![Τέιλορ Σουίφτ: Το κολοσσιαίο αποτύπωμα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/taylor-swift.jpg)
Η Τέιλορ Σουίφτ, το είδωλο της ποπ που φημίζεται για τις επιτυχίες των κορυφαίων charts και τα sold out στάδια, βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο για έναν ακόμα λόγο: το κολοσσιαίο αποτύπωμά της άνθρακα.
Μπορεί το μουσικό της ταλέντο να είναι ευρέως αποδεκτό, ωστόσο η κλίση της για ταξίδια με ιδιωτικό τζετ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για την περιβαλλοντική ευθύνη στη σφαίρα των διασημοτήτων. Η φράση «Τα παπούτσια της Τέιλορ Σουίφτ πρέπει να είναι κατασκευασμένα από άνθρακα» έχει γίνει ένα σαρδόνιο σχόλιο για τις συχνές πτήσεις της και τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν.
Αλλά πόσα καύσιμα τζετ καταναλώνει και τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον;
Τέιλορ Σουίφτ: Γιατί την έπιασε στο στόμα της η Κριστίν Λαγκάρντ
Μετρώντας το αποτύπωμα άνθρακα της Τέιλορ Σουίφτ
Όπως γράφει το oilprice.com, η εκτίμηση της ακριβούς ποσότητας καυσίμου αεριωθουμένων που καταναλώνει η Τέιλορ Σουίφτ είναι μια πολύπλοκη εργασία, καθώς εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως οι αποστάσεις πτήσης, οι τύποι αεροσκαφών και ο αριθμός των επιβατών. Ωστόσο, δεδομένα από πλατφόρμες παρακολούθησης πτήσεων και ειδησεογραφικά ρεπορτάζ προσφέρουν μια ματιά στις συνήθειές της στο jet-setting.
Μόνο το 2022, το ιδιωτικό τζετ της Σουίφτ φέρεται να ότι πραγματοποίησε 170 πτήσεις, συγκεντρώνοντας πάνω από 22.000 λεπτά στον αέρα.
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 16 ημέρες που πέρασαν στον αέρα.
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις
Συγκριτικά εκτιμάται ότι το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του μέσου Αμερικανού από τις πτήσεις είναι περίπου 0,8 τόνοι CO2. Οι πτήσεις της Σουίφτ σε ένα μόνο έτος εκτιμάται ότι παρήγαγαν πάνω από 8.000 τόνους CO2.
Οι 8.000 τόνοι CO2 που εκπέμπονται από το τζετ της Τέιλορ είναι σχετικά περιορισμένοι σε σύγκριση με τις εκπομπές του Airforce One του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που εξέπεμψε σχεδόν έναν μετρικό τόνο σε ένα μόνο ταξίδι για να παρακολουθήσει μια σύνοδο κορυφής για την κλιματική αλλαγή στη Γλασκώβη και την Ιταλία.
Αυτό το εκπληκτικό νούμερο έχει προκαλέσει κριτική από περιβαλλοντολόγους και ακτιβιστές για το κλίμα, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μια τέτοια υπερβολική χρήση ιδιωτικών τζετ είναι μη βιώσιμη και ανεύθυνη, ειδικά ενόψει της συνεχιζόμενης κλιματικής κρίσης.
Οι Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις. Ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμπει τόσο διοξείδιο του άνθρακα σε μια ώρα όσο ένα αυτοκίνητο σε ένα χρόνο. Οι λόγοι αυτής της ανισότητας είναι πολλαπλοί:
Χαμηλότερη χωρητικότητα επιβατών: Τα ιδιωτικά τζετ συνήθως μεταφέρουν πολύ λιγότερους επιβάτες από τα εμπορικά αεροσκάφη, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπομπές ανά επιβάτη είναι σημαντικά υψηλότερες.
Αναποτελεσματικά μονοπάτια πτήσης: Τα ιδιωτικά αεριωθούμενα αεροσκάφη συχνά ακολουθούν λιγότερο άμεσες διαδρομές και κάνουν πιο συχνές στάσεις, οδηγώντας σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.
Τύπος καυσίμου: Πολλά ιδιωτικά τζετ λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων , τα οποία αποτελούν σημαντική πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Το debate της υπευθυνότητας των Celebrities
Η περίπτωση της Τέιλορ Σουίφτ έχει πυροδοτήσει μια ευρύτερη συζήτηση για τον ρόλο των διασημοτήτων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ως δημόσια πρόσωπα με τεράστια επιρροή, οι διασημότητες έχουν μια μοναδική πλατφόρμα για να ευαισθητοποιήσουν και να υποστηρίξουν βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, οι πράξεις τους συχνά έρχονται σε αντίθεση με τα λόγια τους, όπως φαίνεται στην περίπτωση της Σουίφτ και του ιδιωτικού της τζετ.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι διασημότητες, όπως όλοι οι άλλοι, έχουν το δικαίωμα να ταξιδεύουν όπως θέλουν και ότι η ιδιωτική τους ζωή δεν πρέπει να υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο.
Άλλοι υποστηρίζουν ότι το προνόμιο συνοδεύεται από ευθύνη και ότι οι διασημότητες έχουν ηθική υποχρέωση να δίνουν το παράδειγμα και να μειώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ωστόσο, ότι δεν είναι όλοι τόσο πράσινοι όσο ο Κιάνου Ριβς.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Εξοικονομώ: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια το νέο πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/exoikonomo-1-600x337.jpg)
Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια το νέο «Εξοικονομώ» - Τι προβλέπει
Το νέο Εξοικονομώ προβλέπει μοριοδότηση για ΑμεΑ, πολύτεκνες οικογένειες και σύστημα με τις βαθμοημέρες που εφαρμόζεται για το επίδομα θέρμανσης
![Λειψυδρία: Επτά νησιά στο μικροσκόπιο των επιστημόνων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/leipsidria-600x399.jpg)
Λειψυδρία: Επτά νησιά στο μικροσκόπιο των επιστημόνων
Η εξερεύνηση και οι προτάσεις για οικοϋδρολογικές λύσεις
![Ηλεκτροκίνηση: Πως ο Τραμπ εγκατέλειψε την αδιάλλακτη στάση του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/trump-1-600x412.png)
Πως ο Τραμπ εγκατέλειψε την αδιάλλακτη στάση του για την ηλκετροκίνηση
Η δημόσια υποστήριξη του Ίλον Μασκ αλλάζει τη ρητορική αλλά επηρεάζει και τις θέσεις του υποψήφιου προέδρου
![ΔΕΗ: Πώς χτίζει το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο των 8,9 GW για το 2026](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Georgios-Stassis-600x497.jpg)
ΔΕΗ: Πώς χτίζει το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο των 8,9 GW για το 2026
Ποια είναι τα έργα που αναπτύσσει σε Ελλάδα και Ρουμανία - Η πορεία της επιχείρησης προς την «πράσινη» μετάβαση
![Εκπομπές άνθρακα: Όταν τα ταμεία για το κλίμα πληρώνουν για επέκταση αυτοκινητοδρόμων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/carpollution.jpg)
Όταν τα ταμεία για το κλίμα πληρώνουν για νέους αυτοκινητόδρομους
Πώς αμερικανικές πολιτείες εκτρέπουν τις επιδοτήσεις για μείωση εκπομπών σε αύξηση των αυτοκινητοδρόμων
![Αερομεταφορές: Γιατί το μαγειρικό λάδι δεν θα κάνει την αεροπορία βιώσιμη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/air-canada-600x400.jpg)
Γιατί το μαγειρικό λάδι δεν θα κάνει την πολιτική αεροπορία βιώσιμη
Η πίεση για απανθρακοποίηση των αερομεταφορών εντείνεται
![Εργα αντλησιοταμίευσης: Στόχος να καταστούν μονάδες βάσης του ηλεκτρικού συστήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Amfilochia-600x600.jpg)
Επενδυτικός πυρετός για έργα αντλησιοταμίευσης - Η σημασία τους στο ηλεκτρικό σύστημα
Έργα αντλησιοταμίευσης πάνω από 8 GW βρίσκονται σε στάδιo αδειοδοτικής διαδικασίας - Οι επενδύσεις από ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και ΔΕΗ
![«Εξοικονομώ» στο δημόσιο: To «Ηλέκτρα» απέτυχε, πιάνουν δουλειά οι ESCOs](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/exoikonom-768x384-1-600x300.jpg)
«Εξοικονομώ» στο δημόσιο: To «Ηλέκτρα» απέτυχε, πιάνουν δουλειά οι ESCOs
Νέο «Εξοικονομώ» στο δημόσιο με πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης για «ομάδες» κτιρίων
![ΑΔΜΗΕ: Πρωτοβουλία για την προστασία του Σπιζαετού στη Νότια Εύβοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/AETOS.png)
Πρωτοβουλία του ΑΔΜΗΕ για την προστασία του Σπιζαετού
Ο ειδικός εξοπλισμός που εγκατέστησε ο ΑΔΜΗΕ ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες πρόσκρουσης πτηνών στις εναέριες Γραμμές Μεταφοράς
![Copernicus: Όλο και πιο πιθανό το 2024 να γίνει η πιο ζεστή χρονιά στα παγκόσμια χρονικά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/klimatiki-allagi2-768x512-1-600x400.jpg)
Copernicus: Το 2024 θα είναι η πιο ζεστή χρονιά στα παγκόσμια χρονικά
Η σειρά 13 συναπτών μηνιαίων ρεκόρ ζέστης στην επιφάνεια της Γης «έλαβε τέλος, αλλά παρά τρίχα», τόνισε η Σαμάνθα Μπέρτζες, υποδιευθύντρια της υπηρεσίας κλιματικής αλλαγής (C3S) στο ινστιτούτο Κοπέρνικος