Η κινεζική οικονομία γνωρίζει δυσπραγία κατανάλωσης και αυτό έχει επηρεάσει όλες τις δυτικές εταιρείες που πωλούν υπηρεσίες και προϊόντα στην τεράστια αυτή αγορά. Ένα θέμα που αναδεικνύεται στις πιο πρόσφατες εκθέσεις κερδών εταιρειών των ΗΠΑ είναι η πτώση πωλήσεων στην αγορά της Κίνας.

Η κινεζική οικονομία, με πληθυσμό 1,4 δισεκατομμύρια,  προσελκύει πολυεθνικές εταιρείες εδώ και δεκαετίες δεδομένης της μεγάλης, ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς της. Ωστόσο, η βραδύτερη ανάπτυξη και ο έντονος τοπικός ανταγωνισμός, εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, επιβαρύνουν τώρα τα εταιρικά κέρδη.

«Το καταναλωτικό κλίμα στην Κίνα είναι αρκετά αδύναμο», δήλωσε ο πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της McDonald’s, Κρίστοφερ Κεμπτζίνσκι, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. «Τόσο στον κλάδο μας όσο και σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών βιομηχανιών, ο καταναλωτής ψάχνει πολύ, πάρα πολύ για προσφορές», πρόσθεσε. «Οι καταναλωτές καταλήγουν να πηγαίνουν όπου είναι η καλύτερη προσφορά».

Κίνα: Το νέο σχέδιο για να ενισχύσει την κατανάλωση

Η McDonald’s ανέφερε μειώσεις πωλήσεων για το τμήμα των διεθνών αγορών franchise, που περιλαμβάνει την Κίνα, κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επίσης δυσκολευτεί, καθώς οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Στο χρηματιστήριο της ηπειρωτικής Κίνας τα κέρδη πιθανότατα έφτασαν στο ναδίρ το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να «αυξηθούν ελαφρά» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σημείωσε σε υπόμνημα τον Ιούλιο ο Λέι Μενγκ, αναλυτής μετοχών στην Κίνα στην UBS Securities.

Αμερικανικοί κολοσσοί τονίζουν την πτωτική τάση στις τελευταίες εκθέσεις αποτελεσμάτων τους

Η Apple είπε ότι οι πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση το τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου. Η Johnson & Johnson ανακοίνωσε ότι η Κίνα είναι μια «πολύ ασταθής αγορά» και ένα σημαντικό επιχειρηματικό τμήμα που αποδίδει κάτω των προσδοκιών.

Μετά από ένα «δυνατό ξεκίνημα» φέτος, ο οικονομικός διευθυντής της General Mills, Κόφι Μπρους, σημείωσε ότι το τρίμηνο που έληξε στις 26 Μαΐου «είδε μια πραγματική ύφεση στο καταναλωτικό κλίμα», πλήττοντας την κίνηση των καταστημάτων Haagen-Dazs και την θυγατρική της επώνυμων ασιατικών ζυμαρικών Wanchai Ferry.

Τα περιφερειακά αποτελέσματα επηρεάζουν επίσης τις μακροπρόθεσμες προοπτικές των επιχειρήσεων.

Η Procter and Gamble ανέφερε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου μειώθηκαν κατά 9%. Παρά τη μείωση των γεννήσεων στην Κίνα, η εταιρεία κατάφερε αύξηση πωλήσεων προϊόντων βρεφικής φροντίδας κατά 6% χάρη σε μια στρατηγική τοπικής προσαρμογής.

Η ξενοδοχειακή Marriott International μείωσε τις προοπτικές εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) για το έτος σε αύξηση 3% έως 4%, κυρίως λόγω των προσδοκιών ότι η Κίνα θα παραμείνει αδύναμη, καθώς και των χαμηλότερων επιδόσεων σε ΗΠΑ και Καναδά.

Τοπικός ανταγωνισμός

Η Coca-Cola σημείωσε «υποτονική» καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Κίνα, όπου οι όγκοι μειώθηκαν σε αντίθεση με την ανάπτυξη στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Τα καθαρά λειτουργικά έσοδα Ασίας-Ειρηνικού μειώθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση στα 1,51 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο που έληξε στις 28 Ιουνίου.

Τα Starbucks ανέφεραν ότι οι πωλήσεις εντός καταστημάτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, πολύ πιο απότομα από την πτώση 2% στις ΗΠΑ.

Ο Κινέζος αντίπαλος Luckin Coffee, του οποίου τα ροφήματα κοστίζουν τα μισά από ότι στα Starbucks, ανέφερε πτώση 20,9% στις πωλήσεις για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Ωστόσο, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι οι πωλήσεις για αυτά τα καταστήματα αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40% σε 863,7 εκατομμύρια δολάρια. Η Luckin έχει περισσότερα από 13.000 αυτοδιαχειριζόμενα καταστήματα, κυρίως στην Κίνα.

Η Starbucks ανέφερε ότι τα 7.306 καταστήματά της στην Κίνα σημείωσαν μείωση εσόδων κατά 11% στα 733,8 εκατομμύρια δολάρια κατά το ίδιο τρίμηνο.

Και οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν πολλούς ανταγωνιστές στην Κίνα, από την Cotti Coffee στο χαμηλότερο άκρο έως την Peet’s στο υψηλότερο άκρο. Οι μόνες δημόσιες αποκαλύψεις σχετικά με τις δραστηριότητες της Peet στην Κίνα περιέγραψαν “ισχυρή διψήφια αύξηση οργανικών πωλήσεων” το πρώτο εξάμηνο φέτος.

Φωτεινά σημεία

Δεν έχουν αναφέρει όλες οι μεγάλες καταναλωτικές μάρκες τέτοιες δυσκολίες.

Η Canada Goose ανέφερε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 12,3% στα 15,8 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Οι μάρκες αθλητικών παπουτσιών ανέφεραν επίσης ανάπτυξη στην Κίνα, ενώ προειδοποίησαν για επιβράδυνση στο μέλλον.

Η Nike ανέφερε αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα έσοδα από την Ευρύτερη Κίνα – σχεδόν το 15% των δραστηριοτήτων της – για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου.

Η Adidas ανέφερε αύξηση 9% στα έσοδα από την ευρύτερη Κίνα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Η περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 14% των συνολικών καθαρών εσόδων της εταιρείας.

Η Skechers ανέφερε αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση στην Κίνα το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή