Η αγορά χρονομίσθωσης τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς για περισσότερο από πέντε χρόνια στην ελληνική αγορά, χάρη στο ευνοϊκό νομοθετικό άνοιγμα που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους ιδιώτες να αποκτήσουν, χωρίς να δαπανήσουν ένα μεγάλο χρηματικό κεφάλαιο, ένα νέο αυτοκίνητο.
Οι εταιρείες χρονομίσθωσης αλλάζουν τον χάρτη της αγοράς ΙΧ, μιας και η συγκεκριμένη τετράτροχη «βιομηχανία» γίνεται ολοένα και πιο δελεαστική για τους υποψήφιους μισθωτές, χάρη στην πληθώρα προσφορών από πολλές, νεοεισερχόμενες εταιρείες που δίνουν πολλαπλές λύσεις απόκτησης ενός καινούργιου μοντέλου, με ή χωρίς προκαταβολή, διαθέτοντας όλη την γκάμα των νέων αυτοκινήτων (που κάποτε αποτελούσαν όνειρο θερινής νυκτός) και σε ιδιαίτερα μικρούς χρόνους παράδοσης.
Η στροφή των ελλήνων υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου στο λίζινγκ αποτυπώνεται και στα υψηλά μερίδια που σημειώνουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης που αυξάνονται ταχύτατα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους τελευταίους μήνες η αγορά αυτοκινήτου μέσω του λίζινγκ κατέχει άνω του 55% της αγοράς καινούργιου αποτελώντας την πιο δημοφιλή επιλογή.
Η χρονομίσθωση στο αυτοκίνητο
Το τελευταίο διάστημα η σημαντική αύξηση των πωλήσεων τόσο από το «κανάλι» της χρονομίσθωσης, όσο και από την αγορά της λιανικής οφείλεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό και στην παρουσία των ηλεκτρικών μοντέλων, τόσο των αμιγώς ηλεκτροκίνητων όσο και των plug in υβριδικών. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο λίζινγκ τροφοδοτείται από τα μικρά και μικρομεσαία SUV με τα πιο ανταγωνιστικά μισθώματα.
Σαφώς, ένα μεγάλο μειονέκτημα στην αγορά του λίζινγκ είναι ο περιορισμός στα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα, αφού η έξτρα χιλιομετρική χρήση ανεβάζει σημαντικά το μίσθωμα. Τότε σε αυτή την περίπτωση η αγορά του αυτοκινήτου ίσως να αποτελεί και μονόδρομο, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στα διανυθέντα χιλιόμετρα. Επίσης, αυτή την περίοδο οι αντιπροσωπείες τρέχουν, ανάλογα με τη φίρμα και το μοντέλο, σημαντικές εκπτώσεις στην περίπτωση αγοράς αυτοκινήτου μέσω χρηματοδότησης, που κυμαίνονται από 1.000 έως και 6.000 ευρώ!
Σήμερα, στην αγορά του λίζινγκ υπάρχουν πολλά και ευέλικτα προγράμματα μίσθωσης. Για παράδειγμα ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης μπορεί να αποκτηθεί με προκαταβολή 2.000 ευρώ και μίσθωμα 190 ευρώ. Στα πιο μεγάλα αυτοκίνητα όπως σε ένα μεσαίο SUV τα μισθώματα ξεπερνούν τα 300 – 400 ευρώ και ανάλογα με το μοντέλο (εξοπλισμό, αν είναι ηλεκτρικό η υβριδικό και την άνεση που προσφέρουν) τότε το μίσθωμα μπορεί να ξεπεράσει τα 400 – 500 ευρώ. Το μίσθωμα απομειώνεται όταν ανεβαίνει η προκαταβολή που καταβάλει ο μισθωτής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή την περίοδο οι εταιρείες έχουν προβεί και σε προσφορές, με μερικές εξ αυτών να δίνουν ακόμη και δώρο ένα μίσθωμα. Συνήθως η πιο δημοφιλής διάρκεια της χρονομίσθωσης είναι από 24 έως και 48 μήνες.
Τα bonus στο λίζινγκ
Τα πλεονεκτήματα της απόκτησης ενός αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης είναι ευρέως γνωστά. Μεταξύ αυτών είναι η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, τα προγραμματισμένα σέρβις και την αλλαγή ελαστικών, ένα μεγάλο κόστος στην αγορά λιανικής που τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευτεί σημαντικά. Σαφώς, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η μεικτή ασφάλεια που καλύπτει και ζημιές σε περίπτωση ατυχήματος. Στα θετικά ότι ο μισθωτής ενός αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης δεν χρειάζεται να δαπανήσει μεγάλα χρηματικά κεφάλαια για την απόκτησή του. Πάντως, η απόκτηση αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης δεν απευθύνεται πάντα σε όλους. Για να δείτε αν σας συμφέρει, θα πρέπει να υπολογίσετε τη μηνιαία δόση με γνώμονα τα οικογενειακά σας έσοδα, τα χιλιόμετρα που διανύουμε ετησίως και φυσικά να συμβουλευτείτε ένα φοροτεχνικό, αν η αγορά αυτή είναι συμφέρουσα ή όχι.
O μισθωτής του αυτοκινήτου μακροχρόνιας μίσθωσης έχει τη δυνατότητα στη λήξη της περιόδου ισχύος της χρονομίσθωσης να επιστρέψει το αυτοκίνητο χωρίς να φέρει καμία περαιτέρω υποχρέωση, ενώ έχει την επιλογή να εξαγοράσει το αυτοκίνητο σε τιμή η οποία έχει προσυμφωνηθεί και καταγραφεί στη σύμβαση της μίσθωσης. Η τιμή αυτή είναι συνήθως ίση με την εκτίμηση της υπολειμματικής αξίας (residual value) του αυτοκινήτου στη λήξη της σύμβασης.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία