Τα κρουαζιερόπλοια γίνονται μεγαλύτερα από ποτέ, καθώς η ζήτηση για κρουαζιέρα αυξάνεται. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο έχουν διπλασιάσει το μέγεθός τους από το 2000, όπως αναφέρει το Guardian.
Εάν η ανάπτυξη του κλάδου δεν επιβραδυνθεί, τα μεγαλύτερα πλοία το 2050 θα είναι οκτώ φορές μεγαλύτερα, από άποψη χωρητικότητας, από τον Τιτανικό, το μεγαλύτερο πλοίο στις θάλασσες πριν βυθιστεί πριν από έναν αιώνα, σύμφωνα με την ομάδα Transport & Environment (T&E). Η ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων έχει 20πλασιαστεί από το 1970.
Πεδίο δόξης λαμπρό για την κρουαζιέρα οι Millennials και Gen Zers
Οι προβλέψεις του κλάδου δείχνουν ότι περίπου 35 εκατομμύρια επιβάτες θα ταξιδέψουν στις θάλασσες με κρουαζιερόπλοια φέτος, μια αύξηση 6% από τα προ της πανδημίας επίπεδα, την οποία οι αναλυτές αποδίδουν στην αύξηση του πλούτου. Έρευνα που δημοσίευσε η JP Morgan τον Ιούνιο διαπίστωσε ότι η ζήτηση για κρουαζιέρες «παραμένει ισχυρή» και σημείωσε ότι η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει ξεπεράσει τη βασική αγορά των baby boomers για να προσελκύσει όλο και περισσότερο τους millennials.
Ωστόσο, η κρουαζιέρα έχει μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα και οι εμπειρογνώμονες που αγωνίζονται για την εξυγίανση του κλάδου αντέδρασαν με ανησυχία στην έκθεση της T&E. Σύμφωνα με την έκθεση, τα κρουαζιερόπλοια εξέπεμψαν 17% περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα το 2022 από ό,τι το 2019, ενώ οι εκπομπές μεθανίου αυξήθηκαν κατά 500% την ίδια περίοδο.
«Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια κάνουν τον Τιτανικό να μοιάζει με μικρή ψαρόβαρκα», δήλωσε η Ινέσα Ουλίτσινα, αναλύτρια βιώσιμης ναυτιλίας στην T&E.
Την ίδια στιγμή τα λιμάνια αντιμετωπίζουν την εισροή κρουαζιερόπλοιων κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιριού που σημαδεύεται από καύσωνες που επιδεινώνονται από την κλιματική κρίση. Καθώς οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη ρύπανση και τον υπερτουρισμό, αρκετά λιμάνια έχουν επιβάλει αυστηρές κυρώσεις στα κρουαζιερόπλοι, σημειώνει ο Guardian.
Η Βαρκελώνη ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κάνει ότι το Άμστερνταμ στη φορολόγηση των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι συχνά περνούν μόνο λίγες ώρες στην πόλη, ενώ το Άμστερνταμ ψήφισε υπέρ του να κλείσει τον κεντρικό τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, όπως έκανε η Βαρκελώνη τον Οκτώβριο. Η Βενετία απαγόρευσε στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια να εισέρχονται στην λιμνοθάλασσά της.
Όμως ο κλάδος συνεχίζει να ανθεί. Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon of the Seas της Royal Caribbean ναυπηγήθηκε στο Τούρκου της Φινλανδίας. Στα 20 καταστρώματά του υπάρχουν 40 εστιατόρια, επτά πισίνες, ένα θέατρο και ένα πάρκο. Το πλοίο μήκους 365 μέτρων μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 10.000 άτομα και τροφοδοτείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, ένα καύσιμο που εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα κανονικά καύσιμα των πλοίων, αλλά μπορεί να θερμάνει περισσότερο τον πλανήτη μέσω της απελευθέρωσης μεθανίου.
Τα κρουαζιερόπλοια αντιμετωπίζουν λίγους τεχνικούς περιορισμούς όσον αφορά το μέγεθός τους πέρα από τα όρια των λιμένων στους οποίους ελλιμενίζονται. Καθώς η ζήτηση για πολυτελή ταξίδια έχει αυξηθεί, οι φορείς εκμετάλλευσης κυνήγησαν οικονομίες κλίμακας και κατασκεύασαν μεγαλύτερα πλοία.
Latest News
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων