Η αυτοματοποίηση και τα ρομπότ φαίνεται ότι θα μπούνε στη ζωή μας πιο σύντομα από ότι περιμέναμε. Για παράδειγμα η Waymo, αμερικανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινούμενων οχημάτων  έχει αρχίσει σιγά-σιγά να παίρνει περισσότερες εγκρίσεις από τοπικές αρχές και τώρα δοκιμάζει τα οχήματά της στο Όστιν, στο Σαν Φρανσίσκο και στο Φοίνιξ.

Το ρομποταξί της Waymo αποτελεί μια από τις πιο ορατές περιπτώσεις του 21ου αιώνα, όπου η αυτοματοποίηση παίρνει τη θέση του εργαζόμενου, αντί να κρύβεται στη γραμμή συναρμολόγησης ενός εργοστασίου.

Αν και υπήρχε μια δυσπιστία για αυτά τα οχήματα, με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι έγιναν πιο άνετοι, καθώς μελέτες έδειξαν ότι οι αυτοματοποιημένες διαδρομές ήταν στην πραγματικότητα ασφαλέστερες και έκαναν λιγότερα λάθη από αυτές που οδηγούνταν από άνθρωπο, αναφέρει το Business Insider.

Έρχονται «χρυσές ημέρες» για το λογισμικό AI – Εκτόξευση εσόδων στα 153 δισ. δολ.

Αυτοματοποίηση και εστιατόρια

Ο επόμενος κλάδος που θα δει αυτού του είδους τη μετάβαση θα μπορούσε να είναι τα εστιατόρια. Η Sweetgreen και η White Castle έχουν χρησιμοποιήσει ρομπότ για να καθαρίζουν αβοκάντο και να τηγανίζουν πατάτες, ενώ η Chipotle έχει δοκιμάσει ρομπότ που κόβουν αβοκάντο και φτιάχνουν πατατάκια. Ο Μπράιαν Νικόλ, ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος της Chipotle, δήλωσε ότι τα ρομπότ θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην παροχή πιο σταθερών μεγεθών μερίδας στους πελάτες.

Τον Φεβρουάριο, ο ιδρυτής της Chipotle και πρώην διευθύνων σύμβουλος Στιβ Ελς άνοιξε ένα εστιατόριο στο Μανχάταν με την ονομασία Kernel και μόνο τρεις υπαλλήλους. Ο Ελς δήλωσε στη Wall Street Journal ότι ο ρομποτικός βραχίονας που γύριζε τα μπιφτέκια αρχικά μπέρδεψε τους πελάτες. Τον Ιούλιο, έκλεισε το κατάστημα για 10 ημέρες για να κάνει ανακαινίσεις με σκοπό να κάνει το εστιατόριο πιο φιλόξενο και να είναι πιο σαφές ότι σερβίρει φαγητό.

Αν και παραμένει ασαφές αν αρέσει στους πελάτες να εξυπηρετούνται από ρομπότ, τα επόμενα χρόνια, το υψηλό εργατικό κόστος και η επιβράδυνση των πωλήσεων των εστιατορίων θα μπορούσαν να ωθήσουν περισσότερες επιχειρήσεις να εξερευνήσουν την αυτοματοποίηση με την ελπίδα ότι θα ενισχύσει την κερδοφορία, δήλωσε στο Business Insider ο Στέφεν Ζάγκορ, καθηγητής του Columbia Business School και ειδικός στον κλάδο των τροφίμων.

Προς το παρόν, όπου έχουν εισαχθεί ρομπότ, οι άνθρωποι παραμένουν δίπλα τους. Βραχυπρόθεσμα, ο Ζάγκορ δήλωσε ότι είναι πιθανό μόνο οι μεγαλύτερες αλυσίδες εστιατορίων και οι καλά χρηματοδοτημένες νεοσύστατες επιχειρήσεις να έχουν τους πόρους για να πειραματιστούν πολύ με την αυτοματοποίηση. «Τα ρομπότ δεν είναι τέλεια, είναι δύσκολο να καθαριστούν, μερικές φορές χαλάνε, δεν είναι εύκολο να προσαρμοστούν και είναι ακριβά», πρόσθεσε.

Το 2022, η Chili’s έθεσε σε παύση το πρόγραμμα σερβιτόρου ρομπότ, ώστε να μπορέσει να επικεντρωθεί περισσότερο σε άλλες επενδύσεις που θα είχαν μεγαλύτερο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο στην κερδοφορία.

Τεχνητή νοημοσύνη, εργοστάσια και ρομπότ

Οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που δεν αφορούν ρομπότ δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Τον Ιούνιο, η McDonald’s ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για παραγγελίες από περισσότερα από 100 drive-thrus, αφού τα ελαττώματα της τεχνολογίας έγιναν viral.

Στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα ρομπότ έχουν γίνει κοινός τόπος στα παρασκήνια, με την αύξηση της αυτοματοποίησης στη γραμμή συναρμολόγησης. Τα ρομπότ έχουν αναλάβει μερικές από τις πιο επικίνδυνες και επαναλαμβανόμενες εργασίες σε ένα εργοστάσιο, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και επιταχύνοντας τον ρυθμό παραγωγής στα περισσότερα εργοστάσια. Αλλά σε αντίθεση με την αντικατάσταση των χειριστών ανελκυστήρων με την αυτοματοποίηση και την είσοδο της Waymo στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, τα ρομπότ των εργοστασίων αυτοκινήτων δεν αλληλεπιδρούν με τους πελάτες.

Είναι ακόμα πολύ νωρίς για αυτού του είδους την αλληλεπίδραση ανθρώπου/ρομπότ και η πρόοδος μπορεί να είναι λεπτή. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει περάσει τα τελευταία επτά περίπου χρόνια παλεύοντας με το ερώτημα τι λειτουργεί όσον αφορά τα αυτοκινούμενα οχήματα.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέστειλαν ή απέσυραν τα σχέδιά τους για αυτόνομη οδήγηση και οι επενδυτές τράπηκαν σε φυγή μετά από κάποια σοβαρά ατυχήματα: Ένα αυτοκινούμενο Uber χτύπησε και σκότωσε έναν πεζό στην Αριζόνα το 2018 και ένα αυτοκινούμενο αυτοκίνητο Cruise ενεπλάκη σε ατύχημα στο κέντρο του Σαν Φρανσίσκο πέρυσι. Τα τελευταία χρόνια, η Ford και η Volkswagen έχουν διαλύσει την εταιρεία αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων τους και η Apple τράβηξε επίσημα την πρίζα από το σχέδιο ηλεκτρικών αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία