Μεγάλα γεγονότα όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ή ακόμη και μεγάλες συναυλίες όπως η περιοδεία Eras της Τέιλορ Σουίφτ, οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για ξενοδοχεία – δωμάτια και αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και άλλα αγαθά και υπηρεσίες που χρειάζονται η εισροή επισκεπτών. Κι αυτό ανεβάζει τις τιμές. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι καταναλωτές μπορεί να μην αισθάνονται τον αντίκτυπο, σύμφωνα με την UBS.

«Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή μια συναυλία της Τέιλορ Σουίφτ δημιουργούν ένα ξαφνικό σοκ ζήτησης», έγραψε ο Paul Donovan, επικεφαλής οικονομολόγος της UBS Global Wealth Management, σε πρόσφατο σημείωμα αναλυτών. «Η μέθοδος μέτρησης για αυτές τις τιμές είναι πιο πιθανό να συλλάβει το ασυνήθιστο και παροδικό μοτίβο της ζήτησης και εδώ λαμβάνει χώρα η αύξηση του πληθωρισμού των τιμών καταναλωτή».

Αυτό φάνηκε ήδη με την περιοδεία Eras, καθώς αύξησε τα έσοδα από ξενοδοχεία σε πόλεις στις ΗΠΑ όπου εμφανιζόταν η ποπ σταρ.

Ολυμπιακοί Αγώνες: Τα διδάγματα που μας πρόσφεραν – Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες

Φέτος, οι τιμές των ξενοδοχείων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν τον Ιούνιο, αλλά ο Donovan αναφέρει ότι το υψηλότερο κόστος «μπορεί να έχει επιβαρυνθεί επιπλέον από μια επιλεγμένη ομάδα οπαδών της μουσικής της Σουίφτ» δεδομένου ότι η περιοδεία Eras ήρθε στο στάδιο Wembley εκείνο τον μήνα.

Εν τω μεταξύ, οι Ολυμπιακοί Αγώνες προκαλούν παρόμοιο φαινόμενο στο Παρίσι. «Οι τουρίστες που συρρέουν στο Παρίσι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πληρώνουν το τίμημα, δεν αντιπροσωπεύουν τους Γάλλους καταναλωτές», έγραψε.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες προσελκύουν τεράστιους αριθμούς τουριστών

Αν και τα ξενοδοχεία στην Πόλη του Φωτός δυσκολεύτηκαν στις αρχές Ιουλίου, με εκτιμώμενη πτώση 60% στα ποσοστά πληρότητας που ώθησε τα ξενοδοχεία σε εκπτώσεις και προσφορές, η τάση κατά τη διάρκεια των Αγώνων έχει αντιστραφεί. Τα επίπεδα πληρότητας των ξενοδοχείων στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, που ξεκίνησαν στις 26 Ιουλίου και ολοκληρώθηκαν χθες, είναι αυξημένα σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία δεδομένων ακινήτων CoStar. Ωστόσο, τις ημέρες μετά την τελετή λήξης, οι κρατήσεις ξενοδοχείων στο Παρίσι αναμένεται να μειωθούν σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία της πόλης γνώρισε επίσης τεράστιες αυξήσεις τιμών από έτος σε έτος. Για κάθε μέρα κατά τη διάρκεια της πρώτης ολόκληρης εβδομάδας των φετινών Αγώνων από τις 28 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου, το CoStar βρήκε αύξηση 206% από έτος σε έτος στα εβδομαδιαία έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Αυτό τροφοδοτήθηκε από την αύξηση της πληρότητας κατά 17,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 85,4% καθώς και από την αύξηση του μέσου ημερήσιου συντελεστή (ADR) κατά 143%.

Μια αξιοσημείωτη άνοδος των τιμών έχει επίσης παρατηρηθεί σε άλλα μέρη της Γαλλίας. Στη γύρω περιοχή Île-de-France, η CoStar διαπίστωσε ότι η ADR αυξήθηκε κατά 83,4% την εβδομάδα που έληξε στις 27 Ιουλίου σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Ο μακροπρόθεσμος οικονομικός αντίκτυπος των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού είναι ακόμα αβέβαιος

«Ο μέσος Γάλλος σας ψάχνει να μείνει στο Παρίσι αυτή τη στιγμή; Όχι, εκτός αν είναι τρελοί ή πηγαίνουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες», είπε σε συνέντευξή του στο CNBC. «Οι περισσότεροι από αυτούς δεν επηρεάζονται από την άνοδο των τιμών».

Ολυμπιακά κέρδη

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες προσελκύουν τεράστιους αριθμούς τουριστών. Μόνο την πρώτη εβδομάδα, το τουριστικό γραφείο του Παρισιού ανέφερε 1,73 εκατομμύρια επισκέπτες στο Μεγάλο Παρίσι, αύξηση 18,9% από το 2023.

Από αυτούς, οι 924.000 ήταν διεθνείς τουρίστες – περίπου 14% αύξηση από πέρυσι.

Συνολικά, το τουριστικό γραφείο έχει υπολογίσει 15,3 εκατομμύρια επισκέπτες για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, με 11,3 εκατομμύρια για τους πρώτους και 4 εκατομμύρια για τους δεύτερους.

Διακυμάνσεις της ζήτησης έχουν επίσης παρατηρηθεί σε άλλους συναφείς τομείς της παρισινής οικονομίας, όπως ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών. Παρά το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες προβλέπουν μείωση των εσόδων για το τρίτο τρίμηνο ως αποτέλεσμα της λιγότερης κίνησης προς το Παρίσι αυτό το καλοκαίρι, τα πρόσφατα στοιχεία της Visa δείχνουν ότι οι κρατήσεις πτήσεων προς την πόλη έχουν αυξηθεί κατά 39% την περίοδο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι μικρές επιχειρήσεις σε όλη την πόλη έχουν επίσης κέρδη. Η Visa διαπίστωσε ότι αυτές οι επιχειρήσεις κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων κατά 26% σε ετήσια βάση από τους κατόχους καρτών το πρώτο Σαββατοκύριακο των Αγώνων.

Ενώ ο μακροπρόθεσμος οικονομικός αντίκτυπος των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού είναι ακόμα αβέβαιος, ο Ντόνοβαν αναμένει ότι «το ισοζύγιο θα είναι πιθανώς θετικό», αναφέροντας προηγούμενες Αγώνες που είχαν γνωρίσει άνθηση του τουρισμού όπως η Βαρκελώνη το 1992. «Αν το καταλάβετε σωστά, μπορεί να είναι μια ώθηση», είπε, σημειώνοντας ότι οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες τείνουν να συγκεντρώνουν περισσότερη έλξη από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες γενικά.

Το Παρίσι 2024 μπορεί να αποφέρει έως και 12 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 11,1 δισεκατομμύρια ευρώ, σε μακροπρόθεσμο οικονομικό αντίκτυπο, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από το Κέντρο Δικαίου και Οικονομίας του Αθλητισμού. Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή είπε ότι στους επόμενους δύο Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες θα μπορούσε να δημιουργηθεί ακόμη μεγαλύτερη αξία.

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο οικονομικός αντίκτυπος των Αγώνων είναι πολύ σημαντικός», δήλωσε ο Christophe Dubi, εκτελεστικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων. «Πρόκειται για μια ένεση πόρων στην τοπική οικονομία που αφήνει βαθύ αντίκτυπο τώρα και στο μέλλον».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης