
Η αυτοματοποίηση και τα ρομπότ φαίνεται ότι θα μπούνε στη ζωή μας πιο σύντομα από ότι περιμέναμε. Για παράδειγμα η Waymo, αμερικανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινούμενων οχημάτων έχει αρχίσει σιγά-σιγά να παίρνει περισσότερες εγκρίσεις από τοπικές αρχές και τώρα δοκιμάζει τα οχήματά της στο Όστιν, στο Σαν Φρανσίσκο και στο Φοίνιξ.
Το ρομποταξί της Waymo αποτελεί μια από τις πιο ορατές περιπτώσεις του 21ου αιώνα, όπου η αυτοματοποίηση παίρνει τη θέση του εργαζόμενου, αντί να κρύβεται στη γραμμή συναρμολόγησης ενός εργοστασίου.
Αν και υπήρχε μια δυσπιστία για αυτά τα οχήματα, με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι έγιναν πιο άνετοι, καθώς μελέτες έδειξαν ότι οι αυτοματοποιημένες διαδρομές ήταν στην πραγματικότητα ασφαλέστερες και έκαναν λιγότερα λάθη από αυτές που οδηγούνταν από άνθρωπο, αναφέρει το Business Insider.
Έρχονται «χρυσές ημέρες» για το λογισμικό AI – Εκτόξευση εσόδων στα 153 δισ. δολ.
Αυτοματοποίηση και εστιατόρια
Ο επόμενος κλάδος που θα δει αυτού του είδους τη μετάβαση θα μπορούσε να είναι τα εστιατόρια. Η Sweetgreen και η White Castle έχουν χρησιμοποιήσει ρομπότ για να καθαρίζουν αβοκάντο και να τηγανίζουν πατάτες, ενώ η Chipotle έχει δοκιμάσει ρομπότ που κόβουν αβοκάντο και φτιάχνουν πατατάκια. Ο Μπράιαν Νικόλ, ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος της Chipotle, δήλωσε ότι τα ρομπότ θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην παροχή πιο σταθερών μεγεθών μερίδας στους πελάτες.
Τον Φεβρουάριο, ο ιδρυτής της Chipotle και πρώην διευθύνων σύμβουλος Στιβ Ελς άνοιξε ένα εστιατόριο στο Μανχάταν με την ονομασία Kernel και μόνο τρεις υπαλλήλους. Ο Ελς δήλωσε στη Wall Street Journal ότι ο ρομποτικός βραχίονας που γύριζε τα μπιφτέκια αρχικά μπέρδεψε τους πελάτες. Τον Ιούλιο, έκλεισε το κατάστημα για 10 ημέρες για να κάνει ανακαινίσεις με σκοπό να κάνει το εστιατόριο πιο φιλόξενο και να είναι πιο σαφές ότι σερβίρει φαγητό.
Αν και παραμένει ασαφές αν αρέσει στους πελάτες να εξυπηρετούνται από ρομπότ, τα επόμενα χρόνια, το υψηλό εργατικό κόστος και η επιβράδυνση των πωλήσεων των εστιατορίων θα μπορούσαν να ωθήσουν περισσότερες επιχειρήσεις να εξερευνήσουν την αυτοματοποίηση με την ελπίδα ότι θα ενισχύσει την κερδοφορία, δήλωσε στο Business Insider ο Στέφεν Ζάγκορ, καθηγητής του Columbia Business School και ειδικός στον κλάδο των τροφίμων.
Προς το παρόν, όπου έχουν εισαχθεί ρομπότ, οι άνθρωποι παραμένουν δίπλα τους. Βραχυπρόθεσμα, ο Ζάγκορ δήλωσε ότι είναι πιθανό μόνο οι μεγαλύτερες αλυσίδες εστιατορίων και οι καλά χρηματοδοτημένες νεοσύστατες επιχειρήσεις να έχουν τους πόρους για να πειραματιστούν πολύ με την αυτοματοποίηση. «Τα ρομπότ δεν είναι τέλεια, είναι δύσκολο να καθαριστούν, μερικές φορές χαλάνε, δεν είναι εύκολο να προσαρμοστούν και είναι ακριβά», πρόσθεσε.
Το 2022, η Chili’s έθεσε σε παύση το πρόγραμμα σερβιτόρου ρομπότ, ώστε να μπορέσει να επικεντρωθεί περισσότερο σε άλλες επενδύσεις που θα είχαν μεγαλύτερο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο στην κερδοφορία.
Τεχνητή νοημοσύνη, εργοστάσια και ρομπότ
Οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που δεν αφορούν ρομπότ δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Τον Ιούνιο, η McDonald’s ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για παραγγελίες από περισσότερα από 100 drive-thrus, αφού τα ελαττώματα της τεχνολογίας έγιναν viral.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα ρομπότ έχουν γίνει κοινός τόπος στα παρασκήνια, με την αύξηση της αυτοματοποίησης στη γραμμή συναρμολόγησης. Τα ρομπότ έχουν αναλάβει μερικές από τις πιο επικίνδυνες και επαναλαμβανόμενες εργασίες σε ένα εργοστάσιο, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και επιταχύνοντας τον ρυθμό παραγωγής στα περισσότερα εργοστάσια. Αλλά σε αντίθεση με την αντικατάσταση των χειριστών ανελκυστήρων με την αυτοματοποίηση και την είσοδο της Waymo στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, τα ρομπότ των εργοστασίων αυτοκινήτων δεν αλληλεπιδρούν με τους πελάτες.
Είναι ακόμα πολύ νωρίς για αυτού του είδους την αλληλεπίδραση ανθρώπου/ρομπότ και η πρόοδος μπορεί να είναι λεπτή. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει περάσει τα τελευταία επτά περίπου χρόνια παλεύοντας με το ερώτημα τι λειτουργεί όσον αφορά τα αυτοκινούμενα οχήματα.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέστειλαν ή απέσυραν τα σχέδιά τους για αυτόνομη οδήγηση και οι επενδυτές τράπηκαν σε φυγή μετά από κάποια σοβαρά ατυχήματα: Ένα αυτοκινούμενο Uber χτύπησε και σκότωσε έναν πεζό στην Αριζόνα το 2018 και ένα αυτοκινούμενο αυτοκίνητο Cruise ενεπλάκη σε ατύχημα στο κέντρο του Σαν Φρανσίσκο πέρυσι. Τα τελευταία χρόνια, η Ford και η Volkswagen έχουν διαλύσει την εταιρεία αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων τους και η Apple τράβηξε επίσημα την πρίζα από το σχέδιο ηλεκτρικών αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων της.


Latest News

Η TDK φέρνει επανάσταση στη δημιουργική ΑΙ
Η TDK κατέγραψε χρόνους απόκρισης 20 τρισεκατομμυρίων του δευτερολέπτου στη δοκιμή για τη βελτίωση των ταχυτήτων μεταφοράς δεδομένων

Η Ευρώπη θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ αμερικανικής ή κινεζικής τεχνολογίας - Τι είπε αξιωματούχος του Τραμπ
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών Μπρένταν Καρ προτρέπει την Ευρώπη να επιλέξει την εταιρεία Starlink του ίλον Μασκ

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP