Τα διευθυντικά στελέχη των επιχειρήσεων πετούν λιγότερο και μειώνουν τα μονοήμερα ταξίδια εργασίας με αεροπλάνο, την ώρα που τα εταιρικά ταξίδια εισέρχονται σε μια μόνιμη «νέα κανονικότητα».

«Οι πληθωριστικές πιέσεις και άλλοι παράγοντες σημαίνουν ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες κερδίζουν περισσότερα χρήματα από λιγότερα ταξίδια … αλλά ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες ταξιδεύουν είναι διαφορετικός», δήλωσε η Σουζάν Νόιφανγκ, επικεφαλής της Global Business Travel Association, στους Financial Times.

Κλυδωνισμοί στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία – Απότομη προσγείωση για αεροπορικές και ξενοδοχεία

Μία από τις μεγάλες αλλαγές ήταν η μείωση των μονοήμερων αεροπορικών ταξιδιών, καθώς τα αφεντικά περικόπτουν τα ταξίδια λόγω της απογοήτευσης από την αναστάτωση, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και την αλλαγή της στάσης απέναντι στην εργασία μετά την πανδημία.

Το μονοήμερο αεροπορικό ταξίδι για δουλειά «σταμάτησε στις αρχές του Covid και δεν έχει επιστρέψει πραγματικά», εξήγησε η Νόιφανγκ.

Ο πληθωρισμός σημαίνει επίσης ότι τα στελέχη δυσκολεύονται να εξοικονομήσουν χρήματα παρά τα λιγότερα ταξίδια.

Η GBTA δεν αναμένει ότι οι δαπάνες για παγκόσμια εταιρικά ταξίδια προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, οι οποίες περιλαμβάνουν δαπάνες για πτήσεις, τρένα, ξενοδοχεία και άλλα έξοδα, θα επιστρέψουν στα προ της πανδημίας επίπεδα μέχρι το 2027.

Χωρίς την προσαρμογή στον πληθωρισμό, η GBTA δήλωσε ότι τα παγκόσμια εταιρικά ταξίδια θα φθάσουν το ποσό ρεκόρ των 1,48 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος του έτους, από 1,34 εκατ. δολάρια το 2023 και θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Οι λόγοι που μειώνονται τα ταξίδια

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων ευθύνονται εν μέρει για τα λιγότερα ταξίδια μετά την πανδημία, με το 50% των ερωτηθέντων σε έρευνα της GBTA 2023 να δηλώνουν ότι οι ανησυχίες για διακοπές ή μια δυσάρεστη εμπειρία μείωσαν «κάπως» ή «πολύ» την προθυμία τους να ταξιδέψουν για δουλειά, όπως σημειώνουν οι FT.

Περιβαλλοντικοί και παράγοντες βιωσιμότητας έχουν επίσης παίξει ρόλο, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν τις πτήσεις, συγκεντρώνοντας περισσότερες συναντήσεις σε λιγότερα ταξίδια ή παίρνοντας αεροπλάνο μόνο για μακρινά ταξίδια.

Ο διευθύνων σύμβουλος μιας από τις μεγάλες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες δήλωσε ότι είναι αξιοσημείωτο πως τα ημερήσια ταξίδια έχουν χάσει το κοινό που τα προτιμούσε, καθώς τα αφεντικά μειώνουν τον χρόνο στον αέρα.

Η Νόιφανγκ θεωρεί ότι ο κλάδος βρισκόταν σε «λίγο δύσκολη στιγμή» δεδομένης της αβέβαιης προοπτικής της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης αναταραχής στο χρηματιστήριο και των ενδείξεων ρωγμών στην οικονομία των ΗΠΑ. «Είτε πρόκειται για μια σκληρή προσγείωση είτε για μια ήπια προσγείωση, αυτό είναι σίγουρα κάτι που παρακολουθούν οι οικονομικοί διευθυντές».

Άλλοι είναι πιο αισιόδοξοι. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος της American Express Global Business Travel, Άντριου Κρόλεϊ δήλωσε πως «οι τιμές των αεροπορικών ναύλων και των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί πολύ σημαντικά τα τελευταία χρόνια … οι προϋπολογισμοί των πελατών υστερούν λίγο σε αυτές τις αυξήσεις των τιμών, αλλά τελικά τους προλαβαίνουν».

Οι παγκόσμιες πολυεθνικές εταιρείες ανέφεραν στην AmexGBT ότι εξακολουθούσαν να σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες για ταξίδια, αν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ήταν πιο πιθανό να υποφέρουν από την οικονομική αβεβαιότητα, δήλωσε ο Κρόλει, ο οποίος διαφώνησε για το ότι τα ταξιδιωτικά προβλήματα θα αποτρέψουν τους επαγγελματίες από το να κάνουν ταξίδια. «Είτε πρέπει να ταξιδέψετε είτε όχι», είπε στους FT.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα