Πολυεθνικοί όμιλοι από τη Volkswagen έως την AB InBev και τη L’Oréal έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ζήτηση στην Κίνα, με τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης της οικονομίας να επιδεινώνονται από τη συρρίκνωση της ζήτησης για ξένες μάρκες και την εντατικοποίηση του εγχώριου ανταγωνισμού, αναφέρουν οι FT.

Volkswagen: Πέφτουν οι πωλήσεις στην Κίνα, λουκέτο σε εργοστάσιο ετοιμάζει η Audi

Στα αποτελέσματα αυτής της εβδομάδας, η WPP, ο εισηγμένος στο Λονδίνο διαφημιστικός γίγαντας, ανέφερε πτώση σχεδόν ενός τετάρτου στις κινεζικές πωλήσεις τους τελευταίους τρεις μήνες, κακές προοπτικές στη χώρα και σημάδια επιφυλακτικότητας των καταναλωτών.

«Οι άνθρωποι περίμεναν ότι η Κίνα θα έκανε μια πιο απότομη στροφή μετά τον Covid από ό,τι έχει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του WPP Mark Read.

Η αδύναμη ζήτηση στην Κίνα ήταν χαρακτηριστικό των εξαμηνιαίων κερδών σε μεγάλο μέρος του παγκόσμιου τομέα καταναλωτικών αγαθών.

Η L’Oréal, η οποία πωλεί πολυτελή και μαζικά προϊόντα ομορφιάς στην Κίνα, εκτιμά ότι η αύξηση των πωλήσεων στη χώρα μειώθηκε κατά περίπου 2 έως 3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ η Porsche που ανήκει στη VW δήλωσε ότι οι κινεζικές πωλήσεις τους έξι μήνες έως τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά ένα τρίτο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η Κίνα παραμένει μια αναπτυσσόμενη αγορά για πολλές πολυεθνικές εταιρείες, παρά την ασθενέστερη ζήτηση.

Tα ακίνητα

Ο υπερχρεωμένος κλάδος ακινήτων της Κίνας βρίσκεται σε παρατεταμένη επιβράδυνση από τα τέλη του 2021, με τις τιμές των κατοικιών να μειώνονται ταχύτερα τους τελευταίους μήνες. Παρά τη χαλάρωση των αυστηρών ελέγχων Covid-19 στα τέλη του 2022, η αδύναμη αγορά ακινήτων έχει υπονομεύσει την εμπιστοσύνη, καθώς και τη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά.

Στον απόηχο της πανδημίας, πολλές επιχειρήσεις που εκτέθηκαν στην Κίνα – τοπικές και πολυεθνικές – ανέμεναν κίνητρα εστιασμένα στον καταναλωτή για την τόνωση της ανάπτυξης. Αν και αυτό δεν έχει συμβεί, οι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι το Πεκίνο θα μπορούσε να λάβει τέτοια μέτρα εάν επανεκλεγεί ο Ντόναλντ Τραμπ.

Οι αναλυτές της Fitch Ratings επεσήμαναν στοιχεία που δείχνουν ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους η ανάπτυξη στον τομέα εστίασης της Κίνας επιβραδύνθηκε κάτω από το 8% για πρώτη φορά από το 2010, εξαιρουμένης της περιόδου Covid.

Αβεβαιότητα

«Η αβεβαιότητα γύρω από τις προοπτικές του διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με την περαιτέρω συρρίκνωση του πλούτου των νοικοκυριών λόγω της πτώσης των τιμών των κατοικιών, οδήγησε σε μείωση των μη βασικών δαπανών ή σε στροφή προς προϊόντα αξίας για τα χρήματα», ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch, προσθέτοντας ότι η τάση επεκτάθηκε πέρα από την εστίαση σε «βασικές κατηγορίες διακριτικής ευχέρειας» όπως ρούχα, καλλυντικά και κοσμήματα.

«Το μόνο μέρος του κόσμου όπου η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ χαμηλή είναι η Κίνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal, Nicolas Hieronimus. «Η αγορά εργασίας δεν είναι υγιής και πολλοί από τους Κινέζους έχουν τοποθετήσει τις αποταμιεύσεις τους σε ακίνητα, τα οποία έχουν χάσει μεγάλο μέρος της αξίας τους».

Τρέχει ο ανταγωνισμός στα αυτοκίνητα

Και ενώ η Κίνα παραμένει μια αναπτυσσόμενη αγορά για πολλές πολυεθνικές εταιρείες, σε ορισμένους τομείς όπως τα αυτοκίνητα, αντιμετωπίζουν μεγάλη απειλή από εγχώριους αντιπάλους.

Εν μέσω ταχείας στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα, οι μάρκες στο εξωτερικό αντιπροσώπευαν το 38% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, από 64% το 2020, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Automobility της Σαγκάης.

«Το μόνο μέρος του κόσμου όπου η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ χαμηλή είναι η Κίνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal, Nicolas Hieronimus

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικότερα, έχουν συμπιεστεί από την επιβράδυνση των πωλήσεων στην Κίνα, τη σημαντικότερη αγορά τους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche και της VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι δεν είναι ακόμη σαφές εάν η ζήτηση για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα όπως η Porsche Taycan θα αυξηθεί. «Σήμερα, δεν ξέρουμε», είπε, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή «το τμήμα πολυτελείας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα [στην Κίνα] δεν υπάρχει».

Η Mercedes-Benz, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει μετατοπίσει την εστίασή της σε πιο ακριβά μοντέλα, πούλησε 9% λιγότερα αυτοκίνητα στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius δήλωσε ότι η αγορά ειδών πολυτελείας στη χώρα μπαίνει στον πάγο, κάτι που απέδωσε εν μέρει στην κρίση ακινήτων της χώρας. «Δεν γνωρίζουμε πόσο καιρό θα χρειαστεί ή τι θα χρειαστεί για τους καταναλωτές της Κίνας να ανακτήσουν αυτή την εμπιστοσύνη».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή