Ένας κοινός τόπος που αναδύεται σε πολλές πολυεθνικές εταιρείες και τα οικονομικά αποτελέσματά τους είναι η επιβάρυνση που δέχονται στα κέρδη από την αγορά της Κίνας.
Η κινεζική οικονομία, με πληθυσμό υπερτετραπλάσιο του πληθυσμού των ΗΠΑ, προσελκύει πολυεθνικές εταιρείες εδώ και δεκαετίες, δεδομένης της μεγάλης, ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς της. Όμως η βραδύτερη ανάπτυξη και ο έντονος τοπικός ανταγωνισμός, εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, επιβαρύνουν τώρα τα εταιρικά κέρδη, σημειώνει το CNBC.
Το νέο σχέδιο της Κίνας για να ενισχύσει την κατανάλωση
«Το καταναλωτικό κλίμα στην Κίνα είναι αρκετά αδύναμο», δήλωσε ο πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της McDonald’s, Κρίστοφερ Κεμπτσίνσκι, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. «Βλέπετε τόσο στον κλάδο μας όσο και σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών βιομηχανιών, ο καταναλωτής να αναζητά πάρα πολύ τις προσφορές», πρόσθεσε. «Στην πραγματικότητα, βλέπουμε πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι καταλήγουν να πηγαίνουν εκεί όπου υπάρχει η καλύτερη προσφορά».
Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τμήματος διεθνών αγορών με άδεια ανάπτυξης μειώθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η μονάδα περιλαμβάνει την Κίνα, για την οποία η εταιρεία ανέφερε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν, αλλά δεν διευκρίνισε κατά πόσο.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα επίσης. Οι λιανικές πωλήσεις σε εθνικό επίπεδο αυξήθηκαν κατά μόλις 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Στη χρηματιστηριακή αγορά της ηπειρωτικής Κίνας, γνωστή ως μετοχές Α, τα κέρδη πιθανότατα έπιασαν πάτο το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να «ανακάμψουν ήπια» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο Λέι Μενγκ, στρατηγικός αναλυτής μετοχών Κίνας της UBS Securities, σε σημείωμα της 23ης Ιουλίου.
Αρκετοί αμερικανικές πολυεθνικές επανέλαβαν την πτωτική τάση στις τελευταίες εκθέσεις κερδών τους. Η Apple δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου. Η Johnson and Johnson δήλωσε ότι η Κίνα είναι μια «πολύ ευμετάβλητη αγορά» και ένας σημαντικός επιχειρηματικός τομέας που έχει αποδώσει κάτω από τις προσδοκίες.
Μετά από ένα «ισχυρό ξεκίνημα» φέτος, η CFO της General Mills, Κόφι Μπρους, δήλωσε ότι το τρίμηνο που έληξε στις 26 Μαΐου «είδε μια πραγματική πτώση του καταναλωτικού κλίματος», πλήττοντας την κίνηση των καταστημάτων Haagen-Dazs και την «premium επιχείρηση ζυμαρικών» της εταιρείας. Στην General Mills ανήκει η μάρκα ζυμαρικών Wanchai Ferry. Οι οργανικές καθαρές πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η Procter and Gamble ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου μειώθηκαν κατά 9%. Η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) για το έτος σε αύξηση 3% έως 4%, κυρίως λόγω των προσδοκιών ότι η ευρύτερη περιοχή της Κίνας θα παραμείνει αδύναμη, καθώς και των ηπιότερων επιδόσεων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Starbucks ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, πολύ πιο απότομα από την πτώση του 2% στις ΗΠΑ.
Η κινεζική ανταγωνίστρια Luckin Coffee, της οποίας τα ποτά μπορεί να κοστίζουν το μισό της τιμής ενός ποτού στα Starbucks, ανέφερε πτώση 20,9% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Αλλά η εταιρεία υποστήριξε ότι οι πωλήσεις για τα καταστήματα αυτά αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40%, στα 863,7 εκατ. δολάρια. Η Luckin διαθέτει περισσότερα από 13.000 αυτοδιαχειριζόμενα καταστήματα, κυρίως στην Κίνα.
Ποιος πολυεθνικές είδαν κέρδη
Αντίθετα κινήθηκαν οι πολυεθνικές αθλητικών παπουτσιών οι οποίες ανέφεραν ανάπτυξη, αν και προειδοποίησαν για επιβράδυνση στο μέλλον.
Η Nike ανέφερε αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα έσοδα της ευρύτερης Κίνας, που αντιστοιχεί σε σχεδόν το 15% των δραστηριοτήτων της, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου. «Ενώ οι προοπτικές μας για το εγγύς μέλλον έχουν μειωθεί, παραμένουμε σίγουροι για την ανταγωνιστική θέση της Nike στην Κίνα μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μάθιου Φρεντ.
Η Adidas με τη σειρά της ανακοίνωσε αύξηση 9% στα έσοδα στην περιοχή της ευρύτερης Κίνας για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 14% των συνολικών καθαρών εσόδων της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρν Γκούλντεν δήλωσε ότι η Adidas κατακτά μερίδιο αγοράς στην Κίνα κάθε μήνα, αλλά πρόσθεσε πως οι τοπικές μάρκες δημιουργούν έντονο ανταγωνισμό.
Latest News
Η Gen Z αγαπά να… κάθεται κάτω από τη μπάρα αλλά τα γυμναστήρια ασφυκτιούν
Έκρηξη στις συνδρομές των γυμναστηρίων τα οποία φορτώνονται «βάρη» που δεν αντέχουν
Πού βρίσκονται σήμερα οι ιδρυτές της OpenAI; - Μόλις 2 από τους 11 παραμένουν
Η OpenAI ξεκίνησε με μια «υπερομάδα» ταλέντων, όμως με την πορεία των χρόνων οι δρόμοι τους χώρισαν και μόλις δύο παραμένουν
Κλυδωνισμοί στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία - Απότομη προσγείωση για αεροπορικές και ξενοδοχεία
Η μεταπανδημική φρενίτιδα για ταξίδια τελειώνει - Πυκνώνουν τα σύννεφα στην τουριστική βιομηχανία
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες δίνουν... γκάζια στο γαλλικό ΑΕΠ
Αναπτυξιακός καταλύτης για την Γαλλία οι Ολυμπιακοί Αγώνες, με την αβεβαιότητα ωστόσο να πλανάται πάνω από την γαλλική οικονομία
Από το fast στο... slow fashion - Πώς μια πορτογαλική εταιρεία θέλει να αλλάξει όσα ξέραμε για τη μόδα
Η πορτογαλική ISTO ακολουθεί μια δική της μοναδική λογική στη μόδα, δείχνοντας όλα τα στάδια παραγωγής των ρούχων της
Η Tesla σταματά την πώληση του «φθηνού» Cybertruck - Πώς κινούνται οι πωλήσεις
Το Cybertruck της Tesla πούλησε σχεδόν 4.800 μονάδες τον Ιούλιο και είναι το πρώτο στην κατηγορία άνω των 100.000 δολαρίων
Αερομαχίες Κίνας – Δύσης – Γιατί οι ξένες αεροπορικές αποφεύγουν την κινεζική αγορά
Οι κινεζικές εταιρείες ανοίγουν τα φτερά τους προς το εξωτερικό
Μάχη επιβίωσης για την πετροχημική βιομηχανία σε Ασία και Ευρώπη
Η ενεργειακή μετάβαση σφίγγει την θηλιά στις επιχειρήσεις
Aπόφαση σοκ από την Nike - Γιατί σταμάτησε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Tουρκία
Η Nike μετά τις αλλαγές της Τουρκίας στην φορολογική πολιτική προϊόντων λιανικής σταμάτησε προσωρινά τις ηλεκτρονικές αγορές
«Χείρα βοηθείας» στην Boeing από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ με σύμβαση μαμούθ
Το συμβόλαιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη του κύκλου ζωής, την εκπαίδευση και την υποστήριξη του αμερικανικού στόλου E-7A