Η Toyota μπορεί να είναι μια από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που έμειναν πολύ πίσω στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θα μπορούσε να είναι η πρώτη που θα απαλλαγεί από τα αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη.
Toyota: Συγκλονίζεται από σκάνδαλα, αλλά οι αναλυτές δεν ανησυχούν
Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του Prius, του πρωτοποριακού υβριδικού βενζινοηλεκτρικού της, η Toyota προχωρά στη μετατροπή των περισσότερων, και τελικά ίσως όλων, των οχημάτων της σειράς Toyota και Lexus σε μοντέλα μόνο υβριδικά, ανέφεραν δύο στελέχη της Toyota στο Reuters.
Η επίμονη εστίαση της Toyota στα υβριδικά έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) είναι μέρος μιας ευρύτερης πρόκλησης της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο προς την επικρατούσα βιομηχανία και τη ρυθμιστική ορθοδοξία ότι όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά στο εγγύς μέλλον.
Η υβριδική στρατηγική της Toyota στοχεύει να εδραιώσει την ήδη δεσπόζουσα θέση της σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει βρει νέα πνοή καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται
Στρατηγική «πολλαπλών δρόμων» για την Toyota
Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, δήλωσε τον Ιανουάριο πως κατά την εκτίμησή του, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων θα υπερβεί οριακά το 30%. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί μια στρατηγική «πολλαπλών δρόμων» που περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα μαζί με υβριδικά, οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, πράσινα καύσιμα και, ενδεχομένως, άλλες τεχνολογίες που δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί.
«Στο μέλλον, σχεδιάζουμε να αξιολογήσουμε, αν το να προχωρήσουμε αποκλειστικά με υβριδικά έχει νόημα», δήλωσε στο Reuters ο Ντέιβιντ Κριστ, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota στη Βόρεια Αμερική.
Αυτές οι αξιολογήσεις θα γίνονται με κάθε επανασχεδιασμό μοντέλου, αν όχι νωρίτερα.
Αυτό περιλαμβάνει την εκκρεμή αναβάθμιση του RAV4 για το μοντέλο του 2026. Το RAV4, το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική, διαθέτει ήδη υβριδικές παραλλαγές που αντιπροσωπεύουν περίπου τις μισές πωλήσεις.
Δύο άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με τις συζητήσεις για τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota είπαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψει την έκδοση των αποκλειστικά βενζινοκίνητων οχημάτων για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, αλλά δεν αυτό δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη σταματήσει να προσφέρει μόνο βενζινοκίνητη έκδοση του Camry, του σεντάν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική, για το μοντέλο 2025, ενώ το στιβαρό Land Cruiser και το μίνι βαν της, Sienna, για παράδειγμα, διατίθενται τώρα μόνο ως υβριδικά.
Πολλά από τα μόνο υβριδικά μοντέλα θα είναι επίσης πιθανότατα plug-in υβριδικά με μεγαλύτερη μπαταρία, σύμφωνα με τα δύο άτομα, τα οποία αρνήθηκαν να κατονομαστούν.
Η προσπάθεια της Toyota να μετατρέψει όλη ή σχεδόν όλη τη βορειοαμερικανική γκάμα της σε υβριδικά οχήματα δεν έχει αναφερθεί στο παρελθόν.
Νέοι κανόνες εκπομπών ρύπων
Η υβριδική στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας στοχεύει να εδραιώσει την ήδη δεσπόζουσα θέση της σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει βρει νέα πνοή καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται, εν μέρει λόγω των υψηλών τιμών και των δυσκολιών στη φόρτιση.
Τα υβριδικά της Toyota δεν χρειάζονται φόρτιση και εναλλάσσονται απρόσκοπτα μεταξύ βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας ή χρησιμοποιούν και τα δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Τα plug-in υβριδικά του μπορούν να φορτιστούν και συνήθως διανύουν περίπου 65 χλμ. με ισχύ μπαταρίας, όπως ένα EV, πριν απαιτηθούν οι βενζινοκινητήρες τους.
Εκτός από δύο EV και ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου προς πώληση στη Βόρεια Αμερική, υπάρχουν επί του παρόντος 31 άλλα μοντέλα Toyota και Lexus. Οκτώ είναι ήδη μόνο υβριδικά και οκτώ είναι διαθέσιμα μόνο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Η υβριδική στρατηγική θα δώσει επίσης στην Toyota μοναδικά πλεονεκτήματα στη συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο σκληρούς περιορισμούς εκπομπών άνθρακα των ΗΠΑ, δήλωσαν στελέχη της Toyota και ειδικοί του κλάδου.
Καθώς οι ΗΠΑ μειώνουν τα όρια ρύπανσης βάσει των κανονισμών που ανακοινώθηκαν τον Μάρτιο, οι ραγδαίες πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της Toyota θα μπορούσαν να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε κανονιστικά πρόστιμα και κόστος, ενώ θα «αγοράσει» περισσότερο χρόνο για να αναπτύξει EV ή άλλα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών τίθενται σε ισχύ από το έτος μοντέλου 2027 και θα ισχύουν έως το 2032.
Ο Christ είπε ότι η Toyota δεν έχει θέσει προθεσμία για την παραγωγή μιας πλήρως υβριδικής σειράς και ότι ορισμένα μοντέλα, όπως τα pickup και τα οικονομικά αυτοκίνητα, ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερο χρόνο λόγω της ευαισθησίας σχετικά με τις τιμές καταναλωτή στις βασικές εκδόσεις.
Ο στόχος για τα EV
Εκτός από τα υβριδικά, η Toyota στοχεύει να μετατρέψει περίπου το 30% του παγκόσμιου στόλου της σε EV έως το 2030, εστιάζοντας σε έναν μικρό αριθμό πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων υπαρχόντων μοντέλων κορυφαίων πωλήσεων, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota.
Η Toyota έχει ανακοινώσει προηγουμένως σχέδια για επένδυση 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέες μπαταρίες και πλατφόρμες EV μέχρι τότε.
Τον Μάιο, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε ένα μικρό πρωτότυπο κινητήρων καύσης εκτιμώντας ότι μια μέρα θα μπορούσαν να λειτουργούν με βιοκαύσιμα ή συνθετική βενζίνη χαμηλών εκπομπών άνθρακα και θα μπορούσαν να συνδυαστούν με υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Αλλά το κύριο σημείο της μείωσης του μεγέθους του κινητήρα, σύμφωνα με μία από τις δύο πηγές που γνωρίζουν τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota, ήταν να της επιτραπεί να αναπτύξει υβριδικά με διαφορετικό τρόπο. Αντί να ξεκινήσει με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και να προσθέσει μια μπαταρία, σχεδιάζει να ξεκινήσει με τη νέα πλατφόρμα EV και να προσθέσει τους μικροσκοπικούς κινητήρες για να δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική υβριδική επιλογή.
Σύμφωνα με μία από τις δύο πηγές, το πρώτο υβριδικό που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα και κινητήρα θα είναι πιθανότατα ένα plug-in υβριδικό Corolla, το οποίο πιθανότατα θα κυκλοφορήσει στην αγορά στην Κίνα το 2026 και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2027.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης