
Τα κρουαζιερόπλοια γίνονται μεγαλύτερα από ποτέ, καθώς η ζήτηση για κρουαζιέρα αυξάνεται. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο έχουν διπλασιάσει το μέγεθός τους από το 2000, όπως αναφέρει το Guardian.
Εάν η ανάπτυξη του κλάδου δεν επιβραδυνθεί, τα μεγαλύτερα πλοία το 2050 θα είναι οκτώ φορές μεγαλύτερα, από άποψη χωρητικότητας, από τον Τιτανικό, το μεγαλύτερο πλοίο στις θάλασσες πριν βυθιστεί πριν από έναν αιώνα, σύμφωνα με την ομάδα Transport & Environment (T&E). Η ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων έχει 20πλασιαστεί από το 1970.
Πεδίο δόξης λαμπρό για την κρουαζιέρα οι Millennials και Gen Zers
Οι προβλέψεις του κλάδου δείχνουν ότι περίπου 35 εκατομμύρια επιβάτες θα ταξιδέψουν στις θάλασσες με κρουαζιερόπλοια φέτος, μια αύξηση 6% από τα προ της πανδημίας επίπεδα, την οποία οι αναλυτές αποδίδουν στην αύξηση του πλούτου. Έρευνα που δημοσίευσε η JP Morgan τον Ιούνιο διαπίστωσε ότι η ζήτηση για κρουαζιέρες «παραμένει ισχυρή» και σημείωσε ότι η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει ξεπεράσει τη βασική αγορά των baby boomers για να προσελκύσει όλο και περισσότερο τους millennials.
Ωστόσο, η κρουαζιέρα έχει μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα και οι εμπειρογνώμονες που αγωνίζονται για την εξυγίανση του κλάδου αντέδρασαν με ανησυχία στην έκθεση της T&E. Σύμφωνα με την έκθεση, τα κρουαζιερόπλοια εξέπεμψαν 17% περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα το 2022 από ό,τι το 2019, ενώ οι εκπομπές μεθανίου αυξήθηκαν κατά 500% την ίδια περίοδο.
«Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια κάνουν τον Τιτανικό να μοιάζει με μικρή ψαρόβαρκα», δήλωσε η Ινέσα Ουλίτσινα, αναλύτρια βιώσιμης ναυτιλίας στην T&E.
Την ίδια στιγμή τα λιμάνια αντιμετωπίζουν την εισροή κρουαζιερόπλοιων κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιριού που σημαδεύεται από καύσωνες που επιδεινώνονται από την κλιματική κρίση. Καθώς οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη ρύπανση και τον υπερτουρισμό, αρκετά λιμάνια έχουν επιβάλει αυστηρές κυρώσεις στα κρουαζιερόπλοι, σημειώνει ο Guardian.
Η Βαρκελώνη ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κάνει ότι το Άμστερνταμ στη φορολόγηση των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι συχνά περνούν μόνο λίγες ώρες στην πόλη, ενώ το Άμστερνταμ ψήφισε υπέρ του να κλείσει τον κεντρικό τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, όπως έκανε η Βαρκελώνη τον Οκτώβριο. Η Βενετία απαγόρευσε στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια να εισέρχονται στην λιμνοθάλασσά της.
Όμως ο κλάδος συνεχίζει να ανθεί. Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon of the Seas της Royal Caribbean ναυπηγήθηκε στο Τούρκου της Φινλανδίας. Στα 20 καταστρώματά του υπάρχουν 40 εστιατόρια, επτά πισίνες, ένα θέατρο και ένα πάρκο. Το πλοίο μήκους 365 μέτρων μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 10.000 άτομα και τροφοδοτείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, ένα καύσιμο που εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα κανονικά καύσιμα των πλοίων, αλλά μπορεί να θερμάνει περισσότερο τον πλανήτη μέσω της απελευθέρωσης μεθανίου.
Τα κρουαζιερόπλοια αντιμετωπίζουν λίγους τεχνικούς περιορισμούς όσον αφορά το μέγεθός τους πέρα από τα όρια των λιμένων στους οποίους ελλιμενίζονται. Καθώς η ζήτηση για πολυτελή ταξίδια έχει αυξηθεί, οι φορείς εκμετάλλευσης κυνήγησαν οικονομίες κλίμακας και κατασκεύασαν μεγαλύτερα πλοία.


Latest News

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

ΕΕ και Νότια Αφρική συζητούν για μια νέα στρατηγική εταιρική σχέση
Η πρόεδρος της ΕΕ ανακοίνωσε επενδυτικό σχέδιο ύψους 4,7 δισ. δολ. για τη δίκαιη ενεργειακή μετάβαση στη χώρα και τη στήριξη της φαρμακευτικής βιομηχανίας

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Eρευνες για πετρέλαιο στην Κασπία Θάλασσα σχεδιάζει η BP
Η παραγωγή πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, όπου επενδύει η BP, μειώνεται εδώ και αρκετά χρόνια αφότου έφτασε στην κορυφή του ενός (1) εκατομμύριου βαρέλιων την ημέρα, το 2010.

3ο Capital Link Business Cyprus Forum στη Νέα Υόρκη στις 4 Απριλίου
Ο πρόεδρος και υπουργοί της Κύπρου απευθύνονται σε διεθνείς επενδυτές στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης στο business forum της Capital Link