα» φέτος, η CFO της General Mills, Κόφι Μπρους, δήλωσε ότι το τρίμηνο που έληξε στις 26 Μαΐου «είδε μια πραγματική πτώση του καταναλωτικού κλίματος», πλήττοντας την κίνηση των καταστημάτων Haagen-Dazs και την «premium επιχείρηση ζυμαρικών» της εταιρείας. Στην General Mills ανήκει η μάρκα ζυμαρικών Wanchai Ferry. Οι οργανικές καθαρές πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η Procter and Gamble ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου μειώθηκαν κατά 9%. Η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) για το έτος σε αύξηση 3% έως 4%, κυρίως λόγω των προσδοκιών ότι η ευρύτερη περιοχή της Κίνας θα παραμείνει αδύναμη, καθώς και των ηπιότερων επιδόσεων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Starbucks ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, πολύ πιο απότομα από την πτώση του 2% στις ΗΠΑ.
Η κινεζική ανταγωνίστρια Luckin Coffee, της οποίας τα ποτά μπορεί να κοστίζουν το μισό της τιμής ενός ποτού στα Starbucks, ανέφερε πτώση 20,9% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Αλλά η εταιρεία υποστήριξε ότι οι πωλήσεις για τα καταστήματα αυτά αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40%, στα 863,7 εκατ. δολάρια. Η Luckin διαθέτει περισσότερα από 13.000 αυτοδιαχειριζόμενα καταστήματα, κυρίως στην Κίνα.
Ποιος πολυεθνικές είδαν κέρδη
Αντίθετα κινήθηκαν οι πολυεθνικές αθλητικών παπουτσιών οι οποίες ανέφεραν ανάπτυξη, αν και προειδοποίησαν για επιβράδυνση στο μέλλον.
Η Nike ανέφερε αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα έσοδα της ευρύτερης Κίνας, που αντιστοιχεί σε σχεδόν το 15% των δραστηριοτήτων της, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου. «Ενώ οι προοπτικές μας για το εγγύς μέλλον έχουν μειωθεί, παραμένουμε σίγουροι για την ανταγωνιστική θέση της Nike στην Κίνα μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μάθιου Φρεντ.
Η Adidas με τη σειρά της ανακοίνωσε αύξηση 9% στα έσοδα στην περιοχή της ευρύτερης Κίνας για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 14% των συνολικών καθαρών εσόδων της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρν Γκούλντεν δήλωσε ότι η Adidas κατακτά μερίδιο αγοράς στην Κίνα κάθε μήνα, αλλά πρόσθεσε πως οι τοπικές μάρκες δημιουργούν έντονο ανταγωνισμό.
Latest News
Αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης αποφάσισε η Βουλή της Τσεχίας
Η ηλικία συνταξιοδότησης στην Τσεχία, με όριο σήμερα τα 65 έτη, θα αυξάνεται κατά ένα μήνα ετησίως, φθάνοντας το ανώτατο όριο των 67 ετών το 2056
Ο κολοσσός των ομολόγων που προειδοποιεί για «υπερθέρμανση» της αμερικανικής οικονομίας
Οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν σταματήσουν τις μειώσεις των επιτοκίων, θέτοντας σε κίνδυνο τις μετοχές, αναφέρει η Pimco
Υποψήφιος για δεύτερη θητεία στην κεντρική τράπεζα της Φινλανδίας ο Όλι Ρεν
Μεταξύ των 8 υποψηφιοτήτων που υποβλήθηκαν, μια νοσοκόμα και ένας καθηγητής Γυμνασίου - Η απόφαση αναμένεται σε μια εβδομάδα
Ξεπέρασε το 1 τρισ. η κεφαλαιοποίηση της Tesla
Η Tesla του Ίλον Μασκ ωφελείται σημαντικά από την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στη αμερικανική προεδρία
Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία
Η ΕΚΤ επιδιώκει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι δύο τράπεζες από τη λειτουργία τους σε μια χώρα στην οποία δεν έχουν πλέον αποτελεσματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του
Νέα δεδομένα για τις ευρωπαϊκές τράπεζες υπό τον Τραμπ - Δυσκολεύει ο ανταγωνισμός
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αγωνίζονται να ενισχύουν την κερδοφορία τους - Το νέο τοπίο μετά τις αμερικανικές εκλογές
H Ινδονησία προετοιμάζεται για τους δασμούς Τράμπ
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της Ινδονησίας, δήλωνουν ότι τα σενάρια σχεδιάστηκαν όχι μόνο για να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις αλλά και για να βρουν ευκαιρίες
Πακέτο διάσωσης μαμούθ 1,4 τρισ. δολάρια ανακοίνωσε το Πεκίνο
Η Κίνα ανακοίνωσε το πρόγραμμα διάσωσης χρέους τοπικής αυτοδιοίκησης λίγες μέρες μετά τη νίκη του Τραμπ
Αυξημένα κατά 73% τα κέρδη της SONY στο β΄ τρίμηνο
Τα λειτουργικά κέρδη της Sony κατά το δεύτερο τρίμηνο εκτινάχθηκαν στα 455,1 δισ. γεν (3 δισ. δολ) από 263 δισ. γεν ένα χρόνο πριν
Συνεχίζει με υψηλή κερδοφορία η ΙΚΕΑ παρά τις μειωμένες τιμές
Η ΙΚΕΑ μείωση τις τιμές μετά την άνοδο λόγω του κόστους που ήρθε από την πανδημία, αλλά συνεχίζει μια εντυπωσιακή πορεία