Πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς μπύρας κινήθηκαν οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2023, ενώ καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των εσόδων του leader του κλάδου διαδραμάτισε και η διανομή των προϊόντων Bacardi που έχει αναλάβει από τον Απρίλιο του 2021.

Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Καμία αύξηση στην μπίρα μέχρι το τέλος του 2024

Συγκεκριμένα, οι κατ’ όγκο πωλήσεις ζύθου και οινοπνευματωδών στην εγχώρια αγορά αυξήθηκαν αντιστοίχως κατά 1% και 11% περίπου σε σχέση µε την προηγούμενη χρήση κυρίως λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών και της διευρυμένης τουριστικής περιόδου, όταν τα έσοδα της εν Ελλάδι θυγατρικής της Heineken, υπό τη διοίκηση του Αλέξανδρου Δανιηλίδη, κατέγραψαν άνοδο 12,6%, με τα καθαρά κέρδη στο +12,2%.

Πωλήσεις στα 315,36 εκατ. ευρώ για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση που δημοσίευσε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) η κορυφαία ζυθοποιία στη χώρα, οι καθαρές πωλήσεις της, εξαιρουμένου δηλαδή του ειδικού φόρου κατανάλωσης ζύθου που αποδίδεται στο κράτος, ανήλθαν σε 315,13 εκατ. ευρώ από 279,88 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, καταγράφοντας αύξηση 12,6% κατ’ αξία, λόγω κυρίως της αύξησης του όγκου των πωλήσεων συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων Bacardi.

Αυτό σημαίνει ότι το 2023 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που εισέπραξε το ελληνικό Δημόσιο μόνο από τις πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα ήταν 139,86 εκατ. ευρώ από 136,49 εκατ. ευρώ το 2022.

Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, κυρίως λόγω της αύξηση του όγκου πωλήσεων συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων Bacardi.

Τα λοιπά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10,7% κατ’ αξία, κυρίως λόγω της αύξησης των εξόδων προβολής και διαφήμισης κατά 5,4 εκατ. ευρώ, της αύξησης των εξόδων για δικαιώματα κατά 2,5 εκατ. περίπου τα οποία είναι συνάρτηση των αυξημένων πωλήσεων, των παροχών και των αμοιβών τρίτων κατά 1,5 εκατ., και 1,3 εκατ., αντιστοίχως και την ταυτόχρονη μείωση των εξόδων για ενεργειακά κατά 1,3 εκατ., και των λοιπών εξόδων κατά 1 εκατ. ευρώ.

Διψήφια άνοδος στα κέρδη

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 48,4 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 11,4% έναντι του 2022 και τα καθαρά κέρδη υπερέβησαν τα 37,5 εκατ. ευρώ από 33,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022 (+12,2%).

Τα χρηματικά διαθέσιμα και ισοδύναμα της εταιρείας την 31η Δεκεμβρίου 2023 αυξήθηκαν στα 13,76 εκατ. ευρώ από 12,09 εκατ. ευρώ το 2022.

Επίσης το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας μειώθηκε στα 119,24 εκατ. ευρώ από 119,43 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων αυξήθηκε στα 159,14 εκατ. ευρώ από 136,02 εκατ. ευρώ.

Μερίσματα σχεδόν 100 εκατ. ευρώ την περίοδο 2021-2023

Οι καλές επιδόσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είχαν ως αποτέλεσμα την είσπραξη παχυλών μερισμάτων από τον μητρικό ολλανδικό όμιλο Heineken, καθώς μόνο για το 2023 θα λάβει 36,55 εκατ. ευρώ, ενώ στην τριετία 2021-2023 το ύψος των μερισμάτων ανέρχεται συνολικά σε 98,2 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, το προτεινόμενο μέρισμα για τη χρήση 2023 ανέρχεται σε 36.551.284 ευρώ (31 Δεκεμβρίου 2022: 26.512.299 ευρώ, 31 Δεκεμβρίου 2021:35.077.589 ευρώ). Το μέρισμα αυτό θα διανεμηθεί από τα κέρδη μετά φόρων της χρήσης που έληξε την 31.12.2023 αλλά και από τα κέρδη εις νέον και τελεί υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης που θα διενεργηθεί στις 23 Ιουλίου 2024.

Ας σημειωθεί ότι πέρυσι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρείχε δάνειο σε συγγενή εταιρεία του ολλανδικού ομίλου 55 εκατ. ευρώ αλλά και το 2022 δανειοδότησε συγγενή εταιρεία με 45 εκατ. ευρώ.

Οι προοπτικές, οι κίνδυνοι και οι επενδύσεις

Η στρατηγική της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνει ενδυνάμωση στις μάρκες και ενίσχυση στο χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα, επικοινωνία της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας, έλεγχο του λειτουργικού κόστους, συνεχή παρακολούθηση της ρευστότητας και του πιστωτικού κινδύνου, ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου και φυσικά διατήρηση της κερδοφορίας και διεύρυνση των εργασιών της.

Οι εξελίξεις κατά την διάρκεια του 2023 (Ρωσο-ουκρανικός πόλεμος, κλιμάκωση της σύγκρουσης στη λωρίδα της Γάζας) αλλά και του 2024 διατηρούν το μακροοικονομικό και χρηματοοικονομικό περιβάλλον στη χώρα ευμετάβλητο, τονίζει η διοίκηση.

«Η επιστροφή στην οικονομική σταθερότητα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ενέργειες και τις αποφάσεις θεσμικών οργάνων στη χώρα και στο εξωτερικό. Η εταιρεία, εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι λαμβάνονται έγκαιρα όλα τα αναγκαία και δυνατά μέτρα και ενέργειες για την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων στις δραστηριότητες της», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Παρά την αβεβαιότητα, η πορεία της εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι ικανοποιητική με το αποτέλεσμα επαρκώς κερδοφόρο, σημειώνεται στην οικονομική έκθεση.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό σχέδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, αυτό προβλέπει συνολικά κεφάλαια της τάξεως των 85-90 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2026, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ αφορούν σε αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις ενώ ένα ποσό 25-30 εκατ. ευρώ κατευθύνεται στα υλικά συσκευασίας.

Στο πεδίο των αμιγώς παραγωγικών επενδύσεων ο leader της εγχώριας αγοράς μπύρας αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο το 50% των κεφαλαίων αυτών αφορά σε «πράσινες» επενδύσεις με εστίασης σε τρεις βασικούς πυλώνες Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα.

Τον Σεπτέμβριο τα νεώτερα για τη διαμάχη με τη Βεργίνα

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, «η εταιρεία και η εταιρεία Heineken (ο τελικός μέτοχος της εταιρείας) έχει λάβει αγωγή (writ of summons) από την εταιρεία Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. σύμφωνα µε την οποία η τελευταία ισχυρίζεται ότι υπέστη ζημία, ως αποτέλεσµα δήθεν παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού. Μετά από σειρά διαδικασιών ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου και του Εφετείου του Άμστερνταμ καθώς και του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ολλανδίας, αναμένεται η κρίση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε δύο προδικαστικά ερωτήματα δικαιοδοσίας που του ετέθησαν απὀ το Ανώτατο Δικαστήριο ενώ ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου, το οποίο εξετάζει εκ νέου την υπόθεση, αναμένεται η δικάσιµος που έχει προγραμματιστεί για τις 3 Σεπτεµβρίου 2024. Είναι αδύνατη η πρόβλεψη του αποτελέσματος όλων των ανωτέρω διαδικασιών».

Επιπλέον «στις 20 Δεκεμβρίου 2020 η εταιρεία και η Heineken (τελικός μέτοχος) έλαβε αγωγή από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, σύμφωνα με την οποία η τελευταία ισχυρίζεται ότι υπέστη ζημιά ως αποτέλεσμα δήθεν παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού. Τα αντισυμβαλλόμενα μέρη υπέβαλλαν από κοινού αίτηση για αναστολή της διαδικασίας ενώπιον του περιφερειακού δικαστηρίου του Άμστερνταμ και αναμένεται η κρίση του ανώτατου δικαστηρίου της Ολλανδίας».

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία σημειώνει στις οικονομικές της καταστάσεις ότι είναι αδύνατη η πρόβλεψη του αποτελέσματος όλων των ανωτέρων διαδικασιών.

Σε ό,τι αφορά το πρόστιμο του 2015 από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, συνολικού ύψους 31,45 εκατ. ευρώ, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναίρεσης που είχε καταθέσει η εταιρεία κατά της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου και η υπόθεση έχει κλείσει.

Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Εφετείο είχε κάνει εν μέρει δεκτή την προσφυγή της εταιρείας μειώνοντας το πρόστιμο που της είχε επιβάλει η ανεξάρτητη Αρχή κατά 17% σε σχέση με το αρχικό, στα 26,7 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι στις 13 Φεβρουαρίου 2024 η εταιρεία έλαβε εντολή φορολογικού ελέγχου από τις Φορολογικές Αρχές για την χρήση που έληξε στις 31.12.2018. Ο έλεγχος αυτός δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι και την ημέρα υπογραφής των οικονομικών καταστάσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο