
Η Τέιλορ Σουίφτ, το είδωλο της ποπ που φημίζεται για τις επιτυχίες των κορυφαίων charts και τα sold out στάδια, βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο για έναν ακόμα λόγο: το κολοσσιαίο αποτύπωμά της άνθρακα.
Μπορεί το μουσικό της ταλέντο να είναι ευρέως αποδεκτό, ωστόσο η κλίση της για ταξίδια με ιδιωτικό τζετ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για την περιβαλλοντική ευθύνη στη σφαίρα των διασημοτήτων. Η φράση «Τα παπούτσια της Τέιλορ Σουίφτ πρέπει να είναι κατασκευασμένα από άνθρακα» έχει γίνει ένα σαρδόνιο σχόλιο για τις συχνές πτήσεις της και τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν.
Αλλά πόσα καύσιμα τζετ καταναλώνει και τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον;
Τέιλορ Σουίφτ: Γιατί την έπιασε στο στόμα της η Κριστίν Λαγκάρντ
Μετρώντας το αποτύπωμα άνθρακα της Τέιλορ Σουίφτ
Όπως γράφει το oilprice.com, η εκτίμηση της ακριβούς ποσότητας καυσίμου αεριωθουμένων που καταναλώνει η Τέιλορ Σουίφτ είναι μια πολύπλοκη εργασία, καθώς εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως οι αποστάσεις πτήσης, οι τύποι αεροσκαφών και ο αριθμός των επιβατών. Ωστόσο, δεδομένα από πλατφόρμες παρακολούθησης πτήσεων και ειδησεογραφικά ρεπορτάζ προσφέρουν μια ματιά στις συνήθειές της στο jet-setting.
Μόνο το 2022, το ιδιωτικό τζετ της Σουίφτ φέρεται να ότι πραγματοποίησε 170 πτήσεις, συγκεντρώνοντας πάνω από 22.000 λεπτά στον αέρα.
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 16 ημέρες που πέρασαν στον αέρα.
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις
Συγκριτικά εκτιμάται ότι το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του μέσου Αμερικανού από τις πτήσεις είναι περίπου 0,8 τόνοι CO2. Οι πτήσεις της Σουίφτ σε ένα μόνο έτος εκτιμάται ότι παρήγαγαν πάνω από 8.000 τόνους CO2.
Οι 8.000 τόνοι CO2 που εκπέμπονται από το τζετ της Τέιλορ είναι σχετικά περιορισμένοι σε σύγκριση με τις εκπομπές του Airforce One του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που εξέπεμψε σχεδόν έναν μετρικό τόνο σε ένα μόνο ταξίδι για να παρακολουθήσει μια σύνοδο κορυφής για την κλιματική αλλαγή στη Γλασκώβη και την Ιταλία.
Αυτό το εκπληκτικό νούμερο έχει προκαλέσει κριτική από περιβαλλοντολόγους και ακτιβιστές για το κλίμα, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μια τέτοια υπερβολική χρήση ιδιωτικών τζετ είναι μη βιώσιμη και ανεύθυνη, ειδικά ενόψει της συνεχιζόμενης κλιματικής κρίσης.
Οι Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις. Ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμπει τόσο διοξείδιο του άνθρακα σε μια ώρα όσο ένα αυτοκίνητο σε ένα χρόνο. Οι λόγοι αυτής της ανισότητας είναι πολλαπλοί:
Χαμηλότερη χωρητικότητα επιβατών: Τα ιδιωτικά τζετ συνήθως μεταφέρουν πολύ λιγότερους επιβάτες από τα εμπορικά αεροσκάφη, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπομπές ανά επιβάτη είναι σημαντικά υψηλότερες.
Αναποτελεσματικά μονοπάτια πτήσης: Τα ιδιωτικά αεριωθούμενα αεροσκάφη συχνά ακολουθούν λιγότερο άμεσες διαδρομές και κάνουν πιο συχνές στάσεις, οδηγώντας σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.
Τύπος καυσίμου: Πολλά ιδιωτικά τζετ λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων , τα οποία αποτελούν σημαντική πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Το debate της υπευθυνότητας των Celebrities
Η περίπτωση της Τέιλορ Σουίφτ έχει πυροδοτήσει μια ευρύτερη συζήτηση για τον ρόλο των διασημοτήτων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ως δημόσια πρόσωπα με τεράστια επιρροή, οι διασημότητες έχουν μια μοναδική πλατφόρμα για να ευαισθητοποιήσουν και να υποστηρίξουν βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, οι πράξεις τους συχνά έρχονται σε αντίθεση με τα λόγια τους, όπως φαίνεται στην περίπτωση της Σουίφτ και του ιδιωτικού της τζετ.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι διασημότητες, όπως όλοι οι άλλοι, έχουν το δικαίωμα να ταξιδεύουν όπως θέλουν και ότι η ιδιωτική τους ζωή δεν πρέπει να υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο.
Άλλοι υποστηρίζουν ότι το προνόμιο συνοδεύεται από ευθύνη και ότι οι διασημότητες έχουν ηθική υποχρέωση να δίνουν το παράδειγμα και να μειώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ωστόσο, ότι δεν είναι όλοι τόσο πράσινοι όσο ο Κιάνου Ριβς.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW