Με αυξημένο τζίρο κατά 15,6% και άνοδο 17,25% στην καθαρή κερδοφορία έκλεισε η ΦΑΓΕ το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης.
Γιαούρτι: Γιατί έπεσε το ελληνικό «κάστρο» της ΦΑΓΕ και ποιο είναι το μυστικό «όπλο» της Κρι-Κρι
Η διοίκηση της κορυφαίας, στην κατηγορία του γιαουρτιού, γαλακτοβιομηχανίας επισημαίνει ότι η αύξηση του τζίρου της είναι αποτέλεσμα κυρίως της αύξησης των πωλήσεων σε όγκο σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και Ιταλία.
Αντίθετα στην Ελλάδα -και παρά τις μειώσεις των τιμών που έκανε η επιχείρηση της οικογένειας Φιλίππου- οι πωλήσεις κατ’ όγκο παρουσίασαν οριακή υποχώρηση, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική που έχει αποκτήσει πλέον η ιδιωτική ετικέτα.
Στα 357,9 εκατ. δολάρια οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος ΦΑΓΕ, οι πωλήσεις σε αξία για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθαν σε 357,9 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 48,3 εκατομμύρια δολάρια ή 15,6%, σε σύγκριση με τις πωλήσεις σε αξία ύψους 309,6 εκατ. δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Η διοίκηση αποδίδει την αύξηση των εσόδων στην άνοδο των πωλήσεων σε όγκο κατά 16,3% και στη θετική επίδραση κατά 0,2% των συναλλαγματικών ισοτιμιών λόγω της ενίσχυσης του βρετανικής λίρας έναντι του δολαρίου ΗΠΑ, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 0,9%.
Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 41,7%, 19,0% και 8,4% αντίστοιχα, ενώ στην ελληνική αγορά καταγράφηκε μείωση κατά 9,7%.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία σημειώθηκε άνοδος κατά 40,0%, 16,8% και 13,8%, με την Ελλάδα να πηγαίνει στην αντίθετη κατεύθυνση καταγράφοντας οριακή μείωση κατά 0,4%.
Αυξημένα κέρδη
Σε επίπεδο κερδοφορίας, το μικτό κέρδος για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθε σε 169,5 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 25,7 εκατ. δολάρια ή 17,9%. Το μικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων το φετινό πρώτο εξάμηνο ήταν 47,3%, σε σύγκριση με 46,4% για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Λόγω της αύξησης των εξόδων διαφήμισης και των εξόδων αποστολής και διακίνησης τα έξοδα πώλησης και τα γενικά και διοικητικά έξοδα αυξήθηκαν στα 85 εκατ. δολάρια (+12,6 εκατ. δολάρια ή 17,4%) σε σχέση με 72,3 εκατ. δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Το λειτουργικό κέρδος για το πρώτο εξάμηνο εφέτος ανήλθε σε 78,9 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,9 εκατ. δολάρια ή 16,1%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Ως ποσοστό επί των πωλήσεων, το λειτουργικό κέρδος ήταν 22,0% για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με 21,9% για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Αυτή η αύξηση του λειτουργικού κέρδους οφείλεται κατά τη διοίκηση κυρίως στην αύξηση του μεικτού κέρδους, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις αυξήσεις στα έξοδα διοίκησης και διάθεσης και στα καθαρά λοιπά έξοδα.
Τα κέρδη προ φόρων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 74,8 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με κέρδη προ φόρων ύψους 63,1 εκατ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023. Αυτή η αύξηση στα κέρδη προ φόρων αποδίδεται στην αύξηση των λειτουργικών κερδών και στη μείωση των καθαρών χρηματοοικονομικών εσόδων/(εξόδων), η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από συναλλαγματικές διαφορές επιδράσεις.
Το καθαρό κέρδος για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 57,3 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με καθαρό κέρδος 48,8 εκατ. δολάρια το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν στα 2,4 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 5,9 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Οι καθαρές συναλλαγματικές ζημίες για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 1,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ύψους 1 εκατ. δολαρίων.
Το «φρένο» στην εγχώρια αγορά το β’ τρίμηνο
Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο τρίμηνο εφέτος, περίοδος κατά την οποία οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ αυξήθηκαν 14,9% στα 186,3 εκατ. δολάρια, οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν 17,9% σε αξία και 4,6% σε όγκο.
Η άνοδος των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην αύξηση 16% των πωλήσεών σε όγκο, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση στη μέση καθαρή τιμή πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 1% και την αρνητική επίδραση 0,1% στις πωλήσεις σε αξία λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ήτοι της ενίσχυσης του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 45,9%, 19,6% και 8,2%, αντίστοιχα. Ενώ οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν 16% λόγω της αύξηση στον όγκο πωλήσεων σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ιταλία κατά 45,4%, 18% και 10,5% αντίστοιχα.
Το δεύτερο τρίμηνο τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 36,9 εκατ. δολάρια από 36 εκατ. δολάρια ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 28 εκατ. δολάρια από 28,1 εκατ. δολάρια το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου του 2023.
Εκτός Ελλάδας το 90,5% των συνολικών εσόδων
Την ίδια ώρα, το ποσοστό των πωλήσεων σε αξία εκτός Ελλάδος μεγεθύνθηκε έτι περαιτέρω και στο τέλος Ιουνίου 2024 αντιπροσώπευε το 90,5% των συνολικών εσόδων του ομίλου έναντι 87,8% για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος»
Η άνοδος των μεγεθών συνοδεύτηκε από την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου της εταιρείας, καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα