Η Τέιλορ Σουίφτ, το είδωλο της ποπ που φημίζεται για τις επιτυχίες των κορυφαίων charts και τα sold out στάδια, βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο για έναν ακόμα λόγο: το κολοσσιαίο αποτύπωμά της άνθρακα.
Μπορεί το μουσικό της ταλέντο να είναι ευρέως αποδεκτό, ωστόσο η κλίση της για ταξίδια με ιδιωτικό τζετ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για την περιβαλλοντική ευθύνη στη σφαίρα των διασημοτήτων. Η φράση «Τα παπούτσια της Τέιλορ Σουίφτ πρέπει να είναι κατασκευασμένα από άνθρακα» έχει γίνει ένα σαρδόνιο σχόλιο για τις συχνές πτήσεις της και τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν.
Αλλά πόσα καύσιμα τζετ καταναλώνει και τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον;
Τέιλορ Σουίφτ: Γιατί την έπιασε στο στόμα της η Κριστίν Λαγκάρντ
Μετρώντας το αποτύπωμα άνθρακα της Τέιλορ Σουίφτ
Όπως γράφει το oilprice.com, η εκτίμηση της ακριβούς ποσότητας καυσίμου αεριωθουμένων που καταναλώνει η Τέιλορ Σουίφτ είναι μια πολύπλοκη εργασία, καθώς εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως οι αποστάσεις πτήσης, οι τύποι αεροσκαφών και ο αριθμός των επιβατών. Ωστόσο, δεδομένα από πλατφόρμες παρακολούθησης πτήσεων και ειδησεογραφικά ρεπορτάζ προσφέρουν μια ματιά στις συνήθειές της στο jet-setting.
Μόνο το 2022, το ιδιωτικό τζετ της Σουίφτ φέρεται να ότι πραγματοποίησε 170 πτήσεις, συγκεντρώνοντας πάνω από 22.000 λεπτά στον αέρα.
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 16 ημέρες που πέρασαν στον αέρα.
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις
Συγκριτικά εκτιμάται ότι το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του μέσου Αμερικανού από τις πτήσεις είναι περίπου 0,8 τόνοι CO2. Οι πτήσεις της Σουίφτ σε ένα μόνο έτος εκτιμάται ότι παρήγαγαν πάνω από 8.000 τόνους CO2.
Οι 8.000 τόνοι CO2 που εκπέμπονται από το τζετ της Τέιλορ είναι σχετικά περιορισμένοι σε σύγκριση με τις εκπομπές του Airforce One του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που εξέπεμψε σχεδόν έναν μετρικό τόνο σε ένα μόνο ταξίδι για να παρακολουθήσει μια σύνοδο κορυφής για την κλιματική αλλαγή στη Γλασκώβη και την Ιταλία.
Αυτό το εκπληκτικό νούμερο έχει προκαλέσει κριτική από περιβαλλοντολόγους και ακτιβιστές για το κλίμα, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μια τέτοια υπερβολική χρήση ιδιωτικών τζετ είναι μη βιώσιμη και ανεύθυνη, ειδικά ενόψει της συνεχιζόμενης κλιματικής κρίσης.
Οι Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις. Ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμπει τόσο διοξείδιο του άνθρακα σε μια ώρα όσο ένα αυτοκίνητο σε ένα χρόνο. Οι λόγοι αυτής της ανισότητας είναι πολλαπλοί:
Χαμηλότερη χωρητικότητα επιβατών: Τα ιδιωτικά τζετ συνήθως μεταφέρουν πολύ λιγότερους επιβάτες από τα εμπορικά αεροσκάφη, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπομπές ανά επιβάτη είναι σημαντικά υψηλότερες.
Αναποτελεσματικά μονοπάτια πτήσης: Τα ιδιωτικά αεριωθούμενα αεροσκάφη συχνά ακολουθούν λιγότερο άμεσες διαδρομές και κάνουν πιο συχνές στάσεις, οδηγώντας σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.
Τύπος καυσίμου: Πολλά ιδιωτικά τζετ λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων , τα οποία αποτελούν σημαντική πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Το debate της υπευθυνότητας των Celebrities
Η περίπτωση της Τέιλορ Σουίφτ έχει πυροδοτήσει μια ευρύτερη συζήτηση για τον ρόλο των διασημοτήτων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ως δημόσια πρόσωπα με τεράστια επιρροή, οι διασημότητες έχουν μια μοναδική πλατφόρμα για να ευαισθητοποιήσουν και να υποστηρίξουν βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, οι πράξεις τους συχνά έρχονται σε αντίθεση με τα λόγια τους, όπως φαίνεται στην περίπτωση της Σουίφτ και του ιδιωτικού της τζετ.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι διασημότητες, όπως όλοι οι άλλοι, έχουν το δικαίωμα να ταξιδεύουν όπως θέλουν και ότι η ιδιωτική τους ζωή δεν πρέπει να υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο.
Άλλοι υποστηρίζουν ότι το προνόμιο συνοδεύεται από ευθύνη και ότι οι διασημότητες έχουν ηθική υποχρέωση να δίνουν το παράδειγμα και να μειώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ωστόσο, ότι δεν είναι όλοι τόσο πράσινοι όσο ο Κιάνου Ριβς.
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα