![Κίνα: Πώς μία… λεμονάδα δείχνει την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα των Κινέζων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/2024-08-09T000000Z_1903492627_MT1NURPHO000KHE9KO_RTRMADP_3_JULY-CPI-scaled.jpg)
Ένα από τα πιο διάσημα καθημερινά προϊόντα στην Κίνα δείχνει την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα των Κινέζων προς αγορές φθηνότερων προϊόντων, σε έναν νέο πονοκέφαλο για τους χαράκτες πολιτικής οι οποίοι προσπαθούν να αναζωογονήσουν την εγχώρια ζήτηση.
Όπως αναφέρει ο Economist σε δημοσίευμά του, η πικρή αλήθεια είναι ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνέχισε να αποδυναμώνεται φέτος στην Κίνα, αντί να ανακάμψει από την πανδημία του covid-19. Ακόμη και η Σαγκάη, η πρωτεύουσα της κατανάλωσης της Κίνας, είδε τις δαπάνες λιανικής πώλησης να μειώνονται κατά 2,3% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Από τα Starbucks έως τα McDonalds: Αυτό είναι το Νο1 πρόβλημα των πολυεθνικών
Μεγάλο μέρος αυτού συνδέεται με την σε κρίση αγορά κατοικίας, που αποτελεί μακράν τον μεγαλύτερο προορισμό για τις επενδύσεις των νοικοκυριών. Η ανεργία των νέων είναι επίσης υψηλή. Και οι παρατηρητές της οικονομίας απογοητεύτηκαν τον Ιούλιο, όταν μια μεγάλη πολιτική συνάντηση απέτυχε να παράξει ένα κατάλληλο σχέδιο διάσωσης. Παρόλο που η κατανάλωση των νοικοκυριών αποτελεί μόλις το 39% του ΑΕΠ, σε σύγκριση με το 54% στον ΟΟΣΑ, το μερίδιο αυτό συνεχίζει να κατρακυλά.
Εν μέσω αυτών των εξελίξεων στην οικονομία, ένα απλό και καθημερινό προϊόν, μια λεμονάδα της τοπικής αλυσίδας ποτών και παγωτών Mixue με το σλόγκαν «ακόμα και όσοι γεννήθηκαν φτωχοί φοβούνται τη ζέστη» τυπωμένο στη συσκευασία της αποτελεί ένα από τα αγαπημένα προϊόντα εν μέσω του καύσωνα. Ένα χάρτινο ποτήρι της λεμονάδας της Mixue πωλείται για μόλις 3,6 γουάν (0,5 δολάρια), σε σύγκριση με τα 15 γουάν για διάσημο τσάι boba.
Ο Economist, επικαλούμενος Κινέζους bloggers, αναφέρει πως η δημοτικότητά του, αντανακλά τη συσκότιση του καταναλωτικού κλίματος και την αυξανόμενη τάση για αγορά φθηνότερων προϊόντων.
Γι’ αυτό και η «υποβάθμιση» αυτή μετατρέπεται σε τρόπο ζωής όπως αναφέρουν Κινέζοι bloggers.
Ένας blogger της βιομηχανίας τροφίμων έχει παρακολουθήσει τα εστιατόρια υψηλών προδιαγραφών να κλείνουν στο Πεκίνο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται ένα βραβευμένο με αστέρι Michelin εστιατόριο του Ουμπέρτο Μπομπάνα, ενός Ιταλού σεφ. Ένας άλλος blogger μέτρησε πάνω από 5.000 νέα εστιατόρια που προσφέρουν προσφορές σε στυλ μπουφέ.
Πολλοί νέοι στην Κίνα δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιδεικνύουν τον πιο λιτό και οικονομικό τρόπο ζωής τους. Οι Κινέζοι αγοράζουν γενικότερα πολύ λιγότερες πολυτελείς τσάντες, αντί αυτού μπορεί να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους ανάγκες πλαστικές σακούλες. Η S&P Global αναφέρει ότι, παρόλο που υπήρχε μια μέτρια όρεξη για δαπάνες πολυτελείας το 2023, «δεν βλέπουμε φέτος κανένα πεδίο ισχύος».
Τα μαγαζιά με προϊόντα ομορφιάς τα οποία είναι κοντά στο να λήξουν έχουν επίσης τραβήξει την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλά καταστήματα πωλούν πλέον σνακ και κραγιόν σε λιγότερο από τη μισή τιμή. Τα καλλυντικά έχουν οδηγήσει την πτώση των δαπανών στην επαρχία Χαϊνάν, η οποία διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ζώνες αφορολόγητων ειδών στον κόσμο. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου φέτος, οι αγοραστές ξόδεψαν 4 δισ. γουάν λιγότερα για καλλυντικά όπως eyeliner και λοσιόν από ό,τι την ίδια περίοδο το 2023.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ινδία: Πώς μετατρέπεται στη νέα Κίνα για τις πολυεθνικές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/2024-07-14T000000Z_1327973452_MT1NURPHO000ALDKWO_RTRMADP_3_DAILY-LIFE-INDIA-600x424.jpg)
Πώς η Ινδία μετατρέπεται στη νέα Κίνα για τις πολυεθνικές
Η Ινδία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αναδυόμενη αγορά με τις πολυεθνικές να βρίσκουν ένα νέο «χρυσορυχείο»
![Bank of America: Οι Αμερικανοί καταναλωτές θα αποθαρρυνθούν χωρίς μειώσεις των επιτοκίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/bofa-600x427.jpg)
Bank of America: Οι Αμερικανοί καταναλωτές θα αποθαρρυνθούν χωρίς μειώσεις των επιτοκίων
Ο CEΟ της Bank of America είπε ότι «μόλις ο Αμερικανός καταναλωτής αρχίσει να γίνεται αρνητικός, τότε είναι δύσκολο να τον επαναφέρουμε»
![Βουλγαρία: Κόβει ταχύτητα ο πληθωρισμός](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/voulgaria-600x398.jpg)
Κόβει ταχύτητα ο πληθωρισμός στην Βουλγαρία
Τι δείχνει έκθεση της Κεντρικής Τράπεζας της Βουλγαρίας
![ΗΠΑ: Κόβουν μαχαίρι τις εξόδους για φαγητό οι καταναλωτές – Πώς «απαντούν» οι μεγάλες αλυσίδες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/shutterstock_348272006-1024x682-1-600x400.jpg)
Κόβουν μαχαίρι τις εξόδους για φαγητό οι καταναλωτές - Πώς «απαντούν» οι μεγάλες αλυσίδες
Tα σχέδια κολοσσών του γρήγορου φαγητού στις ΗΠΑ για να φέρουν πίσω τους καταναλωτές
![Κάμαλα Χάρις: Οι Αμερικανοί την εμπιστεύονται περισσότερο από τον Τραμπ για την οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_harris_trump4-600x352.png)
Οι Αμερικανοί εμπιστεύονται περισσότερο την Κάμαλα Χάρις για την οικονομία
Δημοσκόπηση των Financial Times δείχνει πως η Κάμαλα Χάρις έχει ένα θετικό κύμα από πίσω της όσον αφορά τη διαχείρισης της οικονομίας
![Ινδία: Βαθαίνει το σκάνδαλο της Adani – Τι υποστηρίζει η Hindenburg Research](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/adani1-600x400.jpg)
Βαθαίνει το σκάνδαλο της Adani στην Ινδία - Τι υποστηρίζει η Hindenburg Research
Επανέρχεται κατά της Adani η Hindenburg Research - Το σκάνδαλο που έσβησε 150 δισ. από την αξία της μεγαλύτερης εταιρείας στην Ινδία
![ΗΠΑ: Aγεφύρωτο το χάσμα – Πόσες… ζωές χρειάζεται ένας εργαζόμενος για να φτάσει τον μισθό ενός CEO](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ceos-600x397.png)
Aγεφύρωτο το χάσμα - Πόσες... ζωές χρειάζεται ένας εργαζόμενος για να φτάσει τον μισθό ενός CEO
Το 2023 μόνο, οι επικεφαλής των εισηγμένων στον S&P 500 είχαν μέσο πακέτο αποδοχών περίπου 17,7 εκατ. έκαστος
![Elf Beauty: Ποια προϊόντα εκτόξευσαν τα έσοδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ot_lianiko_kallintika-600x352.png)
Η στροφή στα φθηνά καλλυντικά ενίσχυσε τις πωλήσεις της Elf Beauty
H Elf Beauty ανταποκρίνεται στη ζήτηση των καταναλωτών για φθηνότερα καλλυντικά - Η μέση τιμή για τα προϊόντα της είναι περίπου 6,50 δολάρια
![Σαουδική Αραβία: Αλλαγές στον επενδυτικό νόμο για προσέλκυση ξένων επενδύσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/saudi-600x439.jpg)
Το Ριάντ αλλάζει τον νόμο για να φέρει ξένους επενδυτές - Το στοίχημα των 100 δισ. δολ.
Η Σαουδική Αραβία προσπαθεί να προσελκύσει ξένα κεφάλαια για να διαφοροποιήσει την οικονομία της από το πετρέλαιο
![Καναδάς: Στο 6,4% η ανεργία -Απώλεια 2.800 θέσεων εργασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/canada-600x398.png)
Στο 6,4% η ανεργία στον Καναδά- Τι ανησυχεί την κεντρική τράπεζα
Οι νέοι και οι πρόσφατοι μετανάστες αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στο να βρουν δουλειά