Στο Γουδί, σε στρατηγικό σημείο απέναντι από το Νοσοκομείο Παίδων έκανε ντεμπούτο το πρώτο κατάστημα efood local, με την εν Ελλάδι θυγατρική της Delivery Hero να στοχεύει σε μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά της μικρής λιανικής, που μόνο μικρή δεν είναι αφού αθροίζει τζίρο άνω των 2 δισ. ευρώ.
Οι μεγάλοι μπαίνουν στη «μάχη» της μικρής λιανικής – Ποια είναι νέα τάση
Παράλληλα με την είσοδο στο φυσικό δίκτυο αγορών και καθώς έχει προ πολλού σπάσει τη «μονογαμική» σχέση με την Σκλαβενίτης, το efood διευρύνει τις συνεργασίες του με τα ελληνικά σούπερ μάρκετ σε επίπεδο παραγγελιοληψίας και διανομής προϊόντων, προσθέτοντας στο portfolio των συνεργασιών του, τρεις νέους «πελάτες», πέραν της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η ανάπτυξη των καταστημάτων efood local
Όπως αναφέρει στον ΟΤ ο κος Χάρης Τάκας, General Manager του efood, πρόκειται για το πρώτο εταιρικό κατάστημα της αλυσίδας efood local, η οποία θα αναπτυχθεί και μέσω franchising, με το δεύτερο να ανοίγει το επόμενο διάστημα στα βόρεια προάστια της Αττικής.
«Μετά θα δώσουμε λίγο χρόνο προκειμένου να μάθουμε τι προβλήματα μπορεί να προκύψουν στο project, από κατασκευαστικά ζητήματα και θέματα κωδικολογίου, μέχρι λειτουργία συστημάτων», σημειώνει ο κος Τάκας, λέγοντας ότι η ουσιαστική ανάπτυξη θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2025.
Το πρώτο κατάστημα efood local εμβαδού 100 τ.μ. με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στο μοντέλο που λειτουργούν σήμερα τα καταστήματα ευκολίας, φιλοξενεί μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, όπως καφέ, φαγητό και snack, αλλά και αναψυκτικά, ποτά, καθώς και καπνικά και είδη mini market.
Στην εύλογη ερώτηση τι καινούργιο κομίζει η νέα αλυσίδα, ο κος Τάκας, αναφέρει πως ο συνδυασμός λύσεων snack – on the go, φρεσκοψημένου πρωινού, καφέ και μικρής λιανικής σε αυτή την ποιότητα δεν υπάρχει στην Ελληνική αγορά. «Προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στα πρότυπα convenience store εξωτερικού», επισημαίνει.
Ας σημειωθεί ότι το food to go είναι μία από τις πέντε κορυφαίες τάσεις για το 2024 στο grocery σύμφωνα με τη McKinsey.
Η ανάπτυξη των καταστημάτων efood local δεν σημαίνει πως θα εγκαταλειφθούν τα δίκτυα των περιπτέρων (περισσότερα από 400 σημεία) και των convenience stores (+50 Kiosky’s) που έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό του το efood (σ.σ. πρόκειται για τις εταιρείες του ομίλου Μούχαλ που εξαγόρασε η εταιρεία το 2021).
Σύμφωνα με τον κο Τάκα το δίκτυο των convenience stores θα αναπτύσσεται παράλληλα με το efood local ωστόσο, έχοντας δει πως εξελίσσεται η αποδοχή για τη νέα αλυσίδα, η διοίκηση θα αποφασίσει το επόμενο διάστημα εάν θα υπάρξουν συνέργειες.
Το efood δεν είναι πλέον… μονογαμικό
Μετά την ΑΒ Βασιλόπουλος, που ήταν η πρώτη που παρείσφρησε στη… μονογαμική σχέση του efood με την Σκλαβενίτης, πλέον μέσω της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας γίνεται παραγγελιοληψία και διανομή προϊόντων και για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Bazaar, Χαλκιαδάκης (κατά 60% ανήκει στην Σκλαβενίτης), Carrefour και Αγορά Ναταλί στη Θεσσαλονίκη.
Εκτός των προαναφερθέντων η διοίκηση του efood βρίσκεται σε συζητήσεις και με την αλυσίδα My Market του ομίλου Metro (οικογένεια Παντελιάδη).
Σε κάθε περίπτωση και παρά τη διεύρυνση των οριζόντων του efood, η συνεργασία με την Σκλαβενίτης συνεχίζεται, ωστόσο ενδεχομένως να επανεξεταστεί η πιλοτική υπηρεσία Sklavenitis Express, που λειτουργεί επίσης μέσω της γνωστής πλατφόρμας, δίνοντας τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.500 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 45 λεπτά.
Όσον αφορά τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος ο κος Τάκας δηλώνει εκ μέρους του efood «πολύ ευχαριστημένος».
Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, το πρώτο μισό του έτους, οι πωλήσεις των Online Super Market αυξήθηκαν 7% στα 164 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Βέβαια ο τζίρος των Online Super Market υπολείπεται σημαντικά από τον τζίρο του φυσικού δικτύου, αφού αντιπροσωπεύει μόλις το 2-3% των συνολικών εσόδων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση