
«Γλυκύτερα» σε σχέση με το 2022 ήταν τα κέρδη της περσινής χρονιάς για την αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Κωνσταντινίδης, ευρύτερα γνωστής για το ομώνυμο μιλφέιγ, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα έσοδα.
Πρωτεΐνη: Το νέο «χρυσάφι» της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών [πίνακες]
Με 12 καταστήματα (10 στην Αττική και 2 στη Θεσσαλονίκη), το περιθώριο καθαρού κέρδους της Γρ. Κωνσταντινίδης ΑΒΕΕ, της εταιρείας πίσω από τα ζαχαροπλαστεία Κωνσταντινίδης, αυξήθηκε στο 3% έναντι 2% το 2022. Ωστόσο η εταιρεία έχει ακόμη αρκετό δρόμο για να προσεγγίσει το 7% που ήταν περιθώριο καθαρού κέρδους της το 2021.
Ο στόχος για εφέτος
Στην τρέχουσα χρήση η εταιρεία εστιάζει στην εξεύρεση της βέλτιστης ισορροπίας στη διαχείριση του αυξημένου κόστους παραγωγής και της αναπροσαρμογής των τιμών πώλησης ώστε να επηρεαστεί η ζήτηση το λιγότερο δυνατόν και να παραμένει ανταγωνιστική.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την διοίκηση υπό τον κο Γρηγόρη Κωνσταντινίδη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, πρωταρχικός στόχος είναι η εξασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης μέσω των ιδίων κεφαλαίων.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου επιδιώκεται η εξασφάλιση μιας ισορροπημένης και σταθερής ανάπτυξης των ανθρωπίνων και τεχνολογικών πόρων, προκειμένου να επιτευχθεί ανάπτυξη του πελατολογίου με διατήρηση της καλής φήμης.
Υψηλότερα κέρδη αλλά λιγότεροι εργαζόμενοι
Σε ό,τι αφορά πιο αναλυτικά τις επιδόσεις που εμφάνισαν τα Ζαχαροπλαστεία Κωνσταντινίδης κατά τη περσινή χρονιά, τα έσοδα σημείωσαν αύξηση της τάξεως των 8% στα 10,8 εκατ. ευρώ έναντι 10 εκατ. ευρώ το 2022.
Όπως προαναφέρθηκε βελτιωμένος κατά μια μονάδα ήταν ο δείκτης του καθαρού κέρδους με τη διοίκηση να αποδίδει την εξέλιξη αυτή στην αύξηση των εσόδων.
Η αύξηση αυτή ωστόσο αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις αυξημένες κατά 400.000 ευρώ αγορές εμπορευμάτων και υλικών και τις αυξημένες κατά σχεδόν 200.000 ευρώ παροχές προς τους εργαζομένους.
Ας σημειωθεί όμως ότι ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού ήταν πέρυσι μειωμένος από τους 190 στους 170 εργαζομένους.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) παρουσίασαν αύξηση 22,3% στα 785.562 ευρώ έναντι 642.218 το 2022.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του 2023, τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 11% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση ενώ τα λοιπά έξοδα – ζημίες λειτουργίας σημείωσαν αύξηση 2% και ανήλθαν στα 3 εκατ. ευρώ.
Αύξηση των διαθεσίμων και μέρισμα 316 χιλ. ευρώ
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα την 31 Δεκεμβρίου 2023 εμφανίζονται αυξημένα κατά 14% περίπου και διαμορφώθηκαν σε 2,211 εκατ. ευρώ έναντι 1,933 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Σε επίπεδο υποχρεώσεων η εταιρεία έχει μονάχα εμπορικές υποχρεώσεις περί το 1,1 εκατ. ευρώ καθώς ο συνολικός δανεισμός της συνέχισε να είναι μηδενικός. Το σύνολο της καθαρής θέσης ανέρχεται στο τέλος της περσινής χρήσης σε 2,5 εκατ. ευρώ.
Η περσινή επίδοση άνοιξε το δρόμο για διανομή μερίσματος ύψους 316.000 ευρώ στους μέτοχους.
Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι η εταιρεία πραγματοποίησε πέρυσι επενδύσεις της τάξεως των 96.640 ευρώ, που μεταξύ άλλων αφορούν σε αγορά ψυγείων, μηχανολογικού και μεταφορικού εξοπλισμού.
Συνολικά τη διετία 2022-2023 η εταιρεία έχει διαθέσει κεφάλαια της τάξεως των 560 χιλ ευρώ σε επενδύσεις.
Γλυκιά ιστορία ενός αιώνα
Η σύνδεση της οικογένειας Κωνσταντινίδη με τη ζαχαροπλαστική ξεκινά τη δεκαετία του 1890 στη Μικρά Ασία, όταν ο Γρηγόρης Κωνσταντινίδης, δάσκαλος σε Δημοτικό σχολείο και ερωτευμένος με την παρασκευή των γλυκών, ξεκίνησε να εργάζεται σε έναν εύπορο ζαχαροπλάστη της περιοχής, όπου και μαθαίνει την τέχνη.
Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η οικογένεια οδηγείται στη Λάρισα, όπου ο Γρηγόρης με τα παιδιά του Λάζαρο και Στέλιο, λειτουργούν ένα υποτυπώδες ζαχαροπλαστείο σε μια παράγκα της πόλης από εκείνες που δίνονταν στους πρόσφυγες με το όνομα «Η Νεολαία».
Ο Λάζαρος Κωνσταντινίδης πηγαίνει στην Αθήνα μαθητεύοντας στο πλευρό των κορυφαίων Ελλήνων ζαχαροπλαστών και φημισμένων Γάλλων σεφ. Εκεί μαθαίνει την τέχνη των «χιλίων φύλλων», του ξακουστού μιλφέιγ (mille-feuille).
Επιστρέφοντας στη Λάρισα το 1932 ανοίγει το πρώτο μεγάλο σύγχρονο ζαχαροπλαστείο της οικογένειας Κωνσταντινίδη με το όνομα «Κυψέλη» στην οδό Παναγούλη 4 όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα.
Το 2018 η επιχείρηση ήρθε στη δημοσιότητα μετά τη διαμάχη των δύο αδελφών Γρηγόρη Θεόδωρου. Η «κάθοδος» του τελευταίου στην Αθήνα ανοίγοντας κατάστημα στη Νέα Ιωνία Αττικής, αντιμετωπίστηκε αρνητικά από τον αδερφό του, Γρηγόρη, με τις δύο πλευρές να καταλήγουν στα δικαστήρια.


Latest News

Το «Σπίτι μου 2» πυροδοτεί την άνοδο των στεγαστικών δανείων - Αμετάβλητα τα επιχειρηματικά
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το Σπίτι μου 2

Η Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία περνά και με την βούλα στην Fourlis
Με τη συγκεκριμένη εξαγορά, ο όμιλος Fourlis έχει πλέον το σύνολο της παρουσίας της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό τη δική του διαχείριση

DBRS: Πώς χτυπά ο εμπορικός πόλεμος τις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τι λέει για Πειραιώς και Alpha
Στο μικροσκόπιο της DBRS βρέθηκαν 50 τράπεζες στην Ευρώπη - Τι βλέπει για την αύξηση του κόστους κινδύνου

Η Metlen ενισχύει την παρουσία της στην Ιταλία - Σε λειτουργία 2 νέα φωτοβολταϊκά
Με συνολική ισχύ 51 MWp, τα δύο πάρκα θα παράγουν ετησίως 89 GWh ανανεώσιμης ενέργειας

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

H Interamerican παρούσα στις εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον
H Interamerican συμμετείχε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, στηρίζοντας ως Silver Sponsor τον θεσμό παγκόσμιου κύρους

Αύξηση 8% στις πωλήσεις της Jumbo - Ο αστερίσκος του Μαρτίου και το πρόσημο του Απριλίου
Γιατί οι πωλήσεις τον Μάρτιο του 2025 καταγράφονται μειωμένες κατά -2% - Οι εκτιμήσεις της Jumbo

«Πράσινο φως» από την ΤτΕ για τη λειτουργία της ELGRE - Τι θα παρέχει στους πελάτες
Πρόεδρος της ELGRE ΑΕ είναι ο επιχειρηματίας κ. Στέλιος Αργυράκης και Διευθύνων σύμβουλος ο κ. Γρηγόρης Μιχαηλίδης

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις των σουπερ μάρκετ και το 2025 - Τι λένε οι CEOs για τον Κώδικα Δεοντολογίας
Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ οι πώλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα κινηθούν ανοδικά - Τα FMCGs αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία

IWG: Επεκτείνει τη διεθνή της παρουσία με 899 νέες τοποθεσίες το 2024
Ιδιοκτήτες ακινήτων και επενδυτές αξιοποιούν τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ευέλικτους χώρους και υβριδικές πλατφόρμες εργασίας