Η κινεζική οικονομία γνωρίζει δυσπραγία κατανάλωσης και αυτό έχει επηρεάσει όλες τις δυτικές εταιρείες που πωλούν υπηρεσίες και προϊόντα στην τεράστια αυτή αγορά. Ένα θέμα που αναδεικνύεται στις πιο πρόσφατες εκθέσεις κερδών εταιρειών των ΗΠΑ είναι η πτώση πωλήσεων στην αγορά της Κίνας.
Η κινεζική οικονομία, με πληθυσμό 1,4 δισεκατομμύρια, προσελκύει πολυεθνικές εταιρείες εδώ και δεκαετίες δεδομένης της μεγάλης, ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς της. Ωστόσο, η βραδύτερη ανάπτυξη και ο έντονος τοπικός ανταγωνισμός, εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, επιβαρύνουν τώρα τα εταιρικά κέρδη.
«Το καταναλωτικό κλίμα στην Κίνα είναι αρκετά αδύναμο», δήλωσε ο πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της McDonald’s, Κρίστοφερ Κεμπτζίνσκι, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. «Τόσο στον κλάδο μας όσο και σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών βιομηχανιών, ο καταναλωτής ψάχνει πολύ, πάρα πολύ για προσφορές», πρόσθεσε. «Οι καταναλωτές καταλήγουν να πηγαίνουν όπου είναι η καλύτερη προσφορά».
Κίνα: Το νέο σχέδιο για να ενισχύσει την κατανάλωση
Η McDonald’s ανέφερε μειώσεις πωλήσεων για το τμήμα των διεθνών αγορών franchise, που περιλαμβάνει την Κίνα, κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επίσης δυσκολευτεί, καθώς οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Στο χρηματιστήριο της ηπειρωτικής Κίνας τα κέρδη πιθανότατα έφτασαν στο ναδίρ το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να «αυξηθούν ελαφρά» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σημείωσε σε υπόμνημα τον Ιούλιο ο Λέι Μενγκ, αναλυτής μετοχών στην Κίνα στην UBS Securities.
Αμερικανικοί κολοσσοί τονίζουν την πτωτική τάση στις τελευταίες εκθέσεις αποτελεσμάτων τους
Η Apple είπε ότι οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση το τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου. Η Johnson & Johnson ανακοίνωσε ότι η Κίνα είναι μια «πολύ ασταθής αγορά» και ένα σημαντικό επιχειρηματικό τμήμα που αποδίδει κάτω των προσδοκιών.
Μετά από ένα «δυνατό ξεκίνημα» φέτος, ο οικονομικός διευθυντής της General Mills, Κόφι Μπρους, σημείωσε ότι το τρίμηνο που έληξε στις 26 Μαΐου «είδε μια πραγματική ύφεση στο καταναλωτικό κλίμα», πλήττοντας την κίνηση των καταστημάτων Haagen-Dazs και την θυγατρική της επώνυμων ασιατικών ζυμαρικών Wanchai Ferry.
Τα περιφερειακά αποτελέσματα επηρεάζουν επίσης τις μακροπρόθεσμες προοπτικές των επιχειρήσεων.
Η Procter and Gamble ανέφερε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου μειώθηκαν κατά 9%. Παρά τη μείωση των γεννήσεων στην Κίνα, η εταιρεία κατάφερε αύξηση πωλήσεων προϊόντων βρεφικής φροντίδας κατά 6% χάρη σε μια στρατηγική τοπικής προσαρμογής.
Η ξενοδοχειακή Marriott International μείωσε τις προοπτικές εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) για το έτος σε αύξηση 3% έως 4%, κυρίως λόγω των προσδοκιών ότι η Κίνα θα παραμείνει αδύναμη, καθώς και των χαμηλότερων επιδόσεων σε ΗΠΑ και Καναδά.
Τοπικός ανταγωνισμός
Η Coca-Cola σημείωσε «υποτονική» καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Κίνα, όπου οι όγκοι μειώθηκαν σε αντίθεση με την ανάπτυξη στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Τα καθαρά λειτουργικά έσοδα Ασίας-Ειρηνικού μειώθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση στα 1,51 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο που έληξε στις 28 Ιουνίου.
Τα Starbucks ανέφεραν ότι οι πωλήσεις εντός καταστημάτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, πολύ πιο απότομα από την πτώση 2% στις ΗΠΑ.
Ο Κινέζος αντίπαλος Luckin Coffee, του οποίου τα ροφήματα κοστίζουν τα μισά από ότι στα Starbucks, ανέφερε πτώση 20,9% στις πωλήσεις για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.
Ωστόσο, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι οι πωλήσεις για αυτά τα καταστήματα αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40% σε 863,7 εκατομμύρια δολάρια. Η Luckin έχει περισσότερα από 13.000 αυτοδιαχειριζόμενα καταστήματα, κυρίως στην Κίνα.
Η Starbucks ανέφερε ότι τα 7.306 καταστήματά της στην Κίνα σημείωσαν μείωση εσόδων κατά 11% στα 733,8 εκατομμύρια δολάρια κατά το ίδιο τρίμηνο.
Και οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν πολλούς ανταγωνιστές στην Κίνα, από την Cotti Coffee στο χαμηλότερο άκρο έως την Peet’s στο υψηλότερο άκρο. Οι μόνες δημόσιες αποκαλύψεις σχετικά με τις δραστηριότητες της Peet στην Κίνα περιέγραψαν “ισχυρή διψήφια αύξηση οργανικών πωλήσεων” το πρώτο εξάμηνο φέτος.
Φωτεινά σημεία
Δεν έχουν αναφέρει όλες οι μεγάλες καταναλωτικές μάρκες τέτοιες δυσκολίες.
Η Canada Goose ανέφερε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 12,3% στα 15,8 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.
Οι μάρκες αθλητικών παπουτσιών ανέφεραν επίσης ανάπτυξη στην Κίνα, ενώ προειδοποίησαν για επιβράδυνση στο μέλλον.
Η Nike ανέφερε αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα έσοδα από την Ευρύτερη Κίνα – σχεδόν το 15% των δραστηριοτήτων της – για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου.
Η Adidas ανέφερε αύξηση 9% στα έσοδα από την ευρύτερη Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 14% των συνολικών καθαρών εσόδων της εταιρείας.
Η Skechers ανέφερε αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση στην Κίνα το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.
Latest News
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ
Μία μόνο μείωση των επιτοκίων από την Fed βλέπουν οι traders για το 2025
Τα στοιχεία για την αγορά εργασίας που ενισχύουν την εκτίμηση για λιγότερες μειώσεις επιτοκίων από την Fed
Mega deal 16,4 δισ. δολ στον ενεργειακό τομέα των ΗΠΑ - Η Constellation Energy αποκτά την Calpine
Για την Constellation Energy, με τον συνυπολογισμό του χρέους, η συναλλαγή αποτιμά την Calpine στα 26,6 δισ. δολάρια.
ESG: Γιατί δικαστής στο Τέξας έβγαλε παράνομες τις επενδύσεις για συνταξιοδοτικά προγράμματα
Η αγωγή των πιλότων έναντι της American Airlines και τις επενδύσεις με κριτήρια ESG
H Stellantis κατακτά το στόχο για τα αποθέματα της Β Αμερικής- Μειώθηκαν κατά 100.000 οχήματα
Τα αποθέματα του ομίλου Stellantis στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατα 100.000
Ανησυχητικά χαμηλά τα επίπεδα αποθέματος φυσικού αερίου στη Βρετανία, λέει η Centrica
Τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αεριου στη Βρετανία είναι 26% χαμηλότερα απο την αντίστοιχη περυσινή περίοδο