
Η Toyota μπορεί να είναι μια από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που έμειναν πολύ πίσω στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θα μπορούσε να είναι η πρώτη που θα απαλλαγεί από τα αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη.
Toyota: Συγκλονίζεται από σκάνδαλα, αλλά οι αναλυτές δεν ανησυχούν
Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του Prius, του πρωτοποριακού υβριδικού βενζινοηλεκτρικού της, η Toyota προχωρά στη μετατροπή των περισσότερων, και τελικά ίσως όλων, των οχημάτων της σειράς Toyota και Lexus σε μοντέλα μόνο υβριδικά, ανέφεραν δύο στελέχη της Toyota στο Reuters.
Η επίμονη εστίαση της Toyota στα υβριδικά έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) είναι μέρος μιας ευρύτερης πρόκλησης της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο προς την επικρατούσα βιομηχανία και τη ρυθμιστική ορθοδοξία ότι όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά στο εγγύς μέλλον.
Η υβριδική στρατηγική της Toyota στοχεύει να εδραιώσει την ήδη δεσπόζουσα θέση της σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει βρει νέα πνοή καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται
Στρατηγική «πολλαπλών δρόμων» για την Toyota
Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, δήλωσε τον Ιανουάριο πως κατά την εκτίμησή του, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων θα υπερβεί οριακά το 30%. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί μια στρατηγική «πολλαπλών δρόμων» που περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα μαζί με υβριδικά, οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, πράσινα καύσιμα και, ενδεχομένως, άλλες τεχνολογίες που δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί.
«Στο μέλλον, σχεδιάζουμε να αξιολογήσουμε, αν το να προχωρήσουμε αποκλειστικά με υβριδικά έχει νόημα», δήλωσε στο Reuters ο Ντέιβιντ Κριστ, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota στη Βόρεια Αμερική.
Αυτές οι αξιολογήσεις θα γίνονται με κάθε επανασχεδιασμό μοντέλου, αν όχι νωρίτερα.
Αυτό περιλαμβάνει την εκκρεμή αναβάθμιση του RAV4 για το μοντέλο του 2026. Το RAV4, το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική, διαθέτει ήδη υβριδικές παραλλαγές που αντιπροσωπεύουν περίπου τις μισές πωλήσεις.
Δύο άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με τις συζητήσεις για τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota είπαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψει την έκδοση των αποκλειστικά βενζινοκίνητων οχημάτων για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, αλλά δεν αυτό δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη σταματήσει να προσφέρει μόνο βενζινοκίνητη έκδοση του Camry, του σεντάν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική, για το μοντέλο 2025, ενώ το στιβαρό Land Cruiser και το μίνι βαν της, Sienna, για παράδειγμα, διατίθενται τώρα μόνο ως υβριδικά.
Πολλά από τα μόνο υβριδικά μοντέλα θα είναι επίσης πιθανότατα plug-in υβριδικά με μεγαλύτερη μπαταρία, σύμφωνα με τα δύο άτομα, τα οποία αρνήθηκαν να κατονομαστούν.
Η προσπάθεια της Toyota να μετατρέψει όλη ή σχεδόν όλη τη βορειοαμερικανική γκάμα της σε υβριδικά οχήματα δεν έχει αναφερθεί στο παρελθόν.
Νέοι κανόνες εκπομπών ρύπων
Η υβριδική στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας στοχεύει να εδραιώσει την ήδη δεσπόζουσα θέση της σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει βρει νέα πνοή καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται, εν μέρει λόγω των υψηλών τιμών και των δυσκολιών στη φόρτιση.
Τα υβριδικά της Toyota δεν χρειάζονται φόρτιση και εναλλάσσονται απρόσκοπτα μεταξύ βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας ή χρησιμοποιούν και τα δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Τα plug-in υβριδικά του μπορούν να φορτιστούν και συνήθως διανύουν περίπου 65 χλμ. με ισχύ μπαταρίας, όπως ένα EV, πριν απαιτηθούν οι βενζινοκινητήρες τους.
Εκτός από δύο EV και ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου προς πώληση στη Βόρεια Αμερική, υπάρχουν επί του παρόντος 31 άλλα μοντέλα Toyota και Lexus. Οκτώ είναι ήδη μόνο υβριδικά και οκτώ είναι διαθέσιμα μόνο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Η υβριδική στρατηγική θα δώσει επίσης στην Toyota μοναδικά πλεονεκτήματα στη συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο σκληρούς περιορισμούς εκπομπών άνθρακα των ΗΠΑ, δήλωσαν στελέχη της Toyota και ειδικοί του κλάδου.
Καθώς οι ΗΠΑ μειώνουν τα όρια ρύπανσης βάσει των κανονισμών που ανακοινώθηκαν τον Μάρτιο, οι ραγδαίες πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της Toyota θα μπορούσαν να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε κανονιστικά πρόστιμα και κόστος, ενώ θα «αγοράσει» περισσότερο χρόνο για να αναπτύξει EV ή άλλα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών τίθενται σε ισχύ από το έτος μοντέλου 2027 και θα ισχύουν έως το 2032.
Ο Christ είπε ότι η Toyota δεν έχει θέσει προθεσμία για την παραγωγή μιας πλήρως υβριδικής σειράς και ότι ορισμένα μοντέλα, όπως τα pickup και τα οικονομικά αυτοκίνητα, ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερο χρόνο λόγω της ευαισθησίας σχετικά με τις τιμές καταναλωτή στις βασικές εκδόσεις.
Ο στόχος για τα EV
Εκτός από τα υβριδικά, η Toyota στοχεύει να μετατρέψει περίπου το 30% του παγκόσμιου στόλου της σε EV έως το 2030, εστιάζοντας σε έναν μικρό αριθμό πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων υπαρχόντων μοντέλων κορυφαίων πωλήσεων, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota.
Η Toyota έχει ανακοινώσει προηγουμένως σχέδια για επένδυση 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέες μπαταρίες και πλατφόρμες EV μέχρι τότε.
Τον Μάιο, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε ένα μικρό πρωτότυπο κινητήρων καύσης εκτιμώντας ότι μια μέρα θα μπορούσαν να λειτουργούν με βιοκαύσιμα ή συνθετική βενζίνη χαμηλών εκπομπών άνθρακα και θα μπορούσαν να συνδυαστούν με υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Αλλά το κύριο σημείο της μείωσης του μεγέθους του κινητήρα, σύμφωνα με μία από τις δύο πηγές που γνωρίζουν τον προγραμματισμό προϊόντων της Toyota, ήταν να της επιτραπεί να αναπτύξει υβριδικά με διαφορετικό τρόπο. Αντί να ξεκινήσει με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και να προσθέσει μια μπαταρία, σχεδιάζει να ξεκινήσει με τη νέα πλατφόρμα EV και να προσθέσει τους μικροσκοπικούς κινητήρες για να δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική υβριδική επιλογή.
Σύμφωνα με μία από τις δύο πηγές, το πρώτο υβριδικό που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα και κινητήρα θα είναι πιθανότατα ένα plug-in υβριδικό Corolla, το οποίο πιθανότατα θα κυκλοφορήσει στην αγορά στην Κίνα το 2026 και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2027.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων