
Ο αυξανόμενος οικονομικός εθνικισμός των ΗΠΑ απειλεί να υπονομεύσει το παγκόσμιο εμπόριο, όποιος κι αν κερδίσει την κούρσα του Νοεμβρίου για τον Λευκό Οίκο, με την παγκόσμια ναυτιλία να ανησυχεί ιδιαίτερα για τον προστατευτισμό του Ντόναλντ Τραμπ, προειδοποίησε ο επικεφαλής του παγκόσμιου οργανισμού του κλάδου.
«Η παγκόσμια τάξη πραγμάτων δεν ήταν ποτέ υπό τέτοια απειλή πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο», δήλωσε στους Financial Times ο Γκάι Πλατέν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Όταν το κάναμε για τελευταία φορά αυτό, δεν λειτούργησε. . . Οι εμπορικοί πόλεμοι οδηγούν σε πόλεμο».
Ο Πλάτεν ανησυχεί ότι οι εθνικιστικές πολιτικές του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου Τραμπ θα μπορούσαν να επιστρέψουν εκδικητικά, προσθέτοντας ότι μια «τρομακτική» επίσκεψη στον Λευκό Οίκο κατά την πρώτη θητεία του πρώην προέδρου το 2018 τον άφησε «αιφνιδιασμένο».
Ναυτιλία: Εφοδιάζονται με χριστουγεννιάτικα ΕΕ και ΗΠΑ
Ανησυχίες στην παγκόσμια ναυτιλία
«Υπάρχει ένας κίνδυνος, εάν αυτό το καθεστώς επανέλθει», πρόσθεσε. «Αυτό απλώς ενθαρρύνει όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο πράγμα. . . Ολόκληρη η φυσική τάξη του διεθνούς δικαίου και ένα συμφωνημένο σύνολο κανόνων αρχίζει να απειλείται».
Ωστόσο, ο Πλάτεν, ο οποίος ηγείται ενός φορέα που αντιπροσωπεύει πάνω από το 80%του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, επέκρινε επίσης τις κινήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις να στοχεύσει την κινεζική ναυτιλία.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες «ανησυχούν πραγματικά για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών σε πλοία κινεζικής κατασκευής», είπε. «Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί. . . που δεν είναι κάτι που αναγκαστικά σκέφτονται οι πολιτικοί».
Τα σχόλια του Πλάτεν υπογραμμίζουν την αυξανόμενη ανησυχία των πλοιοκτητών για την πολιτική κατεύθυνση στις ΗΠΑ.
Αυτή την εβδομάδα, ο Vincent Clerc, το αφεντικό της AP Møller-Maersk, προειδοποίησε ότι οι πελάτες κάνουν νωρίτερα τις παραγγελίες τους εν μέσω φόβων για εντεινόμενο εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας υπό τον Τραμπ.
Επισπεύδουν τις παραγγελίες
Σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, τους πρώτους πέντε μήνες του έτους καταγράφηκε αύξηση στο εμπόριο Κίνας-Αμερικής, στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν αμέσως μετά την Covid-19. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται εν μέρει στην απειλή του Τραμπ να αυξήσει τους δασμούς σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές στο 60%.
«Οι αμερικανικές επιχειρήσεις έχουν ακόμα το χάος της Covid-19 φρέσκο στο μυαλό τους», δήλωσε η Emily Stausbøll, ανώτερη ναυτιλιακή αναλύτρια στη Xeneta.
Η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και ο μεγαλύτερος εισαγωγέας, υπερασπίστηκε για δεκαετίες πολιτικές ελεύθερων συναλλαγών που στήριξαν την παγκοσμιοποίηση και την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Αλλά οι ηγέτες και των δύο πολιτικών κομμάτων προωθούν τώρα μια ατζέντα προστατευτισμού.
Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να επιβαρύνει τους εμπορικούς περιορισμούς με εισφορά 10% σε όλες τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, καθώς και φόρο 60% στα κινεζικά προϊόντα.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αύξησε επίσης τους δασμούς σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων , από ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι χάλυβα, σε μια προεκλογική προσπάθεια να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ και να ενισχύσει την υποστήριξη σε πρώην βιομηχανικές εστίες.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ